GENEL - 22 Aralık 2018 Cumartesi 16:17

Cizre’de işaret dili kursu açıldı

A
A
A
Cizre’de işaret dili kursu açıldı

Şırnak’ın Cizre ilçesinde Gençlik Merkezi bünyesinde işaret dili kursu açıldı.

Şırnak’ın Cizre ilçesinde Gençlik Merkezi bünyesinde işaret dili kursu açıldı. Gönüllü eğitmen ve kursiyerlerle açılan işaret dili ücretsiz hizmet veriyor.


Gençlik Merkezi Müdürlüğü tarafından ücretsiz açılan işaret dili kursunda eğitmen gönüllü olarak eğitim verirken, kursa gelen 16 gönüllü kursiyer de alacakları eğitimin sonunda engelli vatandaşların daha fazla bir kesim tarafından anlaşılması için işaret dilini insanlara anlatmaya çalışıyor. Gönüllü eğitmen olarak görev yapan Emrah Bilge, ”İşaret diline önem vermiş bir bireyim. İşitme engellilerin dertlerini anlamaya yönelik çalışmalar içerisinde olan birisiyim. Bu yönden de Gençlik Merkezinde açılan kursa gelen kursiyerlere eğitim veriyorum ve buradaki amacımız işaret dilini insanlara yaymaktır" dedi.



"Amacımız işaret dilini insanlara öğretmektir"


Kasım ayı sonlarına doğru eğitimlere başladıklarını belirten Bilge, işaret dili için 16 öğrenciye eğitim verdiğini söyledi. Bilge, "İkinci kur eğitim için burada yeterli şartlar yok çünkü ben ikinci kur eğitimimi ve tercümanlık eğitimimi Eskişehir’de tamamladım. Buradan aldığım iki belge ile Gençlik Merkezine işaret dil kursunun açılması ve gönüllü olarak eğitim vermek için müracaat ettim. Kursa gelen 16 gönüllü kursiyerlere işaret dilini anlatmamızdaki amacımız toplumda işitme engellilere yönelik herhangi bir destek ve imtiyaz yok. Çünkü engellilerimiz kendilerini çok yalnız hissediyorlar. Ben buradan bu arkadaşlarımıza işaret dilini öğreteceğim. Bence bir memur, doktor, polis, öğretmen bu işaret dilini bilmek zorunda. Çünkü çevremizde işitme engelli insanlarımız var. Bizde onlara yardımcı olmak için bir aradayız" diye konuştu.



"Herkesi kursa davet ediyoruz"


Gençlik Merkezi bünyesinde açılan işaret dili kursuna gönüllü olarak başvurduğunu ifade eden Ayten Mungan,”Burada gönüllü eğitmenden ders alıyoruz. Çevremizde bulunan birçok engelli arkadaşlarımız var. İşaret dilini bilmediğimiz için onlarla iletişim kuramıyoruz, onlar da bizimle kuramıyor. Onlar bize bir şey anlatmak istediğinde biz bir şey anlamıyoruz. Ya da biz konuştuğumuz zaman onlar bizi duymuyor. Bu eğitimi almamızdaki tek amacımız bu tür insanlarla iletişim kurabilmek. Bilmeyenlere de bu dili öğretmek. Buraya herkesin gelip bu dili ve eğitimi alması lazım diye düşünüyorum. Çünkü çevremizde kendilerini yalnız hisseden çok sayıda işitme engelli insanımız var. Bu anlamda da bu kursun açılmasına yardımcı olan Gençlik Merkezi Müdürü Nurettin Kömür’e ve gönüllü olarak eğitim veren Emrah Bilge’ye teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.



"İletişim kurabileceğim insanları görünce çok mutlu oldum"


Doğuştan engelli olan ve şuana kadar herhangi bir işitme cihazı kullanmayan 33 yaşındaki Faruk Elçik, Cizre’de kısa bir süre önce göreve başladığını ancak işaret dili eğitimini kitaplardan öğrendiğini söyledi. İşaret dili kursiyerlerini görünce gözlerinin dolduğunu ifade eden Elçik, ”Onlarla iletişim kurunca çok duygulandığım ve onlarında işitme engelli olduklarını zannettim. Ama meğerse engelli değillermiş. Ama yinede çok sevindim çünkü artık burada sohbet edeceğim dostlarım oldu ve artık kendimi yalnız hissetmeyeceğim” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İş Bankası’ndan KOBİ’lere özel yeni bankacılık ürünü İş Bankası, finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Uygulama ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. İş Bankası, KOBİ’lerin işletmelerini yönetmek için sıklıkla kullandığı uygulama ve platformlara entegre olacak şekilde tasarlanan finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Yeni bankacılık ürünü ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. DijiKolay Finansman ile işletmeler, kullandıkları e-ticaret platformları ve entegratörleri, ERP ve ön muhasebe uygulamaları, ödeme kuruluşu panelleri gibi dijital uygulama veya platformlardan ayrılmadan, ihtiyaç duydukları anda kendilerine özel sunulan kredi imkanlarından yararlanabiliyor. Gelişmiş bir karar motoru tarafından değerlendirilen başvurular saniyeler içinde sonuçlandırılıyor, firmalar zaman kaybetmeden finansmana erişebiliyor. İşletmelerin ihtiyaçlarına uygun şekilde özelleştirilmiş ödeme planları oluşturarak nakit akışlarını daha etkin yönetmelerine yardımcı olan uygulama, esnek geri ödeme seçenekleri sunuyor. Uygulama içindeki hesaplama aracı ile kullanıcılar, talep ettikleri krediye ilişkin faiz oranı, taksit tutarı, masraflar, sigorta primi gibi koşulları görüntüleyebiliyor. Uygulamanın platformlara entegrasyonu, önyüz katmanı üzerinden gerçekleştiriliyor. Kullanılan mimari yapı, entegre olunan platform tarafında herhangi bir değişiklik yapılmasına gerek kalmadan, uygulama içinde özelleştirme ve değişiklik yapılmasına imkân tanıyor. Bu sayede geliştirme kaynağı sınırlı olan firmalar da DijiKolay Finansman’ı platformlarına entegre edebiliyor, iş ortağı platformlar tarafından üstlenilmesi gereken bakım maliyetleri en aza indiriliyor. Online Alışveriş Platformu Pazarama, Moka ve KolayBi ile entegrasyonu tamamlanan DijiKolay Finansman’a, bu platformların müşteri/kullanıcı panelleri üzerinden erişim sağlanıyor. İlk etapta yalnızca şahıs şirketleri tarafından kullanılabilen uygulamanın yakın gelecekte tüm KOBİ’lerin kullanımına açılması planlanıyor. “Bankacılık hizmetlerini geleneksel kanalların dışından sunma çalışmalarımız devam ediyor” İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, konuya ilişkin açıklamasında, “Her yerde bankacılık vizyonumuz doğrultusunda, bankacılık hizmetlerini geleneksel bankacılık kanalları dışından, yenilikçi bir anlayışla sunma çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Yeni ürünümüz DijiKolay Finansman ile kredi dikeyindeki bazı hizmetlerimizi KOBİ’lerin dijitalleşmesinde önemli katkısı olan platform ve uygulamaların içinden sunmaya başlıyoruz. Böylece bir yandan ekonomimizin belkemiği KOBİ’lerin finansmana erişimini kolaylaştırırken, bir yandan da mevcut ve potansiyel iş ortaklarımızın müşterilerine ayrıcalıklı hizmet sunmasını sağlıyoruz. İlk olarak Pazarama üzerinden hizmete sunduğumuz ürünümüzün, iş ortağımız olan platformlarda müşteri etkileşimini ve memnuniyetini artıracağına ve onlara rakiplerinden farklılaşma imkânı vereceğine inanıyoruz. KOBİ’lerin finansman ihtiyaçlarına daha etkin ve hızlı çözümler sunarak iş dünyasına değer katmaya devam edeceğiz” dedi.
İstanbul Turkcell 30. yılında GB’ları ikiye katlıyor Turkcell, mayıs kampanyasını duyurdu. Mayıs ayı boyunca tüm Turkcell’lilerin ve yeni Turkcell müşterilerinin paketlerindeki GB’ların ikiye katlanacağı açıklandı. Turkcell, 30. yıldönümünü kutlamaya devam ediyor. Operatör hem mevcut müşteriler hem de yeni katılan müşteriler için yeni bir kampanyayı hayata geçirdiğini duyurdu. Mayıs ayında başlayan kampanya kapsamında tüm Turkcell’lilerin ve Turkcell’e yeni gelecek müşterilerin paketlerindeki GB, SMS ve dakikalar ikiye katlanıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Turkcell’in 30. yılına özel sunduğu bu ilk sürpriz ile Turkcell’liler paketlerindeki GB, SMS ve dakikalarını iki katına çıkararak daha fazla iletişim imkanına kavuşuyor. Turkcell’liler kampanyaya Turkcell uygulaması Hediye Havuzu sekmesinden, Turkcell İletişim Merkezi ve Turkcell Müşteri Hizmetleri aracılığı ile ya da 30. YIL yazıp 2200’a SMS göndererek katılım talebinde bulunabilecekler. Katılım talebi sonrası talep sonucu SMS ile kullanıcılara iletilecek. GB’ların ikiye katlanmasıyla operatör, kullanıcılarına dijital dünyayı daha özgürce keşfetme imkanı da veriyor. Böylece Turkcell’liler sevdikleriyle daha uzun süre iletişim kurabilirken dijital platformlarda daha fazla zaman geçirebilecek ve tüm online ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilecekler. “Yıl boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunacağız” Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, kampanyaya ilişkin şunları söyledi: “30 yıldır, Turkcell olarak müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya ve hayatlarını kolaylaştırmaya odaklandık. Bu önemli kilometre taşını kutlamak için, müşterilerimizin GB, SMS ve dakikalarını ikiye katlayarak onları mutlu etmek istedik. Bu kampanya sadece bir başlangıç. Şirketimizin 30. yıl kutlamaları boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunmaya devam edeceğiz. 30 yıl önce ‘İnsan İçin Teknoloji’ vizyonuyla ülkemizde yeni bir çağ başlatmıştık. Döneminin ötesinde bir strateji ortaya koyarak, Türkiye’nin iletişim ve teknolojide öncü olmasını sağladık. 30. yılımızda da geleceğin vizyonuyla ‘uçtan uca teknoloji sağlayıcısı’ pozisyonumuzu daha da büyüterek ülkemizin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine katkı sağlamaya devam edeceğiz. Biliyorsunuz artık, her şey Turkcell’le çalışıyor, Turkcell herkesle çalışıyor.” Şirketin, 30. yıl kutlamaları kapsamında müşterilerini sevindirecek pek çok farklı kampanya ve yeniliği de hayata geçirmeyi planladığı belirtildi.