GENEL - 13 Şubat 2019 Çarşamba 12:13

Altunsoy: "Asansör periyodik kontrol ücretini belediyeler belirler"

A
A
A
Altunsoy: "Asansör periyodik kontrol ücretini belediyeler belirler"

Samsun Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Selahattin Altunsoy, asansörlerin perodik kontrol ücretinin; bakanlıkta oluşturulan komisyon kararı doğrultusunda taban ve tavan fiyat aralığına göre ilgili idarenin(belediyenin) karar organı tarafından belirlendiğini söyledi.

Samsun Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Selahattin Altunsoy, asansörlerin perodik kontrol ücretinin; bakanlıkta oluşturulan komisyon kararı doğrultusunda taban ve tavan fiyat aralığına göre ilgili idarenin(belediyenin) karar organı tarafından belirlendiğini söyledi.


Asansörlerin periyodik kontrollerinin Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yürürlüğe koyduğu Asansör Periyodik Kontrol Yönetmeliği çerçevesinde yürütüldüğünü dile getiren Selahattin Altunsoy, asansörün güvenli kullanımı ve işletme yönünden uygun çalışıp çalışmadığına dair yılda en az 1 kez yaptırılması gereken muayene olarak tanımlanan periyodik kontrolün, aylık bakım işleminden farklı bir muayene olduğunu belirtti. Periyodik kontrolün, bakanlıkça yetkilendirilen ve belediyeler tarafından protokol imzalanan A tipi muayene kuruluşları tarafından yapıldığını kaydeden Altunsoy, "Periyodik kontrol ücreti, bakanlıkta oluşturulan komisyon kararı doğrultusunda taban ve tavan fiyat aralığına göre ilgili idarenin(belediyenin) karar organı tarafından belirlenir. Bir sonraki yıl için geçerli sayılacak olan taban ve tavan fiyatları, vergi usul kanunu hükümleri uyarınca o yıl tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranı kadar takip eden yılın ocak ayı itibarıyla arttırılır ve bakanlık tarafından ilan edilir. Periyodik kontrol ücreti, ilgili idare karar organı tarafından belirlenen fiyatın ilgili idare payı ile birlikte KDV hariç toplamına eşittir" dedi.



"Güvenli hale getirilmeyen asansör, hizmetten men edilir"


Periyodik kontrol sonucunda asansörle çeşitli etiketlerin takıldığını ifade eden Altunsoy, "Yeşil renkli etiket iliştirilmesi asansörün ’kusursuz’ olduğunu, mavi renkli etiket iliştirilmesi asansörün ’hafif kusurlu’ olduğunu, sarı renkli etiket iliştirilmesi asansörün ’kusurlu’ olduğunu, kırmızı renkli etiket iliştirilmesi asansörün ’güvensiz’ olduğunu belirtir. Güvensiz olarak tanımlanan kırmızı etiketli asansörün 60 gün sonra yapılacak olan birinci takip kontrolünde ve kusurlu olarak tanımlanan sarı etiketli asansörün 120 gün sonra yapılacak olan birinci takip kontrolünde A tipi muayene kuruluşunca bina sorumlusundan ayrıca ücret talep edilemez. Sonraki takip kontrollerinden ücret alınıp alınmayacağına dair esaslar, ilgili idare ile A tipi muayene kuruluşu arasında yapılacak olan protokol ile belirlenir. Kırmızı renkli bilgi etiketi iliştirilen ve güvensiz olarak tanımlanan asansörün kullanımına bina sorumlusu tarafından izin verilmez. Bu asansörün en fazla altmış gün içerisinde güvenli hale getirilmesi bina sorumlusunca sağlanır. Bu süre sonunda, A tipi muayene kuruluşu tarafından takip kontrolü yapılır. Takip kontrolü neticesinde güvenli hale getirilmediği belirlenen asansör, ilgili idare tarafından ana besleme sisteminden elektriğinin kesilerek mühürlenmesi yoluyla hizmetten men edilir. Güvensiz olarak tanımlanan asansörün güvenli hale getirilmeden kullandırılmasından doğabilecek can ve mal kaybından bina sorumlusu mesuldür. Sarı renkli bilgi etiketi iliştirilmiş olan asansördeki uygunsuzlukların en fazla 120 gün içerisinde giderilmesi bina sorumlusunca sağlanır. Bu süre sonunda, A tipi muayene kuruluşu tarafından takip kontrolü yapılır. Takip kontrolü neticesinde güvenli hale getirilmediği belirlenen asansör, ilgili idare tarafından ana besleme sisteminden elektriğinin kesilerek mühürlenmesi yoluyla hizmetten men edilir" diye konuştu.



"Periyodik kontrol ücreti, bina sorumlusundan tahsil edilir"


Periyodik kontrolün bina sorumlusunun talebi üzerine veya resen A tipi muayene kuruluşunca yapıldığını belirten Altunsoy, "Periyodik kontrol ücreti, bina sorumlusundan KDV dahil olarak A tipi muayene kuruluşunca tahsil edilir. İlgili idare tarafından talep edilmesi ve protokolde belirtilmesi durumunda taban ve tavan fiyat aralığında ilgili idarece belirlenen fiyatın azami yüzde 10’unu protokol yapılan ilgili idareye A tipi muayene kuruluşunca aktarılır. Bina sorumluları, Asansör Periyodik Kontrol Yönetmeliği ve 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu uyarınca; asansörlerin güvenli bir şekilde çalışmasını sağlamak amacıyla yetkili bir asansör montaj ya da bakım firması ile bakım sözleşmesi imzalayarak, ayda bir kez bakımını, yılda bir kez periyodik kontrolünü yaptırmaktan ve aylık bakım ve yıllık periyodik kontrol ücretlerinin ödenmesinden sorumludur. Yine bina sorumluları; engellilerin erişilebilirliği için asansörün sürekli olarak güvenli kullanımını sağlar. Asansörle ilgili herhangi bir tehlikeli durumu asansör monte eden veya onun yetkili servisine iletmek ve söz konusu asansöre asansör monte eden veya onun yetkili servisi tarafından müdahale edilene kadar gerekli güvenlik tedbirlerini almakla sorumludur. Ayrıca asansör kontrolü neticesinde asansöre yapıştırılan etiketleri ve kendisine teslim edilen rapor ve belgeleri korumakla yükümlüdür. Asansör Periyodik Kontrol Yönetmeliği’ne aykırı hareket eden, yıllık periyodik kontrol yaptırmayan, aylık bakım anlaşması imzalamayan ve kırmızı-sarı etiketli asansörü kullandırmaya devam eden bina sorumlusuna 1705 sayılı Kanun’un 6. maddesi uyarınca idari para cezası uygulanır" şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Uçağın düştüğü gören vatandaşlar, o anları anlattı Libya Genelkurmay Başkanı Al-Haddad’ı taşıyan uçağın düşmesin ardından vatandaşlar o anları anlattı. Libya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Muhammed Ali Ahmed Al-Haddad’ı taşıyan 9H-DFJ kuyruk numaralı Falcon 50 tipi uçağın Haymana ilçesi Kesikkavak köyü yakınlarında düşmesi sonrası köylüler gördüklerini anlattı. Evinde istirahat ettiği sırada bir patlama sesi geldiğini ifade eden vatandaş, "İkinci patlama sesi gelince herkes sokağa döküldü. Biri trafo patlamış dedi. Sonradan uçağın düştüğünü durduk. Zaten parçaları hep görünüyordu. Sonra Jandarma ekipleri gelince bizleri oradan çıkarttılar. Oradan sağ çıkma ihtimalleri yok, kötü bir patlama oldu. Herkese geçmiş olsun" dedi. Gazi Özgür’se saat 20.00-21.00 sıralarında yüksek bir patlama sesi duyduğunu ifade ederek, "Bir de yoğun bir sis ve hafif bir yağmur vardı. Patlamanın neticesini bilemediğimizden dolayı anlık haberler yayılmaya başladı. Haberler yayılmaya başlayınca arabaya bindim. Bölgede Jandarma ekipleri dronlarla arama yapıyorlardı. Deprem oluyor ve depremden önce gelen patlama sesi gibi bir ses geldi. Kalıntıları ilk gençler görünce Jandarmaya haber vermişler. Jandarma da olay yerine geldi ve herkesi uzaklaştırdı. Uçağın enkazı bulundu" diye konuştu. Olayı anlatan Gökhan Tekin ise, "Otelde teknik servis olarak çalışıyorum. Bir patlama sesi duydum. Otelde doğalgaz patlaması oldu diye bizim otelin ismini verdiler. Bizim otelde öyle bir patlama olmadı. Sonra uçak düştüğünü söylediler. Uçak parçaları vardı, ceset vardı jandarma sokmadı bizi oraya. Ses büyüktü, deprem oldu ya da bomba patladı sandık ama sonradan uçağın düştüğünü öğrendik" şeklinde konuştu.
Ankara İletişin Başkanı Duran’dan düşen uçakla ilgili açıklama İletişim Başkanı Burhanettin Duran, Libya Genelkurmay Başkanını taşıyan uçağın düşmesi ile ilgili sosyal medya hesabından açıklama yaptı. İletişim Başkanı Duran, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, uçağın elektrik arızası nedeniyle acil durum bildirdiğini belirterek, "23 Aralık 2025 günü Libya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Muhammed Ali Ahmed Al Haddad ve maiyetindeki dört kişi ile üç mürettabatı taşıyan bir özel jet, 20:17’de Esenboğa havalimanından kalktıktan sonra 20:33’te hava kontrol merkezine elektrik arızasından kaynaklı acil durum bildirmiş ve acil iniş talebinde bulunmuştur. Uçak hava kontrol merkezi tarafından tekrar Esenboğa havalimanına yönlendirilmiş ve havalimanında gerekli önlemler alınmaya başlamıştır. Acil iniş için alçalmaya başlayan uçak 20:36’da radar ekranından kaybolmuş ve sonrasında irtibat kurulamamıştır" ifadelerine yer verdi. Olay yerinde gerekli çalışmaların devam ettiğini ve sadece resmi makamlar tarafından yapılan açıklamalara itibar edilmesi gerektiğini vurgulayan Duran, "İçişleri Bakanlığımıza bağlı ekiplerce başlatılan arama faaliyetleri sonucunda düştüğü anlaşılan uçağa ait enkaza ulaşılmış olup, ilgili tüm kurumlarımızca gerekli çalışmalar titizlikle sürdürülmektedir. Bu süreçte başta basın-yayın kuruluşlarımız olmak üzere kamuoyumuzun sadece resmi makamlar tarafından yapılan açıklamalara itibar etmesi; bunun haricinde sosyal medyadaki teyitsiz bilgi, spekülasyon ve komplo teorilerini dikkate almaması, dezenformasyon girişimlerine prim verilmemesi adına oldukça önemlidir" ifadelerini kullandı.
Kars Masalsı yolculuğun son durağı: Turistik Doğu Ekspresi Kars’ta coşkuyla karşılandı Türkiye’nin en prestijli demiryolu rotalarından biri olan ve Ankara’dan yola çıkan Turistik Doğu Ekspresi, kış sezonunun en yoğun seferlerinden birini tamamlayarak son durağı olan Kars’a ulaştı. Yaklaşık bin 300 kilometrelik etkileyici bir parkuru geride bırakan tren, Kars Garı’nda büyük bir coşkuyla karşılandı. Yolcuları Kars Garı’nda karşılayan Vali Ziya Polat, yolculara hoş geldin dileklerini ileterek karanfil takdim etti. Kars’a Ankara’da geldiğini ifade eden İrem Büğrü, "Ankara’da Kars’a turistik tren ile geldik. Her şey çok güzeldi. Çok güzel karşılandık. Kars halkına teşekkür ediyorum" dedi. "Sevgi dolu sıcak bir karşılama ile bu ayazı hiç hissetmedik" Turistik Doğu Ekspresi ile Kars’a gelen TCDD Taşımacılık Genel Müdür Yardımcısı Şems Çakıroğlu, "Biz Kars’a trenimizi dün Ankara’dan 13.55’de yola çıkardık. Yüzlerce kişiyle beraber inanılmaz keyifli, neşeli bir yolculukla buraya kadar geldik. Öncesinde Erzincan’a uğradık. Erzurum’a uğradık. Kars’a geldik, inanılmaz sevgi dolu sıcak bir karşılama ile bu ayazı hiç hissetmedik. Çok teşekkür ediyorum" diye konuştu. Kars’ın marka şehir olduğunu dikkat çeken Vali Ziya Polat, "Kars’ın soğuk gecesinde sıcak bir karşılama ile Turistik Doğu Ekspresi Kars’a, Kars’ta Turistik Doğu Ekspresi’ne kavuştu. Tabi Kars’ın en önemli turizm markalarından biri olan Turistik Doğu Ekspresi buraya yolcu edenlere teşekkür ediyoruz. Gazi Kars’ımız Ani, Çıldır, Sarıkamış, Şehitler diyarı Baltık mimarisi ile bu bölgenin, ülkemizin en önemli turizm destinasyonlarından biri artık, bu turizm merkezi olma yolunda tabi ki Turistik Doğu Ekspresi başlangıç noktası, buraya çok büyük bir marka kattığını hepimiz biliyoruz. Kars’a gelen misafirlerimize hoş geldiniz diyoruz" şeklinde konuştu. Daha sonra gar binasına geçen yolcuları burada aşıklar türküleriyle karşıladı. Yolcular son olarak çıkıştı ateşle yakılan Kars yazısıyla otellerine uğurlandı. Öte yandan, Turistik Doğu Ekspresi’nin şehre gelişiyle birlikte Kars’taki otellerde doluluk oranları yüzde 100 seviyesine ulaştı. Geceyi Kars’ta geçirecek olan yolcular sabahın ışıklarıyla sırasıyla UNESCO Dünya Miras Listesi’ndeki tarihi şehir Ani Ören Yerini gezecek. Donmuş Çıldır Gölü üzerinde atlı kızak keyfi yapacak. Kars Mutfağının olmazsa olmazı Kaz eti ve gibi yöresel lezzetlerin tadına bakacak.