GENEL - 18 Ekim 2020 Pazar 12:05

Gereksiz çağrılar pes dedirtti

A
A
A
Gereksiz çağrılar pes dedirtti

Zonguldak’ta bir yıl önce faaliyete geçen 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen her 100 çağrıdan 72’si asılsız çıktı.

Zonguldak’ta bir yıl önce faaliyete geçen 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen her 100 çağrıdan 72’si asılsız çıktı. İlk karşılama ekibine durumu anlatan vatandaşlar, konularına göre sağlık, jandarma, emniyet veya itfaiye birimine aktarılıyor. Canı sıkılan ise 112’yi arayarak dertleşmek istiyor.


İçişleri Bakanlığınca acil çağrıların tek merkezde toplanması amacıyla Zonguldak’ta bir yıl önce hayata geçirilen 112 Acil Çağrı Merkezi, korona virüs sürecinde de vatandaşların imdadına yetişti. Acil durumlarda birden çok numara aramak yerine vatandaşlara kolaylık sağlanması ve acil durumlarda koordinasyonun sağlanması amacıyla hayata geçen 112 Acil Çağrı Merkezi ile gereksiz ve asılsız çağrılar nedeniyle artan iş yükünün azaltılması ve daha etkin çalışması amaçlanıyor.



Çocuklar da arıyor, canı sıkılan da


Yeni nesil 112 Acil Çağrı Merkezi’nin hayata geçmesiyle birlikte acil numaralardan birini aramak isteyen vatandaş, çağrısının ekiplerce karşılanmasının ardından kısa süreli şaşkınlık yaşıyor. Bazı vatandaşlar ise yanlış aradığını söyleyerek görüşmeyi sonlandırıyor. Çocukların ebeveynlerinin elinden aldığı cep telefonlarıyla 112’yi tuşlaması da ekipleri gereksiz yere meşgul ediyor. Bazı vatandaşlar ise moralinin bozuk olduğunu, can sıkıntısını gidermek için aradığını söylüyor.



65 yaş ve üstü vatandaşların imdadına yetiştiler


Özellikle korona virüs pandemisi sürecinde oluşturulan Vefa grupları aracılığıyla 65 yaş ve üzeri vatandaşların ihtiyaçları karşılanmaya çalışılıyor. Karantinada olan vatandaşlar da 112 Acil Çağrı Merkezi’ne ulaşarak ihtiyaçlarının giderilmesi için yardım bekliyor. Alınan ihbarlar 112 aracılığıyla Vefa destek gruplarına ulaştırılıyor. İhtiyacı olmayan bazı 65 yaş ve üzeri vatandaşlar ise hal hatır sorulmasını istediklerini söylüyor. Ekiplerin duygu dolu anlar yaşadığı o diyaloglar üzerine geri dönüşler sağlanarak, yaşlı vatandaşların moralleri yüksek tutulmaya çalışılıyor.



100 çağrıdan 72’si asılsız ve gereksiz


Zonguldak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Cemal Kar, bir yıl önce faaliyete başladıklarını ifade ederek, vefa ve salgın denetim çağrılarını da yoğun olarak aldıklarını belirtti. Kar, “112 Çağrı Merkezi olarak geçen sene eylül ayında sağlık ve itfaiye çağrılarını almaya başladık. Aralık ayında emniyet ve jandarma çağrılarını devreye almaya başladık. Yaklaşık bir senedir çağrı alma işlemlerimiz devam etmektedir. Bir sene boyunca ayrıca vefa ve salgın denetim çağrıları da yoğun olarak gelmekte ve biz de ilgili kurumlara bunları aktarmaktayız. İlk etapta 155’i arayan ancak 112 olarak açtığımızda yanlış numarayı çevirdiğini zannedip telefonu kapatanlar da oldu. Zamanla bu sürecin tanıtılması ve vatandaşın bizi aramasıyla 112’nin emniyet, jandarma, sağlık ve itfaiye olarak hizmet vermesiyle tanımış olacaklar. 100 çağrıdan 72 çağrı genelde asılsız ve gereksiz olarak bize düşmektedir. Biz de bunları ilgili kurumlara eleyerek aktarmıyoruz. Kurumları da meşgul etmiyoruz. Türkiye ortalamasının aşağısına düşürmek istiyoruz. Türkiye ortalaması yüzde 68” diye konuştu.



"Gereksiz çağrılar, acil ihtiyacı olanı engelliyor"


Vefa destek hattı için talepleri de aldıklarını belirten Kar, “Vefa için talepleri alıyoruz. 65 yaş ve üzerindekiler arıyor. Sadece ihtiyaç için değil de halt hatır sorun diye arayan da oldu. Bizim zaman zaman hal ve ihtiyaçları için aradığımız da oldu. Asılsız çağrı bizi çok olumsuz etkilemektedir. Gerekli olan asıl ihtiyacı olan kişi aradığında onu engellemiş oluyor. Bu sefer hizmetin vatandaşa ulaştırılmasında sıkıntılar yaşanıyor. Vatandaşlarımızdan ricamız acil durumlar için aramalarıdır. Acil olmayan durumlar için aramamalarını rica ediyoruz. Elektrik ve su arıza için arayanlar var. Biz de bizim kurumumuzun acil çağrı merkezi olduğunu ve ilgili kuruma müracaat etmelerini kendilerine söylüyoruz” şeklinde konuştu.



Gereksiz çağrıya 537 lira ceza


Gereksiz bir konuda birden fazla çağrı aldıklarında arayan kişiye acil durumdaki kişileri engellediğini hatırlattıklarını söyleyen Cemal Kar, “Vatandaşların asılsız ve gereksiz çağrılarından dolayı Cumhuriyet Savcılığına başvurulan durumlar da oluyor. Asılsız çağrılar için de 2020 yılında 537 lira ceza uygulanmaktadır. Biz çok gereksiz konu hakkında 20-30 kez aranması halinde böyle bir cezai müeyyide ile karşılaşabileceklerini anlatıyoruz. Bunu anlamayan vatandaşlarımız da oluyor” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Esenyurt’ta escort ile pazarlık kavgasında kaza ile kardeşini öldürdü Esenyurt’ta iddiaya göre eve eskort çağıran ve fiyat konusunda anlaşamayan ağabey kardeş, kadının arkadaşları ile kavga etti. Ağabey, kavga ettiği kişilere karşı bıçağını kullanmak isterken yanlışlıkla kardeşini şah damarından yaralayarak ölümüne neden oldu. Olay, bugün sabah saatlerinde Esenyurt Sultaniye Mahallesi’ndeki lüks bir rezidansta meydana geldi. İddiaya göre, Uğur Ş. ile kardeşi Engin Ş., eve internet üzerinden para karşılığı eskort çağırdı. Ağabey kardeş ile eve gelen kadın arasında ilerleyen dakikalarda para nedeniyle tartışma yaşandı. Tartışmanın büyümesi üzerine eskort kadın, kendisini eve getiren korsan taksi şoförüne haber verdi. Aşağıda bekleyen korsan taksi şoförü, bunun üzerine yukarı çıkarak iki kardeş ile tartışmaya başladı. Kadın, ardından yaşanan tartışmayı arkadaşlarına da haber verdi. Lüks rezidansa gelen bir grup, ağabey kardeşin bulunduğu evi bastı. Bu esnada Uğur Ş., eline aldığı bıçakla gelen şahısları rezidansın koridorunda kovaladı. Uğur Ş.’nin arkasından kardeşi Engin Ş. koşarak kavgayı ayırmaya çalıştı. Uğur Ş., arbede esnasında yanlışlıkla kardeşi Engin Ş’yi şah damarından bıçaklayarak ölümüne neden oldu. Uğur Ş.’nin de aralarında bulunduğu 5 kişi gözaltına alınırken, olaya ilişkin soruşturma sürüyor.
Bolu Bolu Belediye Başkanı Özcan: "Konuyu TBMM’ye de taşıyacağım" BOLU (İHA) – Bolu’da çam ormanlarıyla dikkat çeken Pirahmetler köyü ve At Yaylası’nda maden aranması için ruhsat verildiği iddiasına ilişkin açıklamalarda bulunan Belediye Başkanı Tanju Özcan, "Pirahmetler bölgesinde altın var mı bilmiyorum ama At Yaylası’nda Türkiye’nin en değerli torfu olduğu noktasında bilgim var. Pirahmetler bölgesinde siyanürle asla altın aratmam" dedi. Uydu fotoğrafları üzerinden ruhsat verildiği öne sürülen alanları göstererek süreci anlatan Özcan, "Pirahmetler köyü bölgesinde 2021 yılında bir firmaya altın arama ruhsatı verilmiş. Daha sonra da ’Altın aranacağı henüz belli değil’ gibi söylemler oldu. ’Bu işin peşini bırakmayacağım’ demiştim. Bizi çok şaşırtan ve üzen bazı gelişmeler oldu" dedi. "Pirahmetler bölgesinde siyanürle asla altın aratmam" Başkan Tanju Özcan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Şu anda At Yaylası bölgesinde çok kıymetli bir torf madeni var. Türkiye’nin en kıymetli torfu olduğu söyleniyor. Hatta bununla ilgili Bolu’ya daha önce gelenler olmuştu. Köylüler sadece bu konu hakkındaki duyumları üzerine ayaklanmışlardı. Birbirine çok yakın iki alana maden arama ruhsatı verilmiş. Pirahmetler bölgesinde altın var mı bilmiyorum ama At Yaylası’nda Türkiye’nin en değerli torfu olduğu noktasında bilgim var. Değeri belki de 100 milyonlarca doları bulan torf madeni var. Pirahmetler bölgesinde siyanürle asla altın aratmam. Buraya her gün zabıta ekibi gönderiyordum. Orada yaşayan vatandaşlar lütfen dikkat etsinler. At Yaylası ve Pirahmetler bölgesinde herhangi bir sondaj çalışması olursa bizim haberimiz olsun." "Bu konuyu TBMM’ye de taşıyacağım" Konunun takipçisi olacağını dile getiren Başkan Özcan, "At Yaylası’nda torf madeni var diye bu alanı talan etmelerine izin vermememiz lazım. Bu konuyu TBMM’ye de taşıyacağım. Cevap gelmezse çevreci örgütleri Bolu’ya davet edeceğim" şeklinde konuştu.