YEREL HABERLER - 06 Şubat 2014 Perşembe 11:37

Avcı “eğitimde Despot Yönetime Yer Yok”

A
A
A
Avcı “eğitimde Despot Yönetime Yer Yok”

Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Gürsel Avcı, eğitimde despot bir yönetim anlayışına yer olmadığını ve başarının büyük bir bölümünün sağlıklı bir iletişimden geçtiğini söyledi.
Fatsa’da ilk ve orta dereceli okullarda 21 bin 643 öğrenci ve 1419 öğretmen olduğunu hatırlatan Avcı, ilk yarıyılın kazasız-belasız atlatıldığını ifade etti. Her yıl ortalama iki okul yapılması halinde, beş yıl sonra Fatsa’da normal eğitime geçilebileceğine dikkat çeken Avcı, “Artık SBS yerine TEOG sınavları yapılmaktadır. Bu sınavların sonuçları ilk yarı notu olarak karneye geçti. Soruların tamamını cevaplayan öğrencilerimiz de vardı. Bu anlamda üstün bir başarı yakaladık. Bu sınav ikinci dönemde de olacak. İnşallah kazasız belasız atlatırız. Sınav öncesinde çocuklarımızın heyecanını gidermek için deneme sınavları yapacağız” dedi.
“BEN BİLE ORADA OKUMAK İSTİYORUM”
261 projeyle Ordu’nun en çok proje üreten ilçesi olduklarını dile getiren Ahmet Gürsel Avcı, “Ordu, Türkiye genelinde 8. oldu. Bu noktada Fatsa’nın çok büyük bir payı olduğunu düşünüyorum. Bu kapsamda her ay öğretmenlerimize ve öğrencilerimize bir kitap okumayı zorunlu tutuyoruz. Her ayın bir teması var. O temaya göre de çalışmalarımız devam ediyor. Tabi alt ve üst kurul toplantılarımız da sürüyor. Bana göre kütüphaneleri cazibe merkezi haline getirmek lazım. Bu anlamda Fatsa’da hayırsever vatandaşlarımız sayesinde iki okulumuzda zenginleştirilmiş kütüphane kurduk. Buraya okul öncesi eğitim alan bir çocuk bile gidebiliyor. Minderlerimiz var. Bilgisayar masaları var. Bu ortam, çocuğu kütüphaneye çekiyor. Böylece çocuklar kitap okumak istiyor. Ben bile orada okumak istiyorum. Bütün bunları yaparak mevcut proje kapsamında farkındalığı artırmaya çalışıyoruz. Zaten her yaptığımız toplantıda değişik fikirler ortaya atılıyor. Her fırsatta bunun üzerinde çalışıyoruz” diye konuştu.
“FATSA’YA HER YIL İKİ OKUL GEREKİYOR”
Başarının daha da artması için normal eğitime geçilmesinin şart olduğunu belirten Avcı, “Biliyorsunuz Ordu Büyükşehir oldu. Yatırımlarımız belediyeye gelecek. Bununla hem mevcut okullarımızı yenileyeceğiz, hem de yeni okullar yapmak için gayret göstereceğiz. Her yıl iki okul yapılması halinde beş yıl içinde normal eğitime geçebiliriz. Fatsa’nın arkasında yedi ilçe var. Devasa bir şekilde büyüyor ve gelişiyor. Her yıl bin öğrenci ilave oluyor. Bu durumda çözüm için yeni okullar yapmak lazım” şeklinde konuştu.
“BAŞARININ YÜZDE 88’İ İLETİŞİMDEN GEÇİYOR”
Asıl hasadın ikinci dönem sonunda alınacağına dikkat çeken Ahmet Gürsel Avcı, sınavlar ve yerleştirmeler konusunda belli bir hedeflerinin olduğunu belirtti. “Geçen sene 5 puan artırmayı hedeflediğimiz sınavları 9 puan artırmayı başardık” diyen Avcı sözlerine şöyle devam etti: “Bu başarı canla başla çalışan arkadaşlarımız sayesinde gelmiştir. Bütün arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Milli Eğitim olarak yönetim anlayışımızda şu var: Despot yöneticiliği sevmiyorum. Benim öğretmenim gelip rahatlıkla derdini anlatabilmeli, paylaşabilmeli. Bizim asıl başarıyı yakalayabilmemiz için öğretmenlerimizi motive etmemiz gerekiyor. Aksi takdirde despot bir yöneticilik anlayışı ilçeyi başarısızlığa götürür. Onun için de ekip ruhu ve ‘biz’ anlayışıyla çalışıyoruz. Başarının yüzde 88’i iletişimden geçiyor. Yüzde 12’si de çalışmaktan. O nedenle özellikle iletişime çok önem veriyorum. İkinci dönemde de hem öğretmenlerimiz, hem de öğrencilerimiz için motivasyon seminerleri ve konferansları düzenleyeceğiz.”
“ÇOCUKLARINIZI BAŞKALARIYLA KIYASLAMAYIN”
15 günlük ara tatilin nasıl değerlendirilmesi gerektiği konusuna da değinen Fatsa İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Gürsel Avcı açıklamasını şöyle tamamladı: “Elbette öğrencilerimiz eğlenecek ve dinlenecektir. Ama hiç olmazsa günde yarım saat kitap okumalarını tavsiye ediyorum. Bu arada konu tekrarı yapsınlar. Ama yapmasalar da olur. Çünkü adı üzerinde tatil, Oynayacaklar, eğlenecekler. Daha doğrusu kafaları dinlenecek. Velilerden şunu özellikle istiyorum: Ne olur çocuklarınızı başkalarıyla kıyaslamayın. Birinci dönem 4 olur, ikinci dönem 5 olur. Not çok da önemli değildir. Ya da her şeyin sonu değildir. Biz her şeyden önce iyi insan yetiştireceğiz. Asıl amaç bu. Önemli olan eğitim. Öğretim zaten kendiliğinden geliyor. İyi bireyler yetiştireceğiz. Vatanını, milletini, bayrağını seven insanlar yetiştireceğiz. Asli görevimiz budur. Öyle olmasaydı ‘Milli Eğitim’ yerine ‘Milli Öğretim’ olması gerekirdi.”
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sinop Vatandaş, belediye ve özel idareyi valiye şikayet etti: "Köpek sorunuyla ilgilenmiyorlar" Mertoğlu köyünde vatandaşların problemlerini dinleyen Sinop Valisi Mustafa Özarslan’a bir vatandaş, "Köyümüzde başıboş köpek sorunu var. Belediyeye gidiyoruz, ’orası köy, özel idare ilgileniyor’ diyorlar. Özel idareye gidiyoruz, ’orası belediyede onlar ilgileniyor’ diyorlar" şeklinde dert yandı. Sinop Valisi Mustafa Özarslan, Mertoğlu köyü sakinleriyle bir araya geldi. Mertoğlu köyünün genel durumu hakkında Muhtar Mustafa Ünal’dan bilgiler alan Vali Özarslan, köyde yaşayan vatandaşlardan birebir araya aracı koymadan onların sorunlarını dinledi. Mertoğlu Köyü Muhtarı Mustafa Ünal, “Köyümüzün tabii ki bazı sorunları var. Bunun için hepinizi buraya topladık” dedi. Daha sonra konuşan Vali Özarslan, "Tüm ilçedeki muhtarlarımızı dinledik ve notlarımızı aldık. Sorunları kayda alıp takibini yapıyoruz. Not aldığımız sorunların ne kadarını çözdük ne kadarını çözemedik tekrar mahalle muhtarlarımızla ve köy muhtarlarımızla bir araya gelip değerlendireceğiz. Muhtarlar sizlerin temsilcisi. Burada çözülemeyen sorunları ona ileteceksiniz, o da bize iletecek. Biz de bu sorunları değerlendirip takip edeceğiz” diye konuştu. "Köpek sorunuyla belediye ve özel idare ilgilenmiyor" Ardından Mertoğlu köyünde başıboş köpek sorunu yaşadıklarını belirten köy halkından Erdoğan Ünal, ”Belediyeye gidiyoruz, ’orası köy, özel idare ilgileniyor’ diyorlar. Özel idareye gidiyoruz, ’orası belediyede onlar ilgileniyor’ diyorlar. Köpekler beni geçen gün sıkıştırdılar. En az 15 tane başıboş köpek var orada. Vatandaşlar bakamadığı köpekleri bırakıyor. Ayrıca mezbahada atık sorunu da yaşanıyor. Yıllardır atıklardan dolayı sorun yaşıyoruz. Kendime ait 3 tane hayvanım atıklardan dolayı telef oldu. Ayrıca bu atıklar çevre kirliliği de oluşturuyor. Çeltik tarlalarına da zarar veriyor” ifadelerini kullandı. Vali Özarslan da başıboş köpekleri bırakan vatandaşları araçlarıyla birlikte plaka takip sisteminden takip edeceklerini söyledi. Sinop Tarım İl Müdürü Fatih Önlem ise, atık sorunu ile ilgili olarak, “Biz orayla ilgili genel olarak işlemleri başlattık. İç kısımda da eksikler vardı. Biz onlara sürelerini verdik. Verdiğimiz süre içinde sorunlar çözülmezse ruhsatlarını iptal edeceğiz" açıklamasında bulundu. Mertoğlu Köyü Çok Amaçlı Salonda vatandaşlarla bir araya gelen Sinop Valisi Dr. Mustafa Özarslan’a, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Yahya Çınkıl, İl Tarım ve Orman Müdürü Fatih Önlem, Sinop İl Müftüsü Paşa Bektaş, DSİ Harita Mühendisi Onur Yağcı ve Mertoğlu köyü muhtarı Mustafa Ünal eşlik etti.
Kütahya Hisarcık Çırak öğrenci çalıştıran iş yerleri denetlendi Hisarcık Şehit Yüksel Arık Çok Programlı Anadolu Lisesince MESEM programı çerçevesindeki 29 iş yeri uzmanlar tarafından denetlendi. İşyeri denetimlerinde, risk analizleri çıkarıldı, iş yerlerinde görülen aksaklıkların giderilmesi yönünde tavsiyeler verilerek, çalışanların ve özellikle de çırakların daha güvenli bir ortamda eğitim, öğretimlerini tamamlamaları yönünde çalışmalar yapıldı. Okul Müdür Yardımcısı Cemil Şimşek konuyla ilgili yaptığı açıklamada,” Milli Eğitim Bakanlığının 2 Şubat 2024 tarihli “Mesleki Eğitimde İş Sağlığı ve Güvenliği” başlıklı genelgesi doğrultusunda, çırak çalıştıran tüm iş yerlerimize İş Güvenliği Uzmanı ile anlaşma şartı getirilmişti. Bu çerçevede Hisarcık Esnaf ve Sanatkarlar Odası önderliğinde, iş güvenliği firması ile iş yeri temsilcilerimizle yapılan toplantıda anlaşmaya varılmıştı. Akabinde iş yeri hekimi tüm öğrencilerimizin muayenelerini yapmış, firmanın İş Güvenliği Uzmanları Süleyman Duman ve Enes Çağlar tarafından öğrencilerimize eğitimleri verilmişti. İş Güvenliği Uzmanlarımız ve Koordinatör Öğretmenlerimiz eşliğinde tüm iş yerleri ziyaret ederek her iş yerinin ayrı ayrı risk analizlerini çıkardık, iş yeri temsilcileriyle sözleşmelerini imzalattık, görülen aksaklıkların en az bir ay içinde düzeltilmesi hususunda uyarılarda bulunuldu” ifadelerine yer verdi.