GENEL - 13 Temmuz 2018 Cuma 15:04

Başkan Atilla: "Hemşerilerimizin hak ettiği hizmetleri sunuyoruz"

A
A
A
Başkan Atilla: "Hemşerilerimizin hak ettiği hizmetleri sunuyoruz"

Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Cumali Atilla, Yolboyu, Kuyusırtı, Güleçoba, Esentepe, Han ve Cumhuriyet mahallelerinde 22 km yapımı tamamlanan ve 7 km de yapımı devam eden yollarda yürütülen sıcak asfalt çalışmalarını denetledi.

Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Cumali Atilla, Yolboyu, Kuyusırtı, Güleçoba, Esentepe, Han ve Cumhuriyet mahallelerinde 22 km yapımı tamamlanan ve 7 km de yapımı devam eden yollarda yürütülen sıcak asfalt çalışmalarını denetledi.


Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Cumali Atilla, kent genelinde, kırsal mahalle, grup mahalle yollarında yapımı biten, devam eden sathi kaplama ve sıcak asfalt çalışmalarını incelemeye devam ediyor. Başkan Atilla,Yolboyu, Kuyusırtı, Güleçoba, Esentepe, Han ve Cumhuriyet mahallelerinde 22 km de yapımı tamamlanan ve 7 km de yapımı devam eden yollarda yürütülen sıcak asfalt çalışmalarını inceledi. Yol Bakım ve Altyapı Koordinasyon Daire Başkanlığı personelleri yapılan çalışmalar hakkında Başkan Atilla’yı bilgilendirdi.



“Vatandaşların fikirlerini önemsiyoruz”


Yol denetiminin ardından Başkan Atilla, Kayapınar ilçesi Pirinçlik Mahallesi’nde Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi ait toplu taşıma aracından selam veren vatandaşlarla bir araya gelerek sorunları dinledi. Belediye olarak vatandaşların fikirlerinin önemli olduğunun altını çizen Başkan Atilla, vatandaşlara hayırlı yolculuklar diledi. Pirinçlik Mahalle sakinleriyle sohbet edip çay içen Başkan Atilla, daha sonra Esentepe ile Taban mahalle yollarında yapımı devam eden 7 km’lik sıcak asfalt çalışmalarını denetleyip yetkili birim amirlerinden bilgi alarak personele çalışmalarında başarılar diledi.



“Araç filomuza 132 yeni araç ekledik”


Vatandaşların toplu taşıma hizmetlerinden konforlu ve sorunsuz bir şekilde faydalanmaları için çalıştıklarını dile getiren Başkan Atilla, “Daha önce 160 adet olan toplu taşıma filomuza 132 yeni araç ekleyerek sayıyı 292’ye çıkardık. 322 mahallemize toplu taşıma hizmeti veriyoruz ve sayıyı artırmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.



“800 bin ton sıcak asfalt sereceğiz”


2018 asfalt sezonunda kent merkezine toplam 800 bin ton sıcak asfalt sereceklerini ifade eden Başkan Atilla, ilçelerin mahalle ve grup mahalle yollarını 800 kilometre sathi kaplama şeklinde asfaltlayacaklarını belirtti. Sathi kaplama dışında yine ilçelerin mahalle ve grup mahalle yollarına 400 kilometre sıcak asfalt sereceklerinin altını çizen Başkan Atilla, Diyarbakırlılara hak ettikleri hizmetleri sunduklarını söyledi. Devletin imkanlarını ve belediyenin kaynaklarını vatandaşların hizmetine sunduklarına dikkat çeken Başkan Atilla, “Göreve geldiğimiz ilk günden bu güne kadar hiç kimseyi ötekileştirmeden çalışıyoruz. Hizmetlerimizi adil ve tarafsız bir şekilde sürdürüyoruz. İnşa çalışmalarının yanı sıra sosyal belediyecilik hizmetlerini de yerine getiriyoruz. Bir belediyenin yapması gereken şeyleri A’dan Z’ ye kadar hemşerilerimizin talep ve ihtiyaçlarına göre yapıyoruz" diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sivas Sivas’ta kayak tarihi kitap oldu Türkiye’nin kayak tarihi açısından önemli bir yere sahip illerinden bir tanesi olan Sivas’ın kayak tarihi kitap oldu. Yapılan araştırmalar sayesinde Türkiye’de ilk kayak okulunun Sivas’ta askeri amaçla kurulduğu ortaya çıktı. Sivas’ta yaşayan ve yaklaşık 26 yıl Türk milli takımını çalıştıran Kayak antrenörü İlhan Erzurum, hayalini gerçekleştirmek için 3 yıl önce bir adım attı. Yaklaşık 16 binin üzerinde gazete arşivlerini tek tek araştıran Erzurum, Sivas’ın kayak kronolojisi çıkarmayı başardı. Araştırmalar sırasında Türkiye’nin ilk kayak okulunun 1917 yılında Arif Hikmet Koyunoğlu tarafında Sivas’ın Suşehri ilçesi Buldur köyünde, askeri amaçla kurulduğu ortaya çıktı. Bu zengin geçmişe ışık tutan İlhan Erzurum’un ‘Sivas Kayak Tarihi’ kitabı Türkiye’nin ilk kayak merkezinden günümüze kayak sporunun gelişimi ve Sivas’ın bu alandaki öncü rolünü anlatıyor. “Türkiye’de kayak sporu askeri amaçla başlamıştır” İlhan Erzurum, Türkiye’de kayak sporunun askeri amaçla başladığını ifade ederek, “Sivas’ın kayak kronolojisi çok zengin. Türkiye’de kayak sporu askeri amaçla başlamıştır. Sivil hayata geçmesi 1930 yıllarına denk gelir. Ama Türkiye’nin ilk resmi kayak okulu Suşehri Buldur köyünde Arif Hikmet Koyunoğlu tarafından açılmıştır. Kronolojisi bu kadar zengin olan bir şehir. 1917 yılında ilk resmi kayak okuluyla başlayıp 1930’lu yıllarda kayakla ilgili sempozyumların yapıldığı Türkiye’nin ilk kayak kulüplerinden Yıldız Dağı Kayak Kulübü, 1933 yılında Sivas’ta kurulmuştur. Türkiye’nin katıldığı ilk kış olimpiyatlarına giden dört sporcudan birisinin Sivaslı olması ve ilerleyen yıllarda da olimpik sporcuların olması ve bugün totalde 30 - 40’a yakın milli sporcunun yetişmiş olduğu görüyoruz. Turizm ayağında da uzun yıllar hayalleri kurulmuş olan Yıldız Dağı kış sporları merkezi Sivas’ta dördüncü kayak merkezidir. Türkiye’nin en modern kayak merkezlerinden birine sahip olmamız hasebiyle bu bilgilerin bir şekilde toparlanması gerekliydi. Ben de bunları toparlayıp bir kitap haline dönüştürüp gelecek nesillere aktarmak istedim” dedi. “Türkiye’deki kayak tarihi ile Sivas kayak tarihi eşzamanlı başlamış” Türkiye’deki kayak tarihi ile Sivas kayak tarihinin eşzamanlı başladığını aktaran Erzurum, “Kitabımın ofis çalışması üç yıl sürdü. Yaklaşık 16 binin üzerinde gazete arşivlerinde araştırmalar yaptım. Kitabın neredeyse yüzde 90’ı zaten gazete arşivlerinden temin edildi. Hiçbirisi ansiklopedik bilgiler değil. Bir iki kitaptan faydalandım. Ama bunun dışındakilerin hepsi gazete arşivleri ve ansiklopedik bilgi olmayan bilgiler, gün yüzüne çıkmamış bilgiler. Kayak Türkiye’de askeri amaçla başladı ve 1. Dünya Savaşı’nda Rusların ülkeye girmesi ile birlikte Arif Hikmet Koyunoğlu ki bu kişi Cumhuriyet döneminin en önemli mimarlarından bir tanesidir. Türkiye’deki birçok ünlü binanın mimarlarından birisidir. Balkanlar’da savaşmış bir yedek subay. Giderken öğrendiği Suşehri Buldur köyü havzasında kaldığı için Rusların Anadolu’ya girmesi ile birlikte de orayı güvenli ve karın çok olduğu bir bölge olması sebebiyle ilk kayak okulunu orada açmıştır. Ama bu askeri amaçlıdır. Sivil hayata geçmesi Cumhuriyet kurulduktan sonra halk evleri aracılığıyla 1930’lu yıllara denk gelmektedir. Orada da Türkiye’deki kayak tarihi ile Sivas kayak tarihi eşzamanlı başlamış ve ilerlemiştir” diye konuştu. “Kayak sporu çalışmaları da Anadolu’da kar olan yüksek dağları olan bölgelerde başlıyor” Erzurum, Kayak sporu çalışmalarının Anadolu’da kar olan yüksek dağları olan bölgelerde başladığını ifade ederek, “Türkiye’de spor teşkilatının yapılanmasına kısaca baktığımız zaman Osmanlı döneminde Türkiye İdman Cemiyeti daha sonra Türkiye İdman Cemiyeti birliği ve sonra Beden Terbiyesi Müdürlüğü ve Spor Bakanlığı’yla gelir. Genç Cumhuriyet döneminin ilk yıllarında halk evleri kuruluyor. Halkın savaş sonrası moral motivasyonu yükseltmek için Türk gençlerini spor yapması için ve halk evlerinde sportif faaliyetler sanatsal, oyunsal faaliyetler başlıyor. Bu arada da 1930’lu yıllarda kayak sporu 3-4 tane spor branşında bir tanesi. Kayak sporu çalışmaları da Anadolu’da kar olan yüksek dağları olan bölgelerde başlıyor. Bunların başında da Erzurum,S ivas, Sarıkamış, Bursa Uludağ ve Ankara gibi iller geliyor. Kayseri ve bunlar ilk yıllarda halk evleri arasında çeşitli etkinlikler yaparak kayak sporunu geliştirmeye çalışıyorlar. Onlara kitabımızda genişçe yer verdik” şeklinde konuştu.