EĞİTİM
Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu Üyesi Akça’dan ara tatil açıklaması
28 Kasım 2025 Cuma - 13:27 Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu Üyesi Akça’dan ara tatil açıklaması Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu Üyesi Ahmet Akça, ara tatil uygulamasına ilişkin yaptığı değerlendirmede, sorunun tatillerde değil bu dönemlerin doğru yönetilememesinde olduğunu söyledi. Akça, tatilin çocuklarda çoğu zaman "boşa geçen zaman" algısı oluşturduğunu ifade etti. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, okullardaki ara tatil uygulamasının bu yıl yeniden değerlendirileceğini belirterek, öğrencilerden öğretmenlere ve velilere kadar tüm tarafların görüşlerinin dikkate alınacağını açıklamıştı. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, okullardaki ara tatil uygulamasının kaldırılmasına ilişkin bu yıl bir değerlendirme yapacaklarını belirtti. Bu konu kapsamında öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin şikayetlerini ve önerilerini dikkate alacağını açıklayan Bakanlık, hem velilerin hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin talepleri üzerine geniş kapsamlı bir karar alması bekleniyor. Bu kapsamda ara tatillerin kaldırılmasına ilişkin İhlas Haber Ajansı’na (İHA) özel açıklamalarda bulunan Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu Üyesi ve Özel Öğretim Derneği Başkanı Ahmet Akça, ara tatillerin kaldırılmasının olumlu ve olumsuz etkilerinin olacağını, fakat velilerin ara tatillerde çocuklarıyla etkili ve kapsamlı vakit geçiremediklerini belirterek, ara tatillerin kaldırılması konusunun Bakanlığın ve eğitim derneklerinin geniş kapsamlı bir şekilde ele alması gerektiğini ifade etti. "Ara tatillerin veliler tarafından bir sorun olarak ortaya çıktığı görülüyor" Ara tatillerin veliler için bir sorun teşkil ettiğini, çalışan ebeveynlerin çocuklarıyla vakit geçiremediklerini ve bu yüzden çocukların adaptasyon sürecinde sıkıntılar çektiğini belirten Akça, "Ara tatiller 2019-2020 yılı döneminde çıkan ‘Ortaöğretim Yönetmeliği’ ile hayatımıza girdi. O dönemdeki temel gerekçelerimiz özellikle uzun yaz tatillerinin çocukların eğitimden kopardığını ve akademik öğrenmeyi zayıflattığını, okulla olan irtibatlarını zayıflattığını, dolayısıyla bu uzun yaz tatilleri yerine yaz tatillerinin biraz daha kısaltılıp dönem içerisinde birer haftalık tatillerle eğitim öğretim sürecini yürütmek gündeme getirilmişti. Yaklaşık 5 sezondur bunu uyguluyoruz. 5 yılın sonunda geldiğimiz noktada bu ara tatillerin en azından veliler tarafından bir sorun olarak ortaya çıktığı görülüyor. Eğitimciler bu konuda hemfikir değiller. Bu tatillerin çok faydalı olduğunu düşünen eğitimcilerin olduğu gibi ara tatillerin çocukları okuldan soğuttuğuna dair hem eğitimciler hem öğrenciler hem de veliler tarafından bir kanaat de var. Bu kanaatlerin nereden beslendiğine baktığımızda aslında sorun tatiller değil. En büyük problem bu verilen araların doğru yönetilememesi. Çünkü tatil denildiği an Türkiye’de genellikle çocukların zihninde boşa geçirilen zaman gibi algılanıyor. Öğretmenlerin zihninde de eğitim öğretimden biraz uzaklaşıp kendilerini dinlendirmeleri gibi bir çağrışım yapıyor. Halbuki bunun gerekçelerine baktığımızda bu ara tatiller, çocukların hem sosyal gelişimlerini hem toplumsal gelişimlerini hem de eğitimsel, kültürel ve zihinsel birtakım aktivitelerini bu dönemde daha etkin yapabilsinler diye yapılmıştı" diye konuştu. "Veliler, ‘çocuklar evde boş duracağına okulda olsun’ diyor" Velilerin ara tatilin uygulanmasına yönelik şikayetlerinden en bilineninin çocuklarıyla etkili vakit geçiremedikleri olduğunu vurgulayan Akça, sözlerini şöyle sürdürdü: "Biz bu ülkenin geleceğini inşa edecek gençleri yetiştirmeye çalışıyoruz. Çocuğun yaşayarak ve görerek öğrenmesi gibi bir durum var. Biz bunu yaparak, yaşayarak, görerek öğrenmeyi sadece okul ekosistemi içerisinde mi yapabiliriz yoksa çeşitli esneklikler vererek çocuğun bizzat gezilere katılması gibi birtakım şeyleri yerinde öğrenmesine fırsat verecek zaman dilimleri mi oluşturmamız lazım, bütün bunların kendimize zaman tanıyarak değerlendirip buna göre bir karar verilmesi lazım. Veliler bu konuda ‘biz çocuğumuza nitelikli bir zaman planlayamıyoruz, çocuk evde boş duracağına okulda olsun’ diyor. Bizim kendi idarecilerimiz ve öğretmenleriz de bu dönütü alıyorlar ama eğitimsel açıdan yaklaştıklarında da ara tatil döneminin gerekli olduğunu söylüyorlar. O zaman bizim orta yolu bulmamız lazım. Bu ara tatillerin daha nitelikli hale getirilebilir mi bunun için neler yapılması lazım. Belki bu konuda çalışılabilir. Bu talepler gerçek bir zemine mi oturuyor yoksa bir algıya mı bunun doğru tartılması lazım. Çocuklarla nitelikli vakit geçirilebilir mi buna biraz kafa yormak lazım ama Bakanlığın bu konudaki yaklaşımını da doğru buluyorum. Çünkü ellerinde de 5 yıllık veriler var. Özellikle bu veriler öğrencinin ara tatillerde nitelikli zaman geçiremediğine dair ellerinde ciddi veriler olduğunu düşünüyorum."
Minik öğrenciler sağlık elçisi oldu
28 Kasım 2025 Cuma - 12:03 Minik öğrenciler sağlık elçisi oldu Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen "Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek Eğitim Programı" kapsamında Kozlu’da öğrenim gören toplam 150 öğrenci, erken yaşta sağlık bilinciyle buluşturuldu. Program; Kozlu İlçe Sağlık Müdürlüğü, UMKE ekipleri ve 112 Acil Sağlık personelinin iş birliğiyle Fatih Anaokulu (50 öğrenci) ve Kozlu Atatürk İlkokulu’nda (100 öğrenci) gerçekleştirildi. Eğitimlerle, öğrencilerin sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanması, sağlık okuryazarlığının artırılması ve sağlık çalışanlarıyla güvenli bir ortamda tanışması hedeflendi. Kozlu İlçe Sağlık Müdürü Dr. Abdulkadir Özdemir, programın amacını şu sözlerle açıkladı: "Minik öğrencilerimizin sağlık çalışanlarıyla ilk temaslarını hastane gibi kaygı oluşturabilecek ortamlarda değil, kendilerini güvende hissettikleri okullarında gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz. Böylece çocuklarımızın sağlık hizmetlerine yönelik olumlu algılar geliştirmesi ve sağlıkla ilgili temel davranış becerilerini erken yaşta kazanması bizim için çok önemli." Program kapsamında; Diş Hekimi Dt. Duygu Işık, Fizyoterapist Feyza Nur Ad, Çocuk Gelişimi Uzmanı Seçil Doğan, Ebe Elif Cebeci ve Ebe Arzu Acar tarafından öğrencilere ağız ve diş sağlığı, el hijyeni, fiziksel aktivitenin önemi, sağlıklı beslenme ve teknoloji bağımlılığı konularında eğitimler verildi. Miniklere uygulamalı ağız ve diş muayenesi de yapıldı. Programa destek veren UMKE ve 112 Acil Sağlık ekipleri ise öğrencilere ambulans tanıtımı, acil durumlarda 112’nin doğru kullanımı ve basit ilk yardım uygulamaları hakkında bilgilendirme yaptı. Çocuklar, ambulansın içini gezerek sağlık çalışanlarından birebir bilgi alma fırsatı buldu. Kozlu İlçe Sağlık Müdürlüğü, sağlıklı nesiller yetiştirmek amacıyla eğitim çalışmalarının devam edeceğini duyurdu.
Bayburt’ta lise öğrencilerine ‘Gençlik ve Sorumluluk Bilinci’ konferansı verildi
28 Kasım 2025 Cuma - 11:05 Bayburt’ta lise öğrencilerine ‘Gençlik ve Sorumluluk Bilinci’ konferansı verildi Bayburt Müftülüğü Gençlik Koordinatörlüğü ve Bayburt Lisesi iş birliğiyle ’Kültür İzinde Buluşmalar’ temasıyla lise öğrencilerine yönelik konferans düzenlendi. Çoruh Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen programda, İl Müftüsü Bayram Danacı, ’Gençlik ve Sorumluluk Bilinci’ konulu konferans verdi. Danacı, ideal bir gencin sorumluluklarının farkında olması gerektiğini belirterek, "İslam’ın arzu ettiği ideal bir genç, sorumluluğunun farkında olan gençtir. Kişinin en önemli sorumluluğu Allah’a karşı olan sorumluluğudur. Allah’a karşı olan sorumluluğumuz ise O’nun emirlerine ve yasaklarına hakkıyla uymaktır. Bu da kulluk bilincidir" dedi. Danacı, İslam dininin temel gayesinin insanı korumak olduğunu ifade ederek, "İslam; insanların canının, aklının, dininin, malının ve neslinin korunmasını temel hedef olarak görmüştür. Bunların tamamına olan sorumluluklarımızı peygamber efendimiz bizlere en güzel şekilde anlatmıştır. Bizler İslam’ın istediği ideal bir genç olmak için başta yüce kitabımız Kur’an-ı Kerim’i, peygamber efendimizin hayatını iyi okumalıyız. Rabbimizin bize verdiği akıl nimetini en güzel şekilde kullanarak, sorumluluklarımızı yerine getirmeliyiz" şeklinde konuştu. Programda konuşma yapan İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Faruk Kahraman ise, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin nihai hedefi, yetkin ve erdemli insanlar yetiştirmektir. Yetkinlik ve erdem, birbirini tamamlayan iki önemli değerdir. Sizlerin bu değerlere bağlı olarak yetişeceğinize içtenlikle inanıyorum¨ dedi. Konferansa İl Müftüsü Bayram Danacı, İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Faruk Kahraman, Bayburt Lisesi Müdürü Gökhan Karakurt, gençlik koordinatörleri, manevi danışmanlar, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.
Bingöl’de dezavantajlı bireylere yangın ve afet farkındalık eğitimi verildi
28 Kasım 2025 Cuma - 10:59 Bingöl’de dezavantajlı bireylere yangın ve afet farkındalık eğitimi verildi Bingöl’de dezavantajlı bireylere yangın ve afet farkındalık eğitimi verildi. Bingöl Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, Sosyal Yaşam Merkezi’nde dezavantajlı bireylere yönelik yangın ve afet farkındalık eğitimi verdi. Eğitimde katılımcılara ilk müdahale, yangın anında yapılması gerekenler ve acil çağrı süreci hakkında bilgi aktarıldı. Yaklaşık 20 yıldır arama kurtarma çalışmalarında yer alan ve 9 yıldır aktif olarak itfaiyede görev yapan İtfaiye Eğitmeni Nadir Kömürboğa, yürütülen eğitim faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Kömürboğa, mahallelere inerek halka yangın anında yapılması gerekenleri öğrettiklerini belirterek, "Halkımıza ilk müdahalenin nasıl yapılması gerektiğini, 112’nin nasıl aranacağını ve temel itfaiye bilincini aktarıyoruz. Bingöl deprem bölgesi olduğu için AFAD farkındalık eğitimlerini de yoğun şekilde veriyoruz. Amacımız halkımızı muhtemel afet ve yangınlara karşı bilinçlendirmek" dedi. Kömürboğa, Bingöl Belediye Başkanı Erdal Arıkan’ın deprem konusuna verdiği önem doğrultusunda bir arama kurtarma aracının itfaiyeye tahsis edildiğini dile getirerek, "Bu araç sayesinde deprem, yangın, kaza ve sel gibi olaylarda daha hızlı ve profesyonel müdahalede bulunabiliyoruz. Bu büyük bir proje ve halkımıza doğrudan katkı sağlıyor" diye konuştu. Eğitim kapsamında arama kurtarma aracı da dezavantajlı bireylere tanıtıldı. Görevliler, eğitim faaliyetlerinin düzenli olarak sürdürüleceğini bildirdi.
TOGÜ, UGTAS 2025’e ev sahipliği yaparak tarımda gençlik vizyonunu öne çıkardı
28 Kasım 2025 Cuma - 10:53 TOGÜ, UGTAS 2025’e ev sahipliği yaparak tarımda gençlik vizyonunu öne çıkardı Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi (TOGÜ) ev sahipliğinde başlayan UGTAS-2025, Türk dünyası gençlerini tarım alanında bilimsel iş birliği ve ortak kültürel bilinç etrafında buluşturdu. TOGÜ ev sahipliğinde düzenlenen Uluslararası Türk Dünyası Gençlik Tarım Sempozyumu (UGTAS-2025) açılış programıyla başladı. Türk Dünyasından kültürel dans ve müzik gösterisi Açılış konuşmalarından önce, öğrenciler Türk Dünyasına ait kültürel danslar ve müzikleri içeren bir gösteri sundu. Renkli performanslar, sempozyuma hem kültürel zenginlik hem de coşkulu bir atmosfer kattı. "Tarım Lisesi Türk Dünyası ile bilimsel bir köprü kuruyor" Sempozyum başkanı ve Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tarım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Prof. Dr. Turgut Atay, açılış konuşmasında sempozyumun önemine vurgu yaptı. Prof. Dr. Atay, Tarım Lisesinin üniversitenin modern altyapısından yararlandığını ve akademik personelin katkısıyla güçlü bir eğitim modeli sunduğunu belirtti. Atay; "Tarım alanındaki güncel gelişmelerin ele alınacağı bu sempozyumun, coğrafyalar farklı olsa da gönül birliği taşıyan Türk dünyası ile ülkemiz arasında ortak bir kültürel ve bilimsel bilinç oluşturacağına inanıyoruz" dedi. "Tarım artık geleceğin stratejik alanıdır" Tokat İl Tarım ve Orman Müdürü Ömer Cebeci ise tarımın insanlık tarihi boyunca üstlendiği hayati rolü hatırlattı. Cebeci; "Tarım; beslenmeden istihdama, kırsal kalkınmadan göçün dengelenmesine kadar birçok kritik görevi üstlenmiştir. Artan nüfusla birlikte gıda ihtiyacının geleneksel yöntemlerle karşılanması her geçen gün zorlaşmaktadır. Tarım artık yalnızca geçmişimizin bir geleneği değil, geleceğimizin stratejik bir alanıdır. Sensörler, algoritmalar ve veriye dayalı karar mekanizmalarıyla tarım tamamen yeni bir anlayışa doğru evrilmektedir" diye konuştu. Bilimsel etkileşimi güçlendiren bir platform Yüz yüze ve çevrim içi oturumlarla gerçekleştirilen UGTAS-2025, Türk dünyası gençleri arasında bilimsel iş birliğini artırmayı ve genç araştırmacıların uluslararası görünürlüğünü güçlendirmeyi amaçlıyor.