YEREL HABERLER - 13 Şubat 2014 Perşembe 14:48

Gıda Tarım Ve Hayvancılık Bakanı Eker

A
A
A
Gıda Tarım Ve Hayvancılık Bakanı Eker

"ŞU ANDA AVRUPA'DAKİ, PARİS'TEKİ, BRÜKSEL'DEKİ BALIK RESTORANLARINDA SATILAN HER 3 ÇİPURA LEVREKTEN 1'İ TÜRKİYE'DEN GİDİYOR. BU, DESTEKLEME KAPSAMINA ALINDIĞI İÇİN BÖYLE İHRAÇ EDİLİYOR"
“CUMHURİYET TARİHİNDE HİÇ KOYUN İLE KEÇİ DESTEKLEME KAPSAMINA ALINMAMIŞ. BİZ BUNU DESTEK KAPSAMINA ALDIK. SAYILARI BAŞ AŞAĞI GİDERKEN 2012 RAKAMLARINA GÖRE 36 MİLYONA ÇIKTI”
“BÜYÜKBAŞ HAYVAN İSE 2002'DE 9,9 MİLYON BAŞ İKEN, 2012'DE 14 MİLYON BAŞA ÇIKTI”
“TÜRKİYE'NİN TARIMDA 2012 HASILASI AYNI ARAZİLERDE 62 MİLYAR DOLAR OLDU. VERİMLİLİĞİ ARTTIRDIK”
PELİN ÜZEK
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, su ürünlerine yapılan desteklemeye ilişkin, "Şu anda Avrupa'daki, Paris'teki, Brüksel'deki balık restoranlarında satılan her 3 çipura levrekten 1'i Türkiye'den gidiyor. Bu, destekleme kapsamına alındığı için böyle ihraç ediliyor" dedi.
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Eker, İçişleri Bakanlığı’nın 99. Dönem Kaymakamlık Kursu’nda yaptığı konuşmada, tarımın insanlık için büyük önem taşıdığını belirterek, tarımın insanların karınlarını doyurmak için yapılan bir faaliyetten çok bir kültür olduğunu kaydetti. Dünyada açlık çeken insanların yanında obez insanların da olduğunu ifade eden Eker, "Yılda 1 milyar 300 milyon ton gıda israf ediliyor, çöpe atılıyor. 900 milyon insan da açlıktan kıvranıyor. Şimdi bir yanda 900 milyon insan aç, öte yanda 1 milyar 300 milyon ton gıda çöpe atılıyor. Bir başka yanda da 1,4 milyar insan obezite ile mücadele ediyor. Nasıl kilo veririm diye uğraşıyor. Burada hikmetin, ihtiyacımız olan bir kavram olarak varlığını hissediyoruz" şeklinde konuştu.
Türkiye'deki biyo çeşitliliğin zengin olduğunu da kaydeden Eker, bunun ülke için bir avantaj olduğunu vurguladı. Eker, biyo çeşitliliğin gıda üretim kabiliyetine orantılı olduğunu bildirerek, Türkiye'nin biyo çeşitlilik açısından dünyanın en zengin bölgesinde yer aldığını ifade etti. Eker, bakanlıklarının faaliyetlerini anlatarak, bu kapsamda Tarım Strateji Belgesi hazırlandığını, tarım sektöründe derinlik analizinin yapılarak, tarımı günübirlik alan olmaktan çıkardıklarını kaydetti. Tarım sektörünü kalıcı, derin ve geniş bir perspektifle ele aldıkları bildiren Eker, hayvancılığa, prim desteklerine ve telafi edici ödemelere verilen desteklerin arttırıldığını söyledi. Su ürünlerine verilen desteklerde artış sağlandığını söyleyen Eker, "Şu anda Avrupa'daki, Paris'teki, Brüksel'deki balık restoranlarında satılan her 3 çipura levrekten 1'i Türkiye'den gidiyor. Bu, destekleme kapsamına alındığı için böyle ihraç ediliyor" diye konuştu.
Tarımsal teşviklerin geçmiş dönemlerde düşük kaliteli ve mevsimsel olarak üreticiyi memnun etmeye yönelik verildiğini belirten Bakan Eker, "Biz bunların hepsini değiştirdik. Cumhuriyet tarihinde hiç koyun ile keçi destekleme kapsamına alınmamış. Biz bunu destek kapsamına aldık. Sayıları baş aşağı giderken, 2012 rakamlarına göre 36 milyona çıktı. Büyükbaş hayvan ise 2002'de 9,9 milyon baş iken 2012'de 14 milyon başa çıktı" değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye'nin tarımda verimliliği arttırarak dünyanın 7'nci, Avrupa'nın ise en büyük tarımsal ekonomisi haline geldiğini vurgulayan Bakan Eker, "Türkiye 24 milyon hektar tarım arazisinde 2002 yılında 23,7 milyar dolar tarımsal üretim değerine sahipti. Türkiye'nin tarımda 2012 hasılası aynı arazilerde 62 milyar dolar oldu. Verimliliği arttırdık" şeklinde konuştu.
Tarım Kanunu ile tarımın temel sorunlarına çözüm yolları getirildiğine dikkat çeken Eker, "Şu kanun 20 sene önce çıksaydı, Türkiye çok farklı yerde olurdu" dedi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Büyükçekmece’de kontrolden çıkan araç tırın altına girdi: 1 ölü, 2 yaralı Büyükçekmece’de gece saatlerinde kontrolden çıkan otomobil, seyir halindeki tırın altına girdi. Kazada araç içerisinde sıkışan 1 kişi hayatını kaybederken tırın ve kaza yapan aracın sürücüleri ise yaralandı. Kaza, saat 01.45 sıralarında Büyükçekmece E5 Karayolu Edirne istikametinde gerçekleşti. İddiaya göre kontrolden çıkan E.M. (42) idaresindeki 35 KH 1721 plakalı otomobil, E5 üzerinde seyir halinde olan S.G. idaresindeki 76 DE 334 plakalı tıra arkadan çarparak tırın altına girdi. Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri intikal etti. Kazada tır sürücüsünün yaralandığı öğrenilirken tırın altına giren otomobilin sürücüsü E.M. ve yan koltukta bulunan Ahmet Andırın (58) araç içerisinde sıkıştı. İtfaiye ekiplerinin kurtarma çalışmaları sonucu sürücü E.M. bulunduğu yerden yaralı şekilde kurtarılarak ambulansla hastaneye kaldırıldı. Sağlık ekipleri yan koltuktaki Ahmet Andırın’ın ise olay yerinde hayatını kaybettiğini tespit etti. Olay yeri inceleme ekipleri ve nöbetçi savcının incelemelerini tamamlamalarının ardından Ahmet Andırın’ın cenazesi ceset torbasına koyularak ambulansla en yakındaki hastane morguna götürüldü. İtfaiye ekiplerinin çalışması sonucu tırın altına sıkışan araç bulunduğu yerden çıkarılırken polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.