GENEL - 05 Mayıs 2020 Salı 15:01

Side’da yarım kalan otel yıkımı tamamlandı

A
A
A
Side’da yarım kalan otel yıkımı tamamlandı

Manavgat Belediye Başkanı Şükrü Sözen, "Dünya değerimiz olan Side, hiç kimsenin kişisel hesapları ve hırslarına kurban edilemez.

Manavgat Belediye Başkanı Şükrü Sözen, "Dünya değerimiz olan Side, hiç kimsenin kişisel hesapları ve hırslarına kurban edilemez. Bizim Side’deki hayallerimiz çok büyüktür ve bunun önüne hiçbir güç, hiçbir rant düşüncesi geçememiştir bundan sonra da geçemeyecektir" dedi.


Manavgat Belediye Başkanı Şükrü Sözen, Yalı Otel’in yıkımına ilişkin açıklamada bulundu. Sözen, "Side Kentsel ve 3. Derece Arkeolojik Sit Alanı içinde bulunan ruhsatsız yapıların Antalya Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu’nun Kararı doğrultusunda Side Mahallesi 794 Ada 4 Parseldeki Yalı Hotel’in yıkımına başlanmış, Antalya 5. İdare Mahkemesinin 2020/339 E. Sayılı dosyası ile parsel maliklerinin açtığı davada mahkemece 27 Nisan tarihinde savunmamız verilinceye kadar yıkım işleminin yürütmesi durdurulmuştur. Side’de tarihin gün yüzüne çıkarılması amacıyla Türkiye’ye örnek olacak bir cesaret ve emekle 3 yıldır yürüttüğümüz çalışmaların devamı niteliğindeki bu yıkım çalışmamız, medyaya çarptırılarak yansıtılmış ve bazı kişilerce olumsuz yorumlanmıştır. Yargı en doğru kararı vermiş, ilgili mahkemeye yaptığımız savunmamız üzerine işlemimizin hukuka uygun olduğu anlaşılarak 30 Nisan tarihinde parsel sahiplerinin yürütmenin durdurulması talepleri reddedilmiş, yıkım işlemine belediyemizce bugün kaldığı yerden yeniden başlanmıştır. Manavgat Belediyesi olarak Side Antik Kenti’nde attığımız her adım, tarihimizin korunarak gelecek kuşaklara aktarılmasının dışında Türk turizmine, bölge esnafımıza ve içinde yaşayan halkımıza fayda sağlayacak yasal, Valilik ve ilgili kurumlarca onaylanmış, desteklenen adımlardır" diye belirtti.



"Side Manavgat halkınındır"


"3000 yıllık tarihi geçmişe sahip Side’miz inanarak ve değeri önemsenerek emek verilecek olan çok özel bir yerdir" diyen Sözen, "Dünya değerimiz olan Side, hiç kimsenin kişisel hesapları ve hırslarına kurban edilemez. Bizim Side’deki hayallerimiz çok büyüktür ve bunun önüne hiçbir güç, hiçbir rant düşüncesi geçememiştir bundan sonra da geçemeyecektir. Side’de hiçbir kimsenin rant hesabıyla kendi çıkarlarını, toplumun hakkı olan tarih ve turizm değerlerimizin önünde tutmasına izin vermedik, vermeyeceğiz. Side değerini sahiplenen Manavgat halkınındır, dünya ve Türkiye turizminindir, içinde özgürce yaşayan insanlarınındır. Manavgat Belediyesi işte bu düşünceyle Side’de yürüttüğü Kentsel Tasarım Projelerine, Koruma Amaçlı İmar ve güzelleştirme çalışmalarına yasalara ve yargı kararlarına güvenerek devam edecektir" ifadelerinde bulundu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.