ÇEVRE - 27 Ağustos 2025 Çarşamba 14:19

Denizli Büyükşehrin ‘Otobüs Yolu’ projesi tartışmalarla başladı

A
A
A
Denizli Büyükşehrin ‘Otobüs Yolu’ projesi tartışmalarla başladı

Denizli’nin Pamukkale ilçesinde bugün hayata geçirilen ‘Otobüs Yolu’ projesi, daha ilk günden esnaf ve vatandaşların büyük tepkisini aldı. Park yasağından dolayı müşterisiz kalan esnaflar, işlerinin azaldığından şikayet ederken; aracına park yeri bulamayan özel birey ise tepkisini, "Ben aracı park etmek için evime mi çıkarıyım, balkona mı park edeyim" sözleriyle dile getirdi.



Denizli Büyükşehir Belediye Meclisinin kararıyla kentin en işlek ticaret merkezlerinden olan İstiklal Caddesinde hayata geçirilen ‘Otobüs Yolu’ projesi bugün itibariyle başladı. Uygulama öncesi son hazırlıkların başladığı dün gece saatlerinden itibaren İstiklal Caddesine çıkan bağlantı yollarında yoğunluk yaşandı. Trafiği rahatlatması için düşünülen uygulama nedeniyle, daha önce Delikliçınar Meydanına 10 dakikada ulaşabilen vatandaşlar, mesai giriş çıkış saatlerinde durma noktasına gelen trafik nedeniyle 30 dakikada merkeze ulaşabildiklerini savunarak, daha ilk günden uygulamaya tepki gösterdi.



Esnaflar, müşterilerin park etme yasağı nedeniyle alışverişe gelememesinden şikayetçi olurken; Fesleğen Mahallesi’nde bulunan İstiklal Caddesi - Hürriyet Caddesi kavşağını kullanmak sorunda kalan sürücüler ise büyük bir şok yaşadı. Uygulama nedeniyle sola dönüşün kapatıldığını gören sürücüler ya yasak olmasına rağmen otobüs yolunu kullanmak zorunda kaldı ya da Denizli - Muğla karayoluna inerek yeni bir güzergah tercih etti. İş yerlerine geç kalan bazı sürücüler ise uygulamaya tepki için otobüs yolunu kullanmayı tercih etti.



"Müşterilerim park yeri bulamadığı için döndü gitti"


38 senedir İstiklal Caddesinde esnaf olduğunu ve uygulamadan memnun olmadığını dile getiren özel birey Ali Aktaş, "54 senedir berberlik yapıyorum ve 38 senedir İstiklal Caddesindeyim. Şuan ki uygulamadan memnun değiliz. Ben özürlüyüm ve eşimle birlikte geliyorum. Park yeri bulamıyorum. Altyapı olmayan bir uygulama oldu. Bu tarz uygulamayı doğru bulmuyorum. Dün akşam uygulanan düzenlemede beni telefon eden 2 müşterim yer bulamadığı için döndü gitti. Ben akşama kadar oturdum burada. Ekonomik sıkıntım olmasa benim ne işim var. Ben 66 yaşındayım. Uygulamadan hiç memnun değilim. Ekmek parası için geliyorum ve bu caddedeki bütün esnaflar da aynı şekilde" dedi.



"Ben yönetimden memnun değilim, vatandaş ve esnafların düşüncesi alınmadan uygulama yapıyorlar"


Daha öncesinde de bu projenin düşünüldüğünü ama vatandaşların tepkisi sonucunda olmadığını dile getiren Aktaş, şimdi ise tepki gösterdiklerini ama dinlemediklerini belirterek, "Bu cadde sadece esnaf değil vatandaşlar içinde sıkıntı. Araba koyacak yer yok. Sokak aralarındaki kaldırımlara koyuyorlar ve sonrasında vatandaşlar geçemiyor. Ben yönetimden memnun değilim, vatandaş ve esnafların düşüncesi alınmadan uygulama yapıyorlar. Daha öncesinde de bu uygulama yapılacaktı vazgeçildi. Vatandaş tepki edince geri çekildi. Şuan tepki gösteriyoruz ama dinleyen yok. Bu caddede benim gibi engelli veya özürlü olan arkadaşlar var. Evinin önüne koyuyorlardı ama şuanda o da yasak. Koskoca caddede bir tane engelli otoparkı var. Bunun kışı var yağmuru var nasıl geleceğim. Belediye Başkanı Bülent Nuri Çavuşoğlu bir defa ziyaret etti, ’Bu yolu kapatacağız’ dedi ve gitti. Hiçbir şekilde sormadı veya düşüncelerimizi almadı" diye konuştu.



"Ben aracı park etmek için evime mi çıkarıyım, balkona mı park edeyim"


Fiziki engelinden dolayı park etme konusunda şikayetini dile getiren Ali Aktaş, "Yani bu İstiklal Caddesinin trafiğe kapatılması ne amaçlı. Ben her gün Atatürk, Lise caddelerinden geçiyorum. Her yerde sağlı ve sollu park etme var. Madem yapacaksan tüm caddelere yapın ama altyapı olarak yani otopark sorununu düzeltin. Ben aracı park etmek için evime mi çıkarıyım, balkona mı park edeyim" ifadelerini kullandı.



"Dün akşam yoğun trafik sonucu, arabayla buradan geçerken tek şerit olduğu için duramadım"


Aracıyla gelip eşya alan müşterilerin park yeri bulamadığı için gelmediklerini ve yoğun trafiğin sonucunda hem zamanda kayıp yaşadıklarını ifade eden Akın Hanbaba ise "Eşim burada esnaf. Müşteriler arabayla gelip eşya alıyordu ama şuanda park yeri bulamadıklarından müşteri gelmiyor. İstiklal caddesi eski haline dönmesi lazım. Dün akşam arabayla buradan geçerken tek şerit olduğu için duramadım. Bir an önce İstiklal caddesinin eski halini dönmesi lazım"


dedi.



Uygulamanın detayları


Yeni düzenlemeye göre, Çınar–YSE güzergahında yolun her iki istikametinde birer şerit toplu taşıma araçlarına ayrıldı. Bu şeritler, her gün 06.00 – 20.00 saatleri arasında yalnızca toplu taşıma araçlarının kullanımına açık olacak. Yol kenarına park yasağı getirilirken, esnaf için 09.30 – 11.00 saatleri arası yük indirme-bindirme zamanı olarak belirlendi. Ayrıca "Park Et Devam Et Projesi" kapsamında İstiklal Açık Otoparkına araçlarını park eden vatandaşların Denizli Kartlarına gün içerisinde otobüslerde kullanılabilecek iki ücretsiz biniş hakkı tanımlanacak. Kartlara yüklenen bu ücretsiz binişler aynı gün saat 24.00’e kadar geçerli olacak.



Denizli Büyükşehrin ‘Otobüs Yolu’ projesi tartışmalarla başladı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir 6 gündür kayıp olan öğretmeni bulmak için çalışmalar devam ediyor Eskişehir’de 6 gündür kayıp olan 51 yaşındaki Türkçe öğretmeni Tuncay Arslan’ı, bulmak için AFAD Eskişehir İl Müdürlüğü koordinesindeki 40 kişilik ekip, havadan ve Porsuk Çayı’nın içinde arama çalışmalarını sürdürüyor. Eskişehir’de 6 gün önce kaybolan Türkçe öğretmeni Tuncay Arslan’ı arama çalışmaları devam ediyor. Öğretmenin son görüldüğü yer olan Porsuk Çayı’nın Gökmeydan Mahallesi kısmında Eskişehir İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü’nden 9, Odunpazarı Belediyesi Arama Kurtarma Ekibi’nden (OBAK) 5, Dorlion Arama Kurtarma’dan (DAK) 4, MEB Arama ve Kurtarma Birimi’nden (AKUB) 5, Şişecam’ın Acil Vaka Ekibi (SAVE) 4, itfaiyeden 6,Tepebaşı Arama Kurtarma (TAK) 5 ve Sivil Arama Kurtarma Derneği’nden (SARTEM) 2 çalışan olmak üzere toplam 40 kişilik ekiple aramalar, öğretmenin kaybolmasının 6’ıncı gününde devam etti. Havadan dron ve su da ise hem ekiplerin girmesi hemde botlarla yapılan aramalar sabah saatlerinde başladı. Ankara’dan ve Bursa’dan getirilen özel burunlu köpeklerin işaret ettiği yerde arama çalışmaları yoğunlaştı. Ekiplerin kıyı taraması da sürüyor. Tuncay Arslan’ın yakınlarının da çalışmaları yakından takip ettiği bölgede gözlendi. AFAD Eskişehir İl Müdürü Aslan Mehmet Coşkun çalışmaları sahada koordine edip yakından takip ediyor.
Kahramanmaraş MADO’dan "Salep Manifestosu" MADO, Anadolu’nun kadim lezzetlerinden biri olan salebe yönelik yaklaşımını "Salep Manifestosu" ile kamuoyuyla paylaştı. Manifestoda salebin bir içeceğin yanı sıra, kültürel miras, doğaya saygı ve sürdürülebilir üretim vurgusu öne çıktı. MADO tarafından yapılan açıklamada, salebin Anadolu’nun bin yıllık topraklarında, Torosların eteklerinde yetişen orkide köklerinden elde edildiği hatırlatılarak, her fincanın bu coğrafyanın belleğini taşıdığı ifade edildi. Salebin geçmiş ile gelecek arasında bağ kuran bir sembol olduğuna işaret edildi. Kültürel miras olduğu da vurgulandı. Manifestoda, MADO’nun salebi yalnızca bir ürün değil, kültürel bir miras olarak ele aldığı belirtildi. Bu kapsamda Türkiye’de tescilli salep yetiştiriciliği yapan ilk markalardan biri olunduğu, kendi tarlalarında üretim yapıldığı ve orkide koruma ile yaygınlaştırma projelerinin yürütüldüğü kaydedildi. Salep üreticilerine alım garantisi sunularak sürdürülebilir tarımın desteklendiği aktarıldı. Ayrıca Tarım ve Orman Bakanlığı ile üniversitelerle iş birlikleri gerçekleştirildiği, Salep çalıştayları ve farkındalık programlarıyla üreticiler, öğrenciler ve kamuoyunun bilgilendirildiği ifade edildi. "Katkısız ve sürdürülebilir üretim" Doğallık ve saflık başlığı altında, ürünlerde katkı maddesi ve sentetik aroma kullanılmadığı belirtilirken, salep orkidesinin doğadaki dengesini korumak amacıyla kontrollü kök kullanımı ve sürdürülebilir hasat uygulamalarının hayata geçirildiği bildirildi. Manifestoda, gerçek salebin sabır ve ustalık gerektirdiği vurgulandı. MADO üretim sürecinde geleneksel yöntemlerin çağdaş tekniklerle birleştirildiği, her aşamanın deneyimli ustalar tarafından denetlendiği belirtildi. Salep kıvamı ve aromasının nesiller boyu korunan orijinal MADO reçetesiyle sağlandığı, bu bilgi birikiminin usta-çırak eğitim programlarıyla aktarıldığı kaydedildi. MADO’nun salebi yalnızca kış mevsimiyle sınırlamadığına dikkat çekilen açıklamada, Türkiye’de soğuk salep ürününü ilk kez ticarileştiren marka olduğu hatırlatıldı. Soğuk salep ve incirli, Antep fıstıklı, Türk kahveli gibi yeni çeşitlerle genç neslin damak zevkine hitap edildiği ifade edildi. "Her Mevsim Salep" vizyonu doğrultusunda global lansmanlar gerçekleştirildiği bildirildi. MADO, Salep Manifestosu kapsamında salebi çeşitlendirmeyi, geliştirmeyi ve yeniliklerle zenginleştirmeyi sürdüreceğini açıkladı. Soğuk salep çeşitleri ve farklı tat kombinasyonlarıyla salebin geleceğin içeceği haline getirilmesinin hedeflendiği belirtilirken, salebin Türk mutfak kültürünün evrensel elçisi olarak dünyaya tanıtılacağı vurgulandı. Orkide koruma ve sürdürülebilirlik konusunda da daha kapsamlı adımlar atılacağı ifade edildi.