EKONOMİ - 11 Ekim 2018 Perşembe 15:53

İnterfresh, Türkiye’nin ihracatı artırma projesi

A
A
A
İnterfresh, Türkiye’nin ihracatı artırma projesi

Yaş Sebze Meyve, Depolama, Ambalaj ve Lojistik Fuarı (İNTERFRESH) Türkiye’nin İhracatı Artırma Projesi olmayı hedefliyor.

Yaş Sebze Meyve, Depolama, Ambalaj ve Lojistik Fuarı (İNTERFRESH) Türkiye’nin İhracatı Artırma Projesi olmayı hedefliyor.


AntExpo A.Ş Yönetici Ortağı Uğur Fora, Ege ihracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Vural Güleç, Basınçlı Sulama Sanayiciler Derneği BASUSAD) Başkanı Hayati Keçeli, Sera Yatırımcıları ve Üreticileri Birliği (SERA-BİR) Genel Sekreteri Duygu Özkartal, Soğutma, Taşıma ve Muhafaza Bilimleri ve Sanayicileri Derneği Başkanı Prof. Dr. Rahmi Türk ile Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) Antalya yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Alaattin Özyürek, 17-20 Ekim 2018 tarihlerinde ANFAŞ Expo Center’de düzenlenecek INTERFRESH Fuarı ve sektör hakkında bildi verdi.


Uğur Fora, Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilecek olan Yaş Sebze Meyve, Depolama, Ambalaj ve Lojistik Fuarı’nın (İNTERFRESH) sadece ticari bir fuar olmadığını belirterek, ’’İnterfresh artık Türkiye’nin İhracatı Artırma Projesidir. Biz İnterfresh Fuarı ile Türkiye’nin ihracatını artırmada bir başarı hikayesi yapmak istiyoruz’’ dedi.


Türkiye’nin içinde bulunduğu ekonomik saldırılar karşısında ihracatla Türkiye’ye döviz akışı sağlamak istediklerini belirten Fora, ’’İnterfresh, yaş meyve sebze sektörünün tüm fonksiyonlarını, paydaşlarını bir araya toplamaya çalıştı. Tohumundan, üretim teknolojilerine, sulama sistemlerinden, lojistiğine, bürokrasiden bilim insanlarına kadar zincirin tüm halkaları bu fuarda bir araya geleceği buluşma noktası gerçekleştirmek istiyoruz. 23 ülkeden 500’den fazla alım heyeti katılacak, 5 ülkenin büyükelçisi Fuarımızı ziyaret edecek. Üretimden tüketime ve ihracata kadar tüm aşamalarda meyve sebze sektörüne katkı yapacak olan İNTERFRESH Fuarı, fuar olmanın yanında Türkiye Projesi de olacak. Türkiye’ye 4 saatlik uçuş mesafesinde olan Ülkeleri de Antalya’da buluşturarak yaş meyve sebze ihracatını artırmayı arzuluyoruz.’’


Uğur Fora, ilk yıl olmasına rağmen katılımın oldukça iyi olduğunu ve 2019 yılı fuar takvim çalışmalarına da başladıklarını sözlerine ekledi.



“Fuarlar İhracata çok büyük katma değer sağlıyor”


Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Vural Güleç de, EİB olarak bu tür fuarların her zaman gelişmesinden yana olduklarını bildirdi. Fuarların üreticiye, ihracatçıya çok önemli katkılar sağladığını ifade eden Güleç, ’’İhracatın daha da artması için kargo taşımacılığına önem vermemiz lazım. 10-12 saat uçuş mesafesinde olan Çin ve Japonya gibi Uzakdoğu pazarlarında mutlaka THY Uçak Kargosunu kullanmalıyız. Bu konuda çalışmalar sürüyor. İnterfresh Fuarı’nın da dünyanın en önemi fuarı olan Fresh Food Asia Fuarı gibi tanınmasını arzuluyoruz.’’



“İnterfresh başarılı bir proje”


Soğutma, Taşıma ve Muhafaza Bilimleri ve Sanayicileri Derneği Başkanı Prof. Dr. Rahmi Türk de, Türkiye’nin İpek Yolu üzerinde bulunduğunu Doğu ile Batı’nın kesişme noktasında olduğunu, ancak ihracat bağlantı yollarını tam anlamıyla kullanamadığını vurguladı. Türk, ’’Üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye’de karayolu taşımacılığı çok yoğun. 3 bin 500’ün üzerinde soğutmalı TIR plakası var. İhracatta hava, deniz ve demir yolları alternatiflerini de gerçekleştirmeliyiz. Kiraz başta olmak üzere bazı meyve çeşitlerimiz Çin ve Japonya gibi Uzakdoğu ülkelerine açılmak zorunda. Çin ve Japonya çok önem arz ediyor. Şili ve ABD bu ülkelere uygun koşullarda ihracat gerçekleştiriyor. Biz de ise milli havayolumuz 2 doların altında tarife vermiyor. Deniz yoluyla da ihracat yapamıyoruz. Lojistik taşıma çok önemli.’’


BASUSAD Yönetim Kurulu Üyesi Hayati Keçeli ise dernek olarak yaptıkları çalışmaları anlattı. Derneğin 29 üyesi bulunduğunu anlatan Keçeli, basınçlı sulama sektöründe dernek üyelerinin pazar payının büyük bölümü kapsadığını bildirdi.


BAKA Antalya yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Alaattin Özyürek de başta Antalya olmak üzere bölge valilerinin de ihracatı artırmak için sektöre önemli destekler verdiğini bildirdi. Interfresh Fuarı’na da destek olduklarını ifade eden Özyürek, Körfez ve Ortadoğu ülkelerinden 50 alım heyetinin fuara katılımlarını sağladıklarını kaydetti. Özyürek, ’’Bu fuarın Antalya’da yapılması çok önemli. Çünkü ülkenin sera varlığının yüzde 40’ı, yaş meyve sebze üretimin de yüzde 70’i Antalya’da gerçekleşiyor. Fuarın Antalya’da düzenlenmesi bu açıdan önemli’’ dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul OYAK’tan Çin’de yeni tesis yatırımı Özellikli alümina ürünleri ve çözümlerinde dünyanın önde gelen firmalarından OYAK Grubu Şirketlerinden Almatis, Çin’in Qingdao Ekonomik Kalkınma Bölgesi’nde yeni bir kalsine alümina üretim tesisi kuruyor. Almatis’in bölgedeki üretim kapasitesini ikiye katlayacak tesis, şirketin rekabet gücünü ve Asya’daki pazar payını artıracak. OYAK, özellikli alümina ürünleri ve çözümlerinde dünyanın önde gelen şirketlerinden Almatis için Çin’de stratejik bir yatırım yapma kararı aldı. Almatis’in kalsine alümina üretim kapasitesini 50 bin metrik ton artırarak 100 bin metrik tona yükseltecek tesis, şirketin yarı iletken yapısal bileşenler, tüketici elektroniği, termal kontrol cihazları ve elektrikli araçlar gibi kilit pazarlarda büyümesine olanak sağlayacak. Toplam 6 bin 600 metrekarelik alanda kurulacak yeni tesisin inşaatı 2024 yılının son çeyreğinde başlayacak. Tesisin 2026 yılı başında devreye alınması planlanıyor. Almatis, ürün portföyünü genişletecek yeni kalsine ürün hattının devreye girmesi ile birlikte Çin’de toplam 100 bin metrik tonluk kapasiteye ulaşacak. Şirket, söz konusu üretimin yaklaşık 20 bin metrik tonunu bölge ülkelerine ihraç etmeyi hedefliyor. “Almatis’in etki alanı genişleyecek” OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, OYAK Grubu Şirketleri arasına 2015 yılında katılan Almatis’i devraldıkları ilk günden bu yana büyümesini desteklediklerini söyledi. Erdem, “Türkiye’nin en büyük tamamlayıcı mesleki emeklilik fonu olarak maden metalürji, çimento beton kâğıt, otomotiv lojistik, enerji, gıda tarım hayvancılık, kimya ve finans sektörlerinde altı kıtada, 25 ülkede ve Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde, tüm zaman dilimlerinde 24 saat kesintisiz faaliyet gösteriyoruz. Asya’daki yatırımlarımızla özellikli alümina ürünleri alanında pazar lideri olan Almatis’in sektördeki gücüne güç katacak adımlar atıyoruz. Büyüme stratejilerimiz çerçevesinde Çin’in Qingdao Ekonomik Kalkınma Bölgesi’nde mevcut kalsine alümina tesisimizin bulunduğu alanda yeni bir yatırımı daha hayata geçiriyoruz. Yeni tesisimiz, yüksek katma değerli üretimiyle potansiyel pazarlarda Almatis’in etki alanını genişletecek” dedi. Almatis’in küresel bir marka olduğunu ve tedarik stratejisinin temelini bu yapı üzerine inşa ettiklerini belirten Erdem, “Almatis’in bölgesel pazarlarda büyüyebilmesi için Çin’deki üretim kapasitesinin artırılması stratejik önemde. Aynı zamanda ham maddeyi yerel kaynaklardan sağlayarak, tedarik zincirinde yaşanabilecek sıkıntıların önüne geçmeyi de hedefledik. Talebe zamanında ve yeterli karşılık verebilmek, verimli ve karlı bir operasyon yürütmek üzere tüm tedbirleri aldık” diye konuştu. “Yeni tesisimizde son teknolojiyi kullanacağız” Küresel piyasalardaki gelişmelere rağmen Çin’in büyüme potansiyelinin devam ettiğini ifade eden Erdem, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Çin ekonomisi gelişmeye devam ederken, yabancı yatırımcılar da uzun vadeli büyüme fırsatlarını değerlendiriyor. Yüksek büyüme potansiyeline sahip dünyanın en büyük pazarlarından Çin’deki bu yatırımımızla, küresel ağımızı genişleteceğiz. Hedef pazarlarımıza yönelik ilave 50 bin metrik ton üretim kapasitesi oluşturacağımız ve emisyon değerleri için belirlenen standartlara uygun inşa edeceğimiz yeni tesisimizde son teknolojiyi kullanacağız. OYAK olarak güçlü finansal yapımız, stratejik planlamamız, entegre faaliyetlerimizle Almatis’in bölgedeki potansiyelini değerlendirip, OYAK’ın gücüne güç katacağız.”