ÇEVRE - 08 Aralık 2018 Cumartesi 10:27

Düzce’de binaların röntgeni çekiliyor

A
A
A
Düzce’de binaların röntgeni çekiliyor

Çevre ve Şehircilik Düzce İl Müdürlüğü ekipleri 1999 yılında iki büyük deprem yaşamış olan kentte, deprem öncesi yapılan 680’e yakın binadan numune alınacak ve bunların içinde ağır hasarlı olanlar ise yakılacak.

Çevre ve Şehircilik Düzce İl Müdürlüğü ekipleri 1999 yılında iki büyük deprem yaşamış olan kentte, deprem öncesi yapılan 680’e yakın binadan numune alınacak ve bunların içinde ağır hasarlı olanlar ise yakılacak.



1999 yılında yaşanan Gölcük ve Düzce depremlerinde Düzce’de birçok bina yıkılırken, bazı binalar ağır hasar, bazı binalar ise orta hasar gördü. Deprem sonrasında riskli binaların bir kısmı yıkılırken, itirazlar sonucunda bazı binaların ise yıkımı yapılamadı. Ancak gittikçe riski artan binaların yaşanması muhtemel yeni bir depremde insan hayatına mal olmaması için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı harekete geçti. Bakanlık tarafından 6306 sayılı kanunda yapılan değişiklikle binalar çok hisseli olsa dahi valilik emri ya da hisse sahiplerinin birinin başvurusu sonrasında incelemeye alınabiliyor. Bu kapsamda harekete geçen Düzce Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ekipleri, 1999 depremi öncesi yapılmış özellikle çok katlı binaları incelemeye aldı. 680’e yakın binada yapılacak incelemelerde alınan numuneler ile ağır hasarlı durumda olduğu belirlenen binalar yıkılacak.



680’e yakın bina incelemeye alındı


Düzce Çevre ve Şehircilik Yapı Denetim Şube Müdürü Serdal Alemdar ve ekibi, bir yandan binalarda inceleme yaparken diğer yandan da konuyu öğrenmek isteyen vatandaşları bilgilendirdi. Alemdar, test edilmesi gereken binaları 6306 sayılı Afet Riski Altında ki Alanların Dönüştürülmesi kapsamında test ettiklerini belirterek, "Bu test kapsamında riskli çıkan yapıları valilik adına yıkım ve enkaz kaldırma işlemlerini yapıyoruz. Bu şekilde ilimizde atıl olan, kullanılmayan ve risk teşkil eden yapıları dönüştürmeye çalışıyoruz. Yaklaşık olarak 580 veya 650 civarında AFAD müdürlüğünden geleceği bekleniyor. Orta hasarlı binalar var bunlar gelecek. Ayrıca Düzce Belediyesi’nin tespit ettiği 13 bina vardı. Biz bunların tespitini yaptık. Yıkılmayanların yıkımını sağladık. Geçen hafta da Gümüşova’da bir bina yıktık. Bu kanun kapsamında mülk sahiplerinden birinin başvurusu ile tespit yapabiliyoruz. Ayrıca resen Düzce Valiliği emriyle de yapılabilir" dedi.



Ölçümler sonrası riskli binalar yıkılacak


İnceleme ve yıkımlarda birçok kriteri göz önünde bulundurduklarını söyleyen Alemdar, "Hızlı risk tespit denilen bir yönetmelik var. Buna göre numune alıyoruz. Burada sadece yumuşak kat dediğimiz giriş katından numune alıyoruz. 10 tane kolondan test çekici ile değerler aldık. Karot numunelerini beton pres cihazı ile test edeceğiz. Elde ettiğimiz değerler sonucunda bir ölçüm daha yaparak riskli çıkarsa yıkacağız. Bunlar 2007 deprem yönetmenliği öncesi binalar dersek daha doğru olur. Ama genel olarak deprem öncesi binalar. Bunlar risk teşkil eden yapılar. Vatandaşlar şüphe duyar ve bize başvuru yaparsa biz inceleme yaparız. Artık 10 hisseli bir binada bir kişinin başvuru yapması yeterli. Vatandaş merakını giderebilir. Ancak riskli çıkarsa yıkılacağını da bilmesi gerekiyor” diye konuştu.



Alınan numuneler incelendikten sonra binaların akıbeti belirlenecek


Düzce Valiliği emri ile şehir merkezindeki riskli yapılarda inceleme yapan Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ekipleri, özel ekipmanlar sayesinde aldıkları numuneler, laboratuvarlarda incelenecek. Yapılacak incelemelerin ardından yıkılması gereken riskli binalar yıkılarak enkazları kaldırılacak.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Büyükçekmece’de kontrolden çıkan araç tırın altına girdi: 1 ölü, 2 yaralı Büyükçekmece’de gece saatlerinde kontrolden çıkan otomobil, seyir halindeki tırın altına girdi. Kazada araç içerisinde sıkışan 1 kişi hayatını kaybederken tırın ve kaza yapan aracın sürücüleri ise yaralandı. Kaza, saat 01.45 sıralarında Büyükçekmece E5 Karayolu Edirne istikametinde gerçekleşti. İddiaya göre kontrolden çıkan E.M. (42) idaresindeki 35 KH 1721 plakalı otomobil, E5 üzerinde seyir halinde olan S.G. idaresindeki 76 DE 334 plakalı tıra arkadan çarparak tırın altına girdi. Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri intikal etti. Kazada tır sürücüsünün yaralandığı öğrenilirken tırın altına giren otomobilin sürücüsü E.M. ve yan koltukta bulunan Ahmet Andırın (58) araç içerisinde sıkıştı. İtfaiye ekiplerinin kurtarma çalışmaları sonucu sürücü E.M. bulunduğu yerden yaralı şekilde kurtarılarak ambulansla hastaneye kaldırıldı. Sağlık ekipleri yan koltuktaki Ahmet Andırın’ın ise olay yerinde hayatını kaybettiğini tespit etti. Olay yeri inceleme ekipleri ve nöbetçi savcının incelemelerini tamamlamalarının ardından Ahmet Andırın’ın cenazesi ceset torbasına koyularak ambulansla en yakındaki hastane morguna götürüldü. İtfaiye ekiplerinin çalışması sonucu tırın altına sıkışan araç bulunduğu yerden çıkarılırken polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.