YEREL HABERLER - 16 Aralık 2011 Cuma 12:34

MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ ŞAHİN, OKUL İNŞAATLARINI İNCELEDİ

A
A
A
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ ŞAHİN, OKUL İNŞAATLARINI İNCELEDİ

Şanlıurfa Milli Eğitim Müdürü Hanifi Şahin, Yatırım İnşaat Şubesinden sorumlu Milli Eğitim Şube Müdürü Murat Süngü ile birlikte Karaali bölgesinde yapımı devam eden okul inşaatlarını inceledi.
Şanlıurfa’daki derslik açığının kapatılması için hız kesmeden çalışan Milli Eğitim Müdürü Hanifi Şahin her fırsatta okul inşaatlarına giderek, yapılan çalışmaları bizzat yerinde takip edip, çalışmalar hakkında yetkilerden bilgi alıyor. Türkiye’de öğrenci nüfusu itibariyle 4. büyük il olan Şanlıurfa’ da derslik açığının kapatılması için sürekli olarak çalışan ve boş bulunan her arsaya okul inşaatı başlatılması için projeler üreten Milli Eğitim Müdürü Hanifi Şahin, kısa bir zamanda derslik açığının devlet
ve hayırsever vatandaşlar tarafından yaptırılacak olan dersliklerle kapatılacağını söyledi. Bu kapsamda Şanlıurfalı hayırsever hemşerilerimizden yardım istedi. Okul inşaatlarını incelemesi sırasında bir açıklama yapan Milli Eğitim Müdürü Hanifi Şahin, "Şanlıurfa Öğrenci nüfusu itibariyle Türkiye’nin 4. büyük ili. Biz bu nedenle derslik ihtiyacını gidermek için var gücümüzle çalışıyoruz. Şu an Şanlıurfa’nın her bölgesinde okul inşaatlarımız devam ediyor. Bu inşaatlar önümüzdeki eğitim öğretim yılına
yetişecektir. Şanlıurfa’nın derslik ihtiyacının Türkiye ortalamasına ulaşabilmesi için şu an 6 bin 653 dersliğe ihtiyacımız var. Şu anda 2 bin 60 derslik, 260 lojman, 7 pansiyon, 6 spor salonu yapım çalışmaları devam etmektedir. Ben buradan Tüm hayırsever vatandaşlara sesleniyorum Mezar taşına adını yazdırmadan önce Okul tabelasına adını yazdır diyerek tüm hayırseverleri okul yaptırmaya çağırıyorum. Eğer biz kalkınmak istiyorsak bunun yolu eğitimden geçer diyerek hayırsever vatandaşların okul yaptırmak
istiyorlarsa her tür kolaylığın sağlanacağını sözlerine ekledi. Şahin 2011- 2012 Eğitim Öğretim yılında açılacak olan 2 bin 60 derslik, 260 lojman, 7 pansiyon, 6 spor salonu birçok ilin toplam derslik sayısından fazladır" dedi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Gaziantep Erdem Koleji öğrencisinden uluslararası arenada üst düzey başarı Erdem Koleji 5/B sınıfı öğrencisi Eren Yelden, dünya genelinde 2,5 milyon öğrencinin katılım sağladığı Bilge Kunduz Uluslararası Enformatik ve Bilgi İşlemsel Düşünme Etkinliğinde üst düzey bir başarıya imza attı. Eren Yelden, kendi sınıf seviyesi içerisinde ilk yüzde 10’luk dilime girerek finale kalma başarısı gösterdi. Elde edilen bu sonuç, öğrencinin analitik düşünme, problem çözme, algoritmik yaklaşım ve zaman yönetimi becerilerindeki yetkinliğini üst düzeyde ortaya koydu. Bilgi işlemsel düşünme temelli, çok adımlı ve dikkat gerektiren sorularla gerçekleştirilen etkinlikte Eren Yelden, sergilediği performansla küresel ölçekte akranları arasından öne çıktı. Bu başarı, Türkiye genelinde 250 binin üzerinde öğrencinin, dünya çapında ise yaklaşık 2,5 milyon öğrencinin katılım sağladığı Bilge Kunduz Uluslararası Enformatik ve Bilgi İşlemsel Düşünme Etkinliği kapsamında elde edildi. Etkinlik, 85’ten fazla ülkede eş zamanlı olarak uygulanmakta olup, tüm ülkelerde sorular birebir aynı içerikte sunulmakta; yalnızca öğrencilerin eğitim diline göre çeviri yapılmaktadır. İçerik, zorluk seviyesi ve değerlendirme kriterleri tüm katılımcılar için ortak olarak belirleniyor. Eren Yelden’in bu başarısında, Erdem Koleji’nin bilişim ve teknoloji alanındaki planlı eğitim yaklaşımının yanı sıra EYBA (Erdemli Yetenek ve Bilgelik Akademisi) kapsamında yürütülen çalışmaların da etkili olduğu belirtildi. Öğrencinin sürece hazırlığında, Erdem Koleji EYBA Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Koray Vahit Şenpekmezci rehberliğinde gerçekleştirilen çalışmaların önemli katkı sağladığı ifade edildi. Elde edilen bu derece, Erdem Koleji’nde öğrencilerin erken yaşlardan itibaren düşünme biçimlerini yapılandırmaya, çok adımlı problemler karşısında strateji geliştirmeye ve zamanı etkili kullanmaya teşvik edildiği eğitim yaklaşımının doğal bir sonucu olarak değerlendirildi. Erdem Koleji Genel Müdürü Mehmet Örfi Sönmez, EYBA kapsamında yürütülen çalışmaların öğrencilerin potansiyelini erken aşamada görünür kıldığını belirtirken, uluslararası ölçekte aynı sorularla değerlendirilen bu tür etkinliklerin, okulda uygulanan eğitim modelinin niteliğini somut verilerle ortaya koyduğunu ifade etti.