Adana Emniyet Müdürlüğü Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü, herhangi bir olay karşısında hangi telefon numaralarının aranması gerektiğinin bilinmesi amacıyla hazırladığı "Hayat Kurtaran Sihirli Numaralar" projesi kapsamında okulları tek tek dolaşarak bu numaraların önemini anlatıyor.
Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü ekipleri yaptıkları çalışma sonucunda bir mahallede önemli bir olay olduğunda vatandaşın hangi numaradan nereye arayacağını tam bilmediğini belirledi. Bunun üzerine polisler bir proje hazırlamak için kolları sıvadı. Polisler kısa sürede "Hayat kurtaran sihirli numaralar" ismini verdikleri projeyi hazırlayarak öğrencilere 155, 112 ve 110 numarasının ne işe yaradığını ve bu numaralar arındığı zaman ne yapılması gerektiğini anlatmaya karar verdi. Polis ekipleri
yanlarına aldıkları bir 112 bir de 110 görevlisiyle okul okul dolaşıp öğrencilere bu numaralar hakkında bilgi vermeye başladı.
İlk konferansı bir ilköğretim okulunda veren polislerden Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğü’nde görevli Komiser İlker Cem Yıldırım toplum destekli polisin amacının suçu olmadan önlemeye yönelik olduğunu belirterek, "Her türlü toplumsal olaylarda zaman geçirmeden müdahale etmenin önemi çok büyüktür. Her ülkede bu olaylara acil müdahale edilmesi için acil çağrı hizmetleri verilmektedir. Fakat bu hatların vatandaşlarca kullanılması her ülkede farklılık göstermektedir. Bu konulardaki duyarlılığın fazla
olduğu ülkelerde hem adli olaylardaki, hem yangın, kaza ve yaralanma gibi olaylardaki ölüm ve sakat kalma durumlarının alt seviyelerde olduğu bilinmektedir. İşte bu nedenle bir proje hazırlayarak 110 ve 112 ile birlikte gerekli durumlarda acil servis birimlerinin aranmasının önemeni, bu birimlerin çalışma ve işleyiş şekillerini öğrencilere ve vatandaşlara anlatmayı hedefledik" dedi.
Yıldırım, öğrencilerden başlayarak Adana’daki bütün vatandaşlara bu projeyi anlatacaklarını ve onları 110, 115 ve 112’ye karşı duyarlı bir hale getireceklerini bu da Halk Eğitim Merkezleri sayesinde yapacaklarını söyledi.
Yıldırım’ın konuşmasının ardından sırasıyla 112, 155 ve 110’dan bir görevli numaraların önemini ve bir olay olduğunda hatlar arandığında yapılması gerekenler anlatıldı.112 Acil Servisi Tıp Teknisyeni Neslihan Kara, bir olay olduğunda 112 arandığı zaman mutlaka önce sakin olup adresin düzgünce verilmesi gerektiğini anlatarak, "Adres verildikten sonra adrese en yakın bir bilinen nokta söylenmeli ve arayan kişi oraya çıkıp ambulansı beklemelidir. Eğer bizi arayan kişi bunları yapamazsa bizim hastaya ya da
yaralıya ulaşmamız gecikir. Bu nedenle 112 arandığında en önemli şey budur" diye konuştu.
Öğrenciler projenin çok olumlu olduğunu belirtirken, bir kaz, ya adli bir olay ya da yangın olduğunda nereye arayacakları sorulduğunda bilmemeleri dikkat çekti.