EKONOMİ - 19 Eylül 2018 Çarşamba 12:34

Bakan Turhan: "Ankara-Niğde otoyolunun 2020’de hizmete girmesi hedefleniyor"

A
A
A
Bakan Turhan: "Ankara-Niğde otoyolunun 2020’de hizmete girmesi hedefleniyor"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Ankara-Niğde otoyol projesi inşaat süresinin 2022 yılı içinde bitmesi öngörülüyordu ancak üstlenici firma gerekli tedbirleri, önlemleri alıp, kapasiteyi arttırarak projeyi 2020 içinde hizmete almayı hedefliyor" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Ankara-Niğde otoyol projesi inşaat süresinin 2022 yılı içinde bitmesi öngörülüyordu ancak üstlenici firma gerekli tedbirleri, önlemleri alıp, kapasiteyi arttırarak projeyi 2020 içinde hizmete almayı hedefliyor" dedi.


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Ankara-Pozantı otoyolunun Ankara-Niğde şantiyesinde incelemelerde bulundu. Turhan, projede gelinen son durum hakkında yetkililerden bilgi aldı. Şantiyede basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Turhan Ankara-Niğde otoyol projesinin toplam 330 kilometreden oluştuğunu belirtti. Ankara ile Adana arasındaki bu güzergah tamamlandığında mevcut güzergahın yaklaşık 30 kilometre kısalacağını dile getiren Turhan, "Ankara-Pozantı otoyolunun en önemli kesimlerinden biri Ankara-Niğde kesimi, Kapıkule’den başlayıp Türkiye’nin güney sınır kapılarına uzanan otoyol ağının da son halkası. Ankara-Niğde otoyolu yap-işlet-devret (YİD) yöntemiyle inşa ediliyor. Kamu kaynağı kullanmadan yapılan proje, üstlenici firma tarafından finansmanının temin edilip, yapım ve işletilme süresi tamamlandıktan sonra idareye devredilecek" diye konuştu.



"Dur kalklar olmayacak"


Projenin ana yol uzunluğunun 275 kilometre, bağlantı yollarının uzunluğunun 55 kilometre olmak üzere toplam 330 kilometreden oluştuğunu aktaran Turhan, "Projenin maliyeti yaklaşık 1,5 milyar avro. Projenin inşaat süresinin 2022 yılı içinde bitmesi öngörüldü ancak üstlenici firma gerekli tedbirleri, önlemleri alıp, kapasitesini artırarak projeyi 2020 içinde hizmete almayı hedefliyor. Proje, ülkemizin Avrupa sınırındaki komşulardan başlayıp, güneydeki sınır kapılarına otoyol standardında hizmet verecek olan projenin son kesimini oluşturuyor. Bu bakımdan karayolu ulaşımında önemli bir görev icra edecek. Proje 5 viyadük, 77 üst geçit, 12 köprülü kavşak, 451 kutu menfez, 34 köprü, 2 bakım işletme merkezi, 5 otoyol hizmet tesisi park alanı, 5 servis alanından oluşuyor. Proje tamamlandığında otoyol üzerinde 11 gişe alanı, 2 alım gişesiyle güzergahta hizmet alacak yolculara ve sürücülere daha konforlu ve güvenli ulaşım hizmeti sunulacak. Otoyol standardında olması dolayısıyla yoldaki seyahatte beklemeler, dur-kalklar olmayacak. Sürekli akım koşullarında ulaşım hizmeti verilecek. Bu da ekonomi, zaman tasarrufu ve güvenli ulaşım hizmeti anlamına geliyor" dedi.



"Projeler hız kesmeden devem ediyor"


Türkiye’deki ulaşım projelerinde çalışmaların hız kesmeden devem ettiğini vurgulayan Turhan, projelerin önemli bir kısmını yap-işlet-devret projelerinin oluşturduğunu bildirdi. Yap-işlet-devret projelerinin başında yer alan İstanbul yeni havalimanının 29 Ekim’de hizmete gireceğini anımsatan Turhan, Çanakkale Boğaz geçişini de içinde bulunduran Malkara-Gelibolu-Lapseki otoyolunda ise inşaatların devam ettiğini ifade etti. Kamu finansmanını kullanmadan yatırım ödeneklerini diğer alanlara değerlendirerek yatırımları sürdüreceklerini ifade eden Turhan, "Yaşadığımız son günlerde ülkemize yapılan bazı dış kaynaklı saldırılar, kamuoyunda özellikle olumsuz algı oluşturarak yatırımların aksadığını, gecikeceğini ve hatta duracağını belirten bazı söylemler duyulmakta. Bunların hiçbir gerçek yönü olmadığını özellikle belirtmek isterim. Yatırım bütçemizi kullanırken etkin ve verimli, yerinde ve zamanında, öncelikleri tespit etmek en önemli kuralımızdır. Bundan sonra da bu ölçüler içinde yatırımlarımızı devam ettireceğiz. Daha iyi hizmet, daha faydalı hizmet vermek, ülkemizi geleceğe hazırlamak, gelecekte muasır medeniyetler seviyesinin üzerinde konuma gelmek tüm ulaştırma camiasının ana hedefi olmuştur" şeklinde konuştu.


Ankara-Niğde otoyolu inşaatında 4 bin 212 çalışan, bin 490 makineyle hizmet veriyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Büyükçekmece’de kontrolden çıkan araç tırın altına girdi: 1 ölü, 2 yaralı Büyükçekmece’de gece saatlerinde kontrolden çıkan otomobil, seyir halindeki tırın altına girdi. Kazada araç içerisinde sıkışan 1 kişi hayatını kaybederken tırın ve kaza yapan aracın sürücüleri ise yaralandı. Kaza, saat 01.45 sıralarında Büyükçekmece E5 Karayolu Edirne istikametinde gerçekleşti. İddiaya göre kontrolden çıkan E.M. (42) idaresindeki 35 KH 1721 plakalı otomobil, E5 üzerinde seyir halinde olan S.G. idaresindeki 76 DE 334 plakalı tıra arkadan çarparak tırın altına girdi. Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri intikal etti. Kazada tır sürücüsünün yaralandığı öğrenilirken tırın altına giren otomobilin sürücüsü E.M. ve yan koltukta bulunan Ahmet Andırın (58) araç içerisinde sıkıştı. İtfaiye ekiplerinin kurtarma çalışmaları sonucu sürücü E.M. bulunduğu yerden yaralı şekilde kurtarılarak ambulansla hastaneye kaldırıldı. Sağlık ekipleri yan koltuktaki Ahmet Andırın’ın ise olay yerinde hayatını kaybettiğini tespit etti. Olay yeri inceleme ekipleri ve nöbetçi savcının incelemelerini tamamlamalarının ardından Ahmet Andırın’ın cenazesi ceset torbasına koyularak ambulansla en yakındaki hastane morguna götürüldü. İtfaiye ekiplerinin çalışması sonucu tırın altına sıkışan araç bulunduğu yerden çıkarılırken polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.