EKONOMİ - 27 Kasım 2024 Çarşamba 09:55

Yeni Renault Duster’ın üretimi Bursa’da başladı

A
A
A
Yeni Renault Duster’ın üretimi Bursa’da başladı

Bugüne kadar yaklaşık 100 ülkede 1,7 milyonun üzerinde satılan Duster’ın üretimine, Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda start verildi.



Türkiye’nin Duster’ı Renault Duster, Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda üretilmeye başlandı. Renault Group Türkiye, Uluslararası Oyun Planı 2027 kapsamında Türkiye’nin otomotiv endüstrisindeki rolünü pekiştirecek ilk adımı attı. Bugüne kadar yaklaşık 100 ülkede 1,7 milyonun üzerinde satılan Duster’ın üretimine, Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda start verildi. Duster, Aralık 2023’te İstanbul’da açıklanan ‘Renault Uluslararası Oyun Planı’ çerçevesinde Renault markası altında Bursa’da üretilerek tüm Türkiye’de satışa sunuluyor. Türkiye otomotiv endüstrisi için oldukça önemli olan bu girişim, markanın uzun yıllara dayanan vizyonunun Türk teknolojisiyle birleşmesinin somut bir sonucu olarak öne çıkıyor.



Renault Group ve güçlü ortağı OYAK’ın 55 yıldır Türkiye’de hayata geçirdiği yatırımlar, ülkenin sanayi altyapısını güçlendirirken uluslararası kalite standartlarının sağlanmasına da katkı sunuyor. Oyak Renault’da yapılan modernizasyon ve yenilikler, tesisi Türkiye’nin en ileri üretim merkezlerinden biri haline getiriyor. Bu çalışmalar, Renault’un bölgede kalıcı bir endüstriyel varlık oluşturma hedefini de destekliyor.



“Dünya genelindeki diğer ülkeler için de bir ihracat merkezi haline getirmeyi hedefliyoruz”


Türkiye’nin Renault Group için kritik bir merkez olarak önemli bir rol üstlendiğini ifade eden Renault Group Türkiye CEO’su Jan Ptacek, “Bugün Türkiye’deki her 7 otomobilden biri, Renault logosunu taşıyor. Stratejimiz; yerli üretim, yeni ürünler ve elektrifikasyon üzerine odaklanıyor. Hedefimiz, Türkiye’deki pazar liderliğimizi daha da güçlendirmek. Bunun için Bursa fabrikamızın endüstriyel varlığı büyük önem taşıyor. Oyak Renault fabrikası, Türkiye’nin en büyük binek otomobil üretim kapasitesine sahip. Aralık 2023’te açıkladığımız ‘Renault Uluslararası Oyun Planı’ kapsamında, 2027 yılına kadar Türkiye’de 4 yeni modelin üretimine başlanacağını duyurmuştuk. Bu planın ilk adımını, Oyak Renault’ta Renault Duster üretimine geçerek attık. 2027’ye kadar devreye alacağımız 3 yeni modelle Türkiye pazarındaki liderliğimizi güçlendirmeyi ve Bursa fabrikasını sadece Avrupa için değil, dünya genelindeki diğer ülkeler için de bir ihracat merkezi haline getirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, 2025 yılının ilk yarısında yeni nesil hibrit motor üretimine geçmeye hazırlanıyoruz. Tüm bu gelişmelerle birlikte, mühendislik ekiplerimizi güçlendirme çalışmalarımıza da hız kesmeden devam ediyoruz” diye konuştu.



“Böylesine önemli bir modelin Türkiye’de üretiliyor olması kullanıcı kitlesi açısından büyük önem arz ediyor”


Duster’ın uzun yıllardır dünya genelinde oldukça popüler olan ve severek kullanılan bir model olduğunu ifade eden MAİS Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Böylesine önemli bir modelin Türkiye’de üretiliyor olması, gerek Türkiye otomotiv endüstrisi gerekse Türkiye’deki kullanıcı kitlesi açısından büyük önem arz ediyor. OYAK’ın girişimi ve destekleriyle Türkiye’de hayata geçirdiğimiz “Renault Uluslararası Oyun Planı” kapsamında, modelin üretimi Renault markası altında Bursa’da bulunan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda gerçekleşiyor. Bu başarıda, OYAK Genel Müdürü Sayın Süleyman Savaş Erdem’in vizyonu çok önemli. Bu yalnızca ekonomik ve ticari bakımdan bir başarı değil, aynı zamanda başta Türkiye otomotiv endüstrisi olmak üzere OYAK şirketleri olarak bizim için büyük bir gurur kaynağı. Renault Duster’ın A’dan Z’ye Türkiye’de gerçekleşen üretim süreci ile hem Renault’nun Türkiye’deki başarısını pekiştiriyor hem de ülkemizin sanayisi ve ekonomisine önemli katkılar sağlıyoruz. Bundan daha büyük bir gurur ve mutluluk olabileceğini düşünmüyorum” ifadelerini kullandı.



“2025 yılında faizler düşer ve kur sabitlenirse otomotiv talebinin yine 1 milyon adetler olması mümkündür”


2023 yılından bir hayallerinin olduğunu ve bugün itibariyle bu hayalin gerçekleştiğini ifade eden Çağdaş, “Daha önce Duster’in hibrit modelini daha önce satmaya başlamıştık ama buradaki LPG’li modeli ilk defa tamamen Türkiye ve Türk işçisi tarafından üretildi. İlk aracımızı bugün banttan indirdik. Duster, Türkiye’nin sevdiği bir araç. Bu satış rakamlarımıza yansıdığını görebiliyoruz. Ben bu LPG’li modellerin önümüzdeki 3-4 yıl içerisinde önem kazanacağına inanıyorum. Sadece Türkiye’de değil dünyada da süreç bu şekilde. 2024 yılı her markada olduğu gibi bizim içinde zor geçti. Sene başında olan seçim süreci otomotiv sektörünün talep dengesini değiştirdi. Dolayısıyla satış adeti olarak iyi ama finansal anlamda çok iyi bir beklenti olmadı genel anlamda. Bizim için satış adetimizi sattık. Hedeflediğimiz müşteri memnuniyetini sağladık. Finansal anlamda da kötü değiliz. 2025 yılında ise faizlerin aşağı gelmesi durumu ve kurların dengelenmesi gerçekleşirse otomotiv talebinin yine 1 milyon adetler civarında olması muhtemeldir. Daha düzgün şekilde artan piyasa bekliyorum” şeklinde konuştu.



Renault Duster, son teknoloji ile donatılan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda üretiliyor


Açıklamaya göre, Oyak Renault Fabrikası, Renault Group’un endüstriyel dönüşüm vizyonu kapsamında modernizasyon ve dijitalleşme çalışmalarını başarıyla sürdürüyor. Endüstriyel Metaverse gibi yenilikçi teknolojilerin entegrasyonu sayesinde, üretim süreçlerinde daha yüksek verimlilik ve kalite sağlanıyor. Ayrıca, yapay zekâ ve kestirimci bakım sistemleriyle fabrika süreçleri daha esnek ve çevik hale gelirken, karbon ayak izi de büyük ölçüde azaltılıyor. Renault Group’un Endüstri ve Kalite dönüşüm hedefleri doğrultusunda, Bursa’daki üretim süreçleri, global standartlarda bir kalite ve sürdürülebilirlik seviyesiyle şekilleniyor. Türkiye’nin en ileri üretim merkezlerinden biri olan Oyak Renault, Renault Group’un rekabet gücünü artıran bir üretim üssü olmayı sürdürüyor.



Yeni Renault Duster’ın üretimi Bursa’da başladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzincan Ergan Dağı sezon için gün sayıyor: Gözler cumartesi gününde! Erzincan’ın kış turizm merkezi Ergan Dağı, 2025-2026 sezonuna "merhaba" demek için hazırlıklarını tamamladı. Üst kesimlerde kar kalınlığı 45 santimetreyi bulurken, kayak pistlerinin açılması için cumartesi günü beklenen yoğun yağışa kilitlenildi. Erzincan Valiliği ve İl Özel İdaresi’nin yatırımlarıyla Türkiye’nin önemli kayak merkezlerinden biri haline gelen Ergan Dağı Kayak Merkezi’nde yeni sezon heyecanı yaşanıyor. Eşsiz Munzur manzarası ve yüksek kar kalitesiyle macera tutkunlarının gözdesi olan merkez, tam kapasite hizmet vermek için son hazırlıklarını yapıyor. Suni karlama ve doğal yağış beklentisi Bu yıl Ergan’ın üst kesimlerinde kar kalınlığı 45 santimetreye kadar ulaşmasına rağmen, alt pistlerde henüz beklenen seviyeye ulaşılamadı. Kayakseverlerin mağdur olmaması adına ekipler, geceleri hava sıcaklığının düşmesiyle birlikte aralıksız suni karlama çalışması yürütüyor. Meteoroloji verilerine göre cumartesi günü beklenen yoğun kar yağışıyla birlikte sezonun açılması hedefleniyor. Macera üst kesimlerde başladı Pistler henüz açılmasa da adrenalin tutkunları Ergan’ın tadını çıkarmaya başladı. Kar üstü araçlarla yapılan turlar ve üst kesimlerdeki snowboard etkinlikleri ilgi görüyor. Ekstrem sporcusu ve Ergan Dağı Genel Koordinatörü İhsan Bayık, üst bölgelerde karın keyfini süren ziyaretçilerin büyük bir heyecan yaşadığını belirterek, tüm hazırlıkların 2025-2026 sezonunu dolu dolu geçirmek üzere yapıldığını kaydetti. Kış turizminin yeni rotası Modern tesisleri, farklı zorluk derecelerindeki uzun pistleri ve kristal kar yapısıyla dikkat çeken Ergan Dağı; kayak, snowboard ve kızak imkanlarıyla sadece Erzincan’ın değil, bölgenin önemli çekim merkezi olma özelliğini sürdürüyor.
Karaman Karaman’da bir kişi boşanma aşamasındaki karısını öldürerek intihar etti Karaman’da boşanma aşamasındaki 2 çocuk annesi eşini boğarak öldüren koca intihar etti. Olay, gece saat 23.00 sıralarında Valide Sultan Mahallesi 202. Sokak üzerinde bulunan 5 katlı apartmanın son katındaki dairede yaşandı. Edinilen bilgiye göre, Fatma Çetinkaya’dan (22) öğle saatlerinden itibaren haber alamayan ailesi, polis merkezine giderek kayıp başvurusunda bulundu. İhbar üzerine çalışma başlatan polis ekipleri, kadının boşanma aşamasındaki eşi Mithat Çetinkaya’nın (24) evine gitti. İtfaiye yardımıyla eve giren ekipler, 2 kişinin cansız bedeniyle karşılaştı. Yapılan inceleme sonucunda, Mithat Çetinkaya’nın karısını boğarak öldürdükten sonra kendisini asarak intihar ettiği belirlendi. Olayı duyarak gelen Fatma Çetinkaya’nın annesi kızının öldüğünü öğrenince fenalık geçirdi. Bunun üzerine adrese sağlık ekipleri sevk edildi. Adreste gelen çok sayıda polis ekibi de olayın yaşandığı sokakta güvenlik önlemi aldı. Cumhuriyet Savcısı ve olay yeri inceleme ekibinin yaptığı incelemenin ardından hayatını kaybeden karı kocanın cenazesi otopsi yapılmak üzere Karaman Eğitim ve Araştırma Hastanesi Morgu’na kaldırıldı. Öte yandan, Mithat Çetinkaya’nın evi terk ederek kendi ailesinin yanına giden karısını avukatla görüştürme bahanesiyle eve çağırdığı ileri sürüldü. Olayla ilgili başlatılan tahkikat sürüyor.