GENEL - 14 Eylül 2019 Cumartesi 10:28

Kop Tünelinin bir kısmı 2020’nin sonunda trafiğe açılacak

A
A
A
Kop Tünelinin bir kısmı 2020’nin sonunda trafiğe açılacak

Bayburt Milletvekili Fetani Battal, yapımı devam eden çalışmalarla ilgili açıklamada bulunarak, Kop Tünelinin bir kısmının 2020’nin sonunda trafiğe açılacağını söyledi.

Bayburt Milletvekili Fetani Battal, yapımı devam eden çalışmalarla ilgili açıklamada bulunarak, Kop Tünelinin bir kısmının 2020’nin sonunda trafiğe açılacağını söyledi.


Bayburt Milletvekili Fetani Battal kentte çalışmaların sürdüğü Kop Tüneli, Vauk Tüneli, Bayburt Gümüşhane Havaalanı ve Bayburt Araklı yolu arasındaki viyadükle ilgili önemli açıklamalarda bulundu.


AK Parti İl Başkanı Hacı Ali Polat’la birlikte Bayburt Gazeteciler Cemiyetini ziyaret eden Milletvekili Battal, Kop Tüneli’nde çift vardiya usulüyle yoğun bir çalışma temposu olduğunu ve 2020’nin sonunda tünelin bir kısmının trafiğe açılacağını söyledi. Vauk Tüneline ilişkin de buradaki çalışmaların Kop Tüneline göre teknik olarak daha kolay bir şekilde ilerlediğini ifade eden Battal, çalışmaların çift tüpte sürdüğünü belirtti. Battal ayrıca Bayburt Gümüşhane Havalanında 2020 sonunda zemin çalışmalarının biteceğini, önümüzdeki yılın bütçesinin açıklanmasıyla birlikte terminal ihalesinin de yapılıp eş zamanlı olarak havaalanı projesinin tamamlanacağını söyledi. Battal, kenti kısa yoldan Trabzon’a bağlayan Araklı Tünelinin Bayburt kısmında devam eden viyadük yapımının da bu sezonun sonuna yetişeceği müjdesini verdi.



2020’nin sonunda Kop Tüneli’nin bir kısmı trafiğe açılmış olacak


Milletvekili Battal, ulaşımda kente nefes aldıracak projelerin son durumu hakkında bilgi verdi.


Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgelerini birbirine bağlayan 2 bin 409 rakımlı Kop Dağı Geçidi’nde yapımı devam eden tünelin bin 800 metre Bayburt tarafından bin metre de Erzurum yönünden ilerlediğini ifade eden Battal, Vauk Tünelindeki çalışmalarında çift tüpte sürdüğünü kaydetti.


Projelerle ilgili çalışmaları yerinde inceleyen Battal, bu iki projeyle ilgili şu bilgileri paylaştı:


“Kop Dağı’ Tünelindeki çalışmaları gidip yerinde inceledik. Bin 800 metre Bayburt tarafından ayna kısmına kadar ilerledik. Bin metre kadar da diğer karşı huduttan tünel çalışması devam ediyor. Yine aynı şekilde birde orta kısımdan giriş yapmışlar. Son üç ayda Kop Dağı’nda 6 aynadan çok yoğun bir şekilde çift vardiya çalışmalar devam ediyor. Çalışmalar bu tempoyla devam ederse 2020’nin sonunda bir kısmı trafiğe açılmış olacak.


Yine aynı şekilde gidip inceleme fırsatı bulduğumuz Vauk Dağı’nda ki tünel çalışması da son hızla devam ediyor. Oranın zemini Kop Dağı’na göre tünel açılması konusunda daha kolay. Dolayısıyla burada da çift tüpte çalışmalar hızı bir şekilde devam ediyor. Bu tünellerin bitiş hususu tabi ki önlerine çıkan problemlerle alakalı bir durum. Kop Dağı’nda yoğun bir şekilde zemin üst taraftan su alıyor. Sürekli yağmur yağıyormuş gibi hissediyorsunuz. Ama bununda fiziki tedbirleri alınıyor. Zemine damlayan suların dışarı alınması konusunda teknik şartlarla su dışarı alınıyor. Dolayısıyla her iki tünelimizde de bu çalışmaların devam etmesi bizim için önemli, memleketimiz için de heyecan verici.”



Havaalanındaki çalışmalar son sürat sürüyor


Bayburt Gümüşhane Havaalanındaki çalışmaları da yerinde incelediğini ve teknik ekipten bilgi aldığını dile getiren Battal,


“Yine Bayburt- Gümüşhane Hava alanının son durumunu gittik kendi gözlerimizle müşahede ettik. Zemin sıkılaştırma çalışmaları hemen hemen bitmek üzere. Biz gittiğimizde 5 metrelik bir alan kalmıştı. Dolayısıyla bizim Bayburt Gümüşhane havaalanındaki çalışmalarımızda kendi temposuyla sürüyor. Bu şartlarda çalışmaların sürmesi durumunda 2020 sonunda zemin çalışmalarının biteceğini öğrendik. Planlanan zamanda havaalanımızın hizmete girebilmesi için önümüzdeki yıl bütçesinden terminal çalışmalarının ihalesinin yapılması ve eş zamanlı olarak bitirilmesi hususunda gerekli çalışmaları yapacağız” dedi.



Araklı tüneline çıkan viyadük bu sezon sonuna yetişiyor


Bayburt’u kısa yoldan Trabzon’a bağlayan Araklı Tüneli’nin Bayburt kısmında devam eden viyadük çalışmalarında sona yaklaşıldığı müjdesini veren Battal, “Biz iki ay önce orada gerekli incelemelerde bulunmuştuk. Araklı Bayburt istikametinden geldiğinizde duble olmayan bir yolla seyahat ediyorsunuz. Yolun asfalt kalitesi oldukça güzel ama eski Türkiye manzaralarından kalma duble olmayan bir yol yadırganabiliyor. Ama ormanın derinliklerinden çok güzel bir yolculukla tünele giriyorsunuz. Tünelden çıkınca Bayburt için çok kestirme bir yol, ama orada ciddi bir viyadük ihtiyacının olduğunu görüyorsunuz. Viyadüklerin dikey çalışmaları geçen senelerden yapılmıştı. Bu sene yoğun bir uğraş neticesinde dün Karayolları Bölge Müdürlüğü’nden aldığım son bilgilerle bugün itibariyle köprü haline getirme çalışmaları da başladı. Dolayısıyla tır geçişini temin edebilmek için Trabzon istikametinden gelen yük taşıyan tırların Arpalı’daki kavşağı dönemeyecekleri için oranın yıkılması ve düzlenmesi hesabı da yapıldı. Dolayısıyla bizim Karayolalrı Bölge Müdürlüğü’nden edindiğimiz bilgiler ve yüklenici firmayla yapılan görüşmelerden sonra sevinçle müşahede ettik ki, bu sezon sonuna bizim Bayburt kısmına tekabül eden viyadük çalışmaları da bitmiş olacak. Dolayısıyla tünelden çıktıktan sonra bir uçakla süzülüp iner gibi Vanşen köyünün girişine kadar rahat bir şekilde inmiş olacaksınız” ifadelerini kullandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Hurdaya dönen araçtan çıkan bebek ve çocuğa ’112 Acil Anne’ Antalya’da iki aracın çarpışması sonucu meydana gelen kazada hurdaya dönen araçta bulunan 4 kişilik aile kazayı hafif sıyrıklarla atlattı. Kaza sonrası huysuzlanan 40 günlük bebek ile 3 yaşındaki ağabeyine sağlık görevlileri anne şefkati ile sakinleştirdi. Olay, dün öğle saatlerinde Muratpaşa ilçesi Yenigün Mahallesi 1060 sokak üzerinde meydana geldi. Henüz 40 günlük olan bebeğini kontrol için hastaneye götürmek üzere eşi ve çocukları ile birlikte ikametinden yola çıkan Ali Rıza Sakarya (30) kontrolünde ki 46 D 1861 plakalı araç Yenigün Mahallesi 1060 sokak ile 1058/2 sokak kesişiminde Onur Otun’un yönetimindeki 07 BLY 899 plakalı kamyonet ile çarpıştı. Çarpmanın etkisiyle savrularak kontrolden çıkan araç, sokak üzerinde ki bir sitenin duvarına çarparak durabildi. Yaralıları vatandaşlar çıkardı Çevredeki vatandaşların ihbarı ile olay yerine 112 Sağlık ve polis ekipleri sevk edilirken, araç içerisinde bulunan Ali Rıza Sakarya, Havva Sakarya ile birlikte çocukları Ahmet (3) ve henüz 40 günlük Yaren bebek vatandaşlar tarafından araçtan çıkartıldı. 112 Acil Sağlık ekipleri tarafından yaralılar olay yerinde yapılan ilk müdahalelerinin ardından tedbir amaçlı ambulansla hastaneye götürüldü. Sağlık ekiplerinin yaralılara müdahalesi sırasında kaza nedeniyle korktuğu tahmin edilen ve huysuzlanan Yaren bebeği kadın 112 görevlisi anne şefkati ile sakinleştirmeye çalıştı. Bir süre sonra ambulansa alınan anne Havva Sakarya’nın sağlık görevlisine ilk sorusu küçük kızının sağlık durumu oldu. Sağlık görevlisi tarafından annesinin kucağına verilen ve anne kokusunu alarak sakinleşen minik Yaren, aynı ambulansta hastaneye götürüldü.
İzmir 5 yıl sonra, kalbinin normal atışını duydu 5 yıldır kalbinde şiddetli çarpıntı şikayetine sahip 84 yaşındaki Serap Arak, İzmir Ekonomi Üniversitesi Medical Point Hastanesi’nde yapılan 3 boyutlu Ablasyon işlemi ile sağlığına kavuştu. Serap Arak, “Kalbimin sesi artık normale döndü. Kendimi çok iyi hissediyorum” dedi. Kalp ritim bozukluğu ve şiddetli çarpıntı şikayeti olan 84 yaşındaki Serap Arak, İzmir Ekonomi Üniversitesi Medical Point Hastanesi’nde Kardiyoloji Bölümü’nden Doç. Dr. Mustafa Doğduş ve ekibi tarafından yapılan müdahale ile sağlığına kavuştu. Serap Arak’ın, 3 boyutlu haritalama yöntemi ablasyon işlemi ile kalp ritmi düzenlendi ve çarpıntı şikayeti sona erdi. “Yoğun ilaç kullandı” İEÜ Medical Point Hastanesi Kardiyoloji Bölümü’nden Mustafa Doğduş, “Serap hanımın yaklaşık 5 yıldır çarpıntı şikayeti vardı. Çarpıntı şikayetlerinin artması sonucunda, merkezimize başvurdu. 5 yıl önce kendisine kalp ritim bozukluğu tanısı konmuştu. Serap hanımda iki farklı kalp ritim bozukluğu vardı. Bu iki tip bozukluk kalp yetmezliğini tetikleyebilirdi. Yoğun ilaç almak zorunda kaldı. Şikayetleri artmaya başlayınca, 3 boyutlu haritalama yöntemi ile ablasyon işlemi yapmaya karar verdik. Ablasyon işlemi, kateter adını verdiğimiz ince esnek kablo şeklinde malzemeler ile kalp içerisinde aritmiye neden olan hedefin bulunup yakılması işlemidir. Bu işlem sonrası hastamızın kalp ritmi düzeldi, çarpıntı şikayeti sona erdi. Şu an kendisini gayet iyi hissediyor” ifadelerini kullandı. “Kendimi iyi hissediyorum” 5 yılın sonunda kalbinin normal attığını hissettiğini söyleyen Serap Arak da “Şiddetli çarpıntım vardı. Biraz yol yürüsem nefes darlığı yaşıyordum. Sırt üstü yattığım zaman, kalbim çıkacak gibi hissediyordum. 5 yıldır bu şikayetleri yaşıyordum. İşlem sonrası, şimdi kendimi iyi hissediyorum. Kalbimin normal sesini 5 yıl sonunda duydum” dedi.