EKONOMİ - 26 Mart 2018 Pazartesi 12:57

Bankacılık sektöründe yerli Chatbot yazılımıyla özel self servis çözümler

A
A
A
Bankacılık sektöründe yerli Chatbot yazılımıyla özel self servis çözümler

SESTEK Genel Müdürü Serdar Karadayı,“Ziraat Bankası, yeni web sitesiyle müşterilerinin kullanımına sunduğu Ziraat Asistan uygulamasında, SESTEK tarafından geliştirilen doğal dil işleme teknolojisine sahip yerli chatbot yazılımını tercih etti” dedi.

Ses ve iletişim teknolojileri alanlarında faaliyet gösteren teknoloji şirketi SESTEK tarafından geliştirilen yerli chatbot teknolojisi, Ziraat Bankası web sitesinde kullanılmaya başlandı. Konuyla ilgili açıklama yapan SESTEK Genel Müdürü Serdar Karadayı “Kısa süre önce web sitesini yenileyen Ziraat Bankası, Ziraat Asistan adını verdiği sanal web asistanı sayesinde ziyaretçilerine gelişmiş self-servis deneyimi sunuyor. Sadece tanımlanmış ifadeleri algılayabilen geleneksel chat uygulamalarının aksine doğal dil işleme teknolojisine sahip SESTEK Chatbot’u kullanan Ziraat Asistan, ziyaretçilere karşılarında adeta bir insan varmışçasına doğal ifadeler kullanarak yazışma şansı sunuyor” dedi.

Karadayı, Ziraat Asistan’ın ‘Kredi çekmek istiyorum’, ‘En yakın hizmet noktanız nerede?’, ‘Döviz kurları hakkında bilgi alabilir miyim?’ gibi bankacılık işlemi hakkında birçok soruyu kolaylıkla cevaplayabildiğini belirterek “Kullanıcıların ne demek istediğini daha iyi anlamak için ek sorular yöneltebiliyor. Bu sayede ziyaretçiler, ihtiyaç duydukları bilgiye web sitesi menüleri arasında gezinmeden veya müşteri temsilcisini aramadan Ziraat Asistan ile yazışarak kolayca ulaşabiliyor” diye konuştu.

Ses teknolojileri alanında küresel devlerle yarışan, yerli teknoloji çözümleri ürettiklerini söyleyen SESTEK Genel Müdürü Serdar Karadayı, “Chatbot, son günlerin yükselen teknolojileri arasında. Birçok kurum, müşterilerine etkili self servis çözümler sunma hedefiyle bu teknolojiden yararlanıyor. SESTEK Chatbot, içerdiği doğal dil işleme teknolojisi sayesinde mevcutta kullanılan soru-cevap mantığına dayalı basit uygulamalardan ayrışıyor. Kullanıcıların doğal ifadelerle etkileşim kurdukları bu teknoloji, kurumların self servis oranlarını artırmalarına katkıda bulunuyor” ifadelerini kullandı.

“Müşterilerimizin diledikleri kanaldan bankamıza ulaşarak kaliteli hizmet almasına büyük önem veriyoruz”
Rekabetçi piyasa koşullarında alternatif iletişim kanalları üretmenin önemine değinen Ziraat Bankası Dijital Bankacılık Bölüm Başkanı Bayram Tuzcu ise “Ziraat Bankası olarak müşterilerimizin diledikleri kanaldan bankamıza ulaşarak kaliteli hizmet almasına büyük önem veriyoruz. Bu amaçla başta dijital kanallar olmak üzere, hizmet verdiğimiz tüm kanallarda en son teknolojileri kullanıyoruz. Bu kapsamda yeni kurumsal web sitemizde uygulamaya aldığımız Ziraat Asistan ile kullanıcı deneyimini ön planda tutarak, site işlevlerine, Bankamız ürün ve hizmetlerine hızlı erişimin yanı sıra ürün başvurusu, hesaplama araçları gibi birçok fonksiyonu da interaktif bir şekilde sunuyoruz” şeklinde konuştu.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul İstanbul İl Emniyet Müdürü Selami Yıldız: "Bu şehir bizim şehrimiz, biz İstanbul’un emniyetiyiz" İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü’nce, Taksim Meydanı’nda ve İstiklal Caddesi’nde suçla mücadele, suçluların yakalanması ve caydırıcı olmak amacı ile dron destekli asayiş uygulaması gerçekleştirildi. Uygulamada konuşan İstanbul İl Emniyet Müdürü Selami Yıldız, "Yeni yılın arifesinde sokaklarda meslektaşlarımızla beraber sahadayız" dedi. Yeni yıla günler kala İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü tarafından Taksim Meydanı’nda ve İstiklal Caddesi’nde dron destekli asayiş uygulaması gerçekleştirildi. Gerçekleşen uygulamaya İstanbul İl Emniyet Müdürü Selami Yıldız katıldı. Asayiş uygulamasını gerçekleştiren meslektaşlarına iyi çalışmalar dileyen Yıldız çalışmalar hakkında bilgi aldı. Çalışmalar hakkında konuşan Yıldız, "İstanbul’un huzuru Türkiye’nin huzurudur anlayışıyla yeni bir yılın arifesinde bu akşam da Beyoğlu ve Şişli ilçelerimizde vatandaşlarımızın can ve mal emniyeti için tüm birimlerimizle sahadayız. Kararlılıkla zehir tacirleri ve şehir eşkıyalarıyla 7/24 mücadelemizi sürdürüyoruz. Bu mücadele sadece bugünün değil, yarınlarımızın da güvenlik ve huzuru için sürdürdüğümüz bir mücadeledir. İstanbul’umuzun sadece Beyoğlu’nda değil, bütün sokaklarında, caddelerinde, her köşesinde uygulamalarımızı devam ettiriyoruz. Bu uygulamalarda bize destek olan aziz İstanbul’umuzun değerli vatandaşlarına ve fedakârca görev yapan kıymetli meslektaşlarıma ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum" ifadelerini kullandı. "Yeni yılın huzur ve güven içerisinde geçirilmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz" Yılbaşı arifesinde olduklarını belirten Yıldız, "Elbette ki bütün personelimizle 7-24 İstanbul’umuzun huzuru ve güvenliği için, yeni bir yılın arifesinde sokaklarda meslektaşlarımızla beraber buradayız, sahadayız. Yeni yılın huzur ve güven içerisinde geçirilmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Son olarak şunu ifade edeyim; bu şehir bizim şehrimiz, biz İstanbul’un emniyetiyiz." Öte yandan asayiş uygulamasını gerçekleştiren ekipler, kurallara uymayan sürücülere cezai işlem uygulandı.