Malatya Belediyesi adına toplu taşıma hizmeti veren Malatya Belediyesi Ulaşım Hizmetleri A.Ş. (MOTAŞ), hizmet kalitesini arttırmak amacıyla bir yandan eğitimlerini sürdürüyor, diğer yandan araç filosuna yeni otobüsler katıyor.
Malatya Belediyesi Basın Yayın Müdürlüğü tarafından konuyla ilgili olarak verilen bilgide, "2011 yılı Ocak ayında 119 araçla toplu taşımacılık hizmetini sürdüren MOTAŞ, 2012 yılı Ocak ayı itibari ile aktif 135 araçla Malatya halkının ulaşım ihtiyacını karşılıyor" denildi. MOTAŞ Genel Müdürü Hasan Alıcı, hizmetlerinin dünya standartlarına ulaşması hedefiyle çalışmalar yaptıklarını belirterek, "Hizmet kalitesini arttırmak amacıyla hizmet içi eğitimi çok önemsiyoruz. Bu bilinçten hareketle 2011 yılında her
ay hizmet içi eğitim seminerleri düzenledik" dedi. Genel Müdür Alıcı, "Belediye Başkanımız Ahmet Çakır’ın MOTAŞ’a vermiş olduğu önem ve değere layık bir şekilde vatandaşlarımıza en iyi hizmeti sunmanın çabası içerisindeyiz. Özellikle Sayın Başkanımız ile yapmış olduğumuz toplantılarda, Başkanımızın üzerinde titizlikle durduğu eğitim seminerlerine bizler de ciddiyetle yaklaştık" şeklinde konuştu. Toplam 14 eğitim semineri düzenlediklerini anlatan Alıcı, "Bu eğitimler oldukça ilgi gördü. Ülkemizde de dünyada
da eşine nadir rastlanan bu organizasyonun sahibi olarak; bireylerin iş yaşamını etkileyen faktörlerden en önemlisi olan aile hayatının iyileştirilmesi amacıyla MOTAŞ ailesi olarak daha bilgili ve daha mutlu bir aile tesis etmeyi amaçladık. Çünkü mutlu bir çalışan için mutlu bir aile en önemli etkendir. Kaliteli hizmetin temelini ise mutlu çalışanların oluşturacağı kanaatindeyiz" ifadelerini kullandı.
Alıcı, ayrıca toplu taşıma araçları ve kullanım biçimleri gözlemlenerek bir toplu taşıma kültürünün oluşturulmasına yönelik eğitimlerin yapılması gerektiği sonucuna vardıklarını dile getirerek, "Bu doğrultuda ilköğretim öğrencilerine yönelik ’Toplu Taşımada Bilinmesi Gerekenler’ adlı 5 bin kitapçık hazırlayarak okullarda öğrencilerimize ulaştırdık. Bu çalışmayla da öğrencilerimizden başlayarak toplumdaki tüm bireylere yansıyacak olan bir toplu taşıma kültürünün oluşmasını amaçladık" dedi. 2011 yılı
içerisinde düzenlenen eğitimlerden alınan geri dönüşlere de değinen Alıcı, "Eğitimlerin olumlu yansımalarını gerek personelimizin davranış biçimlerindeki değişikliklerden gerekse halkımızdan gelen tebriklerden aldık. Faaliyetlerimiz yerel basında olduğu kadar ulusal basında da yer aldı ve takdir gördü" diye konuştu.