EĞİTİM - 05 Ağustos 2020 Çarşamba 18:02

Aktif öğrenim tekniklerini kullanarak öğrencileri geleceğe hazırlıyor

A
A
A
Aktif öğrenim tekniklerini kullanarak öğrencileri geleceğe hazırlıyor

Düzce Üniversitesi İletişim ve Tanıtım Koordinatörlüğü’nün düzenlediği Tercih Programı’nda İletişim ve Tanıtım Koordinatörü Öğr.

Düzce Üniversitesi İletişim ve Tanıtım Koordinatörlüğü’nün düzenlediği Tercih Programı’nda İletişim ve Tanıtım Koordinatörü Öğr. Gör. Duygu Özdemir Cömert’in konuğu olan Düzce Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Serap Bayram, tercih yapacak öğrenciler için önemli bilgiler paylaştı.


Düzce Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nun 2009 yılında; Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü, Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü ve Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü şeklinde 3 bölüm olarak açıldığını söyleyen Dr. Öğr. Üyesi Serap Bayram, bu bölümlerin içerisinde yer alan; Çocuk Gelişimi Programı, Yaşlı Bakımı Programı ile İlk ve Acil Yardım Programı’nın öğrenci alımı yaptığını ifade etti.


Yüksekokul olarak; bilim ve teknolojiden yararlanan, evrensel ve toplumsal değerlere saygılı, mesleki açıdan yetkin, gelişime açık ve sağlık sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli teknikerler yetiştirmeyi amaçladıklarını dile getiren Dr. Öğr. Üyesi Bayram, teorik derslerin yanında uygulamaya da ağırlık veren bir eğitim sistemlerinin olduğunu vurguladı. Meslek Yüksekokulu’nda ders programları ve ders içeriklerinin Avrupa Yükseköğretim Alanı kapsamındaki “çeşitlilik ile birlik alanındaki denge” ilkesinin gözetilerek tasarlandığını açıklayan Serap Bayram, öğrencilere mesleki derslerin yanında aktarılabilir beceriler kazanmak adına seçenekler sunulduğunun altını çizdi.


Öğretim programlarında yürütülen derslerin yapısına göre aktif öğretim tekniklerinin kullanıldığına değinen Dr. Öğr. Üyesi Serap Bayram, teorik derslerde; anlatım, tartışma, örnek olay inceleme gibi yöntemlerin ağırlıklı olarak kullanıldığını ifade etti. Bireyi, aileyi bir bütün olarak ele alabilen, çocuk, yaşlı veya acil durumdaki birey gibi özellikli ve korunmaya muhtaç gruplarla çalışacağının farkında olan, kendini yenileyebilen ve geliştirebilen, etkili iletişim kurabilen, kendi kültürünü koruyan ve evrensel değerlere sahip, bilimsel, objektif, dürüst, toplumsal gerçeklere duyarlı, takım ve sorumluluk bilincine sahip, iş birliğine açık, idealist bireylerin Düzce Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’ndaki programları tercih etmeleri durumunda başarılı olacaklarını dile getiren Dr. Öğr. Üyesi Serap Bayram, tercih yapacaklara başarı dileyerek açıklamalarını sonlandırdı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İstanbul’da düzenlenen “Mahzen-34” operasyonunda elebaşılığını Sezai Gülmez’in yaptığı organize suç örgütü çökertildi İstanbul’da düzenlenen “Mahzen-34” operasyonunda elebaşılığını Sezai Gülmez’in yaptığı organize suç örgütü çökertildi. Operasyonda elebaşının da içerisinde bulunduğu organize suç örgütü üyesi 9 şüpheli yakalandı. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, İstanbul’da düzenlenen “Mahzen-34” operasyonunda elebaşılığını Sezai Gülmez’in yaptığı organize suç örgütünün çökertildiğini belirterek operasyonda elebaşının da içerisinde bulunduğu organize suç örgütü üyesi 9 şüphelinin yakalandığını kaydetti. "Aziz milletimizin bilmesini isterim ki; hangi büyüklükte olursa olsun organize suç örgütlerini çökertip, adalete teslim edeceğiz. Şafak sökerken de gün batarken de operasyonlarımız devam edecek" diyen Bakan Yerlikaya şunları kaydetti: "Emniyet Genel Müdürlüğü KOM Başkanlığı koordinesinde; İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğünce yapılan çalışmalar sonucu elebaşılığını Sezai Gülmez’in yaptığı organize suç örgütü üyesi şüphelilerin; suç işlemek amacıyla örgüt kurmak, kasten adam öldürmeye teşebbüs, iş yerlerine yönelik çok sayıda molotofkokteyli ve silahlı saldırı, genel güvenliğin kasten tehlikeye sokulması, 6136 sayılı kanuna muhalefet, tehdit ve mala zarar verme suçlarını işledikleri tespit edildi. Operasyon sonucu 3 adet ruhsatsız tabanca, çok sayıda şarjör ve fişeğe el konuldu. Operasyonları gerçekleştiren kahraman polislerimizi tebrik ediyorum. Allah ayağınıza taş değdirmesin. Milletimizin duası sizinle."
Adana Dede Korkut hikayeleri Türklerde kadının konumunu ortaya koyuyor Çukurova Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Refiye Şenesen, “Türk Kültüründe Dede Korkut Kitabı” adlı konferansında Dede Korkut hikayelerindeki kadının konum ve önemine değindi. Prof. Dr. Şenesen, Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Merkezi’nde (ÇÜTAM) verdiği konferansta, Dede Korkut Hikayelerinde genel olarak Oğuzların birtakım mücadelelerinin yer aldığını ifade ederek, “Bu mücadelelerin ikisi Oğuzların kendi aralarında yaptıkları mücadelelerdir. Bunlardan birinde Dirse Han ve oğlu Boğaç Han arasında geçer. Bir başka mücadele ise İç Oğuz ve Taş Oğuz karşılaşır” dedi. Prof. Dr. Şenesen, şunları kaydetti: “Dede Korkut Hikayelerinde sağlam temellere oturtulmuş bir sosyal yapıyla karşılaşırız. Eski kültür hayatımızı ile ilgili zengin bilgiye bu hikayelerde rastlıyoruz. Hikayelerde toplumun başında hanlar hanı diye gösterilen Begil oğlu Emren Hikayesinde padişah olarak ifade edilen Bayındır Han vardır. Bayındır Han’ın hikayelerindeki rolü beylere akın izin vermek, divanı toplamak, yılda bir defa büyük bir ziyafet vermektir. Hikayelerde kahraman olarak görünmez.” Dede Korkut Hikayelerinde hemen hemen tüm hikayelerde kadının önemli bir yer tuttuğunu söyleyen Ç.Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Refiye Şenesen, “Kadın bir güzellik sembolü olmanın yanında sosyal hayat içinde erkeğin yanında onun eşi ve ortağı olarak yer alır. Kadın sosyal hayat içinde düşüncesi alınan, eş seçiminde özgür, vefa duygusu gelişmiş, anne, iffet sahibi, saygı duyulan biridir. Bu özelliklerinin yanı sıra ata biner, kılıç kullanır, ok atar ve erkeklerle yarışır” şeklinde konuştu. Konferans sonunda Prof. Dr. Refiye Şenesen’e teşekkür belgesi verilirken hatıra fotoğrafı çekimi de gerçekleştirildi.