SAĞLIK - 18 Ocak 2018 Perşembe 10:18

Hediye alırken teknolojik aletlerden uzak durun

A
A
A
Hediye alırken teknolojik aletlerden uzak durun

Fırat Üniversitesi (FÜ) Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı (AD) Başkanı Prof.

Fırat Üniversitesi (FÜ) Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı (AD) Başkanı Prof. Dr. Murad Atmaca, çocuklara karne hediyesi alırken teknoloji bağımlılığını tetikleyen teknolojik hediyeleri almaktan kaçınılması gerektiğini, maddi hediyeler yerine manevi ödül vermenin daha sağlıklı olduğunu söyledi.


Türkiye’de 2017 - 2018 eğitim öğretim yılında yaklaşık 18 milyon öğrenci yarın sömestir tatiline giriyor. Okulların sömestir tatiline girecek olması ile birlikte aileler özellikle ilk ve orta öğretim de bulunan çocukları için alacakları karne hediyelerini düşünmeye başladı. Uzmanlar ise teknoloji bağımlılığını tetikleyen teknolojik hediyelerin yerine çocuklara manevi ödüller verilmesi gerektiğini söylüyor. FÜ Tıp Fakültesi Psikiyatri AD Başkanı Prof. Dr. Murad Atmaca’da çocuklara hediye alınırken dikkat edilmesi konusunda tavsiyede bulundu.



"teknoloji bağımlılığını tetikleyen teknolojik hediyelerden kaçınmak gerek"


Türkiye’de 2017 -2018 eğitim öğretim yılında yaklaşık 18 milyon öğrencinin sömestr tatili gireceğini belirten FÜ Tıp Fakültesi Psikiyatri AD Başkanı Prof. Dr. Murad Atmaca, “Karne döneminde aileler öğrencilerine nasıl bir hediye alması gerektiğini düşünüyor. Karne hediyesi olarak teknoloji bağımlılığını tetikleyen teknolojik hediyelerden kaçınmak gerek. Özellikle tabletler ve cep telefonlarından uzak durmak gereklidir. İnternette karne hediye araştırması yaptığımızda teknolojik aletler ön planda çıkıyor. Eskiden somut karne hediyeleri verilirken şimdi bağımlılığı körükleyen hediyeler veriliyor. Aileler ciddi bir ikilemin arasında kalıyor. Hem çocuklarının teknolojik aletlere bağımlılığından şikayette bulunuyorlar hem de bir taraftan ise çocuklarına hediye alırken teknolojik hediyeler alıyorlar” dedi.



‘Maddi hediyeler yerine manevi ödüller vermek öğrenciler için çok daha sağlıklı’


Bağımlılık taşıyan teknolojik aletlerden ailelerin mümkün olduğu kadar uzak durması gerektiğini vurgulayan Prof.Dr. Atmaca, “Biz çocuklara maddi hediyelerin alınmasını da önermiyoruz. Maddi hediyeler yerine manevi ödüller vermek öğrenciler için çok daha sağlıklı. 2 haftalık tatilde velilerin öğrencileriyle tatile gitmesi, tiyatro izlemesi, gezmesi, kayak yapması gibi beraber zaman geçirmesi daha verimli olacaktır. Bağımlılık potansiyeli yüksek olan teknolojik hediyelerden uzak durmak gerekiyor. Teknolojik aletler kişiyi sosyal ilişkilerden koparıp sanal sosyal ilişkilere doğru götürür. Bunun yanı sıra kişide sosyal ortamlardan kaçınma, konuşma daracığında giderek azalma, kendini ifade etmede giderek zorlanma, depresyon dediğimiz ağır ruhsal bozukluklar meydana gelir” ifadelerini kullandı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İş Bankası’ndan KOBİ’lere özel yeni bankacılık ürünü İş Bankası, finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Uygulama ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. İş Bankası, KOBİ’lerin işletmelerini yönetmek için sıklıkla kullandığı uygulama ve platformlara entegre olacak şekilde tasarlanan finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Yeni bankacılık ürünü ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. DijiKolay Finansman ile işletmeler, kullandıkları e-ticaret platformları ve entegratörleri, ERP ve ön muhasebe uygulamaları, ödeme kuruluşu panelleri gibi dijital uygulama veya platformlardan ayrılmadan, ihtiyaç duydukları anda kendilerine özel sunulan kredi imkanlarından yararlanabiliyor. Gelişmiş bir karar motoru tarafından değerlendirilen başvurular saniyeler içinde sonuçlandırılıyor, firmalar zaman kaybetmeden finansmana erişebiliyor. İşletmelerin ihtiyaçlarına uygun şekilde özelleştirilmiş ödeme planları oluşturarak nakit akışlarını daha etkin yönetmelerine yardımcı olan uygulama, esnek geri ödeme seçenekleri sunuyor. Uygulama içindeki hesaplama aracı ile kullanıcılar, talep ettikleri krediye ilişkin faiz oranı, taksit tutarı, masraflar, sigorta primi gibi koşulları görüntüleyebiliyor. Uygulamanın platformlara entegrasyonu, önyüz katmanı üzerinden gerçekleştiriliyor. Kullanılan mimari yapı, entegre olunan platform tarafında herhangi bir değişiklik yapılmasına gerek kalmadan, uygulama içinde özelleştirme ve değişiklik yapılmasına imkân tanıyor. Bu sayede geliştirme kaynağı sınırlı olan firmalar da DijiKolay Finansman’ı platformlarına entegre edebiliyor, iş ortağı platformlar tarafından üstlenilmesi gereken bakım maliyetleri en aza indiriliyor. Online Alışveriş Platformu Pazarama, Moka ve KolayBi ile entegrasyonu tamamlanan DijiKolay Finansman’a, bu platformların müşteri/kullanıcı panelleri üzerinden erişim sağlanıyor. İlk etapta yalnızca şahıs şirketleri tarafından kullanılabilen uygulamanın yakın gelecekte tüm KOBİ’lerin kullanımına açılması planlanıyor. “Bankacılık hizmetlerini geleneksel kanalların dışından sunma çalışmalarımız devam ediyor” İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, konuya ilişkin açıklamasında, “Her yerde bankacılık vizyonumuz doğrultusunda, bankacılık hizmetlerini geleneksel bankacılık kanalları dışından, yenilikçi bir anlayışla sunma çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Yeni ürünümüz DijiKolay Finansman ile kredi dikeyindeki bazı hizmetlerimizi KOBİ’lerin dijitalleşmesinde önemli katkısı olan platform ve uygulamaların içinden sunmaya başlıyoruz. Böylece bir yandan ekonomimizin belkemiği KOBİ’lerin finansmana erişimini kolaylaştırırken, bir yandan da mevcut ve potansiyel iş ortaklarımızın müşterilerine ayrıcalıklı hizmet sunmasını sağlıyoruz. İlk olarak Pazarama üzerinden hizmete sunduğumuz ürünümüzün, iş ortağımız olan platformlarda müşteri etkileşimini ve memnuniyetini artıracağına ve onlara rakiplerinden farklılaşma imkânı vereceğine inanıyoruz. KOBİ’lerin finansman ihtiyaçlarına daha etkin ve hızlı çözümler sunarak iş dünyasına değer katmaya devam edeceğiz” dedi.
İstanbul Turkcell 30. yılında GB’ları ikiye katlıyor Turkcell, mayıs kampanyasını duyurdu. Mayıs ayı boyunca tüm Turkcell’lilerin ve yeni Turkcell müşterilerinin paketlerindeki GB’ların ikiye katlanacağı açıklandı. Turkcell, 30. yıldönümünü kutlamaya devam ediyor. Operatör hem mevcut müşteriler hem de yeni katılan müşteriler için yeni bir kampanyayı hayata geçirdiğini duyurdu. Mayıs ayında başlayan kampanya kapsamında tüm Turkcell’lilerin ve Turkcell’e yeni gelecek müşterilerin paketlerindeki GB, SMS ve dakikalar ikiye katlanıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Turkcell’in 30. yılına özel sunduğu bu ilk sürpriz ile Turkcell’liler paketlerindeki GB, SMS ve dakikalarını iki katına çıkararak daha fazla iletişim imkanına kavuşuyor. Turkcell’liler kampanyaya Turkcell uygulaması Hediye Havuzu sekmesinden, Turkcell İletişim Merkezi ve Turkcell Müşteri Hizmetleri aracılığı ile ya da 30. YIL yazıp 2200’a SMS göndererek katılım talebinde bulunabilecekler. Katılım talebi sonrası talep sonucu SMS ile kullanıcılara iletilecek. GB’ların ikiye katlanmasıyla operatör, kullanıcılarına dijital dünyayı daha özgürce keşfetme imkanı da veriyor. Böylece Turkcell’liler sevdikleriyle daha uzun süre iletişim kurabilirken dijital platformlarda daha fazla zaman geçirebilecek ve tüm online ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilecekler. “Yıl boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunacağız” Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, kampanyaya ilişkin şunları söyledi: “30 yıldır, Turkcell olarak müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya ve hayatlarını kolaylaştırmaya odaklandık. Bu önemli kilometre taşını kutlamak için, müşterilerimizin GB, SMS ve dakikalarını ikiye katlayarak onları mutlu etmek istedik. Bu kampanya sadece bir başlangıç. Şirketimizin 30. yıl kutlamaları boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunmaya devam edeceğiz. 30 yıl önce ‘İnsan İçin Teknoloji’ vizyonuyla ülkemizde yeni bir çağ başlatmıştık. Döneminin ötesinde bir strateji ortaya koyarak, Türkiye’nin iletişim ve teknolojide öncü olmasını sağladık. 30. yılımızda da geleceğin vizyonuyla ‘uçtan uca teknoloji sağlayıcısı’ pozisyonumuzu daha da büyüterek ülkemizin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine katkı sağlamaya devam edeceğiz. Biliyorsunuz artık, her şey Turkcell’le çalışıyor, Turkcell herkesle çalışıyor.” Şirketin, 30. yıl kutlamaları kapsamında müşterilerini sevindirecek pek çok farklı kampanya ve yeniliği de hayata geçirmeyi planladığı belirtildi.