EĞİTİM - 11 Nisan 2025 Cuma 15:01

Hasköy, TÜBİTAK’ta büyük başarı yakaladı

A
A
A
Hasköy, TÜBİTAK’ta büyük başarı yakaladı

Muş’un Hasköy ilçesinde eğitim veren Fatih Sultan Mehmet İmam Hatip Ortaokulu, TÜBİTAK’ın bu yıl 19.’sunu düzenlediği 2204-B Ortaokullar Arası Araştırma Projeleri Yarışması’nda önemli bir başarıya imza attı.


Hasköy Fatih Sultan Mehmet İmam Hatip Ortaokulu öğrencileri, TÜBİTAK 2204-B Proje Yarışması’nda hazırladıkları "Uğur Böceğinin Rüyası: Bilgisayarsız Kodlama ile Okumayı Öğreniyorum" projesiyle Van bölge birincisi olarak büyük bir başarıya imza attı. Türkçe alanında danışman öğretmen Uğur Kodaş rehberliğinde 5. sınıf öğrencileri Yusuf Eyin, Beren Rojin Sayılgan ve Zeliha İlikhan tarafından hazırlanan "Uğur Böceğinin Rüyası: Bilgisayarsız Kodlama ile Okumayı Öğreniyorum" adlı proje, Van bölge finalinde birincilik elde etti. Proje ekibi, bölge birinciliğiyle Türkiye finallerinde Muş’u temsil etme hakkı kazandı.


Hasköy Fatih Sultan Mehmet İmam Hatip Ortaokul Müdürü Şefik Elçi, proje ile gelen her öğretmen ve öğrenciye destek vereceklerini söyleyerek, "Bu yıl TÜBİTAK 19. Bölge Yarışmasına dört farklı projeyle katıldık. Bu projelerden biri, bölge finallerine yükselerek önemli bir başarı elde etti. Bu noktada, özverili çalışmalarıyla bu başarıya katkı sağlayan öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ediyoruz. Biz her zaman onların yanında olmaya gayret ediyoruz. Öğrencilerimiz ne zaman bir proje hazırlasa, biz de onlara tam destek vermeye devam edeceğiz. Her zaman desteğini yanımızda gördüğümüzü Kaymakamımız İsmail Güney ve İlçe Milli Eğitim Müdürüz Necdet Bozyel’e teşekkür ederim" şeklinde konuştu.


Hasköy Fatih Sultan Mehmet İmam Hatip Ortaokulu Türkçe Öğretmeni ve proje danışmanı Uğur Kodaş ise TÜBİTAK’ta Van bölge birincisi olan "Uğur Böceğinin Rüyası: Bilgisayarsız Kodlama ile Okumayı Öğreniyorum" projesi hakkında bilgi verdi. Projeyi öğrencileriyle birlikte okul bünyesinde hazırladıklarını ifade eden Kodaş, "Amacımız, okumayı sevmeyen ya da okumaktan sıkılan öğrencilerimize, okuma sevgisini kazandıracak farklı ve eğlenceli yollar sunmaktı. Bu doğrultuda tamamen bize özgü bir dil geliştirdik. Öğrencilerimizin bu dili kullanarak okuma yapmalarını ve bu süreci keyifli hale getirmeyi istedik" dedi.


Projede yer alan iki öğrencinin fikirleriyle temel yapı taşlarını oluşturduklarını belirten Kodaş, "İki öğrencimiz projenin ana kartlarını tasarladı, biz de bu fikirleri geliştirerek TÜBİTAK’a başvurduk. Projemizi daha etkili hale getirmek amacıyla bir de kitap hazırladık. Bu kitapta, geliştirdiğimiz sembol diliyle bazen kelimeler bazen de cümleler kurarak çeşitli olayları anlattık. Anlatılan olaylar, Milli Eğitim Bakanlığının öğrencilere kazandırmak istediği temel değerler eğitimine yer verdik. Böylece öğrencilerin hem eğlenerek okuma yapmalarını hem de bu değerleri öğrenmelerini sağladık. Hazırladığımız bu projeyle öğrencilerimize okuma sevgisini aşılamaya çalıştık. Projemiz, TÜBİTAK tarafından düzenlenen 2204-B Ortaokullar Arası Araştırma Projeleri Yarışması’nın Van Bölge Finallerine katıldı. Yaklaşık 2 bin 500 proje arasından sıyrılarak birinci seçildi ve Türkiye finallerine, yani Ankara’ya gitmeye hak kazandı. Bu başarıyı elbette yalnız başımıza elde etmedik. Projemizi hazırlarken ve yarışma sürecinde bizlere destek veren kaymakamımıza, ilçe milli eğitim müdürümüze ve okul müdürümüze teşekkür ederiz. Özellikle projeyi iki kez götürüp getirmemiz sırasında sağladıkları kolaylıklar bizim için çok kıymetliydi" ifadelerini kullandı.


Hazırlanan projede yer alarak bölge birincisi olan 5. sınıf öğrencisi Zeliha İlikhan, "Arkadaşımla birlikte bu projeyi hazırladık ve okulumuzda okumayı ve yazmayı sevmeyen bazı arkadaşlarımız için uyguladık. Daha sonra Van’a gittik ve yarışmada birinci olduk. Van’da Kedi Villası’nı gezdik, kedileri görme şansımız oldu. Bu fikrimizi öğretmenimizle paylaştık, o da bize destek verdi. Bölge finallerinde birinci olarak Ankara’da düzenlenecek Türkiye finallerine katılmaya hak kazandık" diye konuştu.


Hazırladıkları proje sayesinde öğrencilerin okumayı daha çok seveceğini söyleyen 5. sınıf öğrencisi Beren Rojin Sayılgan, "Uğur Böceğinin Rüyası: Bilgisayarsız Kodlama ile Okumayı Öğreniyorum adında bir proje hazırladık. Projemizin amacı okumayı sevmeyen çocuklara bu proje sayesinde okumayı sevdirmektir. Bizde bundan dolayı bir kodlama hazırladık. Kodlama yaparak da kitap hazırladık. Bu proje ile Van’da bölge birincisi olduk. Hedefimiz Ankara’da düzenlenecek olan Türkiye finallerinde derece almaktır" şeklinde konuştu.



Hasköy, TÜBİTAK’ta büyük başarı yakaladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Karabük Polisten kaçan alkollü sürücü kaza yapınca yakalandı Karabük’te polisin "dur" ihtarına uymayıp otomobiliyle kaçan ehliyetsiz ve 1.85 promil alkollü sürücü kaza yapınca yakalandı. Hürriyet Mahallesi Melisa Caddesi’nde 78 ABL 583 plakalı otomobilin sürücüsü M.E.Y. (19), yolda zikzak çizince polis ekiplerin "dur" ihtarına uymayarak kaçtı. Buradan Karabük-Yenice kara yolu üzerinde devam eden kovalamaca sonucu sürücü, direksiyon hakimiyetini kaybederek önce kaldırıma ardından köprü ayağına çarptı. Çarpmanın etkisi ile otomobilin motoru yerinden fırlayarak koptu. Kazada sürücü M.E.Y ve yanındaki Z.C.K. (18) yaralanırken, kaza sonrası polise direnenince ekipler biber gazı sıkarak etkisiz hale getirdi. Bu sırada ihbar üzerine kaza yerine sağlık ve çok sayıda polis ekipleri sevk edildi. Olay yerinde ilk müdahaleleri yapılan yaralılardan otomobil sürücüsü M.E.Y, önce alkolmetreyi üflemek istemeyince ambulansa bindi. Bir süre sonra ambulanstan geri inen ve yüzüne yediği biber gazından dolayı zor anlar yaşayan sürücü polisle pazarlık yapmaya başladı. Trafik ekiplerin alkolmetreyi üflememesi durumunda cezaların katlanarak artacağı söylenen sürücü M.E.Y, 5 ay önce ehliyetini alkollü araç kullanmaktan dolayı alındığını belirterek, ’Alkolmetreyi üflersem mi daha çok yararıma" diye sormasının üzerine polisin üflemezsen cezan daha çok katlanır demesiyle alkometreyi üfledi. Yapılan ölçümde sürücünün 1.85 promil alkollü olduğu tespit edildi. Ambulanslarla Karabük Eğitim ve Araştırma Hastanesine kaldırılan yaralıların genel durumlarının ise iyi olduğu öğrenildi. 1,85 promil alkollü sürücüye, tarafik ekiplerince Karayolları Trafik Kanunu’nun "dur ikazına uymamak", "sürücü belgesiz araç kullanmak" ve "alkollü araç kullanmak" gibi 6 maddeden toplam 51 bin 948 lira idari para cezası kesildi. Sürücü hakkında ayrıca "trafik güvenliğini tehlikeye düşürmek" suçundan da adli işlem başlatıldı. Diğer yandan kazanın meydana geldiği yerde bulunan Soğuksu KYK kız yurdundaki öğrencilerde yurdun bolkonuna çıkarak yaşananları film gibi izledi.