GENEL - 15 Ocak 2020 Çarşamba 13:48

Nevşehir Belediyesi sizi dinliyor

A
A
A
Nevşehir Belediyesi sizi dinliyor

Nevşehir Belediyesi vatandaş ile belediye arasındaki iletişimi güçlendirmek amacıyla kurduğu 153 Çağrı Merkezi, Turkuaz Masa ve WhatsApp İhbar Hattı vatandaşların sorunlarını kısa süre içerisinde çözerken memnuniyet kazanmaya da devam ediyor.

Nevşehir Belediyesi vatandaş ile belediye arasındaki iletişimi güçlendirmek amacıyla kurduğu 153 Çağrı Merkezi, Turkuaz Masa ve WhatsApp İhbar Hattı vatandaşların sorunlarını kısa süre içerisinde çözerken memnuniyet kazanmaya da devam ediyor. Vatandaş ve belediye birimleri arasında köprü olan hizmet kanallarına Nevşehirliler 153 numaralı telefon hattından, başkanlık binasındaki iletişim merkezlerinde gerçekleştirilen yüz yüze görüşmelerden ve mobil cihazlarında bulunan WhatsApp uygulamasından ulaşım sağlayabiliyor.


Belediye Başkanı Rasim Arı’nın göreve gelmesi ile birlikte vatandaşlarla arasındaki iletişimi güçlendirmek ve vatandaşların belediye hizmetlerinden daha kolay faydalanabilmelerini sağlamak amacıyla bir dizi yeni uygulamayı hayata geçiren Nevşehir Belediyesi, bu çalışmaları ile vatandaşların takdirini topluyor.


Arı’nın talimatıyla ilk olarak Nevşehir Belediyesi’nin vatandaşla buluşan sesi olan 153 Çağrı Merkezi, 7 gün 24 saat hizmet vermeye başladı. Önceden 2 vardiya şeklinde çalışan ve gece 22.00’da sonlanan hizmet, artık eklenen 3. vardiya ile 24 saat devam ediyor.


Alanında eğitimli ve uzman personellerin görev yaptığı Nevşehir Belediyesi Çağrı Merkezi Birimi, vatandaşlardan gelen her türlü talep, şikayet ve önerileri kayıt altına alarak hem vatandaşlara diledikleri belediye hizmeti hakkında bilgilendirme yapıyor hem de vatandaştan gelen istek, talep ve şikayetleri ilgili müdürlüklere iletiyor.


Birim ayrıca müdürlüklerden alınan dönüşleri ve sonuçlanan işlemleri de vatandaşın kendisini arayarak bilgilenmesine katkı sağlıyor.


Vatandaşlarla yapılan tüm görüşmelerin, hizmet kalite standartları ve iletişim güvenliği nedeniyle kayıt altına alındığı Çağrı Merkezinde, her işlemin mutlaka sonuçlandırılmasına ve beraberinde sonuçlar hakkında vatandaşların bilgilendirilmesine büyük hassasiyet gösteriliyor.


Nevşehirliler, asfalttan alt yapıya, kanalizasyondan içme suyuna, toplu taşıma araçlarından fırın denetimine, yol ve kaldırımdan, park ve bahçelere, mezarlık ve cenaze defin işlemleri ve belediyeyi ilgilendiren diğer bütün sosyal ve kültürel hizmetlere kadar birçok talep, şikâyet ve önerilerini “Alo 153 Çağrı Merkezi” hattını arayarak iletebiliyor.


Katılımcı ve çoğulcu yönetim anlayışına sahip 153 Çağrı Merkezi; “kalite, şeffaflık, adalet, hız, etkili iletişim, samimiyet, güven ve gizlilik" gibi değerleri de ön planda tutuyor.


“Whatsapp ihbar hattı devrede”


Nevşehir Belediyesi ayrıca vatandaşların şikayet, görüş ve önerilerini iletebilmeleri için akıllı cep telefonlarında kullanılan iletişim uygulaması “WhatsApp” üzerinden bir de ihbar hattı oluşturdu.


Bu sistemde vatandaşlar belediyenin sorumluluk alanındaki sorunları tespit edip fotoğraf ve video gibi görsellerle destekleyerek 0537 850 50 50 numaralı hattan “WhatsApp” uygulaması aracılığıyla iletiyor.


WhatsApp İletişim Hattı ile vatandaşlardan gelen mesajları ilgili birimlere sevk eden görevli belediye personelleri, sorunların kısa sürede çözüme kavuşturulması için yapılan çalışmaları da yine uygulama üzerinden vatandaşlara bildiriyor.


“Turkuaz masa çözüm adresi oldu”


Nevşehir Belediyesi son olarak halkın sorunlarının daha hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulması amacıyla yeni bir birim olan ‘Turkuaz Masa’yı kurarak hayata geçirdi.


Başkanlık binası girişinde faaliyet gösteren “Turkuaz Masa” belediye ile halkımız arasındaki iletişimi daha rahat ve sistemli bir şekilde sağlayabilmek, Nevşehir halkının istek, dilek ve şikâyetlerini bilgisayar ortamında kayıt altına alarak ve takip etmek amacıyla kurulmuş bir birim.


Aynı zamanda gerçekleştirilen takibin olumlu-olumsuz dönüşlerini de bildiren Turkuaz Masa’ya vatandaşlar Nevşehir Belediyesi Başkanlık binasına gelerek, şahsen başvuru yapabildikleri gibi (0384 213 49 36) (0384 213 24 15) (0384 212 66 50) Numaralardan da görüşme sağlayabiliyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Galatasaray Kadın Futbol Takımı şampiyonluk maçına çıkıyor Galatasaray Petrol Ofisi, Turkcell Kadın Futbol Süper Ligi’nin 30. ve son haftasında yarın evinde oynayacağı ALG Spor’u yenmesi durumunda şampiyon olacak. Turkcell Kadın Futbol Süper Ligi’nin 30. ve son haftasında Galatasaray Petrol Ofisi yarın saat 14.00’de Florya Metin Oktay Tesisleri’nde ALG Spor ile karşı karşıya gelecek. Ligde sarı-kırmızılılar 22 galibiyet, 2 beraberlik ve 5 mağlubiyetle aldığı 68 puanla zirvede yer alıyor. Gaziantep ekibi ise 17 galibiyet, 4 beraberlik ve 8 mağlubiyet sonucunda topladığı 55 puanla 6. sırada bulunuyor. Hedef ilk şampiyonluk Galatasaray, ALG Spor karşısında galip gelmesi durumunda ilk şampiyonluğunu kazanacak. 2021-2022 sezonunda kurulan kadın futbol takımı, geçtiğimiz yıl normal sezonu grubunda lider tamamlamış, yarı finalde ise Fenerbahçe’ye elenmişti. İç saha karnesi Galatasaray bu iç sahada 14 karşılaşmaya çıktı. Sarı-kırmızılılar bu müsabakalarda 12 galibiyet, 1 beraberlik ve 1 mağlubiyet sonucunda 37 puan topladı ve bu alanda ikinci sırada yer aldı. Aslan sahasında son olarak Kdz. Ereğli Belediyespor ile oynadı ve 4-2’lik skorla yendi. Ebru Topçu’dan 15 gol Galatasaray’da ligde geride kalan 29 haftada rakip fileleri 69 kez havalandırırken, kalesinde de 29 gol gördü. Sarı-kırmızılılarda Ebru Topçu attığı 15 golle takımın en golcü ismi olurken, onu 11 golle Arzu Karabulut ve 8’er golle de Elanur Laçın ile Kipoyi takip etti. Berkay Ağış düdük çalacak Galatasaray - ALG Spor karşılaşmasını Berkay Ağış yönetecek. Ağış’ın yardımcılıklarını Aydın Baran Tek ile Alperen Şeker yapacak. Maçın 4. hakemi ise Mustafa Furkan Ceylan olacak.
Trabzon Muhtarlık ikisine de yar olmadı Trabzon’un Çaykara ilçesi Yaylaönü Mahallesi’nde 31 Mart’ta yaşanan muhtarlık seçimi sonrası yaşananlar Karadeniz fıkralarını aratmadı. Seçimi kaybeden eski muhtar yeni seçilen muhtarın adli sicil kaydı olduğu için muhtar olamayacağını belirterek İlçe Seçim Kurulu’na şikayet etti, kendisi muhtarlığa geleceğini düşünürken aynı suçtan kendisinin de adli sicil kaydı olduğunu unuttu. İlçe Seçim Kurulu mahallede iki muhtarın da aday olamayacağı hükmederken, seçimde 3. bir aday olmaması nedeniyle mahallede 2 Haziran’da yeniden muhtar seçimi yapılmasına karar verdi. Deniz seviyesinden bin 890 metre yükseklikte bulunan bulutlara komşu Trabzon’un Çaykara ilçesi Yaylaönü mahallesinde tüm Türkiye’de olduğu gibi 31 Mart 2024 tarihinde seçmen sandık başına giderek muhtarını seçti. 2 muhtar adayından Hasan Asan 137 oyla seçimi önde tamamlarken, 3 dönemdir köyün muhtarlığını yapan Yakup Toprak ise 111 oy alarak seçimi kaybetti. Seçimi kaybetmeyi içine sindiremeyen eski muhtar, seçimi kazanan Hasan Asan’ın 2017 yılında Uzungöl’de yaptığı apart otel ile ilgili imar suçu nedeniyle aldığı adli ceza dolayısıyla İlçe Seçim Kurulu’na şikayet etti. Çaykara İlçe Seçim Kurulu’na mazbatasını almaya giden Hasan Asan, kendisi hakkında yapılan şikayet nedeniyle muhtar olamayacağını ve mazbatanın kendisine değil de seçimi kaybeden eski muhtara verileceğini öğrenince o da Yakup Toprak’ın benzer bir suç kaydı bulunduğunu belirterek o da şikayette bulundu. Konuyu değerlendiren İlçe Seçim Kurulu her iki adayın da muhtar olma yeterliliğine sahip olmadığına karar verdi. Kurul, Çaykara ilçesi Yaylaönü Mahallesi’nde Hasan Asan ve eski muhtar dışında 3. bir aday olmaması üzerine seçimin yenilenmesine ve her iki muhtar adayın aday olamayacağı seçimin 2 Haziran 2024 tarihinde yapılmasına karar verdi. "Daha önce biz onu şikayet etmemiştik ama o bizi şikayet etti" Hasan Asan, yaşanan olayla ilgili olarak yaptığı açıklamada, “2017 yılında Uzungöl’de bir apart otel yaptım. Daha önce yapılan işlem engel teşkil etmiyordu, 2019’da yasa değişti. 1 seneden fazla ceza alan her kimse seçilme yeterliliğini yitiriyordu. Biz de öyle bir engele takıldık. 12 yıllık muhtar rakibimdi, şikayet etti. Muhtarlık düştü. Onun da aynı suçu vardı ve biz onu önceki seçimde şikayet etmedik ama o seçimi kaybedince tuttu bizi şikayet etti. Bunun üzerine biz de onun muhtar olmaması için kendisini şikayet ettik, o da muhtarlığı alamadı. Şimdi 2 Haziran’da yeniden mahallede seçime gidilecek, ikimiz de muhtarlık yarışına giremeyeceğiz” dedi. Eski muhtar Yakup Toprak da yaşanan olayla ilgili “Rakibim benden çok oy aldı. Hukuki olarak işlemiş olduğu suçtan ötürü muhtarlık yapması mümkün değildi. Ben kendisini şikayet ettim. Aynı suçun benim de işlediğim ortaya çıkınca YSK 2 Haziran’da yeniden seçim yapılmasına karar verdi” ifadelerini kullandı.