ASAYİŞ - 14 Mayıs 2025 Çarşamba 12:47

Avukatın 484 bin liralık ayıplı motosiklet mücadelesi

A
A
A

Antalya’da bir avukat, oğluna aldığı motosikletin dijital ekranının su alması nedeniyle gittikleri servis sonrası farklı bir arıza oluştuğunu öğrendi. Mahkemeye yaptırdığı tespit ile motosikletin üretim ayıplı olduğunu ortaya çıkartan avukat, distribütör firma ve motoru satan bayiye ihtarname göndererek motosikleti iade etmek istediğini belirtti. Ancak firma motosikleti teslim almadı.

Antalya’da serbest avukatlık yapan Hatice Canbalakar, 2024 yılı Kasım ayında oğluna 484 bin TL’ye 2023 model Brixton marka Cromwell 1200 CC’lik motosiklet aldı. Kısa bir süre sonra 07 BYD 065 plakalı motosikletin dijital ekranının yağmurlu havalarda su aldığını fark eden Hatice Canbalakar’ın oğlu aracı satın aldıkları yetkili servise götürdü. Burada kendilerine ekranın değişmesi gerektiği ve yurt dışından sipariş edileceği belirtildi. Yetkili servisten çıkan genç kısa bir mesafe gittikten sonra motosikletin vitesinin atmakta zorlandığını fark etti. Tekrar servise dönen Hatice Canbalakar’ın oğluna servis görevlileri motosikletin kendilerinde kalması gerektiğini ve inceleme yapacaklarını söyledi.

Avukatın 484 bin liralık ayıplı motosiklet mücadelesi

Bayiye ihtarname gönderdi

İnceleme yapılması için yetkili servise bırakılan motosiklet için Hatice Canbakalar, mahkeme aracılığı ile tespit yapılmasını istedi. Yapılan tespit sonucunda bilirkişi tarafından motosikletin dijital ekranının ve vites sorunlarının imalat kaynaklı gizli ayıp olduğu belirlendi. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması hakkında Kanunun 11. Maddesi gereği sözleşmeden cayma hakkını kullanmak için Canbalakar, distribütör firma İsotlar Motor ve motoru satan Erciyes Özel Sağ. Oto. bayiine ihtarname gönderdi. Hatice Canbalakar, motoru teslim etmeye hazır olduklarını belirten belirtilen tarih ve saatte notere gitmesine rağmen firma yetkilileri motosikleti teslim almaya gelmedi.

Avukatın 484 bin liralık ayıplı motosiklet mücadelesi

"Debriyaj milinin yamulduğunu söylediler"

Bunun üzerine motosikleti otoparka çeken ve bir daha kullanmadığını belirten Hatice Canbakalar, "Daha öncede aynı markayı alıp memnun kaldığımız için 1200 cc’lik olan modelinden aldık. Bu motor aldıktan çok kısa bir süre sonra dijital ekranının yağmurlarda su alması nedeniyle oğlum servise götürdü. Serviste soruna bakıp bilgi vereceklerini söylemişler, ekran yurt dışından geleceği için. Oğlum servisten çıktıktan sonra motor vites atmamaya başlamış. Beni aradı, servise geri dönmesini söyledim. Baksınlar, bir yerini mi oynadılar, niye vites atmaz. 1.5-3 aylık bir motor olduğundan servise geri döndü. ’Motorun bırakılması bizim bakmamız lazım. Hemen bilemeyiz’ demişler. Daha sonra bizi aradıklarında debriyaj milinin yamulduğunu söylediler" dedi.

Avukatın 484 bin liralık ayıplı motosiklet mücadelesi

"Ayıplı olduğu tespit edildi"

2 aylık bir motosiklette debriyaj milinin yamulmasının imkansız olduğunu ve normal bir kullanıcı hatası olabilecek bir şey olmadığını söyleyen Canbalakar, "Avukat olmam nedeniyle süreci geciktirmemek için direkt mahkemeden tespit yaptırdım. Yaptırdığım tespit sonunda motorun üretim ayıplı olduğunu, yani debriyaj milinin ve dijital ekranın üretim ayıplı olduğunun tespiti yapıldı. Bunun üzerine distribütör firma ve motoru satan bayiye ihtarname gönderdim. Biz Tüketicinin Korunması Kanunu’na dayanarak 11. maddeye göre dönme hakkımızı kullanmak istediğimizi belirttik. Çünkü 2 aylık bir ayıplı ürünü kabul etmek zorunda değilim. Yasal bir hakkım var ve motoru iadeye hazır olduğumuzu belirttik. Notere de tarih ve saatini belirttik ama kimse gelmedi. İhtarımıza da cevap vermediler" ifadelerini kullandı.

Avukatın 484 bin liralık ayıplı motosiklet mücadelesi

"Kullanamıyoruz, aynı şekilde duruyor"

Motosikletin üretim hatalı ve ayıplı ürün olduğunun mahkeme tarafından tespit edildiğini belirten Hatice Canbalakar, "Motosikletin vites atmıyor, yolda giderken vites atmasa ölümle sonuçlanabilir. Bir can kaybı olduktan sonra mı müdahale edecekler. Maddi kaybı getirirler ama ya manevi kayıp. Bu çocuk ölürse veya yaralanırsa distribütör firma ve satışı yapan bayi hiç mi vicdan azabı yaşamayacak. Ayıplı ürün, üretim hatalı, bu tespit edilmiş, Daha bunun nesini bekliyoruz ki. Ürününüz burada servise götürüp tespit yapıldığı andan itibaren burada duruyor. Aynı şekilde duruyor, çünkü kullanamıyoruz aracı. Şubat sonunda teslim aldık servisten, tespit süreci de motor servisteyken yapıldı. O günden bu yana 1200 CC’lik motor burada yatıyor. Maddiyat karşılanabilir ama maneviyatı kimse karşılayamaz. Ayıplı bir ürünü bende kabul etmek zorunda değilim, geriye almalarını istiyorum" şeklinde konuştu.

Avukatın 484 bin liralık ayıplı motosiklet mücadelesi

Farklı bir markanın parçası takılmış

Mahkemece yapılan bilirkişi tespitinde motosikletin debriyaj milinin farklı bir marka motosikletin parçası ile değiştirilmiş olduğunun da belirlendiğini söyleyen Canbalakar, "Biz motoru şubat ayında servise götürdükten sonra mahkeme kararı ile tespit istedim. Bilirkişi incelemesini yaptıktan sonra debriyaj milinin farklı bir marka motorun debriyaj mili ile değiştirmişler. Ama, o da aşınmış. Bu da rapora yansıdı. Bizden habersiz tüketicinin onayını almaksızın değişim yapıyorlar. Böyle bir hakları yok, bana sormak ve yazılı onayımı almak zorundalar. Ben ‘garantiden değişsin dersem’ ancak o zaman işlem yapılabilir. Ama hiçbir onayımızı almadan başka bir motorun debriyaj mili ile değiştiriyorlar. Ama üzerine taktıkları o parçada yamulmuş durumda. Herhalde kullanılmış bir ürün takmışlar. Bize de bilirkişi tarafından kullanılmış ürün takılmış olabileceği söylenmişti" dedi.

Ramazan Bozca - Fırat Demir

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Ümraniye Keyap Camii yenileme ve düzenleme çalışmaları tamamlandı Ümraniye’de Keyap Camii düzenlemesi ve yenileme çalışmaları tamamlandı. Ümraniye Belediye Başkanı İsmet Yıldırım, "İmanı ne kadar iyi aşılayıp dini bütün bir nesil yetiştirirsek önümüz o kadar açık olur" dedi. Ümraniye Yukarı Dudullu Mahallesi’nde bulunan Keyap Camii’nde yapımı devam eden düzenleme ve yenileme çalışmaları tamamlandı. Ümraniye Belediye Başkanlığı ve Ümraniye Müftülüğü iş birliğiyle tamamlanan cami, vatandaşların hizmetine açıldı. Açılışta konuşan Başkan İsmet Yıldırım, vatandaşların dini ve manevi ihtiyaçlarının karşılanması noktasında yeni camiler açılmasının önemine değindi. "Cami hizmetlerimiz herkesin gayretleriyle çok iyi şekilde devam ediyor" Ümraniye Belediye Başkanı İsmet Yıldırım, şunları söyledi: "Biliyorsunuz burası biraz yardıma muhtaç bir haldeydi. Önceden İSKİ problemi vardı, devamlı su basıyordu. Çevresi de böyle güzel değildi, sağ olsun mermerleri yapıldı. Biz de diğer peyzaj işlerini tamamladık, el birliğiyle yaptık. Burada 4 bin kişi çalışıyor ve sadece Keyap’ta çalışanlar değil etrafta çalışan bütün kardeşlerimiz buradan istifade ediyorlar. Çok şükür cami hizmetlerimiz kaymakamımızın başkanlığında, müftümüzün ve hocalarımızın gayretiyle çok iyi şekilde devam ediyor. Ben geldikten sonra herhalde 20’ye yakın cami inşa ettik. Geçen hafta kaymakamlık ve müftülüğümüzle birlikte bir hayırseverimiz tarafından çok güzel bir Kur’an Kursu da yapıldı. Bir taraftan gençlik merkezleri, bir taraftan Kur’an Kursları, bir taraftan da camide öğretilerin devam etmesiyle insanların dini ve manevi ihtiyaçlarının karşılanmasına gayret ediliyor. Türkiye nerelerden nerelere geldi, biliyorsunuz bir dönem her şey yasaktı; dini bütün ögeler yasaktı. ’Efendi’ demek yasaktı. Türkiye oralardan bu günlere geldi. Şimdi çok şükür Taksim Camii’ni sayın Cumhurbaşkanımız inşa etti, 250 yıllık bir hasretti. Sonra Ayasofya tekrar açıldı, yine Cumhurbaşkanımıza nasip oldu. Dini hizmetlere ne kadar çok gayret edilirse, bilhassa 4-6 yaş çocukların en iyi öğreneceği yaşlar. Allah’ını, kitabını, peygamberini ve dinini ne kadar güzel öğretebilirsek önümüz açık; yoksa karanlık. O nedenle imanı ne kadar iyi aşılayıp dini bütün bir nesil yetiştirirsek önümüz o kadar açık olur." Kurdele kesim töreni ve dua edilmesinin ardından cami vatandaşların hizmetine açıldı.
Bolu Bolu’da İhlas Mağazası açıldı Türkiye genelinde mağazalaşma atağını sürdüren İhlas Pazarlama, Bolu’daki mağazasını Aktaş Mahallesi’nde düzenlenen törenle hizmete açtı. Bolu’da uzun yıllardır mağazası bulunmayan İhlas Pazarlama, kentin en işlek noktalarından biri olan Aktaş Mahallesi’nde yeni şubesini vatandaşların hizmetine sundu. Düzenlenen açılış törenine Bolu Belediye Başkan Yardımcısı Rasim Özdemir, İhlas Pazarlama Bolu Bayi Müdürü Tarık Gülcan ve çok sayıda davetli katıldı. "Türkiye genelinde 304 mağazaya ulaştık" Törende konuşan Bayi Müdürü Tarık Gülcan, şirketin mağazacılık alanındaki büyümesine dikkat çekerek, "İhlas Pazarlama mağazacılık olarak Türkiye genelinde son zamanlarda çok büyük bir başarı yakaladık. Türkiye genelinde 304 mağazaya ulaştık. Bolu’yu da bu mağazalardan bir tanesiyle kavuşturuyoruz. Hayırlı, uğurlu olsun" dedi. "Bolu’da da 47 kişiye istihdam oluşturuyor" Bolu Belediye Başkan Yardımcısı Rasim Özdemir ise İhlas Holding’in köklü bir marka olduğuna vurgulayarak, mağazanın şehre katkısına değindi. Özdemir, "Mutlaka evimize giren pazarlama şirketlerinden bir tanesi. Geldiğimde ’Diğer mağaza nerede?’ diye sordum. ’İlk defa açıyoruz’ dediler. Mağaza açma konusunda biraz geç kalınmış ancak İhlas Pazarlama’nın burada devam eden faaliyetlerini görüyoruz. İhlas Holding zaten iyi bir marka. Bolu’da da 47 kişiye istihdam oluşturuyor" dedi.