EKONOMİ - 29 Kasım 2016 Salı 15:14

Bankacılık sektörünün aktif toplamı yüzde 9,5 arttı

A
A
A
Bankacılık sektörünün aktif toplamı yüzde 9,5 arttı

Bankacılık sektörünün toplam net karı Ekim 2016 döneminde 32 milyar 70 milyon lira oldu.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) 2016 yılı Ekim ayı 'Türk Bankacılık Sektörünün Konsolide Olmayan Ana Göstergeleri'ni açıkladı. 29 Kasım 2016 tarihi itibariyle kurumun veri tabanındaki verilere göre; Ekim 2016 döneminde Türk Bankacılık Sektörünün aktif büyüklüğü 2 trilyon 581 milyar 462 milyon TL oldu.
Sektörün aktif toplamı 2015 yılsonuna göre 224 milyar 30 milyon TL (yüzde 9,5) arttı. Ekim 2016 döneminde en büyük aktif kalemi olan krediler 1 trilyon 635 milyar 769 milyon TL, menkul değerler 334 milyar 502 milyon TL oldu. 2015 yılsonuna göre sektörün aktif büyüklüğü yüzde 9,5 ve krediler yüzde 10,2 oranında artarken, menkul değerler toplamı yüzde 1,5 oranında arttı.
Bankaların kaynakları içinde, en büyük fon kaynağı durumunda olan mevduat 2015 yılsonuna göre yüzde 9,4 artışla 1 trilyon 362 milyar 981 milyon TL oldu. Ekim 2016 döneminde sektörün dönem net karı ise 32 milyar 70 milyon TL, sermaye yeterliliği standart oranı yüzde 16,0 seviyesinde bulundu.
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kütahya Gediz’de elektrik akımına kapılan 3 büyükbaş hayvan telef oldu Kütahya’nın Gediz ilçesine bağlı Yeşilçay köyünde yaşayan çiftçinin yetiştirdiği yaklaşık 450 bin TL değerinde 3 büyükbaş inek, elektrik çarpması sonucu telef oldu. Yeşilçay köyünde ikamet eden çiftçi Abdullah Türker’in bakımında olan açık beside dün akşam çıkan şiddetli yağmur ve rüzgarın etkisiyle ağaç dallarının elektrik tellerine zarar vermesi sonucunda elektrik akımına kapılan 4 hayvandan 3’ü yaşamını yitirdi. 35 büyükbaş, 16 küçükbaş, 10 tavuk, bir horoz ve 2 köpekten oluşan çiftlikte hayvan besiciliği yapan Türker, “Sabaha karşı 04.00 sularında çiftliğin yanında ki evimden çıkan gürültülü sesler ile uyanıp hızla hayvanların yanına gittim. Dün gece yağmurla gelen rüzgârın etkisiyle ağaçların dalları elektrik direğine ve tellerine takılarak şiddetli bir akım oluşturdu. 4 ineğe elektrik çarptı. Kalan hayvanları o alandan uzaklaştırdım. Anında müdahale ederek 4 inekten sadece birini kurtarabildik. 186’yı arayarak TEDAŞ’a arıza bildirimi yaptım. Sabah 08.30’da arıza servisi köyün elektriğini keserek gerekli onarımı tamamladı. Hiçbir hastalığı olmayan hayvanları köpekler yiyebilsin diye Emet ve Gediz belediyesini arayarak götürmelerini rica ettim. Henüz hayvan barınağının kullanıma başlamadığı bilgisini verdiler. Bu sebeple akrabalarımın yardımı ile ölen hayvanları uygun yerlere gömdük. 25 yıldır bu mesleği yaparak geçiniyoruz. 20 yıldır çalıştığım bu beside ilk kez böyle bir şey ile karşılaşıyorum. Eşimle beraber yetiştirdiğimiz, bağ kurduğumuz hayvanları kaybetmek özellikle kurban bayramı öncesi bizi çok üzdü. Şüphesiz ki her şey Allah’tan. Bizde bundan sonra önlemimizi alıp oluşabilecek tehlikelere karşı çiftliği daha güvenli hale getireceğiz” dedi.
Kütahya Türkiye Yüzyılı maarif modeli “Köklerden Geleceğe1 tanıtım toplantısı Kütahya’nın Gediz ilçesinde yeni eğitim müfredat tanıtım toplantısı yapıldı. Gediz İlçe Millî Eğitim Müdürü Mahmut Bahadur başkanlığında, Şube Müdürleri Yusuf Dağ, Murat İçel, Yaşar Kandemir ve ilçedeki tüm okul ve kurum müdürlerinin katılımıyla, Milli Eğitim Müdürlüğü toplantı salonunda “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” ve yeni eğitim müfredat programının tanıtım toplantısı yapıldı. Toplantıda İlçe Milli Eğitim Müdürü Mahmut Bahadur, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde becerilerin gelişimi; zihinsel, sosyal-duygusal, fiziksel ve ahlaki boyutları içeren bütüncül bir yapıda ele alınmaktadır dedi. Bahadur, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli; öğrenci profili, beceriler çerçevesi, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı, alana ait bilgi kümeleri bileşenlerinden oluşan bütüncül bir modeldir. Bu yapı kapsamında, karmaşık ve soyut fikirleri eyleme dönüştürme sürecinde, ortaya çıkan mefhume beceriler ile bu becerilerin derse özgü bilgi ve becerileri içeren yapılarını temsil eden, alan becerileri ilgili derse ait alan bilgisi ve bu alana ait bilgi kümelerini temsil eden içerik çerçevesi ile bütünleşerek öğrencilerin edinmesi beklenen öğrenme çıktılarını oluşturmaktadır” dedi. Bahadur, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli; sadece son bir yılın değil, on yıllık uzun soluklu bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıkmıştır. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacaktır” ifadelerini kullandı.