EĞİTİM
07 Aralık 2025 Pazar - 10:13 Greenmetric 2025 sonuçları açıklandı: İGÜ’nün çevre ve sürdürülebilirlikteki başarısı devam ediyor "UI GreenMetric Dünya Üniversite Sıralaması 2025" sonuçları açıklandı. Çevresel sürdürülebilirlik çalışmalarıyla dikkat çeken İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), önceki yıllardaki yükselişini sürdürerek, bu yıl da önemli bir başarıya imza attı. İlk kez 2022 yılında GreenMetric sıralamasına giren İGÜ, 2025 yılında toplam puanını yükselterek dünya sıralamasında 669’uncu sıraya yerleşti. Genel sıralamada bin 547 üniversite arasında değerlendirilen İGÜ, Türkiye genelinde 71’inci, Türkiye’deki vakıf üniversiteleri arasında ise 14’üncü sırada yer aldı. 2010 yılında Endonezya’da başlatılan GreenMetric Dünya Üniversite Sıralaması, tüm dünyadan üniversiteleri sürdürülebilirlik performansları doğrultusunda değerlendiriyor. Kampüs yerleşimi ve altyapı, enerji ve iklim değişikliği, atık yönetimi, su kaynakları, ulaşım, eğitim ve araştırma olmak üzere 6 ana kriter üzerinden yapılan değerlendirme, çevresel farkındalığı artırmayı ve yükseköğretimde sürdürülebilirlik kültürünü güçlendirmeyi hedefliyor. Bu yılki sonuçlarla birlikte İstanbul Gelişim Üniversitesi, sürdürülebilirlik alanındaki kararlı adımlarını ve çevresel etkiyi azaltmaya yönelik sistematik çalışmalarını bir kez daha ortaya koymuş oldu. Uluslararası başarılara bir yenisi daha eklendi Yaptığı çalışmalarla uluslararası platformlarda öne çıkan İstanbul Gelişim Üniversitesi, sürdürülebilirlik alanındaki başarısını diğer küresel derecelendirme sonuçlarıyla da pekiştiriyor. GreenMetric 2025 sonuçları ise, İGÜ’nün çevre politikaları ile küresel rekabet gücünü artıran bu başarının tamamlayıcı bir adımı niteliğinde. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na uyumlu şekilde çalışmalarını sürdüren İstanbul Gelişim Üniversitesi; enerji yönetimi, doğal kaynakların korunması, çevresel zararların azaltılması ve kampüs içinde yeşil dönüşümün hızlandırılması alanlarında çalışmalar yürütüyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından verilen "Sıfır Atık Belgesi" ile bu yaklaşımı resmi olarak da tescil edilen İGÜ, kampüs genelindeki atık yönetim sistemleriyle sürdürülebilirliğe yönelik uygulamalarını güçlendirmeye devam ediyor. "Sürdürülebilirlik bir tercih değil, üniversite yönetim kültürünün gerekliliğidir" Sonuçları değerlendiren İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bahri Şahin, sürdürülebilirliğin üniversitenin stratejik vizyonundaki yerine ilişkin şunları söyledi: "GreenMetric 2025 sonuçları, üniversitemizin çevresel sürdürülebilirlik alanında benimsediği kurumsal vizyonun güçlü bir yansımasıdır. Sürdürülebilirlik artık üniversitelerin sadece kampüs yaşamını düzenleyen bir unsur değil, eğitimden araştırmaya, enerji yönetiminden toplumsal katkı projelerine kadar tüm akademik ve idari süreçlere yön veren temel bir yaklaşım hâline gelmiştir. İstanbul Gelişim Üniversitesi olarak enerji verimliliği, kaynakların rasyonel kullanımı, yeşil alan yönetimi ve çevresel farkındalık eğitimleri gibi alanlarda çok boyutlu çalışmalar yürütüyoruz. Bu başarı, akademisyenlerimizin, idari kadrolarımızın ve öğrencilerimizin ortak çabalarının ürünüdür. Sürdürülebilirlik kültürünün üniversitemizde kalıcı hâle gelmesi için çalışmalarımızı gelecekte daha kapsamlı şekilde sürdürmeye kararlıyız." Sürdürülebilir bir gelecek için çalışmalar devam ediyor İstanbul Gelişim Üniversitesi, GreenMetric 2025 sonuçlarıyla çevresel sorumluluğu merkeze alan, sürdürülebilirlik politikalarını güçlendiren ve uluslararası rekabet gücünü artıran bir yükseköğretim kurumu olarak başarı grafiğini sürdürdü. Üniversite, sürdürülebilir bir gelecek için eğitim, araştırma ve toplumsal katkı ekseninde yürüttüğü çok yönlü çalışmaları önümüzdeki yıllarda daha da geliştirmeyi hedefliyor.
06 Aralık 2025 Cumartesi - 21:07 OMÜ’de 182 akademisyen akademik yükseltme töreniyle tebrik edildi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ), 2023 yılında profesör, doçent ve doktor öğretim üyesi unvanı alan 182 akademisyen için bu yıl ikinci kez "Akademik Yükseltmeleri Tebrik Buluşması" düzenledi. Rektör Prof. Dr. Fatma Aydın’ın ev sahipliğinde gerçekleşen etkinlikte, akademik kariyer basamaklarında önemli başarılar elde eden öğretim üyeleri tebrik edildi. Rektörlük binası fuaye alanında düzenlenen buluşma, akademik dayanışmayı güçlendiren samimi bir atmosferde gerçekleştirildi. Unvanları resmiyet kazanan akademisyenlere belgeleri takdim edilirken, tören OMÜ’nün bilimsel üretim gücünü yansıtan önemli bir buluşmaya dönüştü. "Akademik yükselmeler, araştırma üniversitesi olma vizyonumuzun temel yapı taşlarıdır" Konuşmasında OMÜ’nün araştırma kapasitesini güçlendirme hedefini vurgulayan Rektör Prof. Dr. Fatma Aydın, "Her akademik yükselme, hem bireysel emeğin hem de OMÜ’nün bilimsel ilerleyişinin güçlü bir göstergesidir. Öğretim üyelerimizin yaptığı çalışmalar, üniversitemizin ulusal ve uluslararası görünürlüğünü artırmakta; araştırma, eğitim ve topluma hizmet misyonumuza değer katmaktadır. Üniversitemiz, araştırma üniversitesi olma yolunda kararlılıkla ilerlemektedir. Bu hedefe ulaşmanın en önemli unsuru ise nitelikli akademik kadromuzdur. Bugün unvan alan her bir akademisyenimiz, OMÜ’nün bilimsel üretim gücünü daha da ileri taşıyacak güçlü birer aktördür. Akademik yolculuğunuzun her aşamasında gösterdiğiniz özveriyle OMÜ’nün vizyonunu geleceğe taşıyacağınıza yürekten inanıyorum" dedi. 107 doçent, 75 doktor öğretim üyesi unvanı Buluşmada, 2023 yılı içinde 107 akademisyenin doçent, 75 akademisyenin ise doktor öğretim üyesi unvanı aldığı belirtildi. Toplam 182 akademisyenin akademik atamaları, OMÜ’nün güçlü akademik kadrosunun bir yansıması olarak değerlendirildi. Etkinlik, toplu fotoğraf çekimi ve teşekkür konuşmalarının ardından sona erdi. Programa ayrıca Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Alper Kesten, Prof. Dr. Çetin Kurnaz, Prof. Dr. Ayşe Pınar Sumer, Rektör Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Aras, Doç. Dr. Emine Şendurur ve Doç. Dr. Begüm Korunur Engiz de katıldı.
06 Aralık 2025 Cumartesi - 19:37 Kütahya Tavşanlı’da 36 kız hafız için görkemli icazet töreni Kütahya’nın Tavşanlı ilçesinde bulunan Kavaklı Kız Kur’an Kursu’nda hafızlık eğitimlerini tamamlayan 36 hafız için görkemli bir icazet töreni düzenlendi. Kursun 29. Hafızlık İcazet Merasimi, Tavşanlı Proje Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Vatandaşların yoğun katılım gösterdiği törende, salon hıncahınç dolarken, merasimde büyük bir manevi coşku yaşandı. Tören, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Ardından Tavşanlı İlçe Müftüsü açılış konuşmasını gerçekleştirdi. Programa katılan önemli isimler arasında; daha önce Kütahya İl Müftülüğü görevini yürütmüş olan Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Dr. Hüseyin Hazırlar, AK Parti Kütahya milletvekilleri Adil Biçer, Mehmet Demir ve İsmail Çağlar Bayırcı, Kaymakam Ömer Faruk Özdemir, AK Parti İl Başkanı Ceyda Çetin Erenler, AK Parti İlçe Başkanları, İlçe Milli Eğitim Müdürü Refik Raşit Küçükkağnıcı, İl Müftüsü Dr. İrfan Açık, İl Müftü Yardımcıları Tahsin Ekim ve Gülay Demirci, çevre ilçelerin müftüleri (Hisarcık, Domaniç, Emet, Çavdarhisar, Simav, Gediz) ile birlikte çok sayıda vatandaş yer aldı. Merasim boyunca manevi atmosfer üst düzeydeydi. Ayasofya-i Kebir Camii Baş İmam Hatibi Kurra Hafız Ferruh Muştuer’in etkileyici Kur’an tilaveti, katılımcılara unutulmaz anlar yaşattı. Yeni hafızlar da okudukları ilahilerle programa ayrı bir güzellik kattı. Törende en çok alkış alan ve duygusal anların yaşandığı bölüm ise, 36 kız hafızın babalarının sahneye çıkarak evlatlarını tek tek tebrik etmesi oldu. Bu anlar, salonda büyük bir takdirle karşılandı. Programın sonunda, protokol üyeleri ve milletvekilleri birer konuşma yaparak hafızlıklarını tamamlayan öğrencileri ve ailelerini tebrik etti, genç hafızlara hayat boyu başarılar diledi.
BUÜ ile Sumgayıt Devlet Üniversitesi akademik işbirliği yapacak
23 Kasım 2025 Pazar - 13:54 BUÜ ile Sumgayıt Devlet Üniversitesi akademik işbirliği yapacak Türk dünyası ile akademik ve bilimsel ortaklığın geliştirilmesi hedefiyle çok sayıda faaliyet gerçekleştiren Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ), Azerbaycan Sumgayıt Devlet Üniversitesi ile de özel bir protokolü hayata geçirdi. BUÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Zekeriyya Arı, resmi görüşmeler kapsamında Azerbaycan Sumgayıt Devlet Üniversitesi yöneticileriyle bir araya geldi. Ortak faaliyetlerin geliştirilmesi noktasında karar kılan taraflar, hazırlanan ikili işbirliği protokolüne imza attı. İmza töreninde konuşan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Zekeriyya Arı, Türk dünyası başta olmak üzere uluslararası arenada faaliyet gösteren tüm yükseköğretim kurumları ile ilişkilerin geliştirilmesine özen gösterdiklerinin altını çizdi. Kardeş ülke olarak gördükleri Azerbaycan’ın üniversiteleri ile geçmişten gelen yakın dostluklarının bulunduğunu aktaran Prof. Dr. Arı; "Üniversitemiz, Türk Dünyası Yükseköğretim Alanında ivme kazanan çalışmalarıyla dikkat çekmektedir. Özellikle Türk Devletleri Teşkilatı’nın öncül programı konumunda olan Orhun Değişim Programı kapsamında üniversitemizin yürüttüğü faaliyetler, bölgesel akademik bütünleşmeye ve Türk Dünyası üniversiteleri arasındaki işbirliğinin derinleşmesine katkılar sunmaktadır" dedi. Arı, Sumgayıt Devlet Üniversitesi ile de Orhun Değişim Programı dâhil olmak üzere çok boyutlu işbirliği imkânlarının geliştirilmesine yönelik ortaklık yürüteceklerini ifade etti. BUÜ, aynı zamanda Azerbaycan’ın Sumgayıt şehrinde gerçekleştirilen 1. Uluslararası Finans, Muhasebe, Denetim ve Dijitalleşme Sempozyumu’na da katkı sağladı. BUÜ’yü temsilen Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Zekeriyya Arı’nın yer aldığı sempozyum; Türkiye başta olmak üzere, Türk dilinde eğitim veren 30’dan fazla üniversitenin temsilcilerini bir araya getirdi. Finans, muhasebe, denetim ve dijitalleşme alanlarındaki güncel gelişmelerin değerlendirildiği kapsamlı bir akademik platform olan sempozyumun açılışında Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Zekeriyya Arı da konuşma yaptı.
Rektör Özölçer, 8. Uluslararası Ar-Ge Proje Pazarı’nın kapanış törenine katıldı
23 Kasım 2025 Pazar - 13:21 Rektör Özölçer, 8. Uluslararası Ar-Ge Proje Pazarı’nın kapanış törenine katıldı Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEUN) Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, Bartın Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen 8. Uluslararası Ar-Ge Proje Pazarı etkinliğinin kapanış programına katıldı. Etkinlik; Bartın Üniversitesi ile Almanya’dan Saarland Üniversitesi, Azerbaycan’dan Hazar Üniversitesi, Bosna Hersek’ten Uluslararası Saraybosna Üniversitesi, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden Uluslararası Final Üniversitesi, Malezya’dan Putra Üniversitesi ve Özbekistan’dan Mamun Üniversitesi iş birliğinde gerçekleştirildi. Program kapsamında BEUN Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Akkaya’yı makamında ziyaret etti. Rektör Akkaya, ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek Özölçer’e nazik katılımlarından dolayı teşekkür etti ve üniversiteler arası iş birliğinin önemine dikkat çekti. Makam ziyaretinin ardından Rektör Özölçer, etkinlik alanındaki proje stantlarını gezdi. Akıllı lojistik, akıllı teknolojiler, büyük veri ve analitik, bulut teknolojisi, savunma sanayii, siber güvenlik, nesnelerin interneti, otomasyon ve sürdürülebilir çevre teknolojileri gibi farklı alanlarda hazırlanan projeler hakkında bilgi alan Özölçer, genç araştırmacıların ve girişimcilerin ortaya koyduğu yenilikçi çalışmaları takdirle değerlendirdi. Ardından kapanış ve ödül töreni gerçekleştirildi. Törende konuşan Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Akkaya, programa teşrifleri dolayısıyla BEUN Rektörü Prof. Dr. Özölçer’e teşekkür ederek Ar-Ge Proje Pazarı’nın Türkiye’nin bilim ve teknoloji vizyonuna önemli katkılar sunduğunu ifade etti. Törenin devamında dereceye giren projelere ödülleri takdim edildi. BEUN Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, ödül alan proje sahiplerini tebrik ederek başarılarının devamını diledi ve Türkiye’nin bilimsel ve teknolojik ilerlemesine katkı sağlayacak nitelikli projelerin desteklenmesinin önemini vurguladı.
Manisa TSO’dan Öğretmenler Günü’nde proje okuluna özel program
23 Kasım 2025 Pazar - 13:18 Manisa TSO’dan Öğretmenler Günü’nde proje okuluna özel program Manisa Ticaret ve Sanayi Odası (Manisa TSO), 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla destek verdiği proje okulu Polinas Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmenlerini ağırladı. Giritligil Hotel Taş Fabrika’da düzenlenen programa Manisa TSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Protokol Yürütme Kurulu Başkanı Sezen Şenay, Yunusemre İlçe Milli Eğitim Müdürü Yıldıray Demirtaş, Okul Müdür Vekili Dilek Yeşilçam ve öğretmenler katıldı. Programda konuşan Sezen Şenay, öğretmenlerle bir araya gelmekten büyük mutluluk duyduklarını ifade ederek, Manisa’nın üretim gücünün ve geleceğinin öğretmenlerin emekleriyle şekillendiğini vurguladı. Şenay, Polinas MTAL’in akademik başarılarının yanı sıra sportif dereceleri, ürettiği projeler ve sektörle kurduğu güçlü iş birlikleriyle örnek bir eğitim kurumu olduğunu belirtti. Öğrencilerin farklı branşlarda elde ettiği başarıların gurur verici olduğunu söyleyen Şenay, Erasmus ve AB projeleri ile özel sektör ortaklıklarının da okulun yenilikçi vizyonunun göstergesi olduğunu ifade etti. Manisa TSO olarak okul ile yürütülen yeşil dönüşüm, mesleki gelişim ve istihdama hazırlık projelerinden duydukları memnuniyeti dile getiren Şenay, Ankara’daki görevlendirmesi nedeniyle programa katılamayan ve Manisa’yı temsilen "Yılın Öğretmeni" seçilen Müdür Sibel Gümüş’ü de tebrik etti. "Bugün sizin gününüz" diyen Şenay, tüm öğretmenlerin Öğretmenler Günü’nü kutlayarak emeklerinden dolayı teşekkür etti. Yunusemre İlçe Milli Eğitim Müdürü Yıldıray Demirtaş ve Okul Müdür Vekili Dilek Yeşilçam da yaptıkları konuşmalarda Manisa Ticaret ve Sanayi Odasına eğitime sağladıkları desteklerden dolayı teşekkür etti.
Öğretmenler Aydın’ın bin yıllık tarihinde yolculuk yaptı
23 Kasım 2025 Pazar - 13:14 Öğretmenler Aydın’ın bin yıllık tarihinde yolculuk yaptı Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademileri kapsamında düzenlenen ’Aydın’ın Tarihi İzlerinde Bir Gün: Kent Hafızası Yürüyüşü’ etkinliği gerçekleştirilirken, ’Şehir ve Kültür Akademisi’ başlığı altında düzenlenen etkinlikte katılımcılar, kentin köklü tarihini yerinde keşfetme fırsatı buldu. Rehberliğini ADÜ İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi’nden Arş. Gör. Mükerrerem Kürüm’ün yaptığı yürüyüş, Ramazan Paşa Camii önünde başladı. Katılımcılar, Aydın’ın Anadolu Beylikleri döneminden kalan bin yıllık kültürel mirasına, sokaklarında saklı tarihi katmanlarına ve geçmişten günümüze uzanan kent hafızasına tanıklık etti. Gerçekleştirilen gezide Aydın’ın kültürel dokusu ayrıntılarıyla ele alınırken, yürüyüş süresince şehrin hafızasında yer eden önemli yapılar, tarihi olaylar ve toplumsal izler katılımcılarla paylaşıldı. İlgi gören etkinlik, hem bilgilendirici hem de keyifli bir kültür yolculuğu olarak tamamlandı. Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü, kent kültürünü tanımaya yönelik bu tür etkinliklerin devam edeceğini belirtti. Projede yer alan Sökeli eğitimci ve aynı zamanda Söke Tarih Araştırmaları ve Kültür Değerlerini Koruma Derneği Başkanı İsmail Caner Genç, projenin Söke ayağını oluşturmak için de görüşme yaptıklarını söyledi. Genç, "proje içinde yer alan öğretmenlerimizi Sökemizin tarihi mekanlarında da ağırlamak isteriz" dedi. Bir sonraki etkinlik "Aydın’ın fethi ve Türkleşmesi" başlığıyla Doç. Dr. Ramazan Kemal Haykıran’ın sunumuyla yine Aydın’da gerçekleşecek.
Muğla etkileşim günlerinde öğretmenler kültürel mirasla buluştu
23 Kasım 2025 Pazar - 13:07 Muğla etkileşim günlerinde öğretmenler kültürel mirasla buluştu Muğla ilindeki öğretmenler arasında etkileşimi artırmayı ve dayanışmayı güçlendirmeyi hedefleyen Muğla Öğretmen Etkileşim Günleri Projesi, 2025-2026 eğitim öğretim yılında da devam ediyor. Muğla İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen Muğla Öğretmen Etkileşim Günleri kapsamında İl Müdürü Emre Çay, Menteşe ilçemizde görev yapan öğretmenlerle Yaraş İzci Evi’nde bir araya geldi. Doğayla iç içe, sıcak ve samimi bir atmosferde gerçekleşen program, öğretmenler arasındaki etkileşimi güçlendiren güzel anlara sahne oldu. Etkinlikte, Muğla’nın köklü kültürünü yaşatmak amacıyla yöremize özgü çekişte zeytin kırma geleneği uygulandı. Öğretmenler, hem bu geleneksel yöntemi deneyimleme fırsatı buldu hem de kültürel mirasın geleceğe aktarılmasına katkı sundu. Ardından keşkek dövme etkinliğiyle imece geleneği canlandırıldı. Programın bir diğer bölümü, katılımcıların yoğun ilgi gösterdiği geleneksel Türk okçuluğu etkinliğiydi. Öğretmenlerimiz ata sporlarımızdan okçuluğu deneyimleyerek Türk kültürünün köklü değerlerine dair anlamlı bir yolculuğa çıktı. Gün boyunca süren sohbetler, paylaşımlar ve birlikte yapılan etkinlikler; öğretmenlerimizin birlik, beraberlik ve dayanışma ruhunu pekiştirdi. İl Millî Eğitim Müdürü Emre Çay, etkinlikte tüm öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü kutlayarak Muğla’nın eğitim yolculuğuna değer katan tüm öğretmenlere teşekkürlerini iletti
Görme engeline inat başarıya yürüyen öğretmen: Şimdi özel öğrencilerine rehberlik ediyor
23 Kasım 2025 Pazar - 12:43 Görme engeline inat başarıya yürüyen öğretmen: Şimdi özel öğrencilerine rehberlik ediyor Kırıkkale’de özel eğitim uygulama okulunda rehber öğretmeni olarak görev yapan görme engelli İsmail Üstün, kendi yaşam deneyiminden aldığı güçle öğrencilerinin dünyasına dokunarak onlara yön veriyor. Üstün, özel eğitimde görev yapmanın kendisi için "öğretmenlik mesleğinin adeta zirve yaptığı yer" olduğunu belirtti. Kırıkkale Mehmet Işıtan Özel Eğitim Uygulama Okulu’nda 20 yıldır görev yapan rehberlik öğretmeni İsmail Üstün (44), doğuştan gelen görme engeline rağmen mesleğini ilk günkü heyecanla sürdürüyor. 1981’de Kırıkkale’de dünyaya gelen Üstün, ailesinin yönlendirmesiyle ilkokul ve ortaokulu Görme Engelliler Okulu’nda tamamladı. Liseyi Keskin’de bitiren Üstün, daha sonra Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü’nü kazanarak 2005 yılında mezun oldu. Göreve Tekirdağ’da başlayan Üstün, 5 yıllık hizmetin ardından memleketi Kırıkkale’ye dönerek yaklaşık 15 yıldır özel eğitim öğrencileriyle çalışıyor. Her sabah sınıfa adımını atan Üstün, öğrencilerinin sesleriyle dünyasının renklendiğini söylüyor. Özel eğitimin sabır, sevgi ve anlayış gerektiren bir alan olduğuna dikkat çeken Üstün, engellerin aşılabileceğini kendi yaşam hikâyesiyle öğrencilere gösteriyor. 20 yıldır yüzlerce öğrencinin hayatına dokunan görme engelli öğretmen, hem rehber hem rol model olarak özel eğitim sınıflarında iz bırakmaya devam ediyor. "Ailem beni okumaya yönlendirdi" Üstün, yaşadığı zorlukları öğrencilerine rehberlik etmeye dönüştürdü. Doğuştan görme engelli olan Üstün, İHA muhabirine yaptığı açıklamada, çocukluk döneminden itibaren eğitim hayatını kararlılıkla sürdürdüğünü ve özel eğitimi gönülden seçtiğini söyledi. Doğuştan görme engeli bulunduğunu ifade eden Üstün, "1981 Kırıkkale doğumluyum. Doğuştan gelen görme engelim vardı. Ailemin bilinçli tutumu ve bu durumu erken yaşta kabullenmeleri sayesinde küçük yaşlardan itibaren beni okumaya yönlendirdiler. Görme Engelliler Okulu’nda ilkokul ve ortaokulu okudum. Liseyi Keskin’de tamamladım. Daha sonra Hacettepe Üniversitesi’ni kazanarak Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünden 2005 yılında mezun oldum ve göreve başladım" dedi. "Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla çalışmak bambaşka bir duygu" Tekirdağ’da 5 yıl görev yaptıktan sonra memleketine dönerek Kırıkkale’de hizmet etmeyi tercih ettiğini anlatan Üstün, Kırıkkale Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimini tamamladığını kaydetti. Yaklaşık 15 yıldır özel eğitim okulunda görev yaptığını belirten Üstün, özel eğitimi seçme nedenini ise şu sözlerle anlattı: "Çünkü ben de özel eğitim ihtiyacı olan bir bireydim. Ailemle birlikte yaşadığımız sıkıntılar kolay değildi. Akranlarım gibi her kaynağa, her mekana kolayca erişemiyordum. Benim gibi olabilen, benim gibi hissedebilen öğrencilere ve benim ailem gibi zorluk yaşayan ailelere yardımcı olmak istedim. Bu tamamen gönülden gelen bir şey; yoksa herhangi bir okula atanabilir ve orada da severek çalışabilirdim. Elbette her okulda görev yapmak çok mukaddes, çok kutsaldır. Ancak özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla çalışmak bambaşka bir duygu. Öğretmenlik mesleğinin adeta zirve yaptığı yer diyebiliriz." Özel eğitim alanındaki görevinin kendisine büyük anlam kattığını belirten Üstün, "Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarla hemhâl olabilmek, onlarla vakit geçirebilmek ve bir rehber öğretmeni olarak onlara gerçekten rehberlik edebilmek; mesleğimi tam anlamıyla icra ettiğimi hissettiriyor" dedi.
Göz teması olmasa da gönül bağı kurup öğretiyorlar
23 Kasım 2025 Pazar - 11:28 Göz teması olmasa da gönül bağı kurup öğretiyorlar Görme engelli öğretmenler öğrencileriyle göz teması kuramasa da kurdukları gönül temasıyla hiçbir engel yaşamadan eğitim-öğretim hizmeti veriyor. Sivas’ta Halk Eğitim Merkezi’nde öğretmenlik yapan görme engelli Selman Devecioğu ve Hayri Yılmaz, mesleki başarıları ve azimleriyle dikkat çekiyor. Ders anlatırken öğrencileriyle göz teması kuramasalar da kurdukları gönül bağıyla tüm engelleri ortadan kaldırıyorlar. Sivas Halk Eğitim Merkezi Akşam Okulu’nda sınavlara hazırlık kursları başta olmak üzere birçok alanda ders veren görme engelli öğretmenler, mesleklerine olan aşklarıyla görme engelli diğer bireylere de hem örnek oluyor hem de umut veriyorlar. Selman Devecioğu, 2014 yılından bu yana mesleğini severek yaptığını belirterek "Öğretmenlik engelli engelsiz herkesin yapabileceği kutsal mesleklerden birisidir. Öğretmenlik yaparken en büyük beklentimiz herhangi bir önyargı ile karşılaşmamaktır. Öğretmen olabilmek için engelli adaylar da engelli olmayan adaylar da aynı yollardan geçiyor. Öğrencilerimize kavuşma isteğimiz hepimiz için de aynı. Aynı düzey sınavlardan geçerek öğretmen oluyoruz. Öğretmen olduktan sonra da insanları engelli veya engelli olmayan bireyler olarak değil de herkesi bir insan olarak görmek ve değerlendirmek lazım" dedi. "Göz teması kuramamak engel olmuyor" Devecioğlu, öğrencileriyle göz teması kuramamanın kendileri için engel teşkil etmediğini ifade edip, "Bugüne kadar beni inciten ve kıran bir öğrencim olmadı. Bana, ‘Öğrencilerinle göz teması kuramayınca sıkıntı olmuyor mu’ diye soranlar oluyor. Yetişkin öğrencilere eğitim veriyoruz. Gönüller birbirine uyduğu zaman göz temasına gerek kalmıyor. Gözlerimizle yaşadığımız ufak tefek sorunlar oldu ancak bunlar hiçbir zaman disiplini bozacak seviyeye ulaşmadı. Bir öğrencimin sınıfta telefonla oynadığını hissedebiliyorum ve uyarıyorum. Mesleğe ilk başladığım zamanlarda öğrencilerimden biri sınıfta makyaj yapıyordu, bunu ojenin kokusundan anlayıp öğrencime gülerek ‘Makyaj mı yapıyorsun’ diye sordum. O da çok şaşırmıştı, ‘Hocam siz nasıl gördünüz’ diye. Eğer görme engelli bir öğretmenseniz sınıf hakimiyetini sağlayabilmek için dört duyu organınızın çok iyi olması lazım. Ben bütün engelli öğretmenlerimize her zaman söylüyorum. Hangi duyu organımız engelli olursa olsun diğer duyu organlarınızı geliştirmeye bakın ki sınıf hakimiyetiniz iyi olsun" diye konuştu. "Öğretmenler günü bizim için daha fazla önem arz etmeli" Görme engelli öğretmen Hayri Yılmaz, öğretmenler gününün kendileri için daha fazla önem arz etmesi gerektiğine dikkat çekip, "2017 yılından itibaren öğretmen olarak görev yapıyorum. Sivas Halk Eğitim Merkezi’nde çeşitli kurslar açarak mesleğime devam ediyorum. Görme engelli bir birey olunca dışarıda ‘öğretmenim’ dediğiniz zaman bir şaşkınlık nidası ile karşılaşabiliyoruz. İster istemez attığımız adımlarda teknolojiden sıkça faydalanıyoruz. Derslerimizde bilgisayar temelli eğitimler vermek zorundayız. Öğrenciye akıllı tahta ve projeksiyon yardımı ile aktarmamız gerekenleri aktarmaya çalışıyoruz. Öğretmenler Günü bütün öğretmenler için önem arz eden bir gün. Görme engelli öğretmenlerimiz ve diğer engelli öğretmenlerimiz için daha fazla önem arz etmesi gereken bir gün. Bugün toplumla iletişimi güçlendirmek, öğretmen ve öğrenci arasındaki bağı güçlendirmek için kullanılması gereken bir gün. Öğrencilerimiz sağ olsunlar bizlere değer verdiklerini hissettiriyorlar. İdarecilerimiz de bugünle alakalı çeşitli faaliyetler düzenleyerek bizim de bir öğretmen olarak hissetmemiz için ellerinden geleni yapıyorlar" şeklinde konuştu.
Depremde 92 öğrencisini kaybeden öğretmen acı dolu süreci anlattı
23 Kasım 2025 Pazar - 11:12 Depremde 92 öğrencisini kaybeden öğretmen acı dolu süreci anlattı Kahramanmaraş merkezli depremlerde 117 öğrencisinden 92’sini kaybeden kişisel gelişim uzmanı ve eğitim gönüllüsü öğretmen Metin Acıpayam, "Her 24 Kasım geldiğinde acımız tazeleniyor. 92 canımızı, bu ülkenin 92 geleceğini kaybettik" dedi. Kahramanmaraş’ta yaşayan öğretmen Acıpayam depremde hayatını kaybeden 97 öğrencisinin bulunduğu mezarlığı ziyaret etti. Deprem döneminde en büyük acıyı çocuklarla birlikte yaşadıklarını belirten Acıpayam, 24 Kasım Öğretmenler Günü yüreklerinin yandığını belirtti. Öğretmen Acıpayam, "Bir çocuk bir ülkenin geleceği demek. Biz 92 geleceği kaybettik. Her 24 Kasım’da, her 6 Şubat’ta mezarlıklarını ziyaret ediyoruz. Onların hatıralarını yaşatmaya çalışıyoruz. Enkazdan kalan defterleri, kalemleri, kitapları küçük bir müzede sergilemek için hazırlıyoruz. Anne babalardan sonra bu acıyı en çok öğretmenler yaşadı. Çünkü öğretmenler çocukların hayatında ikinci sıradadır. Hüzünle öğretmenler günümüzü kutluyoruz" ifadelerini kullandı. ‘Ölüm şiiri yazan öğrencim ölümü tattı’ Depremden kısa süre önce ölüm üzerine şiir yazmak isteyen bir öğrencisinin hikâyesini anlatan Acıpayam, "O çocuğum çok güzel bir şiir yazmıştı. Ben de ona edebiyatımızın ölüm şairi Cahit Sıtkı’yı örnek göstermiştim. 6 Şubat gösterdi ki o çocuk şiiri yazmakla kalmadı, ölümü bizzat tattı. Bir başka öğrencimiz de deprem anında bana ‘Hocam iyi misiniz?’ diye mesaj attı. Çok değerliydi. Enkazdan çıkardık ama bacağını kaybetti. Yaklaşık 15 gün sonra vefat etti" diye konuştu. ‘İsmi olan bir mezarlığa gömmek bile mutluluktu’ Depremde ailesini kaybeden ve kimsesizler mezarlığına gömülme riski taşıyan birçok çocuk için mücadele verdiklerini vurgulayan öğretmen, "Bu çocukların anne babalarının kim olduğunu bulmak, kayıtlarını çıkarmak için uğraştık. İsmi olan bir mezarlığa defnedilmeleri bile bizi mutlu etti. Resmi kayıtlara yansımayan 24 kayıp çocuk var. Ne biz bulabildik ne de devlet kayıtlarında yer aldı. Onların mücadelesini de hâlâ veriyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.