GÜNDEM - 11 Aralık 2025 Perşembe 11:12

Çalışan kadınlar gönüllerince eğlendi

A
A
A
Çalışan kadınlar gönüllerince eğlendi

Erzurum’un Oltu ilçesinde çalışan kadınlar, kendilerine moral ve motivasyon sağlayan keyifli bir geceyle stres attı.


Kendine güvenen, hayallerinin peşinden giden, kendi kararlarını verebilen ve dünyayı güzelleştiren kadınların özel bir gün geçirebilmesi için düzenlenen etkinlik büyük ilgi gördü. Oltu Kaymakamı Mustafa Çelik’in desteği ve Oltu Tapu Müdüresi Emine Çelik’in organizasyonu ile gerçekleştirilen kadınlar matinası, Oltulu kadınlara unutulmaz anlar yaşattı. Oltu Hacıbaba Cağ Kebap Salonunda düzenlenen programda kadınlar hem eğlendi hem de doyasıya halay çekti.


Gecede sahne alan Piyanist Şantör Yusuf Albayrak ve Bağlamacı M. Sefa Yıldız, duygusal türküleriyle katılımcıları kimi zaman hüzünlendirdi, hareketli parçalarla ise coşkulu anlar yaşattı. Kadınlar, müziğin ritmiyle halaylar çekip gönüllerince eğlendi. Oltu Tapu Müdürisesi Emine Çelik, programla ilgili yaptığı konuşmada, "İki yıldır Oltu’da görev yapmaktayım. Gördüm ki, kadınlara yönelik bir sosyal aktivite yok. İkincisini düzenlediğimiz kadınlar matinası kendine inanan, dünyayı güzelleştiren kadınlarımızla güzel bir gün geçirmek istedik" dedi.



Çalışan kadınlar gönüllerince eğlendi

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Antalyalıların tercihi "Halk Et" 6 yaşında Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin hayata geçirdiği Halk Et Projesi’nde 6 yılda 933 bin 375 vatandaşa 2 milyon 96 bin 864 kilogram et ve et ürününün satışı yapıldı. Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin yerelden kalkınma projeleri kapsamında 11 Aralık 2019 yılında hayata geçirdiği Halk Et Projesi 6’ncı yılını doldurdu. Halk Et Projesi ile yerel üreticiler desteklenirken, Antalya halkı da uygun fiyatlı, sağlıklı ve güvenilir et ve et ürünleriyle buluşturuluyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin 11 Aralık 2019 yılında hayata geçirdiği Halk Et Projesi, Kepez, Manavgat, Serik, Alanya ve Mobil Satış Tırı olmak üzere 5 satış noktasında bu yıl içerisinde 109 bin 688 vatandaşa 292 bin 510 kilogram et satışı yapılırken, 6 yılda 933 bin 375 vatandaşa 2 milyon 96 bin 864 kilogram et ve et ürününün satışı gerçekleştirildi. Büyükşehir Belediyesi’nin uygun fiyatlı ve güvenilir gıda hizmeti sunan Halk Et Kepez Mağazası’nda artık sakatat satışları da yapılıyor. Mağazada vatandaşlar, talep gören ürünler arasında yer alan ciğer, yürek, dalak ve işkembe gibi sakatat çeşitlerini de hijyenik koşullarda uygun fiyatlarla temin edebiliyor. Sucuk ve çiğ süt satışı yoğun ilgi görüyor Halk Et Mağazaları’nda ve Halk Et Mobil Satış Mağazası’nda kırmızı etin yanı sıra sucuk ve çiğ süt satışı da gerçekleştiriliyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne ait 4 Halk Et Satış Mağazası ve Mobil Satış Tırı’nda bu yıl içerisinde 6 ton 319 kilogram sucuk satışı gerçekleştirildi. Halk Et Mağazaları’nda yıl içerisinde ayrıca 22 bin 887 litre çiğ süt satışı yapıldı. Yerel üreticiden alınıyor Antalya Büyükşehir Belediyesi, Halk Et Projesi ile Antalyalı hayvan yetiştiricilerine de destek oluyor. Halk Et Mağazaları’nda satılan et ürünlerinin elde edildiği büyükbaş ve küçükbaş hayvanlar ilk elden yerel üreticilerden alınıyor. Büyükşehir Belediyesi, 6 yılda 496 yerel işletmeden 6 bin 63 küçükbaş, 11 bin 635 büyükbaş olmak üzere toplamda 17 bin 698 hayvan satın aldı. ANET tarafından veteriner, gıda mühendisi ve uzman kişilerin olduğu bir komisyonca yerel üreticilerden alınan hayvanlar yine ANET’in kendi mezbahasında kesilerek, veteriner gözetiminde işlenerek Halk Et Satış Mağazaları’nda tüketime sunuluyor. Vatandaşlar Halk Et’ten memnun Halk Et Mağazası açıldığından beri düzenli olarak alışveriş yaptığını söyleyen Nuriye Damar, ürünlerden duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Damar, "Etler çok kaliteli, bu yüzden sürekli buradan alışveriş yapıyoruz. Mağazalar tertemiz, pırıl pırıl. Bugün 5 kilo kıyma ve 1 kilo kuyruk yağı aldım. Sütleri de çok güzel, ihtiyaç oldukça onu da buradan temin ediyoruz" dedi. Halk Et Mağazası’ndan alışveriş yapan Güven Metintaş ise güvenilir gıda bulmanın zorlaştığını belirterek, Halk Et’i tercih ettiğini söyledi. Metintaş, "Piyasada gıdaya yönelik hizmet verenlere güvenimiz kalmadı. Burasının sağlam ve güvenilir olduğunu düşündüğüm için alışverişimi buradan yapıyorum. Et de, sucuk da olsun başka bir yerden almam. Belediye başkanımıza ve çalışanlara teşekkür ediyorum" diye konuştu.
İstanbul Mitral kapak yetersizliğine mandallama yöntemi ile tedavi Mitral kapak yetersizliği, birçok farklı nedenle ortaya çıkabiliyor ve zamanla kalp yetmezliğine yol açabiliyor. Medicana Sağlık Grubu Kardiyoloji Bölümü’nden Prof. Dr. Mehmet Mustafa Can, mitral kapak yetersizliği hakkında bilgi verdi. Medicana Zincirlikuyu Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Mehmet Mustafa Can, mitral kapak yetersizliği hakkında "Mitral kapak bazı nedenlerden ötürü tam kapanamadığında, kan kalbin üst odacığına geri sızıyor. Bu durum, kalbin daha güçsüz pompalamasına neden olarak kalp yetmezliğine yol açabiliyor. Ayrıca kalp yetmezliği de mitral kapak yetersizliğini kötüleştirebilir. Böylece hastalıklar arasında karşılıklı bir ilişki oluşur" açıklamasında bulundu. Mitral kapak yetersizliğinin yaşa göre farklı nedenleri var Mitral kapak prolapsusu (MVP; mitral kapakta çökme); yaşa bağlı değişiklik, enfeksiyonun neden olduğu hasar, kalp krizi, kalp kasının genetik hastalıkları, ışın tedavisi, atriyal fibrilasyon, kalp yetersizliği olarak tanımlanıyor. Mitral yetersizlik ilerledikçe, kalp yetersizliğinin de ilerleyeceğini ve bir kısır döngünün oluşacağını belirten Prof. Dr. Mehmet Mustafa Can, "İleri mitral kapak yetersizliği kalp yetersizliğine neden olabileceği gibi başka bir nedenle gelişmiş olan kalp yetersizliği de sonradan (sekonder) mitral kapak yetersizliğine neden olabilir. Bazı kalp yetersizliği türlerinde ise kalbin elektriksel ileti yolunda gelişen sol dal bloğu, kalbin sağ ve sol duvarlarının eş zamanlı çalışmasını bozar. Bu, mitral yetersizliğin gelişmesine neden olan farklı bir mekanizmadır. Bu durumda CRT adı verilen kalp pillerinin takılması, kalp duvarlarının eş zamanlı çalışmasını sağlayarak mitral yetersizliği düzeltebilir" dedi. Mitral kapak yetersizliği vücuttaki kan miktarını azaltıyor Hafif ve orta derecedeki kaçakların herhangi bir şikayete yol açmadığını ve tedavi gerektirmediğini söyleyen Prof. Dr. Mehmet Mustafa Can, "Ancak gelen kanın yarısından fazlası geri kaçıyorsa artık sorunun ileri dereceye ulaştığı anlaşılır. İleri mitral kapak yetersizliği geliştiğinde vücuda gönderilen kan miktarı da ciddi derecede az olur. Bu nedenle kalp daha fazla çalışmak zorunda kalır ve neticede nefes darlığı, çabuk yorulma, çarpıntı veya bacaklarda şişlik gelişir. En ileri safhada kalp yetersizliğine neden olur. Hayat kalitesi bozulur ve günlük olağan aktivitelerin bile yapılması zorlaşır" ifadelerini kullandı. "MitraClip’ten önce kapak tedavisi açık kalp ameliyatı ile yapılıyordu" Prof. Dr. Mehmet Mustafa Can MitraClip’in önemini vurgulayarak, "MitraClip’ten önce MR’ın (mitral yetersizliğin) standart tedavisi, kalp-akciğer makinesinin kullanılmasını ve kapakçığın onarılması veya değiştirilmesi için kalbin durdurulmasını gerektiren açık kalp ameliyatıydı. Ancak MitraClip tedavisi daha az karmaşık ve daha az invazivdir. İşlem sırasında, hastanın bacağına bir kateter yerleştirilir ve femoral ven yoluyla kalbin sol atriyumuna yönlendirilir. MitraClip daha sonra atriyuma yerleştirilir ve kaçağın meydana geldiği yere yerleştirilir. Klips uygun şekilde yerleştirildikten sonra, klips kolları iki kapakçık yaprağını (flep) bir arada tutmak için kapatılır. Ultrason görüntüleme MR redüksiyonunun iyileştirilebileceğini gösterirse, klips serbest bırakılabilir ve yeniden konumlandırılabilir. Mitral kapaktaki problemlerde ileri yaş hastaları için açık cerrahi uygun olmayabiliyor. Bu nedenle göğüste kesi olmadan kasıktan yapılan MitraClip tedavisi özellikle nefes almakta zorlanan hastaların nefesini düzeltip, hareket kapasitesini rahatlatan ve uzun vadede kalbin bozulmasını önleyebilecek bir yaklaşım olarak öne çıkıyor" dedi. Tedavinin tüm aşamalarında hasta ayrıntılı bilgilendirilmeli MitraClip öncesinde hastalara yemek borusundan ekokardiyografi işleminin yapılması gerektiğini söyleyen Prof. Dr. Mehmet Mustafa Can, "Tüm bu süreci biz kardiyoloji uzmanları olarak organize etmekteyiz. Hastanın özel olarak dikkat etmesi gereken bir durum söz konusu olmamakla birlikte, hastaları uygun bir biçimde bilgilendiriyoruz. Tedaviden sonra ise birtakım kan sulandırıcı ilaçların kullanılması gerekmekte ve buna özellikle dikkat edilmelidir. Yine MitraClip sonrasında hastalar MitraClip’i uygulayan kardiyoloji doktoru tarafından da mutlaka bilgilendirilmelidir" açıklamasını yaptı.
Eskişehir Felç kalan genç sürücüye hasta yatağında ikinci şok Eskişehir’de kullandığı motosikletin bir araca arkadan çarpması sonucu yaşanan kazada felç kalan 23 yaşındaki genç, karşı tarafın durumunu dahi sormadan dava açtığını tedavi görürken öğrendiğini iddia ederek yaşadığı sıkıntıları anlatı. Kazazede Yusuf Çakır, geçtiğimiz yıl 35 BIP 389 plakalı motosikleti ile çevreyolunda ilerlerken tali yoldan çıkan ve iddiasına göre en sol şeride geçen Muhammed E.T. (19) idaresindeki 26 DG 770 plakalı otomobile arkadan çarptı. Çarpma sonrası ağır yaralanan sürücü günlerce Yunus Emre Devlet Hastanesi’nde yoğun bakımda tedavi gördü. 15 günlük yoğun bakım tedavisi gören Çakır’ın göğsünden alt kısmı omurgasına aldığı darbeden dolayı felç kaldı. Yusuf Çakır, 1 yıldır Yunus Emre Devlet Hastanesi İki Eylül Hizmet Binası’nda fizik tedavi alıp iyileşmeye çalışıyor. Felç kalan sürücü kendisine açılan dava ile ikinci kez sarsıldı Yusuf Çakır, ikinci şoku ise kendine açılan dava ile yaşadı. Yusuf Çakır’ın iddiasına göre kazada aracının bagaj kısmına darbe alan Muhammed E.T. (19), yaralandığını gerekçe göstererek motosiklet sürücüsünden şikâyetçi oldu. Felç kalan genç motosiklet sürücüsü, karşı tarafın ziyaretine gelmediğini veya durumunu sormadığını hatırlatarak açılan davanın kendisini çok üzdüğünü dile getirdi. "Kaza sonrası bilincim kayboldu ve omurgam kırıldı" Konuyla alakalı konuşan Yusuf Çakır, "Ben bir motor sürücüsüyüm ve motorla bir trafik kazası geçirdim. Olay, Eskişehir-Ankara yolu istikametinde gerçekleşti. Ben en sol şeritte giderken, yan yoldan ana yola bağlanan bir araç, önüme aniden atladı. Aramızda yaklaşık 13 metrelik bir mesafe vardı. Karşı tarafın sürücüsü 18 yaşında, yeni eğitim almış bir stajyer sürücüydü. Kazada hatalar yüzde 50 olarak belirlendi. Benim için ’Arkadan çarpma ihlali’ uygulandı. Ben kendi yolumda giderken araç önüme atladığı için bu oranın kesinlikle değiştirilmesi ve yükseltilmesi gerektiğini düşünüyorum. Eğer bana hız deseler, en fazla yüzde 20’lik bir hız hatam olabilir, bunun dışında bir hatam yok. Kaza sonrası bilincim kayboldu ve omurgam kırıldı, T5-T7 omurları arasına platin takıldı. Dört günlük bir entübe sürecim oldu ve Yunus Emre Devlet Hastanesi’nde 15 gün yoğun bakımda kaldım" diye anlattı. "Sürücü benden şikâyetçi olmuş" Arkadan bagajına çarptığı aracının sürücünün kendisinden şikâyetçi olduğuna değinerek Yusuf Çakır şöyle devam etti; "Servise çıktıktan sonra gözümü açtığımda şaşırtıcı bir olayla karşılaştım. Karşı tarafın sürücüsü benden şikâyetçi olmuş. Bu durumda, arkadaşın maddi bir hasar ve psikolojisinin bozulduğunu iddia etmesine rağmen, benim psikolojimin bozulması gereken yerdeyim. Şu an dava süreci oluştu ve sigorta şirketine tazminat davası açtık. Hata oranının değiştirilmesini ve en azından hakkımı daha fazla almayı istiyorum. Karşı tarafın sürücüsü, kaza sonrasında bir gün bile olsun beni arayıp ’Nasılsın, ne durumdasın’ diye sormadı, ziyaretime gelmedi. Şu anda göğsümün en altını, T5 bölgesinden aşağısını, hiçbir şekilde hissetmiyorum. İdrarımı ve büyük abdestimi de hissetmiyorum. Bunları da bir başkasına, anneme bağımlı olarak devam ettiriyorum. Tam 17 aydır birine bağımlı olarak yaşıyorum ve fizik tedavimi görüyorum." "Ekipmanlarına dikkat etsinler" Son olarak motosiklet kullanıcılarını uyaran Çakır, "Motorcu arkadaşların ekipman konusunda çok önem vermelerini rica ediyorum. Benim montum yoktu. Montum olsaydı, belki şu an bu senaryoları konuşmuyor ve bu röportajı veriyor olmazdım. En azından kasklarına ve diğer ekipmanlarına dikkat etsinler. Benim kaskım iyiydi, bu sayede büyük bir kafa hasarı almadım. Bunun dışında, hız kontrollerine ve özellikle motosikletlerin tali yoldan ana yola bağlanan sürücülere karşı dikkatli olmasına özen göstermelerini öneriyorum" dedi.
Antalya Antalya Limanı’nda uluslararası salgın tatbikatı Antalya’da uluslararası giriş noktalarında halk sağlığı acil durumlarına karşı hazırlık seviyesini ölçmek amacıyla Antalya Limanı Sahil Sağlık Denetleme Merkezi tarafından geniş katılımlı bir "Halk Sağlığı Acil Durum Tatbikatı" gerçekleştirildi. Antalya’da uluslararası giriş noktalarında halk sağlığı acil durumlarına karşı hazırlık seviyesini ölçmek amacıyla Antalya Limanı Sahil Sağlık Denetleme Merkezi tarafından geniş katılımlı bir "Halk Sağlığı Acil Durum Tatbikatı" gerçekleştirildi. Tatbikat, Antalya Limanı Mülki İdare Amiri Vali Yardımcısı Dr. Suat Seyitoğlu’nun onayladığı senaryo çerçevesinde yapıldı. MERS-COV şüphesi üzerine acil durum planı aktif hale getirildi Senaryoya göre, dünyada özellikle Arap Yarımadası’nda görülen ağır solunum yolu hastalığı ve böbrek yetmezliğiyle seyredebilen MERS-CoV enfeksiyonunun Dünya Sağlık Örgütü tarafından yeniden rapor edildiği belirtildi. Bu kapsamda bölgede seyreden "XXX" adlı yük gemisi, yüksek ateş ve nefes darlığı şikayeti bulunan bir Türk mürettebat ve gemi ambarında tespit edilen iki kaçak yolcu bulunduğunun bildirilmesi üzerine riskli olarak değerlendirildi. Geminin kalkış limanı, epidemiyolojik risk durumu ve hastanın semptomları birlikte analiz edilerek olay "uluslararası yayılım gösterebilecek halk sağlığı acil durumu" olarak sınıflandırıldı ve Antalya Limanı Halk Sağlığı Acil Durum Planı (HSADP) aktive edildi. Mürettebat ve kaçak yolcular referans hastaneye sevk edildi Tatbikat kapsamında limanda görevli tüm birimler harekete geçirilirken, hasta mürettebat bulaşıcı hastalıklara uygun ekipmanla donatılmış 112 ambulansı tarafından Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne sevk edildi. Gemide bulunan kaçak yolcular da muayene, tetkik ve işlemler için aynı hastaneye yönlendirildi. Senaryo doğrultusunda gerçekleştirilen tüm adımlar, kurumlar arası iletişim, iş birliği ve müdahale kapasitesinin ölçülmesi amacıyla uygulandı. Tatbikata geniş katılım Tatbikata, Antalya Limanı Mülki İdare Amirliği, Antalya Liman Gümrük Müdürlüğü, Gümrük Muhafaza Kaçakçılık ve İstihbarat Müdürlüğü, Antalya Liman Başkanlığı, Antalya Sahil Sağlık Denetleme Merkez, Ortadoğu Antalya Liman İşletmeleri A.Ş, Antalya Emniyeti Deniz Polisi ve Trafik Şube, Sahil Güvenlik Grup Komutanlığı, Antalya İl Jandarma Komutanlığı, Göç İdaresi, İl Sağlık Müdürlüğü birimleri, 112 ve UMKE, Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi, AFAD kurumları katılım sağladı. Tatbikatın başarıyla tamamlandığı ve kurumların acil durum kapasitesinin değerlendirildiği bildirildi.
Kayseri Kaybis 2025 sezonu kapandı Kayseri Büyükşehir Belediyesi Ulaşım A.Ş. tarafından işletilen, bisiklet paylaşım sistemi Kaybis, 2025 sezonunu yeni rekorlarla tamamladı. Şehir genelindeki 91 istasyon ve 1000 bisikletle hizmet veren sistem, hem ulaşım alışkanlıklarına hem de çevreye katkı sağlamayı sürdürdü. 2025 yılı boyunca 48 bin 356 kullanıcı, bisikletleri toplam 452 bin 961 kez kullandı. Yıl içinde kaydedilen toplam mesafe ise 4 milyon 321 bin kilometreye ulaştı. Bu mesafe, Kaybis ile dünyanın etrafının 108 kez turlanması anlamına geliyor. Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç; 2025 sezonunun başarıyla tamamlandığını belirterek, "Kaybis her yıl büyüyen, şehrin ulaşım kültürüne önemli katkı sağlayan bir sistem hâline geldi. 2025’te elde edilen 4,3 milyon kilometrelik kullanım verisi, Kayserililerin sürdürülebilir ulaşımı ne kadar benimsediğini gösteriyor. Bu sadece bir ulaşım başarısı değil, aynı zamanda çevre için büyük bir kazanım" dedi. Bisiklet kullanımının hem trafiği rahatlattığını hem de karbon salınımının azaltılmasına katkı sağladığını söyleyen Büyükkılıç, "Daha temiz bir hava oluşmasına katkı sağlayan sistemimizi her geçen yıl büyütüyoruz ve her yıl daha ileri bir noktaya taşımada kararlıyız" diye konuştu. Sezonun kapatılmasıyla tüm istasyonlar, bisikletler ve yazılım altyapısı detaylı bakıma alındı. Ulaşım A.Ş. ekipleri, yeni sezonda daha yüksek performans, arttırılmış bisiklet sağlığı ve kullanıcı deneyimi sunmak için çalışmalarını sürdürüyor.