POLİTİKA - 20 Mart 2025 Perşembe 15:41

Bakan Kacır: "22 yıl önce İHA nedir bilmezdik, aklımıza İhlas Haber Ajansı gelirdi"

A
A
A

Çankırı’da konuşan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, 2002 yılından önce insansız hava araçları bilinmezken şu anda Türkiye’nin bu alanda öncü ülkelerden biri olduğunu belirterek, "İHA denildiğinde, burada da mensubu vardır, ancak İhlas Haber Ajansı aklımıza gelirdi" dedi.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, ziyaretlerde bulunmak ve bir dizi programa katılmak için Çankırı’ya geldi. Bakan Kacır’ın Çankırı’daki ilk durağı Çankırı Karatekin Üniversitesi (ÇAKÜ) oldu. Çankırı Karatekin Üniversitesi bünyesinde hizmet vermeye başlayan Teknokent açılışına katılan Kacır, daha AK Parti İl Başkanlığını ziyaret ederek partililer ile bir araya geldi. Partililere seslenen Kacır, yaşanan gelişmeler ve projelerle ilgili bilgiler verdi.

"22 yıl önce İHA nedir bilmezdik"

Türkiye’nin uzay alanındaki projeler ile dünya lideri olabileceğini kaydeden Kacır, "Tüm dünyanın dikkatle takip ettiği, dostlarımızın takdirle, bazılarının da merakla izlediği bir süreci yaşıyor Türkiye. Türkiye, savunma sanayiinde yerli ürünlerinin payını yüzde 20’lerden yüzde 80’lere çıkarttı. Hali hazırda Avrupa Birliği’nin savunma sanayiinde dışa bağımlılığı halen yüzde 80 düzeyinde. Biz dışa bağımlılığımızı yüzde 20’lere kadar düşürmeyi başardık. Kendi platformlarını kendisi geliştiren bir ülke haline geldik. Biz, 22 yıl önce İHA nedir bilmezdik. İHA denildiğinde burada da mensubu vardır, ancak İhlas Haber Ajansı aklımıza gelirdi. Allah’a hamd olsun özellikle terörle mücadelede ihtiyaç duyduğumuz insansız hava araçlarını ne zamanki kendi imkanlarımız ile yerli ve milli şekilde ürettik, geliştirdik, o zaman topraklarımızdan terörü sildik. Sadece topraklarımızdan silmek istemedik. Sınırlarımız ötesinde kurulmak istenen teröristan haritalarını da param parça ettik. Karabağ’da 30 yıl süren işgali, Azerbaycan ile omuz omuza vererek nihayete erdirdik. Yabancılar, ‘Türk İHA’ları savaş paradigmalarını değiştiriyor’ diyorlar. Türk milleti, Bayraktar’la, Akıncı ile, Aksungur’la Hürkuş’la, Hürjet gibi sistemlerimiz ile gökyüzüne imzasını attı. Türkiye, kendi haberleşme uydusunu üretebilen dünyadaki 11 ülkeden birisi. Türkiye, metre altı çözünürlük ile her yerden görüntü alabilen ve uydularını yerli, milli geliştirebilen bir ülke bugün. İnşallah uzay alanında yeni projeler ile dünyada lider olabileceğimiz işlere imza atamaya hazırlanıyoruz. Tüm bunları yaparken bir yandan da sanayinin, teknolojinin tüm alanlarında kalkınmayı hızlandırmak, bir yerel kalkınma hamlesi perspektifi ile Anadolu’yu topyekun ayağa kaldırmanın çabası içerisindeyiz. Bu anlayışla, organize sanayi bölgelerini Türkiye’nin dört bir yanına yaygınlaştırdık. Bugün, organize sanayi bölgelerimizin sayısı 366’ya erişti. AK Parti iktidara geldiğinde organize sanayi bölgelerinde çalışanların sayısı, 415 binken bugün ise 2 milyon 700 bin kardeşimiz Türkiye’nin organize sanayi bölgelerinde üretim gücünü teşkil ediyor. Biz iktidara geldiğimizde sanayilerde üretimli olan fabrika sayısı 11 binken bugün ise 59 binden fazla fabrikanın bacası tütüyor" dedi.

Bakan Kacır:

"Çankırı’da tuzdan katma değeri yüksek yeni sanayi ve kimya ürünleri üretimini desteklemeye dönük projeleri hayata geçireceğiz"

Çankırı yatırımları ile ilgili bilgiler veren Kacır, "Bu kalkınma yolculuğunda, Anadolu’da sırtımızı yasladığımız en önemli bölgelerden olan Çankırı’da çok güçlü bir rol üstleniyor. Çankırı’da bu dönemde 5 yeni organize sanayi bölgesi kurduk. Biz iktidara geldiğimizde 1 organize sanayisi vardı. Sanayide sadece 340 kişi çalışıyordu. Bugün ise 12 bin 530 kardeşimiz Çankırı’nın sanayi bölgelerinde istihdam ediliyor. Sanayi bölgelerimizde bakanlık olarak 930 milyon lira altyapı desteği verdik. Çankırı’ya bir Teknopark bir Ar-Ge merkezi kazandırdık. İktidara geldiğimizde KOSGEB çok az sayıda işletmenin yaralanabildiği bir müesseseydi. 2002 yılına kadar KOSGEB’den kaç Çankırılı yaralanmış desek iki elin parmağını geçmez. Bizim dönemimizde Çankırı’da 2 bin 700’den fazla işletme, bugünkü parayla 471 milyon lira KOSGEB desteği aldı. TÜBİTAK ile aldığımız destek programları kapsamında Çankırı’da 88 bilimsel projeye ve 322 bilim insanına 269 milyon lira destek sağladık. Çankırı’da 463 yatırım için yatırım teşvik belgesi düzenledik. 65 milyar lira yatırımın ve 18 bin istihdamın yatırım teşviklerimiz ile önünü açtık. Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA) sayesinde 159 projeye bugünkü değerlerle 675 milyon lira, AK Parti iktidarları döneminde destek sağladık. Önümüzdeki dönemde bölgesel gelişme uluslararası stratejimiz kapsamında özellikle tarım ve hayvancılıkta verimlilik ve katma değeri arttıracak ve tarıma dayalı sanayiyi geliştirecek adımları daha da hızlandıracağız. Bir yerel kalkınma hamlesi programı başlatacağız. Bu program kapsamında dünyanın en güzel tuzlarının çıkartıldığı Çankırı’da tuzdan katma değeri yüksek yeni sanayi ve kimya ürünleri üretimini desteklemeye dönük projeleri hayata geçireceğiz. Çankırı, bulunduğu konum itibari ile önümüzdeki dönemde özellikle Samsun, Adana, Mersin hattında oluşturacağımız Türkiye’nin yeni sanayisinde de önemli bir rol üstlenecek. Özelliklede motorlu kara taşıtları için parça üretimine yönelik yatırımları da önümüzdeki dönemde Çankırı’da hızlandıracağız" diye konuştu.

Bakan Kacır:

Bedirhan Göksu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Niğde Niğde’nin iki yakası birleşiyor Niğde Belediyesi, şehrin güney aksında yıllardır yaşanan trafik sorununu kökten çözecek İlhanlı Mahallesi Demiryolu Alt Geçit Projesini hayata geçirdi. 65 milyon 21 bin TL bedelle ihale edilen proje kapsamında çalışmalar resmen başladı. Projenin 180 gün içerisinde tamamlanarak 22 Mayıs 2026’da hizmete açılması planlanıyor. Başlatılan proje, demiryolu hattının şehir içi ulaşımda oluşturduğu engeli ortadan kaldırmayı hedefliyor. İlhanlı ve Nar mahallelerini Adana Caddesi üzerinden birbirine bağlayacak modern alt geçit, hem araç hem de yaya trafiğine büyük kolaylık sağlayacak. Törende konuşan Niğde Valisi Cahit Çelik projenin Niğde’nin gelişimi açısından kritik bir adım olduğunu belirtti. Mevcut menfezin yetersizliğine dikkat çeken Vali Çelik, yeni yapılacak 20 metre genişliğindeki alt geçidin hem araç hem de yaya ulaşımı için modern bir çözüm sunacağını ifade etti. Vali Çelik, projeye katkı sunan başta Belediye Başkanı Emrah Özdemir olmak üzere TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt, bölge müdürlüğü ve milletvekillerine teşekkür ederek, çalışmanın kazasız ve sorunsuz şekilde tamamlanması temennisinde bulundu. "Demir ağları engel olmaktan çıkarıyoruz" Projenin temel atma töreninde konuşan Niğde Belediye Başkanı Emrah Özdemir, çalışmanın şehrin ulaşım altyapısı açısından büyük önem taşıdığını vurguladı. Adana Caddesi’nin Niğde’nin en yoğun güzergâhlarından biri olduğunu belirten Başkan Özdemir, uzun yıllardır kullanılan küçük menfezin ciddi sorunlara yol açtığını ifade etti. "Tabiri caizse şehrimizin iki yakasını bir araya getiriyoruz" diyen Başkan Özdemir, yaklaşık iki yıl süren proje hazırlık sürecinin ardından uygulama aşamasına geçildiğini söyledi. Zemin sıvılaşmasına karşı 142 kazık çakılacak Alt geçidin mühendislik açısından zorlu bir bölgede inşa edildiğini belirten Başkan Özdemir, zemin sıvılaşması riskine karşı 142 adet fore kazık ile zemin güçlendirmesi yapılacağını açıkladı. Çalışmalar sırasında tren seferlerinin kesintiye uğramayacağını vurgulayan Özdemir, demiryolu hattının geçici olarak askıya alınarak ulaşımın aksamadan sürdürüleceğini ifade etti. Projenin finansmanında herhangi bir sorun bulunmadığını belirten Başkan Özdemir, Niğde Belediyesi’nin mali açıdan güçlü olduğunu vurguladı. İhale süresinin 6 ay olmasına rağmen, çalışmaları Nisan sonu ya da en geç Mayıs ayında tamamlamayı hedeflediklerini söyledi. Toplam 2 gidiş 2 geliş olmak üzere 4 şeritli, yaya geçidi de bulunan modern alt geçit ile şehir içi ulaşımın büyük ölçüde rahatlaması bekleniyor.
Niğde Niğde’nin iki yakası birleşiyor Niğde Belediyesi, şehrin güney aksında yıllardır yaşanan trafik sorununu kökten çözecek İlhanlı Mahallesi Demiryolu Alt Geçit Projesini hayata geçirdi. 65 milyon 21 bin TL bedelle ihale edilen proje kapsamında çalışmalar resmen başladı. Projenin 180 gün içerisinde tamamlanarak 22 Mayıs 2026’da hizmete açılması planlanıyor. Başlatılan proje, demiryolu hattının şehir içi ulaşımda oluşturduğu engeli ortadan kaldırmayı hedefliyor. İlhanlı ve Nar mahallelerini Adana Caddesi üzerinden birbirine bağlayacak modern alt geçit, hem araç hem de yaya trafiğine büyük kolaylık sağlayacak. Törende konuşan Niğde Valisi Cahit Çelik projenin Niğde’nin gelişimi açısından kritik bir adım olduğunu belirtti. Mevcut menfezin yetersizliğine dikkat çeken Vali Çelik, yeni yapılacak 20 metre genişliğindeki alt geçidin hem araç hem de yaya ulaşımı için modern bir çözüm sunacağını ifade etti. Vali Çelik, projeye katkı sunan başta Belediye Başkanı Emrah Özdemir olmak üzere TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt, bölge müdürlüğü ve milletvekillerine teşekkür ederek, çalışmanın kazasız ve sorunsuz şekilde tamamlanması temennisinde bulundu. "Demir ağları engel olmaktan çıkarıyoruz" Projenin temel atma töreninde konuşan Niğde Belediye Başkanı Emrah Özdemir, çalışmanın şehrin ulaşım altyapısı açısından büyük önem taşıdığını vurguladı. Adana Caddesi’nin Niğde’nin en yoğun güzergâhlarından biri olduğunu belirten Başkan Özdemir, uzun yıllardır kullanılan küçük menfezin ciddi sorunlara yol açtığını ifade etti. "Tabiri caizse şehrimizin iki yakasını bir araya getiriyoruz" diyen Başkan Özdemir, yaklaşık iki yıl süren proje hazırlık sürecinin ardından uygulama aşamasına geçildiğini söyledi. Zemin sıvılaşmasına karşı 142 kazık çakılacak Alt geçidin mühendislik açısından zorlu bir bölgede inşa edildiğini belirten Başkan Özdemir, zemin sıvılaşması riskine karşı 142 adet fore kazık ile zemin güçlendirmesi yapılacağını açıkladı. Çalışmalar sırasında tren seferlerinin kesintiye uğramayacağını vurgulayan Özdemir, demiryolu hattının geçici olarak askıya alınarak ulaşımın aksamadan sürdürüleceğini ifade etti. Projenin finansmanında herhangi bir sorun bulunmadığını belirten Başkan Özdemir, Niğde Belediyesi’nin mali açıdan güçlü olduğunu vurguladı. İhale süresinin 6 ay olmasına rağmen, çalışmaları Nisan sonu ya da en geç Mayıs ayında tamamlamayı hedeflediklerini söyledi. Toplam 2 gidiş 2 geliş olmak üzere 4 şeritli, yaya geçidi de bulunan modern alt geçit ile şehir içi ulaşımın büyük ölçüde rahatlaması bekleniyor.
Manisa Gülşah Durbay için kentin dört bir yanında lokma hayrı yapıldı Merhume Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay’ın vefatının yedinci günü dolayısıyla, kent genelinde farklı noktalarda düzenlenen lokma hayırlarında vatandaşlara ikramda bulunuldu. Hayatını kaybeden Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay’ın vefatının yedinci günü dolayısıyla, kent genelinde anma amacıyla lokma hayırları gerçekleştirildi. Merhume Başkan Durbay’ın hayrı için düzenlenen ikramlar; Şehzadeler Belediyesi, Cumhuriyet Meydanı, Manolya Meydanı, MASKİ, 100. Yıl Meydanı, Manisa Prime, İki Lüleli Camii, Alaybey Camii, Kuşlubahçe Kent Lokantası ile Manisa Şehir Hastanesi’nde vatandaşlara sunuldu. Lokma hayırlarının en anlamlı anlarından biri ise Başkan Durbay’ın ailesinin katılımıyla yaşandı. Merhume Başkan’ın babası Osman Durbay ve kız kardeşi Nevsale Durbay Karataş, Şehzadeler Belediyesi binası ve Cumhuriyet Meydanı’nda gerçekleştirilen lokma dağıtımlarında hazır bulunarak vatandaşlara bizzat lokma ikram etti. Lokma hayrına Şehzadeler’in yeni Belediye Başkanı Hakan Şimşek, CHP Şehzadeler İlçe Başkanı Mert Özkösemen, belediye başkan yardımcıları ve partililer de katıldı. Aile fertleri, lokma alan vatandaşlarla sohbet ederek taziyeleri kabul etti. Kentin farklı noktalarında eş zamanlı olarak yapılan lokma hayırlarında Gülşah Durbay için dualar edilirken, vatandaşlar merhume başkanı sevgi, saygı ve rahmetle andı.