EĞİTİM - 08 Mayıs 2021 Cumartesi 16:53

HKÜ’de ’Online Desen Bilgisi’ konferansı düzenlendi

A
A
A
HKÜ’de ’Online Desen Bilgisi’ konferansı düzenlendi

Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ), öğrencilerine sanatsal yönden farklı bir bakış açısı sunan “Online Desen Bilgisi” isimli konferansı ile desen çizmenin çeşitli metotlarını anlatan bir program imkanı sundu.

Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ), öğrencilerine sanatsal yönden farklı bir bakış açısı sunan “Online Desen Bilgisi” isimli konferansı ile desen çizmenin çeşitli metotlarını anlatan bir program imkanı sundu.


Hasan Kalyoncu Üniversitesi, öğrencilerinin sanatsal yönüne katkı sunmak için düzenlediği programlara bir yenisini daha ekleyerek, online desen bilgisi ile desen çizmenin tüm yönlerini inceleme ve öğrenme fırsatı sundu. Programda moderatör ve konuşmacılık görevini Öğretim Görevlisi Atiye Güner yaparken, Öğretim Görevlisi Mehmet Vanlıoğlu’da programa konuşmacı olarak katıldı. Katılımcılara dünya üzerinden önemli desen çalışmaları ve örneklerini göstererek sunumlar yapan konuşmacılar, desen çalışması yapmanın tüm yönlerini anlattılar.


"Desen iyi bir sanat ve tekniğin eseridir"


Desenin, duygu ve düşüncelerin kâğıda aktarımı olduğunu anlatan Atiye Güner, “Öncelikle şunu bilerek işe başlamak lazım her şekil desen değildir, bunların birçoğu motiftir. Örneğin bir baklava dilimi, halı üzerindeki şekiller, bazı semboller motiftir. Desen, iyi bir sanat ve tekniğin eseridir. Bir birikimin dışa vurumudur. Desen bir tablo öncesi ön hazırlık gibidir. Desen çizmek, özellikle Rönesans döneminde hümanizmin de etkisiyle daha da değer kazanmıştır. Desen, tam anlamıyla kimliğini Rönesans döneminde kazanmıştır” ifadelerini kullandı.


"Güzellik göreceli midir?"


Dünyaca ünlü ressamların çizimlerine de örnek vererek açıklamalar yapan Güner: “Leonardo Da Vinci’nin desen çalışmalarından örnek verecek olursak o, matematiksel ve geometrik çizgilere çok önem vermiş. Dünyanın da geometrik çizimlerden oluştuğunu söylemiş. Bu nedenle çizimlerinde geometrik çizimler, oran/orantı, altın kural çizgilerine çok önem vermiştir. Ben burada şunu sormak isterim ‘güzellik göreceli midir?’ Rönesans döneminde altın oran diye tabir ettiğimiz kurala göre yapılan tablolara bakılacak olursa özellikle o dönem tablolar matematiksel kurallara göre yapılmıştır. Matematikte net kurallara dayalı olduğundan, matematiksel kurallara dayalı yapılan tablolar göreceli olmaktan çıkmıştır. 18. yüzyıl tablolarını inceleyecek olursak o dönem Romantizm’in etkilerini hemen her eserde görüyoruz. Yapılan desen çalışmalarında o dönemin etkilerini görmek mümkündür. Pablo Picasso’nun çizimlerine bakınca ise Kübizm etkilerini görüyoruz. Özellikle Picasso’nun çizimlerinde görüyoruz ki Picasso, eserlerinde farklı arayışlara girmiştir. Bu nedenle onun eserlerinde farklı çalışmalar görmekteyiz. Çizimlerinde büyük trajedinin de etkisi ortada, özellikle ‘Guernica’ tablosunda yaşadığı çağ da yaşanan katliamları, çalışmasında çok iyi teknikle resmetmiştir” dedi.


Desen çalışması nasıl olmalıdır?


Mehmet Vanlıoğlu ise doğru desen çalışması ile ilgili tavsiyelerde bulunarak şu ifadelerle sunum yaptı: “Hepimiz desenlere çeşitli çizgi çalışmaları ile başlarız. Ardından kara kalem çizimleri ile devam ederiz. Sonrasında ise tam anlamıyla desen eğitimleri ile sürer ve belirli kalıp ve tekniklerle desen çalışmaları yaparız. Desen çizmenin en zor kısmı figür ve ardından portre çizmektir. Portre çizmek ise anatomi bilgisi istemektedir. Desen çalışırken portre çizmek için anatomi bilgisine hâkim olmayınca, kaliteli çizimler yapılamamaktadır. Bu nedenle portre çizen bir kişinin anatomi bilgisine sahip olması gerekir. Desen çalışmalarınızda elinizle ya da bir pamuğu sürerek çalışma yapmayın. Çizgiler kullanarak çalışın. Çünkü çizgiler, desen çalışmasında çok önemlidir. Bir desen çalışmasında sizi ifade edecek olan kavram çizgilerdir ve kalem çizgilerle adeta elinizde dans etmelidir. Parmak ya da pamuk kullanılarak yapılan teknik, sizin formu kaybetmenize neden olacak ve sadece lekeden ibaret bir çalışma olacaktır”.


Sunumuna şu ifadeler ile devam eden Vanlıoğlu: “Bir desen çalışması yapmazdan önce ilk olarak ne yapacağımıza ve neyi anlatacağımıza iyi karar vermemiz gerekir. Sonrasında kullanılacak teknik, oran/orantı ve altın kurallara önem vermek gerekir. İlk zamanlar direk bir kişiyi ya da nesneyi çizmeden önce ilk olarak onu iyice bir incelemek gerekir. Ayrıca çeşitli çizgiler ile ön çalışmalar yapmamız gerekir. Bunların ardından çizime geçmemiz gerekir. Ayrıca tavsiyem ilk zamanlar bir kişiyi çizmek yani portre yerine, basit nesneler seçerek onun üç boyutlu çizimlerini yaparsak bu bizi insan portresi çizmeye hazırlar. Bir çizim yaparken çizmeden önce kompozisyona da önem vermek gerekir ve kompozisyonunda nefes alması gerekir. Desen öncelikle doğru görüş gerektirir” diye sunumunu tamamladı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İş Bankası’ndan KOBİ’lere özel yeni bankacılık ürünü İş Bankası, finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Uygulama ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. İş Bankası, KOBİ’lerin işletmelerini yönetmek için sıklıkla kullandığı uygulama ve platformlara entegre olacak şekilde tasarlanan finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Yeni bankacılık ürünü ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. DijiKolay Finansman ile işletmeler, kullandıkları e-ticaret platformları ve entegratörleri, ERP ve ön muhasebe uygulamaları, ödeme kuruluşu panelleri gibi dijital uygulama veya platformlardan ayrılmadan, ihtiyaç duydukları anda kendilerine özel sunulan kredi imkanlarından yararlanabiliyor. Gelişmiş bir karar motoru tarafından değerlendirilen başvurular saniyeler içinde sonuçlandırılıyor, firmalar zaman kaybetmeden finansmana erişebiliyor. İşletmelerin ihtiyaçlarına uygun şekilde özelleştirilmiş ödeme planları oluşturarak nakit akışlarını daha etkin yönetmelerine yardımcı olan uygulama, esnek geri ödeme seçenekleri sunuyor. Uygulama içindeki hesaplama aracı ile kullanıcılar, talep ettikleri krediye ilişkin faiz oranı, taksit tutarı, masraflar, sigorta primi gibi koşulları görüntüleyebiliyor. Uygulamanın platformlara entegrasyonu, önyüz katmanı üzerinden gerçekleştiriliyor. Kullanılan mimari yapı, entegre olunan platform tarafında herhangi bir değişiklik yapılmasına gerek kalmadan, uygulama içinde özelleştirme ve değişiklik yapılmasına imkân tanıyor. Bu sayede geliştirme kaynağı sınırlı olan firmalar da DijiKolay Finansman’ı platformlarına entegre edebiliyor, iş ortağı platformlar tarafından üstlenilmesi gereken bakım maliyetleri en aza indiriliyor. Online Alışveriş Platformu Pazarama, Moka ve KolayBi ile entegrasyonu tamamlanan DijiKolay Finansman’a, bu platformların müşteri/kullanıcı panelleri üzerinden erişim sağlanıyor. İlk etapta yalnızca şahıs şirketleri tarafından kullanılabilen uygulamanın yakın gelecekte tüm KOBİ’lerin kullanımına açılması planlanıyor. “Bankacılık hizmetlerini geleneksel kanalların dışından sunma çalışmalarımız devam ediyor” İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, konuya ilişkin açıklamasında, “Her yerde bankacılık vizyonumuz doğrultusunda, bankacılık hizmetlerini geleneksel bankacılık kanalları dışından, yenilikçi bir anlayışla sunma çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Yeni ürünümüz DijiKolay Finansman ile kredi dikeyindeki bazı hizmetlerimizi KOBİ’lerin dijitalleşmesinde önemli katkısı olan platform ve uygulamaların içinden sunmaya başlıyoruz. Böylece bir yandan ekonomimizin belkemiği KOBİ’lerin finansmana erişimini kolaylaştırırken, bir yandan da mevcut ve potansiyel iş ortaklarımızın müşterilerine ayrıcalıklı hizmet sunmasını sağlıyoruz. İlk olarak Pazarama üzerinden hizmete sunduğumuz ürünümüzün, iş ortağımız olan platformlarda müşteri etkileşimini ve memnuniyetini artıracağına ve onlara rakiplerinden farklılaşma imkânı vereceğine inanıyoruz. KOBİ’lerin finansman ihtiyaçlarına daha etkin ve hızlı çözümler sunarak iş dünyasına değer katmaya devam edeceğiz” dedi.
İstanbul Turkcell 30. yılında GB’ları ikiye katlıyor Turkcell, mayıs kampanyasını duyurdu. Mayıs ayı boyunca tüm Turkcell’lilerin ve yeni Turkcell müşterilerinin paketlerindeki GB’ların ikiye katlanacağı açıklandı. Turkcell, 30. yıldönümünü kutlamaya devam ediyor. Operatör hem mevcut müşteriler hem de yeni katılan müşteriler için yeni bir kampanyayı hayata geçirdiğini duyurdu. Mayıs ayında başlayan kampanya kapsamında tüm Turkcell’lilerin ve Turkcell’e yeni gelecek müşterilerin paketlerindeki GB, SMS ve dakikalar ikiye katlanıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Turkcell’in 30. yılına özel sunduğu bu ilk sürpriz ile Turkcell’liler paketlerindeki GB, SMS ve dakikalarını iki katına çıkararak daha fazla iletişim imkanına kavuşuyor. Turkcell’liler kampanyaya Turkcell uygulaması Hediye Havuzu sekmesinden, Turkcell İletişim Merkezi ve Turkcell Müşteri Hizmetleri aracılığı ile ya da 30. YIL yazıp 2200’a SMS göndererek katılım talebinde bulunabilecekler. Katılım talebi sonrası talep sonucu SMS ile kullanıcılara iletilecek. GB’ların ikiye katlanmasıyla operatör, kullanıcılarına dijital dünyayı daha özgürce keşfetme imkanı da veriyor. Böylece Turkcell’liler sevdikleriyle daha uzun süre iletişim kurabilirken dijital platformlarda daha fazla zaman geçirebilecek ve tüm online ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilecekler. “Yıl boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunacağız” Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, kampanyaya ilişkin şunları söyledi: “30 yıldır, Turkcell olarak müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya ve hayatlarını kolaylaştırmaya odaklandık. Bu önemli kilometre taşını kutlamak için, müşterilerimizin GB, SMS ve dakikalarını ikiye katlayarak onları mutlu etmek istedik. Bu kampanya sadece bir başlangıç. Şirketimizin 30. yıl kutlamaları boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunmaya devam edeceğiz. 30 yıl önce ‘İnsan İçin Teknoloji’ vizyonuyla ülkemizde yeni bir çağ başlatmıştık. Döneminin ötesinde bir strateji ortaya koyarak, Türkiye’nin iletişim ve teknolojide öncü olmasını sağladık. 30. yılımızda da geleceğin vizyonuyla ‘uçtan uca teknoloji sağlayıcısı’ pozisyonumuzu daha da büyüterek ülkemizin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine katkı sağlamaya devam edeceğiz. Biliyorsunuz artık, her şey Turkcell’le çalışıyor, Turkcell herkesle çalışıyor.” Şirketin, 30. yıl kutlamaları kapsamında müşterilerini sevindirecek pek çok farklı kampanya ve yeniliği de hayata geçirmeyi planladığı belirtildi.