EKONOMİ - 31 Ekim 2022 Pazartesi 12:25

40 metrekare işyerinde kurulan Golonya, dünya markası olma yolunda ilerliyor

A
A
A
40 metrekare işyerinde kurulan Golonya, dünya markası olma yolunda ilerliyor

Çorum'da, iş adamı Ali İlker Tosun’un 40 metrekarelik dükkanda ürettiği kolonyalarla temelini attığı Golonya markası, dünya markası olma yolunda ilerlemeye devam ediyor. Yeni fabrikasının temelini atan firma, Çorum'da üretilen kolonyaları tüm dünyaya ulaştıracak.

İstanbul’da 2011 yılında küçük bir dükkanda kolonya üretimiyle iş dünyasına atılan Ali İlker Tosun, 2013 yılında çalıştığı bankadan ayrılarak işyerini memleketi Çorum’a taşıdı. Piyasada bulunan klasik limon, tütün ve lavanta kolonyalarının ötesine geçerek “yeni nesil kolonya” sloganıyla ürettiği farklı ürünlerle Golonya markasını kuran Tosun, 40 metrekare bir dükkanda kurduğu firmasını her yıl büyütmeye devam ediyor. Firma, 2020 yılında tüm dünyayı etkisi alan pandemi sürecinde başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünya genelinde kolonyanın tanınırlığını ve kullanımını artırmasıyla, dünya markası olma yolundaki ilk adımını atarak Avrupa’ya açıldı.

’40 metrekare dükkandan fabrikaya’
Firmanın büyümesi ve kapasitesinin artırılmasına yönelik projeleri hayata geçirmeye başlayan Ali İlker Tosun, Çorum Organize Sanayi Bölgesi’nde 11 bin 500 metrekareden oluşan fabrikanın temelini attı. 2023 yılında faaliyete geçmesi planlanan fabrikada kolonya üretiminin yanında katma değeri yüksek tıbbi aromatik ürünlerde üretilecek.

40 metrekare işyerinde kurulan Golonya, dünya markası olma yolunda ilerliyor

Bankacılığı bıraktı, kolonya üretmeye başladı
Firmanın kurulma sürecini anlatan Golonya Kozmetik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali İlker Tosun, “Esnaf kökenli bir aileden geldiğim için o dönemde içimde bir şeyler yapma, marka oluşturma hayali ve hedeflerim vardı. 2011 yılında İstanbul’da açtığım 40 metrekareden oluşan işyerinde kolonya üretimi yaparak belirlediğim hedefe doğru da ilk adımı atmış olum. 2013 yılında bankacılığı bırakıp Çorum’a döndükten sonra 40 metrekare olan işyerimizi önce 200 metrekareye ardından da bin 500 metrekareye çıkardık” dedi.

40 metrekare işyerinde kurulan Golonya, dünya markası olma yolunda ilerliyor

"Hedef dünya markası olmak"
Türk markası olan Golonya’yı uluslararası bir marka yaparak tüm dünyaya tanıtmayı hedeflediğini vurgulayan Tosun, “Firmanın büyümesi ve kapasitenin artırılmasına yönelik projeleri hayata geçirmek için fabrikamızın temelini attık. Organize Sanayi Bölgesi’nde kurulum çalışmaları devam eden 11 bin 500 metrekaden oluşan fabrikamızı 2023 yılında tamamlayarak ürün çeşitliliğini artırmayı planlıyoruz. Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu’nun da hibe desteği verdiği fabrikamızda kolonya üretiminin yanı sıra üreteceğimiz tıbbi aromatik ürünlerle istihdamın artırılmasının yanı sıra ülkemize döviz girdisini artırmayı hedefliyoruz. Yeni yatırımla mevcut kapasitemizi en az 5-6 kat büyüteceğiz. Yola çıktığımızda Türk markası olan Golonya’yı uluslararası bir marka yaparak tüm dünyaya tanıtmayı hedefliyorduk. Bu hedefimize ulaşmak için adım adımda ilerliyoruz” diye konuştu.

40 metrekare işyerinde kurulan Golonya, dünya markası olma yolunda ilerliyor

"Avrupa ülkelerinde satışlarımız başladı"
Yurt içindeki çalışmaları tamamladıktan sonra markanın yurt dışındaki tüketici ile buluşma zamanının geldiğini düşünerek Avrupa’da yapılanma sürecine girdiklerini anlatan Ali İlker Tosun, “Şuan Avrupa’nın 5-6 ülkesinde ürünlerimiz satışta. Ama yeni fabrika ile birlikte hedeflerimiz ürettiğimiz ürünleri Asya, Avrupa, Amerika, Afrika gibi tüm dünya pazarlarındaki raflarda yerimizi almak. Şuanda Golonya markasının toplamda 8 referans kokusu mevcut. Ama önümüzdeki süreçte hem koku çeşitlerini hem ürün gamını geliştirmeyi düşünüyoruz. Yeni yaptığımız yatırımla ürün yelpazesine temizlik ve oto grubunda da çeşitlendireceğiz” şeklinde konuştu

"Çorum denilince artık sadece leblebi değil, Golonya’da akla geliyor"
“Çorum denilince insanların aklına leblebinin yanı sıra Golonya’da geliyor” diyen Ali İlker Tosun, “Çorum’un yöresel ünlü markalar arasına girdi. Artık Çorum denilince insanların aklına kolonyası da gelecek. Şu anda ürünlerimiz Türkiye’nin 81 ilinde satışı yapılıyor. Amacımız bütün tüketicilere ulaşmak. Golonya markasında farklı tarzda yeni nesil denilen farklı bir türev üretiyoruz. Ürünlerimiz insanların günlük yaşamda da kullanabileceği ürün segmentine giriyor. Aslında Golonya markası yöresel olarak çıkarttığımız bir marka. Anadolu insanı olarak şivemizden ötürü 'k' harfini 'g' harfine çeviren bir yapımız var. Ürünlerimizde Türkiye genelinde tüketici ile buluştuktan sonra şunu fark ettik, Türk toplumu olarak hızlı konuştuğumuzdan 'k'leri 'G'ye istemsiz çeviriyoruz. Bundan ötürü de markamız insanlar tarafından sevilerek benimsendi. Biz ürün segmenti olarak 'y', 'z' ve alfa kuşağına hitap ediyoruz. Pandemi ile birlikte z kuşağına da hitap etmeye başladık. Önümüzdeki yıllarda Alfa kuşağına ürünlerimizi benimsetip uzun dönemde kolonya kültürünü aşılayacağız” ifadelerini kullandı.

Muhammed Muttalip Yalçın-Bülent Özkaleli

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzincan Tarımsal girdi fiyatları yıllık yüzde 33,66 arttı Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ekim ayına ilişkin Tarımsal Girdi Fiyat Endeksi (Tarım-GFE) verilerini açıkladı. Buna göre Tarım-GFE, ekim ayında bir önceki aya göre yüzde 2,04, geçen yılın aralık ayına göre yüzde 29,06, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 33,66 ve 12 aylık ortalamalara göre yüzde 32,3 artış gösterdi. Ana gruplar incelendiğinde, bir önceki aya göre tarımda kullanılan mal ve hizmetler endeksi yüzde 2,12, tarımsal yatırıma katkı sağlayan mal ve hizmetler endeksi ise yüzde 1,57 yükseldi. Geçen yılın aynı ayına göre ise tarımda kullanılan mal ve hizmetler endeksinde yüzde 34,79, tarımsal yatırıma katkı sağlayan mal ve hizmetler endeksinde yüzde 27,19 artış kaydedildi. Alt gruplar bazında yıllık Tarım-GFE verilerine göre 6 alt grupta artış oranı ortalamanın altında, 5 alt grupta ise üzerinde gerçekleşti. Yıllık artışın en düşük olduğu alt gruplar yüzde 18,91 ile tarımsal ilaçlar ve yüzde 20,98 ile bina bakım masrafları olurken, en yüksek artış yüzde 64,33 ile veteriner harcamaları ve yüzde 47,39 ile gübre ve toprak geliştiricilerde görüldü. Aylık Tarım-GFE’ye göre ise 6 alt grup daha düşük, 5 alt grup daha yüksek değişim gösterdi. Ekim ayında aylık bazda artışın en düşük olduğu alt gruplar yüzde 0,09 ile enerji ve yağlayıcılar, yüzde 0,27 ile gübre ve toprak geliştiriciler olarak belirlendi. Buna karşılık, aylık artışın en yüksek olduğu alt gruplar yüzde 5,61 ile veteriner harcamaları ve yüzde 4,71 ile tohum ve dikim materyali oldu.
Ankara 7 ilde 7 ayrı organize suç örgütüne yönelik operasyon: 67 şüpheli yakalandı, 42’si tutuklandı İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya 7 ilde dolandırıcı, tefeci ve göçmen kaçakçısı 7 ayrı organize suç örgütüne yönelik düzenlenen operasyonlarda 67 şüphelinin yakalandığını ve 42’sinin tutuklandığını açıkladı. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’nın paylaştığı bilgilere göre, Cumhuriyet Başsavcılıkları ile Jandarma KOM Daire Başkanlığı koordinesinde; İl Jandarma Komutanlıklarınca 7 ilde 7 ayrı organize suç örgütüne yönelik operasyonlar düzenlendi. Şüphelilerin; Denizli’de 30 ayrı iş yerinden organize şekilde hırsızlık yaptıkları, Yalova’da nitelikli dolandırıcılık suçunu organize şekilde yönettikleri, İzmir’de trafo ve enerji nakil kablosu hırsızlığı yaptıkları, Iğdır’da göçmen kaçakçılığı suçunu işledikleri ve Muğla’da tefecilik yaptıkları, Tekirdağ ve Şanlıurfa’da terör örgütüyle bağlantıları olduklarını söyleyip para talep ederek vatandaşları dolandırdıkları tespit edildi. Düzenlenen operasyonlar ile hesaplarında son 5 yıl içerisinde 251 Milyon Türk lirası hesap hareketi bulunan 67 şüpheliyi yakalandı. 42’si tutuklandı. 23’ü hakkında adli kontrol hükümleri uygulandı. Diğer 2 şüphelinin işlemleri devam ediyor. Ayrıca operasyonlar sonucu çok sayıda dijital materyal ile muhtelif miktarda nakit para ve ziynet eşyası ele geçirildi.
Erzincan Erzincan’da soğuk hava nedeniyle sürüler yayladan indirildi Erzincan’da yüksek kesimlerde görülen kar yağışı ve soğuk havayla birlikte yaylalarda bulunan küçükbaş hayvan sürüleri donma tehlikesi nedeniyle merkeze ve köylere taşındı. İlkbahar aylarından itibaren yaylalarda kalan küçükbaş hayvanlar, hava sıcaklıklarının düşmesi ve kar yağışının başlamasıyla birlikte daha güvenli alanlara çekildi. Üreticiler, kış şartlarının ağırlaşması nedeniyle sürülerini Erzincan merkez ve çevre köylere indirerek ahırlara aldı. Kış boyunca hayvanların yem, saman ve arpa ile besleneceği öğrenildi. Üreticilerden İlhan Koyun, nisan ayı sonunda koyunlarını yaylaya çıkardıklarını belirterek, "Aylarca yaylada kaldık, süt ve peynir üretimi yaptık. Aralık ayının sonlarına doğru havalar sertleşince geri dönmek zorunda kaldık. Kış aylarında yem ve saman temini bizim için en büyük sıkıntı" dedi. Tulum peyniri üreticisi Özkan Beydili ise bahar aylarında çıktıkları yaylalarda aralık ayına kadar kaldıklarını ifade ederek, soğuk havanın etkisini artırmasıyla köylerine dönmek zorunda kaldıklarını söyledi. Beydili, hayvancılığın büyük emek ve fedakârlık gerektirdiğini vurguladı. Üretici Ferdi Kaya da ilkbaharda yaylaya çıkarılan koyunların yaz boyunca otlatıldığını ve peynir üretimi yapıldığını belirterek, "Hava şartları sertleşince dönüş hazırlıklarına başladık. Hayvanlar ilkbahara kadar yem ve arpa ile beslenecek" diye konuştu. Erzincan’da her yıl kış mevsimiyle birlikte yaşanan bu dönüş, bölgedeki küçükbaş hayvancılığın doğayla iç içe süren zorlu üretim sürecini bir kez daha gözler önüne serdi.