EĞİTİM - 21 Mayıs 2019 Salı 11:08

Yıldız: “Tüm paydaşlar bu sürece dahil edilmeli”

A
A
A
Yıldız: “Tüm paydaşlar bu sürece dahil edilmeli”

Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 No’lu Şube Başkanı ve Memur-Sen İl Temsilcisi Hamdi Yıldız, “Türkiye’nin en büyük eğitim sendikası olarak talebimiz, Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) açıklanan çizelgenin bir taslak olarak düşünülmesi ve ilgili paydaşlarla istişare yapılarak olgunlaştırılmasıdır” dedi.

Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 No’lu Şube Başkanı ve Memur-Sen İl Temsilcisi Hamdi Yıldız, “Türkiye’nin en büyük eğitim sendikası olarak talebimiz, Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) açıklanan çizelgenin bir taslak olarak düşünülmesi ve ilgili paydaşlarla istişare yapılarak olgunlaştırılmasıdır” dedi.


Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 No’lu Şube Başkanı ve Memur-Sen İl Temsilcisi Hamdi Yıldız yaptığı açıklamada, “Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk, 18 Mayıs 2019 günü ‘Ortaöğretim Tasarım Tanıtım Toplantısı’ düzenlemiş ve yeni ortaöğretim ders çizelgelerini kamuoyu ile paylaşmıştır. Sayın Selçuk tarafından açıklanan ders çizelgelerine ilişkin değerlendirme yapmadan önce politika yapım sürecine ilişkin bazı eksikliklerin paylaşılması yerinde olacaktır. Ortaöğretim ders çizelgelerinin değiştirilmesi, öğretim programları, ders kitapları ve öğretmen norm kadro hesabını doğrudan etkileyen çok önemli bir husustur. Öğretmenleri ve öğrencileri doğrudan ilgilendiren böylesine önemli bir konuda ortaya çıkacak pozitif ve negatif durumların çok iyi hesaplanabilmesi için bu değişim sürecinin sahada olan, emek veren, ter döken işin içinde yoğrulan taraflarla olgunlaştırılması daha isabetli sonuçlar ortaya çıkarabilir. Eğer bundan sonrası için belli bir olgunlaştırma takvimi izlenecekse tüm paydaşların bu sürece dahil edilmesi yerinde olacaktır. Daha önce birçok kez tecrübe edildiği gibi akademik ve bürokratik bakış açısıyla iyi görünen uygulama boyutuyla hayata geçmesi zor ve sıkıntılı olan birçok uygulama akamete uğramış, proje ölü doğmuştur. Bu tasarım şekli bir değişim olarak görülse bile bir dokunuş bin haykırışa sebep olabilir” diye konuştu.


Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) yeni düzenlemeye ilişkin kapsamlı belge veya raporu kamuoyuyla paylaşmadığını ifade eden Yıldız, “Yapılması düşünülen değişikliğe ilişkin daha derinlikli bir değerlendirme yapmak için kuşkusuz MEB’in ayrıntıları kamuoyuyla paylaşmasını beklemek gereklidir. Bununla birlikte, ders sayılarındaki bir değişikliğin hem eğitim politikaları açısından hem de ortaöğretim öğretmenleri açısından önemli etkileri olması hayli muhtemeldir. Bazı tespitleri şimdiden yapmak, muhtemel sonuçların öngörülmesine katkıda bulunmak adına şu hususları kamuoyunun dikkatine sunuyoruz” diye konuştu.



"İlla ki bir değişim öngörülüyorsa toplam norm kadro hesaplamaları çok ince yapılmalı"


Zorunlu bir sebep olmadıkça, derslerin saatinde ve çeşidinde bir değişikliğe gitmenin, okulların fiziki alt yapısının ve mevcut insan kaynaklarının verimli kullanılamaması riski taşıyacağını belirten Yıldız, “İlla ki bir değişim öngörülüyorsa toplam norm kadro hesaplamaları çok ince yapılmalı hiçbir öğretmenin dışarda kalmayacağı, angaryaya maruz kalmayacağı bir sistem oluşturulmalıdır. Ya da norm kadro sayısını artırmayacak ve eksiltmeyecek mevcut ders çizelgelerinde bir konsolidasyon ve iyileştirme yapılarak sistem kurgulanmalıdır. Ancak, açıklanan çizelge hiçbir şekilde böyle bir yaklaşımı benimsememiştir. Bunun yerine, ortaöğretimin hemen hemen tüm derslerini ve dolayısıyla branş öğretmenlerini etkileyebilecek büyük bir değişiklik öngörülmüştür. Böylesi köklü bir adım öğretmenlerimizin olumsuz etkilenebileceği büyük riskleri taşımaya adaydır” şeklinde konuştu.


Yeni açıklanan ders çizelgesinin, mevcut ders isimlerinden oldukça farklı isimler içerdiğini kaydeden Yıldız şöyle devam etti:


"Örneğin, Anadolu liselerinde 9. sınıf için mevcut ders çizelgesinde 2 ders saati fizik, 2 ders saati kimya, 2 ders saati biyoloji derslerine ayrılmışken, açıklanan çizelgede ‘Doğa Bilimleri Deneyimi’ diye 6 saatlik bir ders öngörülmüştür. Yeni açıklanan ders, mevcut derslerin toplamından ibaret bir isim değişikliği midir, yoksa yeni bir içerikle oluşturulacak farklı bir ders midir? Şayet isim değişikliği ise böyle bir isim değişikliğine neden ihtiyaç duyulmuştur? Şayet farklı bir ders ise mevcut Fizik, Kimya ve Biyoloji öğretmenleri ne olacaktır? Bu yeni dersi hangi branş öğretmenleri okutacaktır? Bir diğer örnek, 6 saat olarak öngörülen ‘Sosyal Bilimler Deneyimi’ dersine ilişkindir. Anadolu liselerinde 9. sınıf için mevcut ders çizelgesinde 2 ders saati tarih, 2 ders saati coğrafya dersine yer verilmiştir. Bu yeni dersi hangi branş öğretmenleri okutacaktır? Mevcut öğretmenler ne olacaktır? Bu örnekler duyurulan çizelgede yer alan hemen tüm dersler için çoğaltılabilir ve benzer sorular sorulabilir. Bunun yanında 11 ve 12. sınıflarda öğrencilerin seçecekleri derslerin kombinasyonunda haftalık 40 ders saatini geçen durumların olduğu görülmektedir.”



Yıldız, açıklamasının devamında şu görüşleri dile getirdi:


“Ders çizelgelerinde ve dolayısıyla saatlerinde yapılacak herhangi bir değişiklik, okulların norm kadro durumunu doğrudan etkilemektedir. Ders sayılarının ve dolayısıyla saatlerinin azaltılması durumunda, mevcut öğretmenlerin bir kısmının norm fazlası olması söz konusu olmaktadır. Öte yandan, ders saatinin artırılması durumunda ise öğretmen ihtiyacı sorunu ortaya çıkmaktadır. Türkiye’de ortaöğretimde yaklaşık toplam 240 bin şube vardır. Her sınıf düzeyine ortalama 60 bin şube olduğu ve bir öğretmenin zorunlu ders yükünün 21 saat olduğu varsayıldığında ve sadece 9. sınıfta herhangi bir dersin bir saat artırılması durumunda, yaklaşık 3 bin öğretmen ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Öte yandan, sadece 9. sınıfta herhangi bir dersin haftalık ders saati bir saat azaltılması durumunda, yaklaşık 3 bin öğretmen norm fazlası haline gelecektir. Birden fazla dersin ders saatlerinin aynı anda değiştirilmesi durumunda 10 binlerce öğretmen ihtiyacı ve fazlasının aynı anda doğması söz konusu olabilecektir. Hal böyleyken, açıklanan ders çizelgelerindeki yeni ders isimlerinin hangilerinin hangi branş öğretmenleri tarafından okutulacağı büyük bir sorun olarak önümüzde durmaktadır. Hemen hemen tüm branş öğretmenlerini etkileme potansiyeli olan bu kapsamlı değişikliğin hangi branşı tam olarak nasıl etkilediği etraflıca masaya yatırılmayı beklemektedir. Kaldı ki, yeni açıklanan ders çizelgeleri okul türü ayrımı yapmamıştır. Okul türleri resmi olarak devam ettiğine göre, farklı okul türleri için ders çizelgeleri ne zaman açıklanacaktır? Eğitime Bakış 2018 raporumuzda da vurguladığımız üzere, Türkiye’de gerek yıllık ortalama öğretim günü sayısı gerekse öğretim süresi OECD ülkeleri ve birçok AB ülkesinden daha düşüktür. Dolayısıyla, ciddi bir pedagojik gerekçe olmadan, ders sayısı ve sürelerinde büyük bir azaltmaya gitmek sorunludur. Bu çerçevede, Türkiye’nin en büyük eğitim sendikası olarak talebimiz, açıklanan çizelgenin bir taslak olarak düşünülmesi ve ilgili paydaşlarla istişare yapılarak olgunlaştırılmasıdır. MEB, bir sunumla açıkladığı ders çizelgelerine ilişkin, yukarıda sorulan sorulara da cevap içerecek kapsamlı bir dosya hazırlamalı ve kamuoyuyla paylaşmalıdır.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Real Madrid, La Liga’da 36. kez şampiyon İspanya La Liga’da Real Madrid, ligin 34. haftasında Cadiz’i 3-0 mağlup etmesinin ardından en yakın takipçisi Barcelona’nın da Girona deplasmanında puan kaybetmesi sonrası bitime 4 hafta kala şampiyonluğunu ilan etti. Milli futbolcu Arda Güler’in de forma giydiği eflatun-beyazlılar 36. kez şampiyon oldu. La Liga’nın 2023-2024 sezonunda Real Madrid, mutlu sona ulaştı. Ligin 34. haftasında bugün Real Madrid, Santiago Bernabeu’da Cadiz ile karşılaşırken milli futbolcu Arda Güler maça 11’de başladı. Eflatun-beyazlılar sahadan 3-0 galip ayrılarak puanını 87’ye yükseltti. Bu müsabakanın ardından en yakın takipçileri Girona ile Barcelona kozlarını paylaştı. Müsabaka ilk dakikalarda atılan karşılıklı gollerle başladı. İlk yarısı Barcelona’nın 2-1 üstünlüğü ile geçilen maçta ev sahibi, 65 ve 67. dakikalarda 2 gol bularak 3-2 öne geçti. Kırmızı-beyazlılar 75’te Portu ile bir gol daha bularak farkı ikiye yükseltti. Kalan dakikalarda başka gol olmazken Girona sahadan 4-2 galip ayrıldı ve 74 puanla ikinci sıraya yükseldi. Bu sonuçların ardından Real Madrid, en yakın takipçisi Girona’ya 13 puan fark atarak ligin bitimine 4 hafta kala şampiyonluğunu ilan etti. Cadiz karşısındaki galibiyetle ligde üst üste 7. galibiyetini alan eflatun-beyazlılar, yenilmezlik serisini 28 maça çıkardı. (22 galibiyet, 6 beraberlik) Real Madrid, ligin 18. haftasında Girona’dan aldığı liderliğin ardından koltuktan bir daha inmezken 34 hafta sonunda 27 galibiyet, 6 beraberlik, 1 mağlubiyetle 87 puan topladı. Ligde 36. şampiyonluk La Liga’da 1 yıl aranın ardından şampiyonluk ipini göğüsleyen Real, son 5 sezonda 3. şampiyonluğunu elde etti. Bu sezon tarihindeki 36. şampiyonluğa ulaşan Real Madrid, bu alanda açık ara zirvede yer alırken, Barcelona’nın 27, Atletico Madrid’in 11 şampiyonluğu bulunuyor. Ocak ayında İspanya Süper Kupa finalinde Barcelona’yı 4-1 yenerek kupayı müzesine götüren eflatun-beyazlılar, bu sezon ikinci şampiyonluğunu yaşadı. UEFA Şampiyonlar Ligi’nde de yarı finalde yer alan Ancelotti’nin öğrencileri şampiyonluk hedefini sürdürüyor. Bellingham ve Vinicius ön planda Sezon başında takıma dahil olarak ilk sezonunda yıldızını parlatan Jude Bellingham, Real Madrid’in şampiyonluğunda önemli pay sahibi oldu. 26 maçta forma giyen Bellingham 18 gole imza atarken, 4 de gol pası verdi. İngiliz futbolcu kritik maçlarda gösterdiği performansla da ön plana çıkarken, ligde gol krallığı yarışında ikinci sırada bulunuyor. Takımın en önemli hücum oyuncularından Vinicius Junior ise 25 maçta forma giydi ve 13 gol, 5 asistlik katkı sağladı. Madrid ekibinde Rodrygo 10, Joselu ise 9 gol kaydetti. Milli futbolcu Arda Güler’in de ligde 2 golü bulunuyor. Kupa koleksiyoncusu Ancelotti Kariyerinde Milan ile Serie A, Chelsea ile Premier Lig, PSG ile Ligue 1 ve Bayern Münih ile Bundesliga şampiyonlukları yaşayan Carlo Ancelotti La Liga’da da Real Madrid ile 2. kez şampiyonluk yaşadı. Deneyimli teknik adam, 2 sezon önce 5 büyük ligde şampiyonluk yaşayarak tarihe geçmişti. İtalyan çalıştırıcı, eflatun-beyazlılara 2’şer kez UEFA Şampiyonlar Ligi, FIFA Kulüpler Kupası, UEFA Süper Kupa, İspanya Kupası, İspanya Süper Kupa şampiyonlukları yaşayarak 12. kupasını kazandırdı. Deneyimli teknik adam kariyerinin de 27. kupasını almış oldu.
Hakkari Bakan Güler, Yüksekova Belediyespor’un kadın futbolcularını ağırladı Millî Savunma Bakanı Yaşar Güler, TFF Kadınlar 2. Ligi’nde şampiyon olan Yüksekova Belediyespor’un kadın futbolcularını makamında ağırladı. Millî Savunma Bakanı Yaşar Güler, Kadınlar 2. Ligi’nde şampiyon olarak büyük bir başarı elde eden Yüksekova Belediyespor Kadın Futbol Takımı ile Millî Savunma Bakanlığında bir araya geldi. Şampiyonları alkışlayarak salona giren Bakan Yaşar Güler, şampiyonluk anlarına dair görüntüleri genç sporcularla birlikte izledi. Takımın Kaptanı Kübra Şen ise desteklerinden dolayı Bakan Yaşar Güler’e teşekkür ederek, “Kupamız burada ve bu kupanın arkasındaki en büyük ve en güzel karakterlerden birisi sizsiniz. Bu emeğin en güzel paydaşlarından biri de sizsiniz. Şu zamana kadar yapmış olduğunuz maddi manevi bütün desteklerden dolayı bütün takım olarak size minnettarız. Hep birlikte bu başarıyı sırtlayıp daha güzel yerlere adım atacağız” dedi. “Başarınız sevindirici bir durum” Bakan Yaşar Güler ise, “Sizleri, Millî Savunma Bakanlığında ağırlamaktan büyük bir memnuniyet duyuyorum. Lig maçlarında, birbirinden güzel goller atarak farklı galibiyetler almanızı, yakından, büyük bir heyecanla takip ettim. Önce; aldığınız galibiyetlerle ligi lider tamamlayarak; ardından da zorlu play-off maçlarının sonucunda şampiyonluğa ulaşarak çok büyük bir başarıya imza attınız. Gösterdiğiniz üstün performansla hepimizin gururu oldunuz. Sizleri yürekten kutluyorum. Bu başarı; sadece sizlerin değil, tüm Hakkarililerin ve spora ilgi duyan tüm kadınlarımızındır. Zira Yüksekova Belediyespor Kadın Futbol Takımı olarak sizler, sadece spor alanında değil, toplumsal hayatta da önemli bir rol üstleniyor ve Hakkari’mizin değişen ve gelişen yüzünü temsil ediyorsunuz. Başarılarınızla kızlarımızın ve kadınlarımızın spora katılımını teşvik ediyor, onlara ilham kaynağı oluyorsunuz. Nitekim bölgemiz terörden temizlendikçe, sizler gibi gençlerimiz; sahip oldukları yüksek potansiyeli en iyi şekilde ortaya koyma imkanına kavuştu. Hemen her alanda elde ettiğiniz başarılarla hepimizin medarıiftiharısınız ve geleceğe dair umutlarımızı artırıyorsunuz. Başarı, kolay elde edilen bir olgu değildir. Sizler, uzun saatler süren yoğun antrenmanlar, fedakârlık, istikrarlı çalışma ve takım ruhunun sahaya yansımasıyla bu sonuca ulaştınız. Elbette ki bu başarının arkasında kulüp yöneticilerinin, teknik ekibin ve kıymetli ailelerinizin de önemli bir payı var. Bu vesileyle, takımınızın başarısı için büyük emek sarf eden kıymetli başkanımıza, antrenörlerinize ve değerli ailelerinize özellikle teşekkür ediyorum. Unutmayın ki başarı; bir yolculuktur, bir varış noktası değil. Bu anlayışla sizlerden yeni başarılar, yeni şampiyonluklar bekliyoruz. 1. Lig ve ardından Süper Lig’de de bu başarıyı tekrarlayacağınıza ve daha büyük başarılara ulaşacağınıza yürekten inanıyorum. Sizlere güvenimiz tamdır. Hakkarigücü Kadın Futbol Takımımızdan sonra sizlerin de Süper Lig’e yükselmesi ile güzel Hakkari’miz, sporda ve özellikle kadın futbolunda Türkiye’nin marka şehirlerinden biri haline gelecektir. Bu düşüncelerle bundan sonraki hayatınızda ve sportif faaliyetlerinizde başarılarınızın artarak devamını diliyorum. Sizleri bir kez daha yürekten kutluyor, şahsınızda Hakkarili ve Yüksekovalı kardeşlerime selamlarımı gönderiyorum. Her birinize sağlık, başarı ve esenlikler diliyorum” ifadelerini kullandı.