GÜNDEM - 08 Şubat 2018 Perşembe 01:38

Atık kağıt topladığı el arabasında uyuyakaldı, hayatı değişti

A
A
A
Atık kağıt topladığı el arabasında uyuyakaldı, hayatı değişti

Suriye'deki savaştan ailesiyle kaçıp geldiği Adana'da okula gitmeyip atık kağıt topladığı boyundan büyük el arabasında uyuyakalmasıyla gündeme gelen 10 yaşındaki Ahmet Muri'ye Milli Eğitim Müdürlüğü sahip çıktı.

Suriye'de 7 yıldır süren iç savaştan kaçarak 1 ay önce Halep'ten ailesiyle birlikte gelen 10 yaşındaki Ahmet Muri Adana'da el arabasıyla atık kağıt toplayarak evine ekmek götürmeye başladı. Muri, sokak sokak atık kağıt toplarken el arabasının içinde uyuyakaldı. Yoldan geçen vatandaşlar da çocuğa bir şey olduğunu düşünerek onu kaldırdı. Vatandaşların okulun ikinci yarısının açıldığı gün çocuğa 'neden okula gitmiyorsun?' diye sorunca Muri, "aç kalmamak için" yanıtını verdi.

Muri'nin dramı basında yer alınca Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü harekete geçerek sokak sokak Muri'yi aramaya başladı. İl Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar, ilçe milli eğitim müdürlüklerinin de sorumluluk alanlarındaki bütün mahallelerde tarama yapmasını istedi. Bir süre sonra ise Ahmet Muri atık kağıt toplarken Seyhan ilçesinde Seyhan İlçe Milli Eğitim Müdürü İzzettin Aydın tarafından bulundu. Akpınar'ın yanına getirilen çocuk, Türkiye’ye kaçak yollardan geldiklerini ve herhangi bir kimlik belgelerinin olmadığını, babasının evde olmadığını Gaziantep’e gidip geldiğini ancak ne iş yaptığını bilmediğini söyledi.

Kaymakamlığın sosyal marketinden kıyafet yardımı yapılan Muri, 23 Nisan İmam Hatip Ortaokulu'nda bulunan geçici eğitim merkezine kaydedildi. Ahmet Muri'nin kırtasiye ihtiyaçları da Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından karşılandı.

Bu arada aileye de kimlik kartı çıkartılarak Seyhan Kaymakamlığınca da gerekli maddi destek sağlandığı öğrenildi. 

Yeni kıyafetlerini giyerek okula başlayan Ahmet Muri çok mutlu olduğunu söyleyerek, "Artık okuyup asker olacağım, kocaman el arabasıyla sokak sokak gezmek çok zor oluyordu. Şuan çok mutluyum. Türk ağabeylerime çok teşekkür ediyorum" dedi. 

Fatih Keçe
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İş Bankası’ndan KOBİ’lere özel yeni bankacılık ürünü İş Bankası, finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Uygulama ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. İş Bankası, KOBİ’lerin işletmelerini yönetmek için sıklıkla kullandığı uygulama ve platformlara entegre olacak şekilde tasarlanan finansman uygulaması DijiKolay’ı hizmete sundu. Yeni bankacılık ürünü ile işletmelere daha hızlı, esnek ve pürüzsüz bir finansman deneyimi sunulması hedefleniyor. DijiKolay Finansman ile işletmeler, kullandıkları e-ticaret platformları ve entegratörleri, ERP ve ön muhasebe uygulamaları, ödeme kuruluşu panelleri gibi dijital uygulama veya platformlardan ayrılmadan, ihtiyaç duydukları anda kendilerine özel sunulan kredi imkanlarından yararlanabiliyor. Gelişmiş bir karar motoru tarafından değerlendirilen başvurular saniyeler içinde sonuçlandırılıyor, firmalar zaman kaybetmeden finansmana erişebiliyor. İşletmelerin ihtiyaçlarına uygun şekilde özelleştirilmiş ödeme planları oluşturarak nakit akışlarını daha etkin yönetmelerine yardımcı olan uygulama, esnek geri ödeme seçenekleri sunuyor. Uygulama içindeki hesaplama aracı ile kullanıcılar, talep ettikleri krediye ilişkin faiz oranı, taksit tutarı, masraflar, sigorta primi gibi koşulları görüntüleyebiliyor. Uygulamanın platformlara entegrasyonu, önyüz katmanı üzerinden gerçekleştiriliyor. Kullanılan mimari yapı, entegre olunan platform tarafında herhangi bir değişiklik yapılmasına gerek kalmadan, uygulama içinde özelleştirme ve değişiklik yapılmasına imkân tanıyor. Bu sayede geliştirme kaynağı sınırlı olan firmalar da DijiKolay Finansman’ı platformlarına entegre edebiliyor, iş ortağı platformlar tarafından üstlenilmesi gereken bakım maliyetleri en aza indiriliyor. Online Alışveriş Platformu Pazarama, Moka ve KolayBi ile entegrasyonu tamamlanan DijiKolay Finansman’a, bu platformların müşteri/kullanıcı panelleri üzerinden erişim sağlanıyor. İlk etapta yalnızca şahıs şirketleri tarafından kullanılabilen uygulamanın yakın gelecekte tüm KOBİ’lerin kullanımına açılması planlanıyor. “Bankacılık hizmetlerini geleneksel kanalların dışından sunma çalışmalarımız devam ediyor” İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, konuya ilişkin açıklamasında, “Her yerde bankacılık vizyonumuz doğrultusunda, bankacılık hizmetlerini geleneksel bankacılık kanalları dışından, yenilikçi bir anlayışla sunma çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. Yeni ürünümüz DijiKolay Finansman ile kredi dikeyindeki bazı hizmetlerimizi KOBİ’lerin dijitalleşmesinde önemli katkısı olan platform ve uygulamaların içinden sunmaya başlıyoruz. Böylece bir yandan ekonomimizin belkemiği KOBİ’lerin finansmana erişimini kolaylaştırırken, bir yandan da mevcut ve potansiyel iş ortaklarımızın müşterilerine ayrıcalıklı hizmet sunmasını sağlıyoruz. İlk olarak Pazarama üzerinden hizmete sunduğumuz ürünümüzün, iş ortağımız olan platformlarda müşteri etkileşimini ve memnuniyetini artıracağına ve onlara rakiplerinden farklılaşma imkânı vereceğine inanıyoruz. KOBİ’lerin finansman ihtiyaçlarına daha etkin ve hızlı çözümler sunarak iş dünyasına değer katmaya devam edeceğiz” dedi.
İstanbul Turkcell 30. yılında GB’ları ikiye katlıyor Turkcell, mayıs kampanyasını duyurdu. Mayıs ayı boyunca tüm Turkcell’lilerin ve yeni Turkcell müşterilerinin paketlerindeki GB’ların ikiye katlanacağı açıklandı. Turkcell, 30. yıldönümünü kutlamaya devam ediyor. Operatör hem mevcut müşteriler hem de yeni katılan müşteriler için yeni bir kampanyayı hayata geçirdiğini duyurdu. Mayıs ayında başlayan kampanya kapsamında tüm Turkcell’lilerin ve Turkcell’e yeni gelecek müşterilerin paketlerindeki GB, SMS ve dakikalar ikiye katlanıyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Turkcell’in 30. yılına özel sunduğu bu ilk sürpriz ile Turkcell’liler paketlerindeki GB, SMS ve dakikalarını iki katına çıkararak daha fazla iletişim imkanına kavuşuyor. Turkcell’liler kampanyaya Turkcell uygulaması Hediye Havuzu sekmesinden, Turkcell İletişim Merkezi ve Turkcell Müşteri Hizmetleri aracılığı ile ya da 30. YIL yazıp 2200’a SMS göndererek katılım talebinde bulunabilecekler. Katılım talebi sonrası talep sonucu SMS ile kullanıcılara iletilecek. GB’ların ikiye katlanmasıyla operatör, kullanıcılarına dijital dünyayı daha özgürce keşfetme imkanı da veriyor. Böylece Turkcell’liler sevdikleriyle daha uzun süre iletişim kurabilirken dijital platformlarda daha fazla zaman geçirebilecek ve tüm online ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilecekler. “Yıl boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunacağız” Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, kampanyaya ilişkin şunları söyledi: “30 yıldır, Turkcell olarak müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya ve hayatlarını kolaylaştırmaya odaklandık. Bu önemli kilometre taşını kutlamak için, müşterilerimizin GB, SMS ve dakikalarını ikiye katlayarak onları mutlu etmek istedik. Bu kampanya sadece bir başlangıç. Şirketimizin 30. yıl kutlamaları boyunca müşterilerimize daha fazla sürpriz ve avantaj sunmaya devam edeceğiz. 30 yıl önce ‘İnsan İçin Teknoloji’ vizyonuyla ülkemizde yeni bir çağ başlatmıştık. Döneminin ötesinde bir strateji ortaya koyarak, Türkiye’nin iletişim ve teknolojide öncü olmasını sağladık. 30. yılımızda da geleceğin vizyonuyla ‘uçtan uca teknoloji sağlayıcısı’ pozisyonumuzu daha da büyüterek ülkemizin toplumsal, ekonomik ve kültürel gelişimine katkı sağlamaya devam edeceğiz. Biliyorsunuz artık, her şey Turkcell’le çalışıyor, Turkcell herkesle çalışıyor.” Şirketin, 30. yıl kutlamaları kapsamında müşterilerini sevindirecek pek çok farklı kampanya ve yeniliği de hayata geçirmeyi planladığı belirtildi.