EKONOMİ - 03 Ekim 2017 Salı 16:10

Niğde İl Koordinasyon kurulu toplantısı yapıldı

A
A
A
Niğde İl Koordinasyon kurulu toplantısı yapıldı

Niğde İl Koordinasyon Kurulu Vali Yılmaz Şimşek’in başkanlığında 2017 yılı 4.

Niğde İl Koordinasyon Kurulu Vali Yılmaz Şimşek’in başkanlığında 2017 yılı 4. toplantısını gerçekleştirdi.


Toplantıda Niğde İlinde 2017 yılında uygulanmakta olan kamu yatırımları ele alınarak, sorunlar değerlendirildi, alınması gerekli önlemler belirlendi.


Niğde Valisi Yılmaz Şimşek, İl Koordinasyon Kurulu 2017 yılı dördüncü toplantısı açış konuşmasında 2017 Yılı Yatırım Programında yer alan yatırımların 18 Eylül 2017 tarihi itibariyle gerçekleşme durumunun değerlendirilmesi, önceki toplantıda alınan kararlarla ilgili yapılan çalışmaların değerlendirilmesi ile İlimizin sosyo-ekonomik sorun ve ihtiyaçlarının görüşülerek çözümlenmesine çalışılacağını söyledi.


Toplantı öncesinde yatırımcı bölge ve il kuruluşlarının İKİS Programına girdiği verilerden elde edilen raporlara göre 18 Eylül 2017 itibariyle İlimizde; İl Özel İdaresi ve Genel Bütçeye dâhil kuruluşlara ait toplam 527 proje bulunduğunu belirten Vali Yılmaz Şimşek, bu projelerin; 75’i tarım-ormancılık, 2’si madencilik, 286’sı ulaştırma, 9’u kültür-turizm, 42’si eğitim, 13’ü sağlık, 2’sienerji, 90’ı diğer kamu hizmetleri, 2’si konut ve 6’sı imalat sektörlerinde bulunduğuna vurgu yaptı.


İlimizde yürütülmekte olan 527 projenin toplam değerinin 2 Milyar 860 Milyon 302 Bin 138 TL olduğuna değinen Vali Yılmaz Şimşek, geçmiş yıllar dâhil bu projelere 2016 yılı sonuna kadar toplam 1 Milyar 342 Milyon 067Bin 004 TL harcama yapıldığını, 2017 yılı dönem sonu harcaması 298 Milyon 093 Bin 418 TL olduğunu, toplam harcama tutarının 1 Milyar 640 Milyon 160 Bin 422 TL’ye eriştiğini, proje tutarına göre dönem içerisinde nakdi gerçekleşme oranının (yılı ödeneğinin yılı harcamasına oranı) yüzde 65 olarak ortaya çıktığını belirtti.


Niğde Valisi Yılmaz Şimşek, bu projelere toplamda 459 Milyon 005 Bin 276 TL ödenek ayrıldığını, ayrılan bu ödeneklerin dönem sonu itibariyle 298 Milyon 093 Bin 418 TL’si harcandığını, dönemin nakdi gerçekleşme oranının (toplam harcamanın proje tutarına oranı) yüzde 57 olduğuna dikkati çekti.


Ayrıca İlimizde Belediye Başkanlıklarınca yürütülen 40 projenin toplam değerinin 97 Milyon 001 Bin 702 TL olduğunu işaret eden Vali Yılmaz Şimşek; “Bu projelere 2017 yılında 57 Milyon 970 Bin 209 TL ödenek ayrılmış, dönem sonuna kadar 18 Milyon 181 Bin 148 TL’si harcanarak yüzde 31 nakdi gerçekleşme sağlanmıştır.” dedi.


Niğde Valisi Yılmaz Şimşek, “Böylece İlimizde gerek İl Özel İdaresi ve Genel Bütçeli Kuruluşlar ve gerekse Belediyeler tarafından toplam 567 proje için 516 Milyon 975 Bin 485 TL ödenek ayrıldığı ve dönem sonuna kadar bu ödeneğin 316 Milyon 274 Bin 566 TL’sinin harcanarak yüzde 62 nakdi gerçekleşme sağlandığı tespit edilmiştir” şeklinde konuştu.


“Niğde-Tepeköy-Çiftlik İl Yolu” projesinin 28 Milyon 250 Bin TL bedelle ihale edilerek 01 Ocak 2013 tarihinde işe başlandığını ifade eden Vali Şimşek, bugüne kadar 5 Milyon 585 Bin TL harcama yapıldığını, 2017 yılı için 3 Milyon 758 Bin TL ödenek ayrıldığını belirtti.


“Niğde-Tepeköy-Çiftlik İl Yolu” projesinin 2016 Yılı sonu itibarıyla yolun 6,5 km’si tek yol sıcak kaplamalı, 2,8 km’si ise tek yol bitümlü sıcak kaplamalı olarak tamamlandığını anlatan Vali Yılmaz Şimşek, 2017 yılında 3,5 km’lik kesimin tek yolun sıcak kaplamalı olarak tamamlanmasının hedeflenmekte olduğunun altını çizdi.


Vali Şimşek’in konuşmasından sonra kurum yetkilileri kurumlarının gerçekleştirdiği çalışmalarla ilgili sunum yaptı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya Dünya pazarında Türk Kuruyemişi ve kuru meyve tercihi yükseliyor 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde, tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı olurken, kuruyemişte ise Antep fıstığı öne çıkıyor. Açılış konuşmasını Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in yaptığı Uludağ Ekonomi Zirvesi Sapanca’da devam ediyor. Bu yıl 13’üncü kez düzenlenen zirve, Türkiye ve dünya genelinden birçok iş dünyası lideri ve akademisyeni ağırlıyor. Dün açılış konuşmaları ve ilk gün oturumlarının olduğu zirve, bugün ise çeşitli paneller ile devam ediyor. İş insanları sektörleri ile alakalı konuları zirvede değerlendirirken, kuru yemiş ve kuru meyve ihracatındaki artış dikkat çekti. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı, kuruyemişte ise Antep fıstığı olduğu ifade edildi. Türk ürünlerini diğerlerinden ayrılan en büyük özelliği ise organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretilmeleri oluyor. Organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilen Türk organik kuru meyve ve kuruyemişi global pazarda daha fazla tercih edilmeye başlandı. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş, kuru meyve ve bakliyat ihraç ettiklerini belirten Orgibite CFO’su Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç ettikleri ürünlerin genel profili hakkında bilgi vererek, tüketicilerin kuru meyve kategorisinde kayısı ve kuruyemişte Antep fıstığını tercih ettiğini dile getirdi. Ayrıca, Türk ürünlerinin diğerlerinden ayıran en önemli özelliğin organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretildiğinin altını çizdi. “En büyük fark organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmeleri” Panel sonrası açıklamalarda bulunan Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç edilen kuru meyve ve kuruyemişlere en yoğun talebin Amerika Birleşik Devletleri’nden geldiğini belirtirken, Avrupa Birliği ülkeleri, Orta Doğu ve Asya pazarlarındaki ülkelerin de Türk ürünlerine ilgi gösterdiğini vurguladı. Türkiye’nin tarımsal potansiyeli ve ürün kalitesinin global pazarda rekabet avantajı sağladığını ifade eden Şeker, Türkiye’den 30 farklı ülkeye kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat gönderdiklerinin altını çizdi. Şeker, ayrıca ürün portföyleri içinde en çok tercih edilenin kuru meyve kategorisinde kayısı, kuruyemiş kategorisinde ise Antep fıstığı olduğunu belirtti. Türk organik ürünlerinin diğerlerinden farkının, organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmesi olduğunun önemini anlatan Şeker, "Sağlık bilincine sahip tüketicilerin tercih sebebi haline geldi. 2023 yılında hem organik hem de konvansiyonel ürün ihracatında önemli bir artış yaşandı. Bu artışın devam edeceğine inanıyoruz. 2024’ün ikinci yarısı ve 2025 yıllarında organik kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat ihracatını artırarak global pazardaki varlığımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz" dedi. “Dijital dönüşüm ile dünyada rekabet gücümüzü artırdık” Dijital dönüşümün, hem iç pazarda hem de dış pazarda rekabet gücünü artırdığını vurgulayan Şeker, "Dijital platformlara yapılan yatırımlarımızla, online satış kanalları ve dijital pazarlama stratejileri sayesinde organik ürünlerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağladık. Bu durum, hem müşteri memnuniyetini hem de operasyonel verimliliği artırmamıza imkan tanıdı. Dijitalleşme, tüketicilere daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmamızı ve onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamamızı sağlıyor. Ayrıca, Türk kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyatlarının dünya genelinde tanınırlığını ve talebini artırmaya yönelik pazarlama stratejilerimizde de dijitalleşme önemli bir rol oynamaktadır" diye konuştu. “Organik ürünlerin sertifikalandırılması” Gökçen Şeker, pazarlama ve markalaşmanın önemine vurgu yaparak, "Türk organik ürünlerinin tanınırlığını artırdık. İhracat rakamlarını artırmak için, kalite standartlarının yükseltilmesi ve pazar çeşitliliğinin önemli olduğunu biliyoruz. Markalaşma çalışmalarını önemseyerek lojistik süreçlerde de verimliliği arttırdık. Ar-Ge yatırımları ve yeni pazarlara açılım da ihracatı artırmak için etkili stratejilerdir. Bununla birlikte, organik ürün ihracatını artırmak için, sektör olarak organik tarımın teşvik edilmesi ve organik ürünlerin sertifikalandırılması önemli. Pazarlama ve markalaşma çalışmalarıyla organik ürünlerin bilinirliğinin artırılması ve yeni pazarlara açılım sağlanması gerekmektedir" şeklinde konuştu.
Çanakkale Deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi tarafından “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri gerçekleştirildi. Konsere gelenler, deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, İletişim Fakültesi, Kurumsal İletişim Direktörlüğü ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Koordinatörlüğü tarafından ortaklaşa organize edilen “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri düzenlendi. Konsere, seyirciler, bilet yerine 28-42 numara yeni spor ayakkabı ile giriş sağladı. Bu ayakkabılar köy okullarındaki çocuklara ulaştırılacak. Bu konserle birlikte, ihtiyaç sahibi çocuklara yardım edilmesi amaçlanıyor. Konseri Çanakkale Belediye Başkanı Av. Muharrem Erkek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Çanakkale İl Emniyet Müdürü Selim Arıcı, Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, akademisyenler, öğrenciler ve çok sayıda öğrenci izledi. Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi toplumsal faaliyetlerinden bir yenisini daha gerçekleştiriyor. Şahane bir konser verilecek. Konserde temel amacımız köy okullarındaki öğrenciler için izleyici, dinleyicilerden birer spor ayakkabı getirmesini istedik. Bugün gelen misafirlerimiz bilet yerine spor ayakkabı getirdiler. Bu ayakkabılar bayramdan önce köy okullarındaki minik öğrenciler ile buluşturulacak. Konserde müzik ve sahne sanatları fakültesi orkestrası ile barış koromuz sahne alacak” dedi. Projeye spor ayakkabı ile destek vererek, konseri izlemeye gelen Osman Acar, “İhtiyacı olan çocuklar için bu birlikteliğin sağlanmış olması çok önemli. Bizde çorbada ki tuz misali bu katkıyı yapabildiğimiz için kendimizi çok mutlu hissediyoruz” diye konuştu.