Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, "Eğitim sistemimizi demokratikleştirmeliyiz" dedi.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Avcı, eğitim sisteminin demokratikleşmesi, sivilleşmesi ve özgürleşmesi alanında halen kat edilmesi gereken önemli mesafeler bulunduğunu söyledi. Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in, öğretmeniyle, öğrencisiyle, velisiyle tüm eğitim bileşenleri ve çevreyle ilişkili, barışık, bilimsel ve demokratik değerlere sahip, hür düşünceye, karşılıklı yönetişime ve özgür iradeye saygılı bir sistemi amaçlaması gerektiğini kaydeden Avcı, Bakanlık ve il yöneticilerinin
referansla, yazılı sınavla tespit etmenin sağlıklı olmadığını, bilgisayar dahi kullanmasını bilmeyen, gençlerin psikolojik gelişim evrelerinden, iç dünyalarından, pedagojiden bihaber, statükocu, siyasi pazarlamacı, okulu ticarethane, öğrencileri müşteri, öğretmenleri tahsildar gibi gören tüccar okul yöneticisi fotoğrafının artık değişmesi gerektiğini ve yeniliğe açık, kendini geliştiren, vizyon sahibi, eğitim lideri, öğrencilerin ve velilerin hamisi, öğretmenlerin örnek aldığı okul yöneticilerinin iş
başına getirilmesinin artık şart olduğunu düşündüklerini kaydetti.
Avcı, geleceğimizi imar ettiğimiz okullarda gelişi güzel idareci atama lüksleri olmadığını belirterek, "Demokratik eğitim sistemi adına, katılımcı demokrasiyi daha çocukken kültürlemek ve en başta okullarımızda tesis etmek adına, okullarımızı gelişmiş, çağdaş demokrasinin talimhanesi haline getirmek adına okul idarecilerinin; öğretmenler, memur, sekreter, hizmetli gibi diğer eğitim çalışanları ve öğrenci-veli temsilcilerinden (Her 50 öğrenci ve veli için bir öğrenci ve bir veli temsilcisi) oluşan bir
komisyon tarafından demokratik bir temayülle iki yıllığına seçileceği bir yönetici atama sisteminin getirilmesini öneriyoruz. Oluşturulacak okul Yönetim Kurulu’nun üyeleri arasına öğrenci ve veli temsilcilerinin de alınması gerektiğini düşünüyoruz" dedi.
"VELİ VE ÖĞRENCİLER OKUL YÖNETİMİNE KATILSIN"
Bu sistemle öğrencilerin, velilerin, öğretmenlerin ve okulda çalışan diğer görevlilerin okulu sahipleneceğini, okulda verilen eğitimin kalitesinden, okulun ihtiyaçlarını gidermeye kadar eğitim sisteminde dile getirilen birçok sorunun kendiliğinden çözüleceğini, okul-öğrenci, okul-veli, okul-öğretmen ilişkisinin kombineli bir şekilde güçleneceğini, hesap verilebilirliğin, ekip çalışmasının ve okulun performansının gelişiminin sağlıklı bir mekanizmaya kavuşacağını düşündüklerini kaydeden Avcı, "Okullarımızı
atanan değil seçilen idareciler yönetmelidir.Öğretmenlerimiz maalesef mevcut atama ve terfi sisteminde önünü görememekte, çalışarak, üreterek, kendini geliştirerek görevde yükselmeyi bir hayal olarak düşünmektedir. Demokratik okul yönetişimi sistemiyle okullarımızda yaşanan birçok sorun ve sıkıntının, şiddet vakalarının, sınavlarda sıfır çekme ayıplarının, elektriği suyu kesilen okul manzaralarının önemli boyutlarda azalacağına inanıyoruz. Kanunları, yasakçı yönetmelikleri, disiplin maddelerini ezberlemek
yanında siyasi icazet almayı zorunlu kılarak idareci adaylarını omurgasızlaştıran mevcut sistemin değişmesi gerekmektedir" dedi.