EKONOMİ - 08 Nisan 2025 Salı 15:49

KAMUSAM kamu personelinin sorunlarını çalıştaylarla masaya yatırdı

A
A
A
KAMUSAM kamu personelinin sorunlarını çalıştaylarla masaya yatırdı

Kamu Çalışanları Stratejik Araştırmalar Merkezi (KAMUSAM), düzenlediği çalıştaylarla kamu çalışanlarının sorunlarını masaya yatırdı.


Kamu Çalışanları Stratejik Araştırmalar Merkezi (KAMUSAM) tarafından, kamu çalışanlarının sorunlarını masaya yatırmak adına bir dizi çalıştay ve panel düzenledi. Bu çerçevede sosyal güvenlik sistemine bilimsel katkı amacıyla 5510 ve 5434 Sayılı Kanunlar Çalıştayı, yaşlı bakım mesleklerinde iş imkanlarının artması adına Yaşlı Bakım Teknikerleri Çalıştayı, afet anlarında hayati koordinasyonun güçlendirilmesi 112 Acil ve UMKE Paneli, kamu hizmetinde psikososyal güvenliği sağlanması adına Mobbing ve Şiddetle Mücadele Çalıştayı ve Aile Sağlığı Hizmetleri Çalıştayı gerçekleştirildi.


Bu çerçevede Türkiye’nin sosyal güvenlik sistemini oluşturan en temel iki yasal düzenlemeyi mercek altına alınarak düzenlenen 5510 ve 5434 Sayılı Kanunları İnceleme Çalıştayı’nda Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) temsilcileri, akademisyenler, hukukçular ve sendika temsilcilerinin katılımıyla eski ve yeni sistemler arasındaki farklar, emeklilik kriterleri, memurların hak kayıpları ve reform önerileri gibi pek çok konu derinlemesine tartışıldı.


Çalıştayda çerçevesinde sosyal güvenlik sistemine ilişkin çözüm önerilerini somutlaştırarak karar alıcılara sunuldu. KAMUSAM Genel Koordinatörü Fatih Seyran, çalıştayın kamu personelinin sosyal haklarının iyileştirilmesi için önemli bir adım olduğunu vurgulayarak, "Amacımız, çalışanların mağduriyetlerini en aza indirmek ve daha adil bir sistemin inşasına katkı sağlamaktır" dedi.



"Yaşlı Bakım Teknikerleri Çalıştayı ile yaşlı bakım teknikerlerinin rollerini işlevsel hale getirmek için rapor sunuldu"


KAMUSAM ve Genç Sağlık Sendikası koordinasyonunda düzenlenen ‘Yaşlı Bakım Teknikerleri Çalıştayı’nda Türkiye’de hızla yaşlanan nüfusa yönelik sağlık hizmetlerinde görev alan teknikerlerin sorunlarını masaya yatırdı. Eğitim yetersizlikleri, görev tanımlarının net olmaması, istihdam sorunları ve özlük hakları gibi temel problemler, bilimsel bir zeminde değerlendirildi. KAMUSAM, söz konusu çalıştay aracılığıyla yaşlı bakım teknikerlerinin sağlık sistemindeki rollerini daha işlevsel hale getirmek için kapsamlı bir öneri raporu sundu.



"112 Acil Sağlık Hizmetleri ve UMKE Paneli’nde acil sağlık hizmetlerinin güçlendirilmesi gerektiği vurgulandı"


İstanbul’da düzenlenen 112 Acil Sağlık Hizmetleri ve UMKE Paneli’nde afet ve acil durumlara müdahalede yaşanan organizasyonel eksiklikleri ele aldı. KAMUSAM’ın akademik katkılarıyla şekillenen panelde, acil sağlık hizmetlerinin hız, etkinlik ve teknoloji açısından güçlendirilmesi gerektiği vurgulandı.


Özellikle UMKE ekiplerinin afetlerdeki koordinasyon kapasitesi, eğitim standartları ve saha uygulamaları gibi konular ele alındı. KAMUSAM, panel sonunda hazırladığı değerlendirme raporunda, Türkiye’nin afet yönetim stratejisinde sağlık hizmetlerinin merkezi rolünü güçlendirmeye yönelik somut öneriler sundu.


Yine KAMUSAM’ın düzenlediği ‘Kamu Hizmetlerinde Mobbing ve Şiddetle Mücadele Çalıştayı’ ile kamu kurumlarında çalışan personelin sıklıkla maruz kaldığı psikolojik ve fiziksel şiddet vakalarını bilimsel verilerle ortaya koydu. Özellikle sağlık ve eğitim sektörlerinde çalışan kamu personelinin karşılaştığı mobbing vakaları, katılımcı raporlarla ve saha örnekleriyle analiz edildi.


Çalıştay sonunda yayımlanan sonuç bildirgesinde; kurumsal denetim mekanizmalarının güçlendirilmesi, şikayetlerin etkin değerlendirilmesi ve hizmet içi eğitimlerin artırılması gibi çözüm önerileri yer aldı. KAMUSAM, bu çalıştay ile kamu kurumlarında daha sağlıklı bir çalışma iklimi için model sunma hedefini ortaya koydu.



"KAMUSAM, yalnızca bir düşünce kuruluşu değil"


KAMUSAM’ın başarılarının arkasında, güçlü bir vizyon, disiplinli bir organizasyon yapısı ve katılımcı bir yönetim anlayışı bulunduğunu dile getiren KAMUSAM Başkanı Furkan Ali Çiftçioğlu, "KAMUSAM, yalnızca bir düşünce kuruluşu değil; aynı zamanda sahadaki kamu çalışanlarının deneyimlerini akademik bilgiyle harmanlayan ve bu birliktelikten stratejik sonuçlar üreten bir kurumdur. Türkiye’de kamusal hizmetlerin kalitesini artırmak için daha yolun başındayız; ancak yürüdüğümüz yol doğru" ifadelerine yer verdi.


Genel Koordinatör Fatih SEYRAN ise, kurumsal yapılanmanın önemine dikkat çekerek, "Bugün geldiğimiz noktada, kamu çalışanlarının sorunlarını yalnızca tespit etmiyor; aynı zamanda bu sorunlara dair bilimsel temelli çözüm yollarını da geliştiriyoruz. KAMUSAM’ın temel hedefi, kamusal hizmetlerin nitelikli, adil ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşmasına katkı sunmaktır" şeklinde konuştu



KAMUSAM kamu personelinin sorunlarını çalıştaylarla masaya yatırdı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Samsun Samsun Şehir Hastanesi Başhekimi Ulubay’dan MHRS randevuları için uyarı Samsun Şehir Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Mahmut Ulubay, MHRS üzerinden alınan randevularda yaşanan karışıklık nedeniyle vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyardı. Başhekim Doç. Dr. Mahmut Ulubay yaptığı açıklamada, Aralık ayı itibarıyla Eğitim ve Araştırma Hastanesi Ana Bina, Atakum Polikliniği, Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları ile Onkoloji Ek Hizmet Binalarının MHRS randevularının Samsun Şehir Hastanesi bünyesi üzerinden verilmeye başlandığını belirtti. MHRS randevu ekranında randevu alınan kurumun "Samsun Şehir Hastanesi" olarak göründüğünü, muayene olunacak yer bölümünde ise ilgili ek hizmet binasının yer aldığını ifade etti. Ancak randevu ekranındaki harita bölümünde ek hizmet binalarında alınan randevular için de konum olarak ana hastane olan Samsun Şehir Hastanesinin gösterilmesi nedeniyle, bazı vatandaşların Atakum’daki ek hizmet binaları yerine Canik ilçesinde yeni hizmete giren ana binaya gittiği bilgisinin kendilerine ulaştığını aktaran Ulubay, bu durumun mağduriyete yol açabildiğini söyledi. Başhekim Ulubay, şu an itibarıyla Canik ilçesindeki Samsun Şehir Hastanesinde yalnızca Göğüs Hastalıkları Kliniğinin hizmet verdiğini, diğer ek hizmet binalarının ise taşınma süreci tamamlanana kadar kendi mevcut binalarında hizmet vermeye devam edeceğini kaydetti. Vatandaşların mağduriyet yaşamamaları için MHRS üzerinden randevu aldıktan sonra randevu ekranında muayene olacakları hizmet binasını mutlaka kontrol etmeleri ve muayene için belirtilen ek hizmet binasına gitmelerinin büyük önem taşıdığını vurgulayan Ulubay, süreçle ilgili yeni gelişmeler oldukça kamuoyunun bilgilendirileceğini de sözlerine ekledi.
Ankara Ankara’da tek kişilik yol çalışması Ankara’nın Keçiören ilçesindeki köprü çalışmasında tek bir işçinin çalışması, iş çıkış saatlerinde uzun araç kuyruklarına sebep oluyor. Keçiören ilçesinde bulunan Fatih Köprüsü’nde yol genişletme çalışmaları nedeniyle trafik yoğunluğu yaşanıyor. Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) tarafından, Keçiören’in önemli geçiş noktalarından biri olan köprüde trafiği rahatlatmak amacıyla başlatılan çalışmalar sebebiyle 4 şeritli köprüde bazı şeritlerin kapatılması, özellikle iş çıkış saatlerinde uzun araç kuyruklarına sebep oluyor. Uzun süre trafikte beklemek zorunda kalan sürücüler ve bölge sakinleri, köprüde çalışmaların tek bir mini ekskavatör ile yürütülmesi nedeniyle sürecin uzadığını belirterek, çalışmanın bir an önce tamamlanması için yetkililere çağrıda bulundu. "Bu köprü gerçekten trafiğe darbe vuruyor" Fatih Köprüsü’nde yürütülen çalışmaların sabah ve akşam saatlerinde uzun araç kuyruklarına neden oluğunu belirten Cavit Eğitmenoğlu, "Bu köprü gerçekten trafiğe darbe vuruyor. Ufacık bir kepçeyle iki ay sürdürmeden, yol iki günlüğüne kapatılsa veya başka yan yollardan verilse, isteyen burayı iki günde çözer. Bu yapılan hizmet değil, oyalanma. Bana göre bu çalışma hizmet yapıyormuş görünme gibi geliyor. Daha çok iş makinesiyle bir gün veya iki gün trafiği kapat, en azından yarısını yaparsın, yarısını da diğer güne bırakırsın. İki aşamalı da yapabiliyorsun ama öyle yapmıyorsun. Bir aydır, iki aydır devamlı oyalanma, göstermelik başka bir şey değil. Yetkililerden göstermelik değil de gerçekten vatandaşı rahatlatacak çalışmaların yapılmasını isterim. Akşam ve sabah çok trafik oluyor, buradan şehir hastanesine gitmek istiyorum ama tıkanıyor. Onun için bir an önce bu köprünün yapılmasını isterim" dedi. ABB sosyal medya hesabından Fatih Köprüsü’ndeki çalışmanın tek bir mini ekskavatör ile yürütülmesine ilişkin yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: "Söz konusu bölgede yürütülen yol çalışmaları personel yetersizliğinden kaynaklanmamakta olup, mevcut köprü yapısına ve altyapıya herhangi bir hasar verilmemesi amacıyla kontrollü, aşamalı ve teknik zorunluluklar çerçevesinde sürdürülmektedir. Çalışma alanının aktif trafik akışı içinde bulunması ve hassas mühendislik yapıları içermesi nedeniyle sürecin yavaş ilerlemesi köprünün zarar görmesi ya da yıkım riski oluşmaması için can ve mal güvenliğini esas alan sorumlu bir kamu yönetimi anlayışının doğal sonucudur." Geçmiş dönemlerde, yapılan işler gece gündüz çalışılarak kısa sürede tamamlanıyordu.
İstanbul Pegasus Hava Yolları, Chelsea Futbol Kulübü’nün resmi havayolu partneri oldu Pegasus Hava Yolları, dünya futbolunun önde gelen kulüplerinden Chelsea ile gerçekleştirdiği global ortaklıkla uluslararası marka yolculuğunda yeni bir sayfa açtı. Pegasus Hava Yolları, global marka yolculuğunda önemli bir adım atarak, dünyanın en köklü ve en çok takip edilen spor kulüplerinden Chelsea Futbol Kulübü ile global bir iş birliği gerçekleştirdi. Anlaşma kapsamında Pegasus, Chelsea Futbol Kulübü’nün erkek ve kadın futbol takımlarının Resmi Havayolu Partneri oldu. Chelsea Futbol Kulübü’nün güçlü global erişimi ve dünya genelindeki geniş taraftar kitlesiyle desteklenen bu iş birliği kapsamında havayolu şirketi, öncelikli yurt dışı pazarlarda yenilikçi iletişim kampanyaları hayata geçirmeyi hedefliyor. Pegasus Hava Yolları Ticaret Genel Müdür Yardımcısı Onur Dedeköylü iş birliğine ilişkin şunları söyledi: "Bu iş birliğiyle yenilikçilik, küresel büyüme ve insanları birbirine bağlama vizyonunu paylaşan iki güçlü marka bir araya geliyor. Futbolun evrensel gücüyle, global marka yolculuğumuzu daha da ileri taşımayı hedefliyoruz. Chelsea’nin global taraftar kitlesi, bizim uluslararası erişimimizle güçlü bir şekilde örtüşüyor. Birleşik Krallık, beş farklı noktaya uçtuğumuz ve büyümeyi sürdürdüğümüz önemli pazarlarımızdan biri. Chelsea Futbol Kulübü iş birliğiyle taraftarlar ve misafirlerimiz için ilham veren deneyimler oluşturmayı sabırsızlıkla bekliyoruz." Chelsea Futbol Kulübü İş Ortaklıkları Satış Direktörü Oliver Boden; "Pegasus Hava Yolları’nın son yıllardaki büyüme performansı ve seyahati herkes için erişilebilir kılma vizyonu son derece etkileyici. Hava yolu sektörünü dönüştürme hedefleri ve filo yatırımları, ne kadar büyük düşündüklerini açıkça ortaya koyuyor. Şirket ile iş birliği yapmaktan gurur duyuyor; yolculuklarının bir sonraki aşamasında onları desteklemeyi ve birlikte benzersiz bir ortaklık inşa etmeyi hedefliyoruz" dedi.