YEREL HABERLER - 26 Temmuz 2014 Cumartesi 11:05

Elazığ Otobüs Terminali'nde Yolcu Kapasitesi Bu Yıl Yüzde 75 Azaldı

A
A
A
Elazığ Otobüs Terminali'nde Yolcu Kapasitesi Bu Yıl Yüzde 75 Azaldı

Şehirlerarası taşımacılık yapan otobüs firmaları bayram öncesi hem tatil süresinin kısa oluşu hem de uçakların uygun fiyat avantajı nedeniyle bu bayram beklediği yoğunluğu yaşayamadı. Yılda 2 milyon yolcu taşıma kapasitesine sahip otobüs terminalinde yılın ilk yedi ayında bu rakam binin altında.
Havaların sıcak olması ve bayram tatili süresinin 5 gün olması nedeniyle tatilciler bu yıl bayram tatilinde evlerinde kalmayı tercih etti. Her Ramazan Bayramı'nda, yaşanan yoğunluğu atlatmak için ek seferler çıkarmak zorunda kalan şehirlerarası otobüs terminallerindeki firma sahipleri bu yıl uzun yol seferlerinde ancak bir elin parmaklarının sayısı kadar yolcu taşıyabildiklerini ifade etti. Elazığ Şehirlerarası Otobüs Terminali'nde yoğunluğun bu yıl beklentinin çok altında olduğunu aktaran firma yetkilisi Erol Vural, "Yolculuklarda uçak bileti fiyatlarının düşük olması, hava sıcaklığının bunaltıcı seviyelere ulaşması ve ekonomik sebeplerle otobüsleri tercih etmeyen vatandaşlar, terminal binalarında yaşanan yoğunluğu azalttı" dedi.
"HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI VATANDAŞA DAHA CAZİP GELİYOR"
Vural, bayrama 2 gün kalmasına rağmen ancak 5-10 yolcu ile sefere çıktıklarını kaydederek, "Geçen yıla göre terminal binasında yolcu taşıma kapasitesi yüzde 75 geriledi. Önümüzdeki yıllarda bu oranın daha da artacağını düşünüyoruz. Şu an gidişler yok. Bugün bir havaalanına gidin havaalanı tıka basa dolu. Bu haksız rekabetten kaynaklanan bir şey. Uçak yakıtlarında bildiğiniz gibi özel tüketim vergisi yok. Ama bugün bir motorlu taşıtın fiyatı gelmiş dört buçuk, beş liraya. O yüzden hem zaman açısından hem de fiyat açısından hava yolu taşımacılığı vatandaşa daha cazip geliyor. Bu da ulaşım sektörünün, yani otobüsçülüğün sonunun geldiğini gösteriyor. Sözüm ona İstanbul otogarından 7 milyon insan taşınması bekleniyordu bu bayramda. Tamam oranın o nüfusuna göre o yoğunluğu var. Ama Elazığ’da bırakın 7 milyon kişiyi 7 bin kişiyi bile gönderemezsiniz. Bırakın 7 bin kişiyi 700 kişiyi gönderemezsiniz bu bayramda" diye konuştu.
"GEÇEN YILA GÖRE YÜZDE 75 DÜŞÜŞ VAR"
Elazığ Şehirlerarası Otobüs Terminali'nde bu yıl yolcu taşıma kapasitesinin geçen yıla göre yüzde 75 düştüğünün altını çizen Vural, "Geçen yılla bu yıl arasında ortalama yaklaşık yüzde 75 oranında düşüş var. Elazığ terminalinden şunu söyleyeyim yılda yaklaşık 1,5-2 milyon civarında yolcu gönderiyorduk. Bu yıl toplamda gönderdiğimiz kişi bin kişiyle sınırlıdır. Yani bu ilk 6 ay için söylüyorum. Uzun yol diye bir şey kalmadı. Bitmiş zaten. Yani uzun mesafeli otobüsçülük karayolu taşımacılığı bitiş sınırında şu anda. Yani bitti bitecek. Yüz kilometrenin üzerindeki yolculuklar bitmek üzere. Şu anda mevcut devam eden taşımacılıkta yüz kilometrelik yol var. Sadece benim firmamda 5-6 tane İstanbul’dan gelen araç var. Bir tane araçta yer yok. Buradan giden araçlara bakıyorsun hepsinde 3 kişi 5 kişi var. Buraya gelen vatandaş tabi ki geri dönüyor değil mi? Buradan evine gidecek dönmediğine göre demek ki uçakla gidiyor" şeklinde konuştu.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.