GÜNDEM - 23 Mart 2018 Cuma 17:55

Bakan Arslan Çanakkale Köprüsü’ndeki son durumu açıkladı

A
A
A
Bakan Arslan Çanakkale Köprüsü’ndeki son durumu açıkladı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "Cumhurbaşkanımızın ve Başbakanımızın katılımıyla hem köprü ayaklarının oturacağı yerlerdeki kazıkları çakmaya başladık hem de yine kazıkların üzerine oturacak köprü ayaklarının altındaki taban vazifesini görecek keson betonlarında temelini attık. Yaklaşık 2 ay içerisinde hem kule hem de tabliye testlerini birlikte yapacağız" dedi.

 Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İhlas Holding’e ziyarette bulundu. Türkiye Gazetesi’nin gündem toplantısına katılan Bakan Arslan önemli açıklamalarda bulundu. 

Çanakkale Boğazı’nda yapımına başlanan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde yaklaşık 2 ay içerisinde hem kule hem tabliye testlerinin birlikte yapılacağını belirten Bakan Arslan, ''18 Mart tarihinde Çanakkale Deniz Zaferi'ni anarken, Cumhurbaşkanımızın ve Başbakanımızın katılımıyla hem köprü ayaklarının oturacağı yerlerdeki kazıkları çakmaya başladık hem de yine kazıkların üzerine oturacak köprü ayaklarının altındaki taban vazifesini görecek keson betonlarında temelini attık ki; 66 bin tonluk bir beton bloktan bahsediyoruz. Küçük bir rakam değil. Yani her bir tırın 22 ton yük taşıdığını var sayarsanız, 3 bin tır yükü kadar bir beton bloktan bahsediyoruz. Bu beton blokların imalatları başladı. Daha önce köprünün testlerini yapmıştık. Kule testini yaptık, tabliye testini yaptık. Yaklaşık 2 ay içerisinde hem kule hem de tabliye testlerini birlikte yapacağız. Çünkü 1915 Çanakkale Köprüsü, diğer köprülere göre hem ayak açılığı çok fazla ki; bu dünyada bir rekoru içeriyor. 1915 Çanakkale Köprüsü, Japonya'daki Akashi Köprüsü'nden sonra rekoru alacak. 2 bin 23 metre ayak açıklığı olan ve 318 metre kule yüksekliği olan bir köprü olacak. Hem bu anlamda zor bir köprü hem de Çanakkale Boğazı çok rüzgar alıyor. Hakim rüzgarların olduğu bir yerde köprü yaparken de o köprünün testleri yine çok önemliydi. Dolayısıyla kule ve tabliyenin birlikte inşallah 2 ay içinde testini yapacağız. Böylece inşaatı hızlı bir şekilde devam edecek'' diye konuştu.

Kanal İstanbul'dan çıkacak hafriyat 3’üncü Havalimanı'nın yanındaki arazide yeşillendirme çalışmalarında kullanılacak 

Kanal İstanbul çalışmalarına değinen Bakan Arslan, ''Kanal İstanbul'un birinci fonksiyonu; Boğaz üzerindeki tehlikeyi azaltarak Kanal İstanbul'a çekmekti. İkinci fonksiyonu; o bölgedeki belli bir kuşak içinde kentsel dönüşüm yaparak daha konforlu ve standarttı yüksek yaşam kazandırmış olmak. O bölgedeki insanların böyle bir şansı olacak. Daha akılı şehirler marifeti ile insanların o bölgede yaşam şansı olacak. Boğazı görmek için dünyadan bir çok turist geliyor, aynı şekilde Kanal İstanbul'u ve Kanal İstanbul'un etrafındaki yeniden yapılanmayı görmeye gelen bir çok misafiri ağırlayacağız. Kanal İstanbul ile ilgi birçok alternatif çalışıldı ama sonra 5 güzergaha düşürüldü. 5 güzergah üzerinde epeyce çalıştıktan sonra bir güzergahı açıkladık. Artık herkes hangi güzergah olduğunu biliyor” dedi.

Kanal için yaklaşık 45 km.’lik Küçükçekmece, Sazlıdere ve Durusu güzergahının belirlendiğini, söyleyen Arslan buradan yaklaşık 1,5 milyar küp malzeme çıkacağını sözlerine ekledi. Arslan bu malzemelerin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da çok istediği 3. Havalimanı’nın yanındaki arazinin yeşillendirilmesi çalışmalarında kullanılacağını dile getirdi.

Arslan, “Bu çıkan malzemenin bir kısmını 3'üncü Havalimanı'nın yan tarafında bulunan kömür ocaklarından kaynaklı çukur ve bataklıklar var, oralara doldurarak ve yeşillendirerek değerlendirmeyi hedefliyoruz. Bu Cumhurbaşkanımızın çok istediği bir durumdu. Üst tabakada yine tarıma elverişli bir toprak çıkacaktır, o toprağı da tarım arazilerinde kullanmak üzere sevk edeceğiz. Ancak yine çok büyük bir topraktan ve çok büyük hafriyattan bahsediyoruz. Bunun dışında kaya ve moloz çıkacaktır. Bunlarla biz adalar oluşturmayı hedefledik. Marmara Denizi yani Küçükçekmece tarafında adalar oluşturacağız. O adaların kendisi de bir cazibe merkezi haline gelecek. Onlara da eminiz ki günün sonunda çok sayıda turist gelecek. Sonradan yapılmış olan adaları görmeye gelecekler o adalar üzerindeki yaşam alanlarını göremeye gelecekler” ifadelerini kullandı.

Çıkan malzemeyle Karadeniz tarafında da bir dolgu yapılacağını söyleyen Arslan, “Turizm boyutuyla adalarda önemli. İlk etapta en az iki ada olmasını öngörüyoruz. Bunun dışında da Karadeniz tarafında da çıkan malzemeden dolgu yaparak serbest bölge lojistik merkezi yağmayı planlıyoruz ki Karadeniz’den gelen gemilerin getirdiği yüklerin Kanal İstanbul’a girmeden önce elleşlenebilmesi hem yine o bölgedeki havalimanının avantajını da kullanarak bir lojistik merkezi alanı oluşturulması. Bunun bir kısmı gemilerle kanaldan geçebilir, bir kısmı raylı sistemle Avrupa istikametine ya da tam tersi Asya istikametine gidebilir. Bir kısmı da hava taşımacılığına uygun olabilir. Çıkan malzemeyi değerlendirerek Karadeniz tarafında da bir dolgu yapacağız” şeklinde konuştu. 

“TAK sistemi güvenlik amaçlı kuruldu” 

Güvenlik güçleriyle birlikte kıtadan kıtaya geçen araçları kontrol etme amacıyla Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Anadolu Avrupa geçişlerinde TAK sistemini kurduklarını belirten Arslan, “Güvenlik güçlerimizle birlikte bütün araçların takip edilebilmesi hele ki bu kadar hassas olan köprülerde araçların takip edilmesi önemli. Dolayısıyla o TAK’ları bütün araçların geçişini tespit etmek, güvenlik güçlerimize bildirmek ve eğer onların elinde istihbarata dayalı yanlışın içinde olabilen araç ve plakaya anında müdahale edilebilmesi amacıyla kurduk” dedi.

Bakan Arslan köprü geçişlerinde çift taraflı ödeme sistemine geçilmesi yönünde çıkan iddiaları da açıklığa kavuşturdu. Bakan Arslan, “Şu anki uygulama devam edecek, hiçbir sıkıntı yok. Güvenlik amaçlı olarak TAK sistemini kurduk. Bütün araçları güvenlik birimlerimize bildiriyoruz. Bu ülkemizin bekası ve insanımızın selameti açısında çok çok önemli. Şu tereddütte olmasınlar; ‘Öbür tarafı da ücretli yapacaklar, benden iki misli ücret alacaklar’ diye kesinlikle düşünmesinler. OGS ve HGS hesaplarında eğer kişiler bu hesapları kredi kartıyla ilişkilendirmiş ise hiçbir zaman sıkıntı yaşamıyoruz. Bizim insanlardan isteğimiz; hem OGS hem de HGS hesaplarını kredi kartı hesaplarıyla ilişkilendirsinler. Bu konuda gerek bankalar gerek de PTT herhangi bir ücret almıyor. Vatandaş bu ilişkilendirmeyi yaparsa mağdur olmazlar” diye konuştu.

Bakan Arslan, 10 kat uygulanan geçiş cezalarının caydırıcı olması açısından uygulandığını belirterek, “10 kat cezadaki amaç şu değildi; ‘Kamu 10 kat para kazansın’ buradaki amaç caydırıcı olsun bir daha böyle bir işleme girilmesin ama bu mantıkla konan bir ceza sistemi iyi niyetli insanlarımızı da mağdur ediyor. İşte bu mağduriyeti ortadan kaldırmak adına istirham ediyoruz; bu işlemi yapsınlar, OGS ve HGS hesaplarını kredi kartı hesaplarıyla ilişkilendirsinler” şeklinde konuştu.  

Adem Gürer - Ali Canberk Özbuğutu
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Mersin Mersin Büyükşehir Belediyesi, şampiyonluğu taraftarlarla kutladı Türkiye Basketbol Ligi play-off mücadelesinde şampiyon olarak Süper Lig’e yükselen Mersin Büyükşehir Belediyesi Spor Kulübü (MSK) şampiyonluğunu kutladı. Sarı-siyahlı basketbolcular, kutlamada kendilerini yalnız bırakmayan taraftarlarla buluştu. Mersin Millet Bahçesi’nde bir araya gelen basketbolcular, teknik ekip ve taraftarlar üstü açık otobüslerle kentte şehir turu yaptı. Konvoy yapan ekibe, vatandaşlar alkışlarla destek verdi. Konvoydakiler, Özgecan Aslan Barış Meydanı’nda coşkulu bir kalabalık tarafından karşılandı. Tezahüratlar eşliliğinde teknik heyet ve basketbolcuların tek tek anons edilerek sahneye davet edildiği kutlamada, oyuncular kazandıkları kupayı havaya kaldırdı. 10 yıl aradan sonra Süper Lig hasreti son bulan MSK, kente şampiyonluk gururunu yaşattı. "Şehrimize bu şampiyonluğu hediye etmeyi çok istiyorduk" Başantrenör Can Sevim, takımın başına geçtiği ilk günden itibaren verdikleri mücadeleyi şampiyonlukla taçlandıracaklarına inandığını söyledi. Bu doğrultu da hareket ettiğini dile getiren Sevim, mücadelenin sonunda da kazandıklarını ifade ederek, "Çok mutluyuz, çünkü şehrimize bu şampiyonluğu hediye etmeyi çok istiyorduk. Şehrimizi Süper Lig’de temsil edeceğimize bir gün olsun şüphe duymadık. Ne mutlu ki bunu başardık. Emeği geçen herkese, taraftara ve halkımıza teşekkür ediyorum. Onların desteği olmadan yapamazdık" dedi. Play-off’a yükselmenin oldukça zorlu olduğunu dile getiren Sevim, play-off’larda oynayan her takımın birincilik için mücadele ettiğini vurgulayarak, "Orada mücadele dozu, normal sezondan çok daha yüksek oluyor. Özellikle ligin ikinci yarısında başladığımız savunmadaki agresifliğimizden enerji ve güç alarak, hücumu da beraber kontrol ettiğimiz bir yapımız vardı. Bu da bize play-off’ta çok yardımcı oldu. Hiçbir maçı bırakmadık. Play-off’larda 1-2 maç kaybettik ama ne olursa olsun her maça elimizden gelen her şeyin daha fazlasını vererek çıktık ve mücadele ettik. Sonrasında da şampiyonluk geldi" diye konuştu. Oyunculardan taraftara teşekkür Oyunculardan Gökhan Yazıcıoğlu, şampiyonluk maçını kazandıkları için mutlu olduğunu belirterek, “Hepimiz güzel bir sezon geçirdik. Çok mücadele ettik ve çok uğraştık. Karşılığını almak bizi çok mutlu etti" dedi. Deniz Çelen de MSK’nın Süper Lig hedefi ile kurulmuş bir takım olduğunu dile getirerek, “Sonunda bunu başarmış olmak ve seyircinin önünde yaşamak, özellikle evimizde kazanıp da galibiyeti onlarla beraber kutlayabilmek çok keyifliydi. Hepimiz çok mutluyuz" diye konuştu. Canberk Kuş ise taraftarların desteklerinin çok önemli olduğunu ifade ederek, “Onların desteği olmadan buralara gelemezdik. Bu şehre şampiyonluğu getirdiğimiz için çok memnun ve mutluyuz" ifadelerini kullandı. Ata Turgut da sezon mücadelesine son 2 ay kala dahil olduğunu hatırlatarak, şöyle devam etti: "Burası çok güzel insanlardan oluşan bir takım. Bu yüzden çok mutluyum. Bu takım sezona şampiyonluk hedefiyle başladı ve bu hedefe ulaştık. Bu takımın en güzel yanlarından birisi de taraftarı. Gerçekten her maçta bizi destekliyorlar ve bize özel olduğumuzu hissettiriyorlar. Bizi hiç yalnız bırakmadılar. Onlar olmasa biz buralara gelemezdik. Onlara çok minnettarız."
Antalya Perge’deki Kestros Çeşmesi, 1800 yıl aradan sonra suyla buluşacak Perge Antik Kenti’nin önemli yapılarından Kestros Çesmesi, yaklaşık bin 800 yıl aradan sonra yeniden su ile buluşacak. 2022 yılında gerçekleştirilen deneme sayesinde çeşmeden su akıtılarak yapının günümüzdeki durumu hakkında gözlemlerde bulunulmuştu. Perge Antik Kenti kazı başkan yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Aytaç Dönmez, “İki ay sonra artık çeşmeden ve havuzdan su akmaya başlayacak” dedi. Turizme katkısı olacak Antalya şehir merkezinin 17 kilometre doğusunda bulunan Aksu ilçesinde yer alan Perge Antik Kenti, mimarisi ve mermer heykeltıraşlığı ile ünlü. Antik kentte yapılan kazılarda ortaya çıkarılan heykeller, Antalya Müzesi’ni en önemli heykel müzelerinden biri haline getiriyor. Perge’de yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren kazı başkan yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Aytaç Dönmez, alanda bulunan Kestros Çeşmesi’nin yeniden suyla buluşacağını açıkladı. Dönmez, iki yıl önce gerçekleştirilen deneme sayesinde yaklaşık bin 800 yıl sonra çeşmeden su akıtarak yapının günümüzdeki durumu hakkında gözlemde bulunduklarını belirterek, şu ifadelere yer verdi: “Bu sene projelerimizden bir tanesi de özellikle kentin kuzeyinde bulunan Kestros Çeşmesi dediğimiz alanda suyun akıtılması olacak. Bu projeden sonra suyun çeşmeden akması ve kanaldan aşağı doğru uzanmasıyla, buraya gelecek insanların sayısının daha fazla olacağını tahmin ediyoruz.” “Bütüncül bir restorasyon çalışmasını uygulamaya sokmak istiyoruz” Kestros Çeşmesi’nin, kentin kuzeyinde yer alan akropole doğru uzanan hem kapı hem de çeşme fonksiyonlu bir yapı olduğuna dikkat çeken Dr. Öğr. Üyesi Aytaç Dönmez, çeşme yapısının suyun aktığı kısmında 700 metre boyunca uzanan havuz görünümlü bir kanal bulunduğuna işaret etti. Dönmez, “Su çeşmeden akıyor ve bu kanal sayesinde kuzey güney doğrultulu caddenin tam ortasında lüks bir havuz görünümü alıyor. İlk etapta aslında çeşmeye su vermek istiyoruz, şu an da çalışmalarımız başladı. Çeşmeye su verdikten sonra su kavşağa kadar gelecek ve kavşaktan daha sonra yeniden kanala gidecek. Hem su israfı olmayacak hem de çeşmeden su akmış olacak. Çeşmeden su aktıktan sonra da çeşmenin bütüncül bir restorasyon çalışmasını uygulamaya sokmak istiyoruz, heykellerini yerine koymak istiyoruz. Hedefimiz özellikle çeşmeden suyu yeniden akıtarak canlandırmak, yaklaşık iki ay olarak projelendirmiştik yeni başladık. İki ay sonra artık çeşmeden ve havuzdan su akmaya başlayacak” ifadelerine yer verdi.