YEREL HABERLER - 01 Şubat 2017 Çarşamba 12:13

Döşemealtı Belediyesi’nden ilçeye ‘Gençlik Merkezi’

A
A
A
Döşemealtı Belediyesi’nden ilçeye ‘Gençlik Merkezi’

Döşemealtı Belediye Başkanı Turgay Genç’in vizyon projeleri arasında yer alan Gençlik Merkezi’nin yapımına başlandı. Döşemealtı ilçesinin ilk gençlik merkezi yaklaşık 6 milyon liraya malolacak ve 300 günde tamamlanıp hizmete hazır hale getirilecek.
Döşemealtı Belediye Başkanı Turgay Genç, ilçenin modern ve yaşanabilir bir kent olması için yaptığı projelere bir yenisini daha ekledi. Döşemealtı’nda yaşayan başta gençler olmak üzere 7’den 77’ye herkesin yararlanabileceği Gençlik Merkezi, Yeşilbayır Mahallesi Şehit Er Tevfik Cebeci Stadı’nın yan tarafında ki 6 bin metrekarelik alana inşa edilecek.
“Yarı Olimpik Açık-kapalı yüzme havuzları var”
Bodrum dahil toplam 3 katlı olarak projelendirilen Döşemealtı’nın ilk Gençlik Merkezi’nin inşaatı 300 günde tamamlanıp hizmet vermeye başlayacak. Gençlik Merkezi’nde açık ve kapalı yarı olimpik yüzme havuzları, çocuklar için mini havuzlar, engelli vatandaşlar için özel platformlar, dinlenme alanları ve 60 araçlık otopark yer alacak.
“Her katı özel olarak projelendirildi”
Gençlik Merkezi’nin bodrum katında, çok amaçlı eğitim ve gösteri salonu, çeşitli sportif etkinliklerin yapılabileceği oyun alanları, depo ve sığınak var. Binanın birinci katında; yarı olimpik yüzme havuzu, hemşire ve doktor odası, eğitmen odaları, bilgisayar dersliği, idari ofisler, 100 kişi kapasiteli konferans salonu, 2 ayrı seminer odası, soyunma odaları ve duş kabinleri olacak. İkinci kat da ise; çok amaçlı plastik sanatlar atölyesi, 2 müzik odası, drama ve tiyatro salonları, mutfak, sergi alanı ve dinlenme bölümleri yer alıyor.
“Gençlerimize yatırım yapmaya devam edeceğiz”
Döşemealtı’nın ilk Gençlik Merkezi tamamlandığında ilçe de yaşayan vatandaşların, kültürel, sanatsal ve sportif aktivitelerini tek bir çatı altında yapma imkanı bulacağını dile getiren Başkan Turgay Genç, “Döşemealtı büyüyor ve gelişiyor, buna paralel olarak da ihtiyaçlar da çeşitleniyor. Bu sorumluluk duygusuyla yatırımlarımızı planlıyor, projelendiriyor ve çalışıyoruz. İnşaatına başladığımız Gençlik Merkezi ile gençlerimiz okul dışında ki zamanlarını burada kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerle değerlendirme fırsatı bulacak. En önemlisi de gençlerimiz artık kent merkezine gitmek zorunda kalmayacak” dedi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.