EKONOMİ - 27 Mart 2020 Cuma 15:15

TÜRKTOB: "Üretimin sürekliliğinin yerli üretimle, milli çeşitlerle sağlanması şart"

A
A
A
TÜRKTOB: "Üretimin sürekliliğinin yerli üretimle, milli çeşitlerle sağlanması şart"

Türkiye Tohumcular Birliği (TÜRKTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Savaş Akcan, dünyayı esir alan ’korona virüs’ salgınının olumsuz etkilerinin salgın sonrasında daha da ağırlaşmaması için gıda üretiminin kesintiye uğramaması gerektiğini belirtti.

Türkiye Tohumcular Birliği (TÜRKTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Savaş Akcan, dünyayı esir alan ’korona virüs’ salgınının olumsuz etkilerinin salgın sonrasında daha da ağırlaşmaması için gıda üretiminin kesintiye uğramaması gerektiğini belirtti.


Üretimin ve üreticinin şu anki dönemde çok daha fazla desteklenmesi gerektiğini belirten Akcan, "Bu süreçte tarımın ve gıdanın vazgeçilmezliğini anlamayan kalmamıştır. Artık daha çok yerli ve milli üretim yapmalıyız. İthalat yapacak paramız olsa bile sınırların kapalı olması ve diğer ülkelerin ihracatı yasaklaması nedeniyle tarımsal ürünlere ulaşmak her zamankinden daha zor, hatta imkânsız olacak. Bunun örneklerini görmeye başladık" ifadelerini kullandı.


Bitkisel üretimin devamlılığı ve hayvancılık için yem bitkilerinin üretimi için temel materyalin tohumluk, fide ve fidan olduğunu hatırlatan Akcan, "Tahıl, bakliyat, sebze, meyve ve endüstri bitkilerinin üretiminin sürekliliğinin yerli üretimle, milli çeşitlerle sağlanması şart. Bunun için özellikle bu dönemde tüm tohumculuk sektörü olarak daha çok destek bekliyoruz. Şimdilik kuru gıdalarda stok sorunumuz yok, ancak tohumculuk mevsimlik bir uğraştır. Bu yıl örneğin buğday, arpa, mısır, ayçiçeği tohumluğu üretiminde sıkıntı yaşarsak gelecek yıllarda bu ürünlerin stoğu yetersiz kalabilir. Aynı şekilde mevsimlik olarak üretilen meyve ve sebze grubu ürünlerin arzında sorunlar olabilir. Fide üretilemezse sebzeyi, fidan üretilemezse meyveyi tezgâhlarda bulamayız" dedi.


Tarlada yazlık hububat ekimlerinin başladığını, çayır-mera, yem bitkileri ve pamuk gibi ürünlerde de iklime göre ekim yapıldığını, sebzede açık alan ve örtü altı ilkbahar ekim sezonunun başladığını vurgulayan Akcan, "Bu yetiştirme döneminde üretim alanlarında, AR-GE ve ıslahı faaliyetlerinin yürütüldüğü işletmelerde tarımsal faaliyetlerin devamı çok önemli. Korona virüse karşı gerekli tüm tedbirleri alıyoruz. Bu tedbirler bile ek bir maliyet. Biz tüm tohumculuk sektörü olarak kendimizi önemli bir savaşın askerleri sayıyoruz. Bir askerimiz hastalanırsa yerine yeni istihdam sağlamak zorundayız. Biz dükkânı kapatıp gidemeyiz. Tamamen evde kalmamız mümkün değil. Çünkü canlı materyal yetiştiriyoruz. Halk sağlığı açısından üretim faaliyetlerinde ve verimlilikte olumsuz yönde bir etkilenme olmamasını sağlamak zorundayız" ifadelerini kullandı.


Tohumculuğun tüm alt sektörleri için başta mazot ve elektrik maliyetleri olmak üzere KDV’nin ve döner sermaye ücretlerinin düşürülmesi gerektiğini bildiren Akcan, şunları kaydetti:


"Araştırma-geliştirme çalışmalarına, sertifikalı tohum üretimine ve kullanımına verilen destekler bu dönem artmayacakta, ne zaman artacak. Örneğin fide üretiminde ortaya çıkabilecek bir olumsuzluk veya yetersizlik, salgınla mücadelede önemli bir yeri olan sebzelerin arzını etkileyecek ve sebzesiz bir yıl geçirme ihtimalimiz ortaya çıkabilecektir. En başta sebze üreticilerimiz fide alırken desteklenmelidir. Fide işletmelerinin SGK ve vergi ödemelerinde 3 ila 6 ay erteleme sağlanması, halen yüzde 8-18 arasında uygulanan KDV’nin yüzde 1’e indirilmesi ve uygulanan işlemler için ödenen döner sermaye ücretlerinin düşürülmesi bu süreci atlatmamız için gereklidir. Meyve üretiminin devamlılığı içinde fidancılık sektörünün desteklenmesi şarttır. Fidan kullanım ve üretim desteğinin artması, standart fidan üretimine de destek verilmesi kısa dönemde hemen devreye alınabilecek uygulamalardır."


Süs bitkileri sektörünün de 100 bin kişiye doğrudan istihdam sağlayan bir sektör olduklarını belirten Akcan, "Gümrük kapıları kapandı. Sadece bu süreçte ihracat kaybımız 50 milyon dolar. 100 bin kişiye doğrudan istihdam sağlayan bir sektörüz. Bu dönemde işletmelerimiz finansal açıdan desteklenmeli, en başta tarımsal destek kapsamına alınmalıyız. Diğer alanlarda olduğu gibi KDV’nin ve kredi teminatlarının düşürülmesi, finansal erişim kolaylıklarının sağlanması sektörümüz ve ekonomimiz için çok gerekli" açıklamasında bulundu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İş Bankası’ndan KOBİ’lere özel yeni bankacılık ürünü İş Bankası, finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Uygulama ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. İş Bankası, KOBİ’lerin işletmelerini yönetmek için sıklıkla kullandığı uygulama ve platformlara entegre olacak şekilde tasarlanan finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Yeni bankacılık ürünü ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. DijiKolay Finansman ile işletmeler, kullandıkları e-ticaret platformları ve entegratörleri, ERP ve ön muhasebe uygulamaları, ödeme kuruluşu panelleri gibi dijital uygulama veya platformlardan ayrılmadan, ihtiyaç duydukları anda kendilerine özel sunulan kredi imkanlarından yararlanabiliyor. Gelişmiş bir karar motoru tarafından değerlendirilen başvurular saniyeler içinde sonuçlandırılıyor, firmalar zaman kaybetmeden finansmana erişebiliyor. İşletmelerin ihtiyaçlarına uygun şekilde özelleştirilmiş ödeme planları oluşturarak nakit akışlarını daha etkin yönetmelerine yardımcı olan uygulama, esnek geri ödeme seçenekleri sunuyor. Uygulama içindeki hesaplama aracı ile kullanıcılar, talep ettikleri krediye ilişkin faiz oranı, taksit tutarı, masraflar, sigorta primi gibi koşulları görüntüleyebiliyor. Uygulamanın platformlara entegrasyonu, önyüz katmanı üzerinden gerçekleştiriliyor. Kullanılan mimari yapı, entegre olunan platform tarafında herhangi bir değişiklik yapılmasına gerek kalmadan, uygulama içinde özelleştirme ve değişiklik yapılmasına imkân tanıyor. Bu sayede geliştirme kaynağı sınırlı olan firmalar da DijiKolay Finansman’ı platformlarına entegre edebiliyor, iş ortağı platformlar tarafından üstlenilmesi gereken bakım maliyetleri en aza indiriliyor. Online Alışveriş Platformu Pazarama, Moka ve KolayBi ile entegrasyonu tamamlanan DijiKolay Finansman’a, bu platformların müşteri/kullanıcı panelleri üzerinden erişim sağlanıyor. İlk etapta yalnızca şahıs şirketleri tarafından kullanılabilen uygulamanın yakın gelecekte tüm KOBİ’lerin kullanımına açılması planlanıyor. “Bankacılık hizmetlerini geleneksel kanalların dışından sunma çalışmalarımız devam ediyor” İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, konuya ilişkin açıklamasında, “Her yerde bankacılık vizyonumuz doğrultusunda, bankacılık hizmetlerini geleneksel bankacılık kanalları dışından, yenilikçi bir anlayışla sunma çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Yeni ürünümüz DijiKolay Finansman ile kredi dikeyindeki bazı hizmetlerimizi KOBİ’lerin dijitalleşmesinde önemli katkısı olan platform ve uygulamaların içinden sunmaya başlıyoruz. Böylece bir yandan ekonomimizin belkemiği KOBİ’lerin finansmana erişimini kolaylaştırırken, bir yandan da mevcut ve potansiyel iş ortaklarımızın müşterilerine ayrıcalıklı hizmet sunmasını sağlıyoruz. İlk olarak Pazarama üzerinden hizmete sunduğumuz ürünümüzün, iş ortağımız olan platformlarda müşteri etkileşimini ve memnuniyetini artıracağına ve onlara rakiplerinden farklılaşma imkânı vereceğine inanıyoruz. KOBİ’lerin finansman ihtiyaçlarına daha etkin ve hızlı çözümler sunarak iş dünyasına değer katmaya devam edeceğiz” dedi.
İstanbul Turkcell 30. yılında GB’ları ikiye katlıyor Turkcell, mayıs kampanyasını duyurdu. Mayıs ayı boyunca tüm Turkcell’lilerin ve yeni Turkcell müşterilerinin paketlerindeki GB’ların ikiye katlanacağı açıklandı. Turkcell, 30. yıldönümünü kutlamaya devam ediyor. Operatör hem mevcut müşteriler hem de yeni katılan müşteriler için yeni bir kampanyayı hayata geçirdiğini duyurdu. Mayıs ayında başlayan kampanya kapsamında tüm Turkcell’lilerin ve Turkcell’e yeni gelecek müşterilerin paketlerindeki GB, SMS ve dakikalar ikiye katlanıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Turkcell’in 30. yılına özel sunduğu bu ilk sürpriz ile Turkcell’liler paketlerindeki GB, SMS ve dakikalarını iki katına çıkararak daha fazla iletişim imkanına kavuşuyor. Turkcell’liler kampanyaya Turkcell uygulaması Hediye Havuzu sekmesinden, Turkcell İletişim Merkezi ve Turkcell Müşteri Hizmetleri aracılığı ile ya da 30. YIL yazıp 2200’a SMS göndererek katılım talebinde bulunabilecekler. Katılım talebi sonrası talep sonucu SMS ile kullanıcılara iletilecek. GB’ların ikiye katlanmasıyla operatör, kullanıcılarına dijital dünyayı daha özgürce keşfetme imkanı da veriyor. Böylece Turkcell’liler sevdikleriyle daha uzun süre iletişim kurabilirken dijital platformlarda daha fazla zaman geçirebilecek ve tüm online ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilecekler. “Yıl boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunacağız” Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, kampanyaya ilişkin şunları söyledi: “30 yıldır, Turkcell olarak müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya ve hayatlarını kolaylaştırmaya odaklandık. Bu önemli kilometre taşını kutlamak için, müşterilerimizin GB, SMS ve dakikalarını ikiye katlayarak onları mutlu etmek istedik. Bu kampanya sadece bir başlangıç. Şirketimizin 30. yıl kutlamaları boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunmaya devam edeceğiz. 30 yıl önce ‘İnsan İçin Teknoloji’ vizyonuyla ülkemizde yeni bir çağ başlatmıştık. Döneminin ötesinde bir strateji ortaya koyarak, Türkiye’nin iletişim ve teknolojide öncü olmasını sağladık. 30. yılımızda da geleceğin vizyonuyla ‘uçtan uca teknoloji sağlayıcısı’ pozisyonumuzu daha da büyüterek ülkemizin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine katkı sağlamaya devam edeceğiz. Biliyorsunuz artık, her şey Turkcell’le çalışıyor, Turkcell herkesle çalışıyor.” Şirketin, 30. yıl kutlamaları kapsamında müşterilerini sevindirecek pek çok farklı kampanya ve yeniliği de hayata geçirmeyi planladığı belirtildi.