GENEL - 06 Ocak 2021 Çarşamba 13:11

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin 2019 yılına ait karnesi

A
A
A
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin 2019 yılına ait karnesi

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından her bir üniversiteye ait “2019 Yılı Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporu” açıklandı.

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından her bir üniversiteye ait “2019 Yılı Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporu” açıklandı.


5 ana kategorideki 45 alt göstergede değerlendirilen raporda Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi’nin (EBYÜ) karnesi şu şekilde oldu:


Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektör adı ve soyadı: Prof. Dr. Akın Levent. Kuruluş yılı: 17.03.2006


A.1 Mezun olan doktora öğrenci sayısı 11


A.2.1 Kamu Personel Seçme Sınavlarında (KPSS) ilk %5’lik dilime giren program sayısı 2


A.2.2 Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavlarında (ALES) ilk %5’lik dilime giren program sayısı 2


A.3 Uluslararası sempozyum, kongre veya sanatsal sergi sayısı 8


A.4.1 Öğrencilerin yaptığı sosyal sorumluluk projelerinin sayısı 1


A.4.2 Öğrencilerin yaptığı endüstriyel projelerin sayısı 2


A.5 Teknokent veya Teknoloji Transfer Ofisi (TTO) projelerine katılan öğrenci sayısı 0


A.6 Programların genel doluluk oranı %90,7


A.7 Erişilebilen ders bilgi paketi oranı %51


A.8 Mezun takip sistemi içerisindeki mezunların oranı %0


A.9 Öğrencilerin kayıtlı oldukları program dışındaki diğer programlardan alabildikleri ders oranı %0,07


A.10 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) kılavuzunda akredite olduğu belirtilen lisans programı sayısı 0


A.11.1 Üniversite kütüphanesinde öğrenci başına düşen basılı kitap sayısı 5,51


A.11.2 Üniversite kütüphanesinde öğrenci başına düşen e-yayın sayısı 3,07


B. Araştırma-Geliştirme, Proje ve Yayın


B.1 Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış öğretim elemanı başına düşen yayın sayısı 0,12


B.2 SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI endeksli dergilerde yayımlanmış öğretim elemanı başına düşen yayın sayısı 0,318


B.3 En yüksek %10’luk dilimde atıf alan yayın sayısı 227


B.4 Üniversite adresli bilimsel yayınlara açık erişim oranı %57,99


B.5.1 Başvurulan patent, faydalı model veya tasarım sayısı 1


B.5.2 Sonuçlanan patent, faydalı model veya tasarım sayısı 1


B.6 YÖK, TÜBA, TÜBİTAK bilim, teşvik ve sanat ödülleri sayısı 0


B.7 YÖK 100/2000 Projesi doktora bursiyeri sayısı 3


B.8 YÖK-YUDAB bursiyeri sayısı 0


B.9 TÜBİTAK tarafından verilen ulusal ve uluslararası araştırma bursu sayısı 2


B.10 TÜBİTAK tarafından verilen ulusal ve uluslararası destek programı sayısı 20


B.11 Ulusal ve uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş Ar-Ge niteliği taşıyan proje sayısı 5


B.12.1 Üniversitenin THE’ya göre dünya sıralaması (Boş bırakılmış)


B.12.2 Üniversitenin THE’ya göre bölgesel (Asya) sıralaması (Boş bırakılmış)


B.12.3 Üniversitenin THE’ya göre ulusal sıralaması (Boş bırakılmış)


B.12.4 Üniversitenin QS’e göre dünya sıralaması (Boş bırakılmış)


B.12.5 Üniversitenin QS’e göre bölgesel (Asya) sıralaması (Boş bırakılmış)


B.12.6 Üniversitenin QS’e göre ulusal sıralaması (Boş bırakılmış)


B.12.7 Üniversitenin ARWU’ya göre dünya sıralaması (Boş bırakılmış)


B.12.8 Üniversitenin ARWU’ya göre ulusal sıralaması (Boş bırakılmış)


B.13 Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde (TGB) istihdam edilen doktora programlarına kayıtlı öğrenci sayısı 1


B.14.1 Üniversite laboratuvarlarında Ar-Ge, inovasyon ve ürün geliştirme kapsamında sunulan hizmet sayısı 0


B.14.2 Üniversite laboratuvarlarında Ar-Ge, inovasyon ve ürün geliştirme kapsamında sunulan hizmetlerden elde edilen gelir 0


C. Uluslararasılaşma


C.1.1 İstihdam edilen yabancı uyruklu öğretim üyesi sayısı 3


C.1.2 İstihdam edilen yabancı uyruklu doktoralı öğretim görevlisi ve araştırmacı sayısı 1


C.2 Üniversitedeki yabancı uyruklu öğrenci sayısı 198


C.3.1 Uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğretim elemanı sayısı 2


C.3.2 Uluslararası değişim programları kapsamında gönderilen öğretim elemanı sayısı 1


C.4.1 Uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğrenci sayısı 60


C.4.2 Uluslararası değişim programları kapsamında gönderilen öğrenci sayısı 77


C.5 Üniversite öğretim elemanlarının aldığı uluslararası fonlara dayalı proje sayısı 3


C.6 Yurt dışındaki üniversiteler veya kurum ve kuruluşlar ile ortak yürütülen proje sayısı 5


D. Bütçe ve Finansman


D.1 Merkezi bütçe dışı öz gelir, döner sermaye, fon vb. gelirlerin yıllık bütçeye oranı %1,06


D.2 Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin kâr ya da zararının toplam ciroya oranı (Boş bırakılmış)


D.3.1 Ar-Ge’ye harcanan bütçe oranı %0,27


D.3.2 Ar-Ge’ye harcanan yatırım bütçesi oranı %0


D.4.1 Endüstri ile ortak yürütülen proje sayısı 1


D.4.2 Endüstri ile ortak yürütülen projelerin toplam bütçesi 82350


D.5 Üniversiteye kazandırılan bağış miktarı 2004047


D.6 Öğrenci başına yapılan harcama miktarı 7312


D.7 Yayın alımının bütçeye oranı %0,16


D.8 Üniversitenin sağladığı eğitim burslarından faydalanan öğrenci oranı %3,16


E. Topluma Hizmet ve Sosyal Sorumluluk


E.1 Üniversitenin yaptığı sosyal sorumluluk projesi sayısı 4


E.2 Sürekli Eğitim Merkezi ve Dil Merkezi tarafından verilen sertifika sayısı 204


E.3 Kariyer Merkezi çalışmaları kapsamında öğrenci ve mezunlara yönelik gerçekleştirilen faaliyet sayısı 0


E.4 Kamu kurumları ile birlikte yürütülen proje sayısı 5


E.5.1 Dezavantajlı gruplara yönelik sosyal entegrasyon ve kapsayıcılığa ilişkin yapılan faaliyet sayısı 11


E.5.2 Üniversitenin engelsiz üniversite ödülü, engelsiz bayrak ödülü, engelsiz program nişanı ve engelli dostu ödülü sayısı 0


E.6.1 Üniversitenin sıfır atık, yeşil kampüs ve çevrecilik alanlarında aldığı ödül sayısı 0


E.6.2 Üniversitenin yeşil, çevreci üniversite endeksindeki sıralaması (Boş bırakılmış).

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İzmir İzmir merkezli yasa dışı bahis operasyonunda 10 tutuklama Oluşturdukları sahte internet siteleri üzerinden yanıltıcı ilanlarla vatandaşların kişisel verilerini temin ederek hesap açan ve yasa dışı bahis paralarını bu hesaplar üzerinden transfer eden şüphelilere yönelik İzmir merkezli 11 ildeki operasyonda gözaltına alınan 27 şüpheliden 10’u tutuklandı. İzmir Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde, İzmir Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğünce “Yasadışı Bahis ve Kişisel Verileri Hukuka Aykırı Olarak Ele Geçirme“ suçları kapsamında İzmir merkezli 11 ilde çalışma yürüttü. Şahısların; oluşturdukları sahte (phising) internet siteleri üzerinden (evde ek iş, evde sabun paketleme, süt yardımı, belediye yardımı vb.) yanıltıcı ilanlarla üçüncü şahısların kişisel verilerini (T.C. kimlik numarası, doğum tarihi vb.) ele geçirdikleri, bu kişiler adına ödeme kuruluşları nezdinde hesaplar açarak yasa dışı bahis paralarını bu hesaplar üzerinden transfer ettikleri, toplamda 9 bin 600 şahıs adına bilgileri ve rızaları dışında hesap açtıkları, yasa dışı bahis kaynaklı yaklaşık 500 milyon TL paranın açılan bu hesaplar üzerinden yönetildiği tespit edildi. Dosya kapsamında tespiti yapılan 29 şüphelinin yakalanmasına yönelik 14 Mayıs 2024 tarihinde İzmir merkezli 11 ilde gerçekleştirilen eş zamanlı operasyon ile 27 şüpheli yakalanarak gözaltına alındı. 10 şüpheli tutuklandı Şüphelilerin ikametlerinde yapılan aramalarda suçta kullanıldığı değerlendirilen çok sayıda dijital materyale el konulurken, emniyetteki işlemleri tamamlanan 27 şahıs adliyeye sevk edildi. Soruşturma kapsamında şüphelilerden 10’u tutuklandı, 15’i adli kontrol şartıyla salıverildi. 2 şüpheli savcılık ifadesinin ardından serbest kalırken, 2 şüphelinin ise yurt dışında olduğu öğrenildi.
Muğla Bodrum’da yasağa rağmen inşaatlar tam gaz devam ediyor Bodrum’da turizm sezonunun gelmesiyle birlikte inşaat yasakları 15 Mayıs itibariyle başladı. İnşaat yasaklarını dinlemeyen firmalar ise çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye’nin en pahalı komutlarının, villalarının ve malikanelerin satıldığı Bodrum’da, her yıl olduğu gibi bu yıl da 15 Mayıs’tan itibaren inşaat yasakları başladı. Turizm sezonu 15 Nisan’da başlarken, inşaat yasakları da 15 Mayıs tarihinde başladı. 15 Mayıs - 15 Ekim tarihleri arasında devam edecek olan yasaklarda inşaatlarda gürültü, çirkin görünüm, çevreyi kirletme gibi olumsuz etkisi olan ağır nakliyat, hafriyat ve harçlı inşaat faaliyetleri yapılamayacak. Sadece çevreye rahatsızlık verilmeyecek şekilde ince işler ve tadilatlar yapılabilecek. Altyapı çalışmaları ile ilgili faaliyetlerin ise izin alınarak yapılabileceği ifade edildi. Yasaklar umurlarında olmadı Bodrum’da inşaat firmalarının yasakların gelmesine rağmen çalışmalarını sürdürdüğü görüldü. İnşaatlarını bitirmeye çalışan firmaların gürültü, görüntü kirliliğine devam ettiği, ağır vasıta araçlarının ise halen çalışmalarını sürdürdüğü gözlendi. İnşaat firmalarının yasaklara aldırış etmemesi ise dikkatlerden kaçmadı. Bodrum Otelciler Derneği Başkanı Ömer Faruk Dengiz, bir an önce denetimlerin başlaması gerektiğini ve inşaat çalışmalarının turizmi olumsuz etkilediğini söyledi.
Şırnak Gabar Dağı eteklerinde öğrencilere afet farkındalık eğitimi verildi Şırnak Gabar Dağı eteklerinde ilkokul öğrencilerine yönelik düzenlenen eğitimde, afet durumlarında alınacak önlemlere ve güvenli şekilde nasıl davranılması gerektiği konularına ilişkin bilgi verildi. Öğrencilere afet türleri, afet öncesi, sırası ve sonrasında davranış şekilleri, acil durum çantası hazırlama ve temel ilk yardım bilgilerini de aktaran ekipler, toplumun her kesimine afet bilinci aşılamaya devam ediyor. Şırnak AFAD İl Müdürü Muzaffer İşlek, "AFAD olarak edindiğimiz afet tecrübelerinden; okul öncesi çocuklarında afet yönetimi, afet bilinci ve farkındalığı yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür. Çocukların sadece deprem konusunda daha çok bilgiye sahip oldukları görülmüştür. Çocuklarımızın heyelan ve çığ konusunda yeterli bilgi sahibi olmadıkları görülmektedir. Selin nasıl oluştuğu hakkında bilgileri olduğu ama ne yapmaları gerektiği hakkında bilgi sahibi olmadıkları ortadadır. Çocuk eğitiminde 0-6 yaşın ne kadar önemli olduğunu düşünürsek afet eğitiminin okul öncesinde başlanması gerektiği, mutlaka afet yönetimini, afet bilincini ve afet farkındalığına dair içeriklere aşina olmaları gerekmektedir. Afet esnasında ülkemizin can ve mal kayıplarını en aza indirmek için okul öncesinde çocuklarımıza afet eğitimi mutlaka verilmesi gerekmektedir. Okul öncesinde çocukların okuma yazma bilmediği, oyun oynayarak, yaparak- yaşayarak daha iyi öğrendiği düşünülürse eğitmenlerimiz, çocuklara afet eğitimini deneylerle veya oyunlaştırarak öğretmesinin daha kalıcı olacağı, çocukların afet esnasında ne yapması gerektiğini daha iyi kavrayacağı bilindiğinden; Şırnak İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü olarak, afet eğitim materyali, yapboz, boyama kitabı gibi bir takım eğlenceli metaryelleri kullanarak çocuklarımızı eğlendirerek bilinçlendirmekteyiz" dedi. Bu kapsamda Gabar Dağı eteklerinde bulunan Akçay köyü ilkokulu öğrencilerine afet farkındalık eğitimlerini çocuklara eğlendirerek ve ödüllendirilerek öğrettiklerini ifade edildi.