- 06 Ocak 2021 Çarşamba 10:32

FL Communications Kurucusu Furkan Lüleci:“2021 ile doğru veri işleme dönemi başladı”

A
A
A
FL Communications Kurucusu Furkan Lüleci:“2021 ile doğru veri işleme dönemi başladı”

Dijital odaklı iletişim yapan şirketler, e-ticaret şirketleri ve pazarlama ajanslarının, doğru veri işleme odaklı bir strateji kurmaya ve hızla hayata geçirmeye yatırım yaptığını belirten FL Communications Kurucusu Furkan Lüleci, “2021 ile doğru veri işleme dönemi başladı” dedi.

Dijital odaklı iletişim yapan şirketler, e-ticaret şirketleri ve pazarlama ajanslarının, doğru veri işleme odaklı bir strateji kurmaya ve hızla hayata geçirmeye yatırım yaptığını belirten FL Communications Kurucusu Furkan Lüleci, “2021 ile doğru veri işleme dönemi başladı” dedi.


Verinin doğru kullanımı ve veri temelli strateji kurgulamanın önemi hakkında açıklamalarda bulunan Lüleci, 2020 yılının başından itibaren yaşanan küresel krizin, fiziksel mağazaları olan ancak sosyal ticarete ve e-ticarete yeteri kadar yatırım yapmayan şirketleri harekete geçirdiğine dikkat çekti. Bununla birlikte sadece perakende satış odaklı şirketler değil, son tüketiciye ulaşmak isteyen her şirketin dijital markalaşma sürecine hızla yatırım yaptığını anlatan Furkan Lüleci, “Hal böyle iken teknoloji devi şirketler, verilerin doğru kullanılması ve internet tüketicilerinin doğru veri işleme yöntemiyle yeniden hedefleme (retarget) yönteminin kullanılmasında daha seçici olmaya odaklandı. İlk hamleyi, Google yaptığı açıklama ile 2022 yılında Google Chrome’daki üçüncü parti çerezleri devre dışı bırakacağını duyurarak yaptı. Yeniden pazarlama olarak tanımlanan ve tarayıcıların çerezlerini kullanarak yapılan reklam devri sona eriyor” diye konuştu.



Furkan Lüleci, yeniden hedeflemenin ortadan kalkmasını da şöyle açıkladı;


“Hepimiz zaman zaman satın almayı düşündüğümüz bir ürünle alakalı araştırma yapıyoruz. Bir parfümle ilgili araştırma yaptığımızı varsayalım. Google üzerinden satın almak istediğimiz parfümle alakalı yaptığımız aramalar sonrası girdiğimiz her e-ticaret sitesinde, haber sitelerinde, bloglarda hatta sosyal medya hesaplarımızda ürünün reklamlarıyla karşılaşıyoruz. E-posta alıyor, SMS ile satışa teşvik ediliyoruz. 2022 yılında bu devir sona ermiş olacak. Markalar, kişisel verilerin saklı olduğu çerezler üzerinden yeniden hedefleme yapabilmek için doğrudan kullanıcıdan izin istemek zorunda kalacak. Veri kullanımının kısıtlanmasıyla ilgili başka bir düzenleme de sadakat kartlarına gelecek. Telefon numaranızı vererek belli ürünlerde indirim kazanmanızı sağlayan sadakat programları, verilerinizi üçüncü parti şirketlerle SMS ve sosyal medya reklamlarında yeniden hedefleme yapması için paylaşamayacak. Yeni dönem, mobil imza ile veri izninin tüketiciden alınmasını kapsıyor.


Bir tüketiciye, herhangi bir ürünle ilgili defalarca e-posta göndermek ya da mobil bildirim ile aktif kullanıcıyı ve satışı arttırmaya çalışma dönemi sona eriyor. Doğru veriyi işleyerek yapılan hedeflemelerle, kullanıcının satınalma potansiyeli yüksek olan ürün içerikleri ön plana çıkacak gibi görünüyor. Bu yöntem, tüketicilerin alışveriş yapma alışkanlıklarını da doğru şekilde beslemiş olur.”


Doğru şekilde işlenmeyen verinin hiçbir önemi yok


Veriyi doğru şekilde işleyerek pazarlama stratejisi kurgulamanın 2021 yılından itibaren çok daha önemli olduğunun altını çizen FL Communications Kurucusu Furkan Lüleci, bu alana yatırım yapan şirketlerin, gelecekte dijital dünya ve sosyal medya üzerinden geri dönüşü çok daha yüksek başarılar elde edeceğini belirtiyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.
Bayburt Bayburt’ta basit yaralama suçunda taraflar TSK’ya bağış yapma şartıyla uzlaştılar Bayburt’ta ’Basit Yaralama’ suçunda taraflar Türk Silahlı Kuvvetlerine (TSK) 10 bin lira bağış yapılması noktasında anlaştılar, dosya mahkemeye intikal etmeden çözülerek kapatıldı. K.A ve B.N.K isimli iki arkadaş dışarıda vakit geçirdikleri sırada araçla yanlarına gelen H.A ve R.A isimli şahıslar tarafından darp edildiler. Darp edildikleri iddiasıyla emniyete başvuran iki arkadaş H.A ve R.A’dan şikayetçi oldular. Mağdurların şikayeti üzerine şüpheliler H.A ve R.A hakkında ’Basit Yaralama’ suçundan soruşturma başlatıldı. Cumhuriyet Başsavcılığının yürüttüğü çalışmalar sonucunda dosyadaki suçun uzlaştırmaya uygun bir suç olduğu belirlendi, dosya Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosuna gönderildi. Uzlaştırma bürosu ekipleri, mağdur taraflarla uzlaşma şartlarını görüşmek için bir araya geldiler. Mağdur K.A ve B.N.K, TSK’ya bağış yapılması şartıyla şüphelilerle uzlaşacağını uzlaştırma bürosu ekiplerine bildirdiler. K.A’nın ve B.N’K’nın uzlaşma talebini kabul eden şüpheliler, TSK’ya 10 bin lira bağışta bulundular. Uzlaştırma Bürosu görevlilerinin titizlikle yürüttüğü çalışmalar sonucunda dosya mahkemeye intikal etmeden, çözüme kavuşturularak kapatıldı. Bununla birlikte, Uzlaştırma Bürosunda görevli Cumhuriyet Savcısı Asya Büşra Alim, taraflarla görüşme sağlayan uzlaştırmacılara titiz çalışmalarından ötürü teşekkür ederek, kişi onarıcı adalet anlayışına hizmet etme gayreti içerisinde olduklarını, kamuya yararlı edimleri Uzlaştırma Bürosu ekipleriyle birlikte gerçekleştirdiklerini ve çalışmaların özenle yürütüldüğünü vurguladı.
Bayburt Uzlaştırma Büro ekiplerince bir dosya daha çözüme kavuşturuldu Bayburt’ta özel bir diş kliniğine tedavi olmak için başvuran H.H.O isimli hasta, kendisine yanlış tedavi uygulandığı gerekçesiyle B.S.G isimli doktordan şikayetçi oldu. Mağdur H.H.O, şikayetçi olduğu doktorla Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı’na (TEMA) bağış yapma şartıyla uzlaşmaya vardı. Anlaşma sağlanan dosya ise Uzlaştırma Bürosu ekiplerinin çalışmaları sonucunda kapatıldı. H.H.O isimli bir vatandaş, tedavi olmak için gittiği özel diş kliniğinde diş hekimi B.S.G’nin kendisine yanlış tedavi uyguladığı iddiasıyla doktordan şikayetçi oldu, B.S.G, hakkında ’Taksirle Bir Kişinin Yaralamasına Neden Olma’ suçundan soruşturma başlatıldı. Dosyanın Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığına intikal etmesi sonucunda dosya incelendi, suçun uzlaştırmaya tabi olduğu belirlendi. Devreye giren Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosu ekipleri, mağdur H.H.O ile görüşme sağladılar. Mağdur H.H.O, şüpheli B.S.G’den TEMA Vakfı’na 150 fidan bağışta bulunmasını istedi. Daha sonra şüpheli B.S.G ile bir araya gelen uzlaştırma bürosu ekipleri, H.H.O’nun talebini B.S.G’ye ilettiler. H.H.O’nun isteğini kabul eden doktor ise, 150 fidan karşılığında TEMA Vakfı’na 12 bin 800 lira bağışta bulundu. Mahkemelerin iş yükünün azaltılması amacıyla yapılan uzlaşma görüşmeleri sonucunda, taraflar edimli olarak uzlaşmayı kabul etmiş oldular. Uzlaştırma Bürosu ekiplerinin özverili çalışmalarıyla bir dosya daha sonuca vardırılarak, kapatıldı. Öte yandan, Uzlaştırma Bürosunda görevli Cumhuriyet Savcısı Asya Büşra Alim, kamu yararı gözeten çalışmaların özenle devam ettiğini bildirerek, Uzlaştırma Bürosu ekiplerine çalışmalarından ötürü teşekkürlerini iletti. Önceliklerinin kamu yararı olduğunun altını çizen Savcı Alim, Bayburt Cumhuriyet Başsavcılığı Uzlaştırma Bürosu olarak çalışmaları özenle ve önemle yürüttüklerini söyledi.