EKONOMİ - 19 Temmuz 2021 Pazartesi 10:25

Azerbaycan’da bayram öncesi duygulandıran reklam filmi

A
A
A
Azerbaycan’da bayram öncesi duygulandıran reklam filmi

Kardeş ülke Azerbaycan’ın en önemli market zincirlerinden OBA Market tarafından Kurban Bayramı öncesinde yayınlanan reklam filmi, izleyenleri duygulandırıyor.

Kaybolmaya yüz tutan değerlerden biri olan komşuluk üzerine kurgulanmış olan reklam filminde yaşlı komşusu ile ilgili hassasiyetler yaşayan bir komşu kadının ona yaptığı sürpriz konu alınıyor.

“Sabah erkenden yataktan kalkan yaşlı adam, dışarıda oynayan çocukları görünce; o günün diğer günlerden farklı olduğunun farkına varıyor. Bunun üzerine hemen üzerini giyinip dışarı çıkarak markete gidiyor. Markette elinde aldığı pastayla kasada sırada beklerken karşı komşusu tarafından izlenen yaşlı adam, dışarı çıkarak bir süre elindeki pastayla parkta oturuyor. Eve gelirken yine karşı komşusunun radarına takıldığının farkında bile olmadan evine giriyor.

Akşam olup da pastasına koyduğu mumu yakmaya çalışırken bir telefon geliyor. Karşı komşusu acilen kendi evlerine gelmesini rica ediyor. Yaşlı adam her şeyi bırakıyor ve komşusunun başının dertte olduğunu düşünerek yardıma koşuyor. Eve gittiğinde odalara tek tek bakıyor ama kimseyi bulamıyor. En sonunda salona girdiğinde kalabalık bir aile ve doğum günü pastası ile karşılaşıyor” şeklinde bir senaryoya sahip olan reklam filminin sonunda komşuluğun aile ile eşdeğerde olduğu hatırlatılıyor.

Bu duygulandıran reklam filmi ile ilgili olarak OBA Market yetkilileri, “Günümüz ekonomik ve sosyal koşullarının dayattığı düzende komşuluk ilişkilerimizin git gide zayıfladığını görmekteyiz. OBA Marketler zinciri olarak da mahalle komşusu konseptiyle insanların hayatlarına girdiğimiz için bizi biz yapan bu öz değerlerimizin, ne kadar önemli olduğunun altın çizmek istedik” şeklindeki açıklamalarıyla değerlerin yaşatılmasına verdikleri önemi vurguladılar.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Türk Mutfağı Haftası’nda Türkiye’nin eşsiz lezzetleri ve mutfak kültürü dünyaya tanıtılacak Türk mutfağının tarihi ve kültürel mirası, 21-27 Mayıs Türk Mutfağı Haftası’nda yurt içi ve yurt dışında düzenlenecek etkinliklerle tanıtılacak. Türk mutfağının kendine özgü niteliklerine dikkat çekilecek etkinliklerde, Türk mutfağı ve kültürü hakkında bilgi verilecek. Türk Mutfağı Haftası tanıtım etkinlikleri çerçevesinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan himayelerinde Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde “Asırlık Tatların Buluşma Noktası: Yedi Bölgede Türk Mutfağı” temasıyla program ve sergi düzenlenecek. Etkinlikte Türk mutfağının geleneksel, sağlıklı ve atıksız kültürel mirasını vurgulayan ve Türk mutfağının zenginliğini aktaran bir video gösterilecek. 21-27 Mayıs Türk Mutfağı Haftası çerçevesinde gerçekleştirilecek etkinliklerde Türkiye’nin iklim yelpazesinin ve coğrafi çeşitliliğinin Türk mutfağının zenginliğine katkıları ile Türk misafirperverliğinin mutfak kültürüne yansımaları vurgulanacak. Türk mutfağında sadece yemeklerin değil aynı zamanda kültürün, geleneğin ve duygudaşlığın da paylaşıldığı yerli ve yabancı konukların dikkatine sunulacak. Türkiye’nin farklı bölgelerinin zengin mutfak kültürü ve özgün nitelikleri konuklarla paylaşılacak. Etkinlik kapsamında Cumhurbaşkanlığı Külliyesi Sergi Salonu’nda hazırlanan sergi ve dijital deneyim alanlarında Türkiye’nin Ege’den Doğu Anadolu’ya, Karadeniz’den İç Anadolu’ya kadar farklı coğrafi bölgelerinin sahip olduğu doğal ve kültürel miras ile tarımsal çeşitlilik beş duyuya hitap edecek şekilde sunulacak. Ayrıca Türkiye’nin tüm bölgelerinin mutfak zenginliği ve sofra kültürleri hakkında bilgi verilecek, çeşitli bölgelere ait mutfak araç gereçleri, el emeği dokuma işleri ve sofra sunumları görülebilecek. Ait oldukları yörede kültür, turizm ve ekonomi gibi pek çok alana etki ederek katma değer oluşturan coğrafi işaretli ürünler tanıtılacak. Kurulacak dijital ekranlarda Türk mutfağının hikâyesi, tarihi gelişimi ve bölgelerin kendine has dokuları izlenebilecek. 1 ay boyunca ziyaret edilebilecek sergide Türk mutfağının sahip olduğu zengin yiyecek ve içecek çeşitliliği, hazırlanma ve tüketme aşamalarındaki birlikte üretme kültürü, toplumsal dayanışma, kaynaşma ve paylaşma dinamikleri öne çıkarılacak.