YEREL HABERLER - 02 Haziran 2017 Cuma 13:27

Köse’de süt koyuncularına ORKÖY desteği

A
A
A
Köse’de süt koyuncularına ORKÖY desteği

Gümüşhane’nin Köse ilçesinde ORKÖY kanalıyla süt koyunculuğu kredisi almaya hak kazanan 5 vatandaşa yönelik tahsis programı düzenlendi.

Gümüşhane’nin Köse ilçesinde ORKÖY kanalıyla süt koyunculuğu kredisi almaya hak kazanan 5 vatandaşa yönelik tahsis programı düzenlendi.


Gümüşhane Orman İşletme Müdürlüğü tarafından Köse ilçesine bağlı Kabaktepe köyünde düzenlenen Süt Koyunculuğu kredisi almaya hak kazanan kişilere kredi tahsis programına Köse Kaymakamı Mustafa Duruk, Trabzon Orman Bölge Müdürü Mümin Döngez, Köse Belediye Başkanı Şerif Aygün, Gümüşhane Orman İşletme Müdürü Tuncay Dinç ve köy sakinleri katıldı.


Gümüşhane Orman İşletme Müdürü Tuncay Dinç, 2017 yılı ORKÖY çalışma programında Gümüşhane’de 160 kişiye toplam 2 milyon 750 bin TL kredi verilmesi planlandığını belirterek, “Bu krediler besi sığırcılığı, süt sığırcılığı, süt koyunculuğu, arıcılık, güneş enerjisi ve mantolama şeklinde uygulanacaktır. 2016 yılı itibariyle 71 kişiye 954 bin TL kredi desteği verilmiştir. Bugün itibariyle Gümüşhane ilimizde 24 köyde toplam 120 kişiye kredinin tahsis işlemi gerçekleşmiştir. Kalan kredilerimiz temin aşamasında olup Haziran ayının sonuna kadar tüm kredilerin dağıtımı gerçekleştirilecektir. Köylerimizden gelen yeni taleplerde değerlendirmeye alınacaktır” dedi.


Konuşmaların ardından kredi almaya hak kazanan üreticilere hayırlı ve bereketli olsun dilekleriyle belgeleri verildi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara ATO Başkanı Baran: "Ülkemizin ihracatında, e-ihracat yüzde 1,5’luk paya sahip" Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, "Ülkemizin ihracatında, e-ihracat yaklaşık yüzde 1,5’luk bir paya sahip. 2028 yılı itibariyle de ülkemizin hedefi bu rakamı yüzde 10’lar seviyesine ulaştırmak" dedi. ATO Başkanı Gürsel Baran, Oniki Platformu’nun hibrit ve yapay zeka konseptiyle Ankara’da düzenlediği "E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı"na katıldı. Ankara Ticaret Odası’nın da desteklediği, Crowne Plaza Ankara’da gerçekleşen etkinlik, başkentteki üreticiler ve markalar ile e-ticaret ve e-ihracat alanındaki satıcılar ve ekosisteme çeşitli çözümler sunan hizmet ve servis sağlayıcı firmaları bir araya getirdi. ATO Başkanı Baran, açılışta yaptığı konuşmada markalaşma ve katma değerli üretimin önemine dikkat çekerek, ihracat gelirlerine ve cari dengeye olumlu katkısının altını çizdi. Markalaşmanın dünya ticaretindeki önemini örneklerle anlatan ATO Başkanı Gürsel Baran, Ankara Ticaret Odası’nın bu konudaki çalışmaları ve Uluslararası Marka Buluşmaları adı altında gerçekleştirdiği etkinlik hakkında da bilgi verdi. E-ticaret ve e-ihracatın pandemiyle birlikte hızla geliştiğini hatırlatan Baran, ticarette gelişmek isteyen firmaların değişim ve dönüşüme uyum sağlaması gerektiğine dikkat çekerek, şöyle konuştu: "Pandemi ile birlikte hızla gelişen e-ticaret ve e-ihracat ülkemizde de ilerleme kaydetti. Türkiye 2023 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 100 artışla 1.6 trilyon liralık e-ticaret rakamına ulaştı. 2024 yılı sonunda ulaşmayı hedeflediğimiz rakam ise 3.3 trilyon lira. Bu rakama çok rahat ulaşılabileceğini düşünüyorum. Ticaretimizin içinde de e-ticaret yüzde 20’lik bir paya sahip. Yani her 5 alışverişten biri artık e-ticaret kanalıyla yapılıyor. Bu oranın da çok önemli olduğunu düşünüyorum. Dünya ticaretinde yaşanan bu gelişmelere firmalarımızın uyum sağlayarak e-ihracatını geliştirmesini, şehrimizin ve ülkemizin e-ihracat ile dünya ticaretinden daha fazla pay almasını hedefliyoruz." Dünya e-ticaret pazar büyüklüğünün 6 trilyon dolara ulaştığını aktaran Baran, e-ticaretin gelişiminde lojistik ve depolamanın önemine de vurgulayarak, şu ifadelere yer verdi: "E ticaretle birlikte depolama alanları ihtiyacı artmış ve buna paralel depolama maliyetleri yükselmişti. Sorun çözümüyle birlikte geldi. Konaklama alanında kullanılan iş modeli AirBnb modeli depolama sektöründe de dijital olarak kullanılmaya başlandı. Yeni dijital platformlar, dünyanın herhangi bir yerinde depo kiralamak isteyeni, dünyanın herhangi bir yerinde deposunu kiraya vermek isteyenle buluşturarak hızlı çözümler ortaya koydu. Böylece gerek ülkemizde gerekse dünyanın başka yerlerinde işletmeler uygun şartlarda depolama yapabilir hale geldi. Aynı şekilde lojistik konusu da beraberinde gelişti ve değişti. Ürünlerin tedarik edilmesi, depolanması ve müşteriye ulaştırılması e-ticaretin başarısını etkileyen bir faktör. E-ticaret işletmeleri, ürünlerin müşterilere hızlı bir şekilde ulaştırılması için güvenilir ve verimli bir lojistik ağına sahip olmak durumunda. Ürünlerin tedarik edilmesi, depolanması ve sevkiyatı, işletmenin verimliliğini ve müşteri memnuniyetini doğrudan etkiliyor." "Ülkemizin ihracatında, e-ihracat yüzde 1,5’luk paya sahip" Türkiye’nin genel ihracatında da e-ihracatın önemli mesafeler kaydettiğini bildiren Baran, "2023 yılı sonu itibarıyla ihracatımız 260 milyar dolara yaklaştı. Ülkemizin ihracatında, e-ihracat yaklaşık yüzde 1,5’luk bir paya sahip. 2028 yılı itibarıyla da ülkemizin hedefi bu rakamı yüzde 10’lar seviyesine ulaştırmak. İnanıyorum ki e-ihracatımızı bu rakamlara taşıyarak bu alanda dünyada önde gelen ülkelerden biri olacağız" dedi. Ankara Ticaret Odası olarak e-ticaret ve e-ihracatı geliştirme konularında yaptıkları çalışmalar hakkında da bilgi veren Baran, "Ankara’mızda pandemi öncesinde yaklaşık 6 bin e-ticaret yapan firma sayısı varken, yıl sonu itibarıyla 44 binlere ulaştık. Tahmin ediyorum ki bugün rakamlar 50 bini aşmıştır" diye konuştu. ATO Başkanı Gürsel Baran’ın yanı sıra Oniki Platformu Kurucu Ortak/CEO Ziya Kızıltan ve Ekonomi Yazarı Sami Altınkaya da açılışta birer konuşma yaptı.