GENEL - 27 Nisan 2012 Cuma 10:23

ÖZGENÇ`İN 21 YILA KADAR HAPSİ İSTENİYOR

A
A
A
ÖZGENÇ`İN 21 YILA KADAR HAPSİ İSTENİYOR

Gazipaşa Cumhuriyet Savcılığı`nın talimatıyla 5 Temmuz 2011 tarihinde jandarma tarafından başlatılan ve polisin desteklediği operasyonla gözaltına alınan 15 kişi hakkında hazırlanan iddianame, Alanya 1. Ağır Ceza Mahkemesi tarafından kabul edildi.
42 sayfalık iddianameye göre, Gazipaşa Belediye Başkanı CHP`li Cemburak Özgenç, Belediye Başkan Yardımcıları Fazıl Taşlı ve Rıfat Sönmez, Fen İşleri Müdürü Ersan E, Temizlik İşleri Eski Müdürü Cavit Y, Özel Kalem Müdürü Mukadder Ç, Fen İşleri çalışanı Oğuzhan S, ihaleye fesat karıştırmak, kamu kurum ve kuruluşlarının zararına dolandırıcılık ve rüşvet almak, belediyeye iş yapan müteahhitler Şerafettin L, Bedri G, Hüseyin Ş. ve müteahhit çalışanı Dilek Y. ihaleye fesat karıştırmak, kamu kurum ve
kuruluşlarının zararına dolandırıcılık ve rüşvet vermek; Oğuzhan O, Metin B. ve Mehmet E. de ihaleye fesat karıştırma; Meral Ö. ise kamu kurum ve kuruluşlarının zararına dolandırıcılık iddiasıyla yargılanacak. Zanlıların 11 ile 21 yıl arasında hapis cezasıyla cezalandırılması isteniyor.
CHP`li Belediye Meclisi Üyesi Ergün S.`nin 4 Ocak 2011 tarihinde ortaya attığı iddialar sonucunda harekete geçen Gazipaşa Cumhuriyet Başsavcılığı, soruşturmayı derinletti. Yerel gazetelerde yer alan iddiaların ardından Cumhuriyet Savcılığı tarafından ifadesine başvurulan Ergün S., iddialarını doğruladı. İddiasında 2009 yılında belediye tarafından doğrudan temin yöntemiyle kepçe çalıştırıldığını ve 14 firmaya ücret ödendiğini, bunlardan sadece Şerafettin L.`ye 114 bin TL ödeme yapıldığını ve diğer
kepçelere ödenen miktarla aradaki farkın açık bir şekilde anlaşılacağını beyan etti.
Ergün S, yine 2009 yılında Fen İşleri, Su İşleri, Temizlik İşleri, Park ve Bahçeler Müdürlüğü birimlerine hizmet alımı yapıldığını, bu ihaleleri Şerafettin L.`nin kazandığını, kendisine bu ihalelerden dolayı 2009 yılında 1 milyon 156 bin lira para ödemesi yapıldığını, tüm bu ödemelerin ihale yapılmak yerine doğrudan temin yöntemiyle parça parça yapıldığını iddia etti. Ergün S.`nin bu iddialarının ardından Cumhuriyet Başsavcılığı soruşturma başlattı.
KARŞILIKLI ÇIKAR İLİŞKİSİ İDDİASI
Gazipaşa Belediye Başkanı ve yardımcıları, daire müdürleri ile belediyeye iş yapan müteahhitler arasında haksız ekonomik çıkar sağlama şeklinde bir dayanışmanın bulunduğu, tarafların birbirlerine haksız ekonomik çıkar sağladıkları, ihalelerin serbest, objektif, herkesin eşit yarıştığı rekabet ortamında yapılmadığı, ihaleyi alan firma ile ihaleyi veren kurum arasında karşılıklı çıkar ilişkisi olduğu, ihale verme karşılığında ya da doğrudan temin yöntemleriyle hizmet verme karşılığında rüşvet olarak bir
takım parasal bedellerin ödendiği, yakınların müteahhit firmada sigortalı olarak çalıştırıldığı, işe gitmediği halde para ödendiği, diğer haksız menfaatlerin sağlandığı, doğrudan temin yönteminin genel alım yöntemi olarak benimsendiği, kamu kaynaklarının kamunun menfaatlerine kullanılmadığı sonucuna varan Savcılık, Ergün S.`nin sunduğu evrakları incelenmek üzere bilirkişiye gönderdi. Bilirkişi raporunda, birtakım usulsüzlükler tespit edildi. Usulsüzlük tespit edildiği iddia edilen bazı ihaleler ve
savcılığın iddianamesinde yer alan ifadeler şunlar:
"İhale bedelinin 108 bin 856 TL olduğu, herhangi bir ilave iş bedeli olmadığı halde, yüklenici Şerafettin L.`ye 110 bin 984 TL ödeme yapıldığı, fazladan yapılan 2 bin 128 TL`nin ilgili dosyada herhangi bir açıklamanın bulunmadığı, aradaki fark kadar kamunun zararının olduğu, Şerafettin L.`nin dosyasında eksik olduğu halde ihaleye katılması sağlanırken, dosyasında eksiği bulunmayan bir başka firmanın ihaleden elendiği tespit edildi.
İhaleye katılan 4 firmadan 2`si yüksek fiyat verdiği için elenirken, bir firma işçilik maliyetinin altında teklif verdiği için gerekçe alınmadan ihaleden men edilmiş, ihale organizasyon ve personel durumuna ilişkin belgesinin dosyasında olmamasına rağmen Şerafettin L.`ye usulsüz olarak bırakıldığı belirlendi. Aşırı düşük veren isteklilerden açıklama istenilmediği, birden fazla aşırı düşük teklif veren istekli var iken, sadece birisinin değerlendirme dışı bırakıldığı, ihaleye katılan 5 firmadan, asgari
işçilik maliyetinin altında düşük teklif veren, organizasyon ve personel durumuna ilişkin belgesinin dosyasında olmamasına rağmen Şerafettin L.`ye usulsüz olarak bırakıldığı tespit edildi. Bilirkişi raporuna göre, Gazipaşa Belediyesi`ne bağlı müdürlüklerce 2009 yılında finanse edilen ve doğrudan temin yoluyla yapılan projeler, büyük çaplı yatırım projeleridir. Bu projeler için ihtiyaç duyulan kepçe ve iş makinesi çalıştırılması ve kiralanması işlerinde bilinçli olarak usul hatası yapılarak, açık ihale
usulüyle alınması gereken malların doğrudan temin yöntemiyle alındığı tespit edilmiştir. Bu süre zarfında ödenen kepçe kiralarıyla en az 2 kepçenin alınabilecek olmasına rağmen, bu paranın müteahhitleri ödendiği tespit edilmiştir. Şerafettin L.`ye 2006, 2007, 2008, 2009 ve 2010 yıllarına belediyeden toplam 1 milyon 603 bin lira bedelli ihale aldığı belirlenirken, bu hesaplamada doğrudan temin yoluyla alınan kepçe çalıştırma hizmet alımları ve diğer yapı, yol ve kaldırım işleri dahil edilmemiştir.
Belediye yetkililerince ihale süreçleri ihaleyi vermek istedikleri kişilerle birlikte kontrol altında tutulmuş ve dolayısıyla amiyane tabirle iş kitabına uydurulduğu tespit edilmiştir.
Cumhuriyet Başsavcılığı`nın soruşturmaya başlarken yerel gazetelerde yer alan haberleri de dikkate aldığı görüldü. Savcılık iddianamesinde zanlılara şu suçlamalar yöneltildi:
"Gazipaşa Belediyesi yöneticilerinin ilçede faaliyet gösteren müteahhitlerle e`fdğı rekabet ortamında ybir çıkar ilişkisi içinde oldukları, müteahhit Şerafettin L. tarafından tüm imkanların belediye yetkililerine seferber edildiği, Şerafettin L.`nin Belediye Başkanı Özgenç`e otelde oda tahsis ettiği, para verdiği, Belediye Başkan Yardımcısı Rıfat Sönmez`e 07 UB 047 plakalı araba aldığı, yine Belediye Başkan Yardımcısı Fazıl Taşlı`ya para verdiği, Fen İşleri Müdürü Ersan E.`nin teyzesi Meral Ö`nün çalışmadığı
halde çalışıyormuş gibi şirketinde işçi olarak gösterdiği, bu şahsa Ersan E.`nin isteği ile para gönderdiği, yine belediyenin muhasebe biriminde görevlendirdiği Oğuzhan S.`ye 3 müteahhit tarafından değişik miktarda paraların verildiği, özel harcamalarının karşılandığı, Müteahhit Hüseyin Ş. ve Bedri G.`nin yine kendi imkanlarını belediye yetkililerine seferber ettikleri, Belediye yetkililerine gösterilen bu davranışların bir karşılığı olduğu, bunu karşılıklı çıkar sağlamaya yönelik davranışları boyutunda
olduğu, müteahhitlerin belediye yetkililerince TCK. 235/2-4 Maddesi ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu 17/B Maddesine aykırı olarak ihale fiyatını etkilemek için gizli anlaşma yaptıkları, gizli anlaşmalar nedeniyle ihalelerin serbest rekabet şartlarında yapılmadığı, ihale mevzuatına hakim olan serbest rekabet, eşit muamele, güvenilirlik, kamuoyu denetimi, idarenin tarafsızlığı ilkelerinin ihlal edildiği, bu durumun doğrudan kamu zararına yol açtığı, 4737 sayılı yasanın 22/D Maddesinde yazılı ve ancak arizi,
günlük ve basit işler için alım usulü olarak öngörülen doğrudan temin usulünün genel bir alım usulü olarak kabul gördüğü, bu iş yapılırken bile en az 3 adet olması gereken tekliflerin iş yapıldıktan sonra hazırlanıp, iş yapan müteahhide verilip diğer firmalara gönderildiği, iş yapıldıktan sonra yasal prosedürün yerine getirildiği, belli şahıslar dışında belediyeden kimsenin iş alamadığı, Belediye Başkanı`nın işlerin tamamının içinde olduğu ancak işlerin içinde olmadığını kendini kanıtlamak için ihalenin
olduğu gün ilçe dışında olmayı genel bir alışkanlık haline getirdiği, belediye idarecileriyle müteahhitler arasında hayatın olağan akışına uymayacak aile ve arkadaşlık ilişkilerinin bulunduğu, 3 müteahhit arasında denge gözetilerek iş dağıtıldığı, ihaleye giren ve kazanamayan firmaya doğrudan temin işi verilerek memnun edildiği, belediye hizmetlerinin yürütülmesinde haksız çıkar ilişkisinin bir tekelleşmeye yol açtığı, tarafların telefon görüşmelerinden sürekli birbirlerini uyarıp şifreli konuştukları,
hatta telefonla konuşmaktan kaçınıp yüz yüze konuşmayı tercih ettikleri, ihale ile yapılması gereken büyük işleri, haksız çıkar sağlamak, ihale mevzuatının ve ihaleye fesat karıştırma suçunun muhtemel ağır sonuçlarından kurtulmak amacıyla parçalara bölerek, bölüm bölüm doğrudan temin yoluna gittikleri, işlerin usulsüz olarak doğrudan temin sınırları içinde kalmak için parçalara bölündüğü, kamunun zarara uğratıldığı ve taraflar arasında rüşvet ilişkisinin söz konusu olduğu ortadadır.
Belediye yetkilileriyle müteahhitler arasındaki sıkı ilişki değerlendirildiğinde Şerafettin L.`nin Belediye Başkanı Cemburak Özgenç, Fene`fdğı rekabet ortamında y İşleri Müdürü Ersan E. ile Bedri G.`nin, Fazıl Taşlı ile Hüseyin Ş.`nin Cavit Y, Rıfat Sönmez ve Oğuzhan S. ile yakın ilişki içinde oldukları, yani her müteahhidin belediye içinde kendisini koruyan ve kollayan bir hamisi olduğu, çıkarlarının belediye içindeki bu kişiler tarafından korunduğu sonucuna varılmıştır.
Gazipaşa Sulh Ceza Mahkemesi tarafından 21 Ocak 2011 tarihinde verilen izinle başlatılan ve 5 Temmuz 2011`e kadar süren teknik takip süresince Gazipaşa Küçük Sanayi Sitesi İmar Yolu Beton Parke İmar İhalesi, İnönü Caddesi Parke Döşeme Hizmet Alım İhalesi, İkinci El Araç Alım İhalesi, Kültür Merkezi Tadilat İhalesi ve Şehir İçi Minibüs Hattı Kiralama İhalesi yapılmış, bu ihalelerde çeşitli usulsüzlükler yapıldığı savcılık makamınca iddia edildi.
ŞÜPHELİLER HAKKINDAKİ İDDİALAR
Cemburak Özgenç`in, İhaleye fesat karıştırma, kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık ve rüşvet alma eylemlerini gerçekleştirdiği iddiasıyla TCK`nın 158/1E, 252/1 ve 252/3 maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Fazıl Taşlı`nın, ihaleye fesat karıştırma, kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık ve rüşvet alma eylemlerini gerçekleştirdiği iddiasıyla TCK`nın 235, 252/1 ve 158/1E maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Rıfat Sönmez`in, ihaleye fesat karıştırma, kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık ve rüşvet alma eylemlerini gerçekleştirdiği iddiasıyla TCK`nın 235/1 158/1E ve 252/1 maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Ersan E`nin de ihaleye fesat karıştırma, kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık ve rüşvet alma eylemlerini gerçekleştirdiği iddiasıyla TCK`nın 235, 158/1E ve 252/1 maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Cavit Y`in ihaleye fesat karıştırma, kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık ve rüşvet alma eylemlerini gerçekleştirdiği iddiasıyla TCK`nın 235/1, 158/1E ve 252/1 maddesi uyarınca yargılanması istendi
Mukadder Ç`in ihaleye fesat karıştırma, kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık ve rüşvet alma eylemlerini gerçekleştirdiği iddiasıyla TCK`nın 235/1, 158/1E ve 252/1 maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Oğuzhan S`in ihaleye fesat karıştırma, kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık ve rüşvet alma eylemlerini gerçekleştirdiği iddiasıyla TCK`nın 235, 158/1E ve 252/1 maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Şerafettin L`in ihaleye fesat karıştırma, kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık ve rüşvet verme eylemlerini gerçekleştirdiği iddiasıyla TCK`nın 235/1, 158/1E ve 252/1 maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Bedri G de, ihaleye fesat karıştırma, kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık ve rüşvet verme eylemlerini gerçekleştirdiği iddiasıyla ifadesi alınırken TCK`nın 235/1, 158/1E ve 252/1 maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Hüseyin Ş`in ihaleye fesat karıştırma, kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık ve rüşvet verme eylemlerini gerçekleştirdiği iddiasıyla TCK`nın 235/1, 158/1E ve 252/1 maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Dilek Y`in de (Şerafettin L`nin sekreteri), ihaleye fesat karıştırma, kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık ve rüşvet verme eylemlerini gerçekleştirdiği iddiasıyla TCK`nın 235/1, 158/1E ve 252/1 maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Meral Ö`nene`fdğı rekabet ortamında yün (Ersan E`nin teyzesi), Kamu kurumunun aleyhine dolandırıcılık gerçekleştirdiği iddiasıyla TCK`nın 158/1E maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Oğuzhan O`nun (Ersan E`nin arkadaşı, mühendislik firması sahibi), Kendisi ihaleye girme yeterliliğine sahip olmayan kişiye bu yeterliliği sağlamaya yönelik davranışlarda bulunduğu iddiasıyla TCK`nın 235/1 maddesi uyarınca yargılanması istendi.
Metin B`in (İlaçlama firması sahibi), Şüphelinin TCK`nın 235/1 maddesi uyarınca yargılaması istendi.
Mehmet E`nin de Fazıl Taşlı ile beraber TCK`nın 235/1 maddesi gereğince yargılanması istendi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İzmir Şarj aletinden çıkan yangın evi küle çevirdi İzmir’in Bayraklı ilçesinde prizde unutulan şarj aletinden çıktığı öne sürülen yangında, bir ev küle döndü. Yangın anını kameraya alan çevre sakinlerinin yaşadığı panik anları da görüntülere yansıdı. Yangın saat 03.30 sıralarında, Alpagut Mahallesi 1615 Sokak’ta bulunan iki katlı bir evde meydana geldi. Evinde çıkan yangını fark eden ev sahibi evden hızlıca çıkarken yardım istedi. Komşusunun çığlıklarıyla uyanan mahalle sakinleri durumu 112 Acil Çağrı Merkezine bildirirken, itfaiye ekipleri gelene kadar yangının yandaki evlere sıçramaması için kendi imkanlarıyla müdahalede bulundu. İhbar üzerine sokağa gelen itfaiye ekipleri yangına müdahale ederken kısa sürede büyüyen yangın tüm binayı sardı. Yapılan etkili müdahaleyle yangın kontrol altına alınırken, alevlere teslim olan ev kullanılamaz hale geldi. Yangında ölen ya da yaralananın olmadığı öğrenildi. Korku dolu anlar kamerada Öte yandan yangının meydana geldiği sokaktaki bir çevre sakini, evin alevlere teslim olduğu anları cep telefonu kamerasıyla görüntüledi. Görüntülerde alevlerin çevredeki evlere sıçramaması için dua eden kadının yaşadığı panik anları yer aldı. Şarj aletinden çıktığı iddiası Öte yandan evde çıkan yangının prizde unutulan şarj aletinden çıktığı öne sürüldü. Yangının kesin çıkış nedenini belirlemek için çalışma başlatıldı.
Ankara Tasarruf Tedbirleri Genelgesi Resmi Gazete’de Tasarruf Tedbirleri ile İlgili Cumhurbaşkanlığı Genelgesi Resmi Gazete’de yayımlandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdopan’ın imzası ile yayımlanan Tasarruf Tedbirleri ile İlgili Genelge ile kamu kurum ve kuruluşlarının harcamalarında tasarruf sağlanması, bürokratik işlemlerin azaltılması ve kamu kaynaklarının etkili, verimli ve ekonomik kullanımına ilişkin yeni tedbirler alındı. Genelge ile kamu idareleri ve bu idarelere bağlı ilgili ve ilişkili kamu kurum ve kuruluşları ile il özel idareleri, belediyeler ve bunların bağlı kuruluşları ile kurdukları birlik, müessese ve işletmelerde tasarruf tedbirleri uygulanacak. Doğal afetlerde, salgın hastalıklarda ve orman yangınlarında acil olarak yapılması gereken mücadele ve müdahaleler, iç ve dış güvenlik ile istihbarat hizmetlerinin gerektirdiği zorunlu olan harcamalar ise genelge kapsamı dışında tutulacak. Kamu hizmetleri ve yatırım projeleri, bütçe sınırları içinde kalınarak yürütülecek. Yılı ve takip eden yılların bütçelerine ilave yük oluşturacak faaliyet genişlemesine ve iş artışına gidilmesine izin verilmeyecek. Kamu kurum ve kuruluşları kendi kuruluş mevzuatında belirtilen faaliyet alanları ile doğrudan ilgili olmayan herhangi bir harcama ve taahhütte bulunamayacak, ihale şartname ve sözleşmelerine idare tarafından kullanılmak üzere araç, makine, ekipman temini gibi alım ya da yapım konusuyla ilgisi olmayan unsurları dahil edemeyecek. Kamu kurum ve kuruluşları yapacakları alımlarda ihtiyaçların daha düşük maliyetle temini amacıyla ortak alım gerçekleştirecek. İdarelerin, Devlet Malzeme Ofisi (DMO) tarafından karşılanabilecek mal hizmetlerinin DMO aracılığıyla temin edilmesi sağlanacak. 3 yıl boyunca yeni hizmet binası alınmayacak, kiralanmayacak, yapılmayacak Kamu kurum ve kuruluşları tarafından 3 yıl boyunca yurt içinde ve yurt dışında hiçbir şekilde yeni hizmet binası alınmayacak, kiralanmayacak, yapılmayacak veya bu amaçla arazi satın alınmayacak ve kamulaştırılmayacak. Ancak deprem riski nedeniyle yıkım kararı verilmesi halinde o hizmet için tahsis edilebilecek hazineye ait taşınmazın bulunmadığının belgelenmesi halinde yeni inşaat yapılabilecek. Hizmet binaları standartlar esas alınarak ihtiyaç analizleri ve tasarruf anlayışı çerçevesinde gözden geçirilecek. İhtiyaç fazlası bina ve bölümler ihtiyacı olan kurumlara tahsis edilecek. Hizmet binaları kiralamaları belli bir takvim içerisinde sonlandırılacak. Yeni lojman ve her ne adla olursa olsun memur evi, kamp, kreş, eğitim, dinlenme ve benzeri sosyal tesis ve bunlarla ilgili arsa veya arazi satın alınamayacak, kamulaştırılamayacak ve yeni kiralama yapılamayacak. Savunma ve güvenlik hizmetlerinde kullanılanlar hariç mevcut lojman ve sosyal tesisler ise ekonomiye kazandırılacak. Lojman kiraları ve sosyal tesis ücretleri ise rayiç bedeller dikkate alınarak yeniden belirlenecek. Kamu kurum ve kuruluşları 3 yıl boyunca yeni taşıt edinemeyecek Genelge ile birlikte kamu kurum ve kuruluşları 3 yıl boyunca zorunlu hallerde savunma ve güvenlik hizmetleri için ihtiyaç duyulan taşıtlar ile ambulans ve itfaiye araçları hariç her ne şekilde olursa olsun yeni taşıt edinemeyecek. Mevcut taşıtlar ile ihtiyaç analizleri ve tasarruf anlayışı çerçevesinde gözden geçirilecek. Ekonomik ömrünü tamamlamış araçlar tasfiye edilecekken ihtiyaç fazlası araçlar ise tasfiye edilmek ya da ihtiyacı olan kurumlara devredilmek üzere Hazine ve Maliye Bakanlığına bildirilecek. Kamu taşıtlarının yerli ve elektrikliye dönüştürülmesi amacıyla kullanımdaki araçların tasfiye edilmesi kaydıyla kamu alım garantisi kapsamında elektrikli taşıt alımı yapılabilecek. Kamuda hizmet alımı ile kullanılan taşıtlar sözleşme süresi sonunda izin alınmadan yeniden kiralanamayacak. İlgili mevzuatta belirtilen makam ve hizmetler hariç hibe dahil olmak üzere yabancı menşeli araç kullanılamayacak. Bakanlıklarda hizmet taşıtlarının en fazla 3 adedi bakanlar tarafından belirlenecek esaslar çerçevesinde makam hizmetlerinde kullanılabilecek. Kamuda şoför ihtiyacı ise kadrolu şoför veya hizmet alımı yerine öncelikli olarak kamu görevlilerinin görevlendirilmesi ile karşılanacak. Kamuda kullanılan binek ve station wagon cinsi taşıtlarda bin 600 cc ve altındaki motor hacimli araçlar tercih edilecek. Ayrıca hizmet alımı ise edinilecek araçlarda model yılı yeni araçlar yerine ekonomik olması durumda binek ve station wagon araçlarda 10 diğer araçlarda ise 15 yaşını doldurmamış taşıtlar tercih edilecek. Taşıtların masraf ve giderleri kaydedilecek ve kamuda taşıt edinimi, kullanımı ve tasfiyesi Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından geliştirilen Kamu Filo Yönetim Sistemine kaydedilecek. Kamuda cep telefonu tahsisine sınırlama getirilecek. Cep telefonu tahsis edilen makamlar bakanlıklarda ve idarelerde Cumhurbaşkanlığına, belediyelerde ise Çevre, Şehircilik İklim Değişikliği Bakanlığına bildirilecek. Kamuda elektronik tebligat yaygınlaştırılacak ve kurum arşivleri elektronik ortama taşınarak fiziki arşiv tutulmayacak. Kamu kurum ve kuruluşlarında hizmet içi eğitim, konferans, seminer ve çalıştay gibi organizasyonlar uzaktan erişim yoluyla gerçekleştirilecek. Bu faaliyetlerin yüz yüze gerçekleştirilmesi gerektiği durumlarda ise kamu tesisler kullanılacak. Kamuda idareyi ve faaliyetleri tanıtmaya yönelik rapor, kitap, dergi ve bülten benzeri yayınlar basılmayacak. Kamu kurum kuruluşları hiçbir şekilde günlük gazete alımı yapmayacak ve görev alanı ile ilgili olmayan yayınlara abone olamayacak. Kamu kurum ve kuruluşlarında zorunlu haller dışında 3 yıl süreyle büro malzemesi, makine ve teçhizat, bilgisayar donanımı benzeri demirbaş alımı yapılmayacak. Fiziki olarak birbirine yakın makam ve birimler fotokopi, faks ve benzeri büro malzemelerini ortaklaşa kullanacak. Uluslararası toplantılar ve milli bayramlar harici konferans, seminer, yıl dönümü ve benzeri etkinlikler düzenlenmeyecek, hediye verilmeyecek. Kamu kurum ve kuruluşlarınca ajanda, takvim, plaket, hatıra ve hediye benzeri alım, basım ve dağıtımı yapılamayacak. Zorunlu tanıtım giderleri harici basın ve yayın organlarına ilan ve reklam verilemeyecek. Mevcut personelin verimli çalışması için önlemler alınacak ve atıl personel oluşmasına izin verilmeyecek. Kamuda emeklilik, istifa ve ölüm gibi durumlarda yeni kadro talebinde bulunulabilecek. Kamu personelleri zorunlu haller dışında fazla çalışma ücreti ve nöbet ücreti alacak şekilde çalıştırılmayacak. Kamu personellerinin yıl içerisinde hak kazandıkları yıllık ücretli izin süreleri ilgili yıl içerisinde kullandırılacak. Ayrıca personelin önceki yıllarda hak kazanıp kullanmadıkları yıllık ücretli izin süreleri aksamaya sebep olmayacak şekilde azami 3 sene içerisinde kullandırılacak. Kamu kurum kuruluşlarında enerji tasarrufu amacıyla genel aydınlatmada LED dönüşümü uygulanacak ve yenilenebilir enerji kaynaklarından faydalanılacak. Su israfını önleme amacıyla ise yeşil alanların sulanmasına mümkün olduğunda şebeke suyu kullanılmayacak. Savunma ve güvenlik hizmetleri hariç, kamu kurum ve kuruluşlarında toplu taşıma olan yerlerde personel servisi hizmeti sonlandırılacak. Hizmet alımı suretiyle sağlanan personel servisi hizmeti sözleşme süresi bitimine kadar devam edebilecek. Genelge hükümleri bakanlıklarda bakan veya bu konuda görevlendirilen bakan yardımcısı, kurumlarda üst yöneticiler, il özel idarelerinde ve illerde valiler, belediyelerde ise belediye başkanları tarafından denetlenecek. Bu yöneticiler genelgenin uygulanmasından öncelikle sorumlu olacak. Bu genelgede belirtilen hükümlere karşı çıkabilecek zorunlu ihtiyaçların karşılanabilmesi veya izin gerektiren durumlar için bakanlıklar Cumhurbaşkanlığından, il özel idareleri İçişleri Bakanlığından, belediyeler Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından izin alacak. Bugünden itibaren kamuda sözleşmesi imzalanmamış tüm mal ve hizmet alımları ile yapım işleri ihaleleri gözden geçirilecek ve genelgeye uygun olmayanlar iptal edilecek.
Ankara 28 Şubat davası sanıkları affedildi Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ile aralarında 28 Şubat sanıkları da olan 14 kişi affedildi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzası ile Resmi Gazete’de yayımlanan cezanın kaldırılması ile ilgili kararlar ile aralarında 28 Şubat sanıklarının da olduğu 14 kişi affedildi. Türkiye Cumhuriyeti İcra Vekilleri Heyetini cebren ıskat veya vazife görmekten cebren men etmek suçundan Ankara 5’inci Ağır Ceza Mahkemesinin 13.04.2018 tarihli kararı ile müebbet hapis cezası ile cezalandırılmasına karar verilen Cevat Temel Özkaynak, Çevik Bir, Çetin Doğan ve Aydan Erol kocama hali nedeniyle, Yıldırım Türker ve Erol Özkasnak ise sürekli hastalık hali sebebiyle Anayasanın 104’üncü maddesinin 16’ncı fıkrası gereğince affedildi. Karar ile birlikte, kişiyi yerine getirdiği kamu görevi nedeniyle kasten öldürme suçundan Kırşehir Ağır Ceza Mahkemesinin 23.12.2019 tarihli kararıyla 2 kez müebbet hapis cezası, ruhsatsız ateşli silahlarla mermileri satın alma veya taşıma veya bulundurma suçundan 10 ay hapis cezası, kasten yaralama suçundan 1 yıl 10 ay 15 gün hapis cezası ile cezalandırmasına karar verilen Haci Sülük, sürekli hastalık ve kocama hali kapsamında affedildi. Silahlı terör örgütüne üye olma suçundan Ordu 1’inci Ağır Ceza Mahkemesinin 31.01.2018 tarihli kararı ile 7 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırılan Avni Yılmaz ve aynı suçtan Samsun 2’nci Ağır Ceza Mahkemesinin 21.03.2018 tarihli kararı ile 6 yıl 10 ay 15 gün hapis cezası alan Gülbey Sarıoğlu ise sürekli hastalık hali kapsamında olduğu belirlenerek cezası kaldırıldı. Kasten öldürme suçundan Bakırköy 11’inci Ağır Ceza Mahkemesinin 24.12.2014 tarihli kararı ile ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası alan Sevda Yüksel’in cezası sürekli hastalık halinden dolayı kaldırıldı. Kasten öldürmeye teşebbüs etme suçundan Denizli 4’üncü Ağır Ceza Mahkemesinin 05.05.2016 tarihli kararı ile 11 yıl 8 ay hapis cezası alan Süleyman Tuna sürekli hastalık hali nedeniyle affedildi. Tasarlayarak kan gütme saiki ile öldürme suçundan Zonguldak 2’nci Ağır Ceza Mahkemesinin 18.05.2015 tarihli kararı ile 3 kez ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası ve tasarlayarak kan gütme saiki ile öldürmeye teşebbüs suçundan 3 kez 18 yıl hapis cezası ve yine farklı mağdurlara karşı yönelik tasarlayarak kan gütme saiki ile öldürmeye teşebbüs suçundan 3 kez 13 yıl hapis cezası, Van 2’nci Asliye Ceza Mahkemesinin 05.12.2013 tarihli kararı ile zincirleme olarak resmi belgede sahtecilik suçundan 2 yıl 1 ay hapis cezasına çarptırılan Abdulhekim Yılmaz’ın kalan cezası da sürekli hastalık ve kocama hali kapsamında olduğu değerlendirilerek kaldırıldı.
İzmir İzmir’de silahla vurulan hastane personeli hayatını kaybetti İzmir’in Konak ilçesinde sokakta bulunduğu esnada tartıştığı kişiler tarafından tabancayla vurulan üç çocuk babası hastane personeli, kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetti. Olayla ilgili kimliği tespit edilen 2 şüpheliyi yakalamak için çalışma başlatıldı. Olay, saat 22.00 sıralarında Emir Sultan Mahallesi 1192 Sokak’ta meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Suat Seren Göğüs Hastalıkları ve Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesinde temizlik görevlisi olarak çalışan Yücel Ecelioğlu (37), sokakta tartıştığı iki kişi tarafından tabanca ile vuruldu. Ecelioğlu göğsüne isabet eden kurşunla yaralanırken şüpheliler olay yerinden kaçtı. İhbar üzerine olay yerine sağlık ve polis ekipleri sevk edildi. Polis çevrede güvenlik önlemleri alırken ağır yaralandığı belirlenen Yücel Ecelioğlu, Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesine kaldırıldı. Evli ve üç çocuk babası olduğu öğrenilen talihsiz adam, burada yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayarak hayatını kaybetti. Ecelioğlu’nun cenazesi yapılan incelemenin ardından İzmir Adli Tıp Kurumuna kaldırıldı. Şüpheliler belirlendi, polis peşine düştü Olayın ardından şüphelileri yakalamak için çalışma başlatan Konak İlçe Emniyet Müdürlüğü ve Asayiş Şube Müdürlüğü ekipleri olayı gerçekleştiren şüphelilerin B.E. (19) ve R.A. (22) olduğunu tespit etti. 2 şüpheliyi yakalamak için başlatılan çalışma sürüyor.