GÜNDEM - 17 Temmuz 2023 Pazartesi 12:34 | Son Güncelleme : 17 Temmuz 2023 Pazartesi 14:52

Çalışan annenin en önemli gündemi 'çocuk bakıcıları'

A
A
A
Çalışan annenin en önemli gündemi 'çocuk bakıcıları'

Büyükşehirlerde çalışan annelerin en önemli sorunu, çocuklarını emanet edebilecekleri güvenilir bir bakıcı. Kimi ‘çocuğuma annane şefkatiyle yaklaşabilecek yaşça büyük bir ablamız olsun’ derken kimi de enerjik ve alanında eğitimli bir dadı hayal ediyor. 

Bu durumda olan annelerin ise iki tercih şansı var. Birincisi kendi çevrelerinden biri ile anlaşmak olsa da bu imkana sahip olamayan aileler çoğunlukta. İkincisi ise devlet denetimi altında çalışan ‘Özel İstihdam Büroları’ yani ‘Resmi Bakıcı Ajansları’.

Bakıcı ajansları 2003 yılından bu yana Çalışma Bakanlığı tarafından denetlemeye alınmış resmi kurumlardır. Buralara iş başvurusunda bulunan adaylar sabıka kaydı başta olmak üzere, sağlık raporlarını ve ikametgahlarını bildirmek zorundadır. Bu şartları sağlamaları ailelerin adaylarla görüşme öncesinde yapmaları gereken güvenlik kontrollerini ajansların yapmasını zorunlu kılar. Profesyonel bir ajans ile çalışmanın diğer bir kolaylığı ise istediğiniz kriterlere uygun adayların ön mülakatlar sonucunda elenerek ve referans kontrolleri yapılarak karşınıza getirilmesidir. 

Çocuklarımız söz konusu olduğunda işi şansa bırakmayız. Günümüz büyükşehir yoğunluğunda zamandan da tasarruf etmek adına ailelerin güvenilir bir bakıcıya hızlıca ulaşmaları için yapmaları gereken ise bu firmalar arasındaki en profesyonel ile iletişim kurabilmektir.

Ülkemizde en çok tercih edilen resmi firmalardan biri İstanbul ve İzmir gibi iki büyük şehirde 3 merkeziyle hizmet veren Alya Danışmanlık. Çocuk bakıcı, hasta bakıcı, ev temizlik elemanları gibi ev personeli istihdamında uzmanlaşmış olan Alya Danışmanlık, 15 yılı aşkın tecrübesiyle bugüne kadar 6.000’den fazla ailenin eleman ihtiyacına çözüm buldu.

Bu kadar önemli bir konuda özellikle ilk kez bakıcı alacak olan aileler için Alya Danışmanlık şirket müdürü Rabia Şeyma Kuvan ile ‘çocuk bakıcısına sorulması gereken sorular’ hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik.

Çalışan annenin en önemli gündemi 'çocuk bakıcıları'

Merhaba. Öncelikle kendinizden ve bu işe nasıl başladığınızdan biraz bahseder misiniz?

Merhaba. Ben 21 yaşından beri ailem ile beraber bu sektörde başı çeken firmalardan biri olan Alya Danışmanlık’ta aktif bir şekilde çalışıyorum. Başlarda aileme yardım etmek için işe başladığım şirketimizde 2015 yılından beri müdür olarak görev almaktayım ve Bakırköy şubemizin başındayım. 15 yıl öncesinde kendi yaşlımıza eleman ararken tanıştık danışmanlık şirketleri ile ve bu sektörün aileler için ne kadar önemli olduğunu süreci yaşayarak öğrendik.

Sizce aileler için bakıcı bulmak neden bu kadar zor?

Bakıcı bulmanın zorluğu öneminden kaynaklanıyor. Bir fabrikaya eleman aldığımızda aday eğitimine göre değerlendirilir ama aynı çatı altında yaşayacağımız ve en önemlisi yaşlımızı ya da çocuğumuzu emanet edeceğimiz kişiyi seçmek ailemize üye seçmek gibidir. Eğitimi, kültürü, temizlik anlayışı, konuşma ve giyim tarzı, referansları gibi birçok maddede değerlendiririz adayları. Bu süreci kendi içinde çözebileceğini düşünen çoğu ailemiz uzun uğraşlar ve yorgunluk sonucunda yine bize dönmektedir. Çünkü kendileri ilan verseler de büyükşehirlerde yaşayan hiçbir ailemizin o kadar fazla aday ile mülakat yapacak zamanı olmuyor.

Bakıcı olmak için şirketinize başvuran kaç aday var? Bu başvuruları ailelere nasıl ulaştırıyorsunuz?

Tatiller ve özel günlerde değişmekle beraber ayda ortalama 80 ila 100 özgeçmiş kayıt etmekteyiz. Bakıcı olmak için şirketimize başvuran adaylardan yarısı ilk mülakatta elenir. İlk görüşmede uygun olduğunu düşündüğümüz adayların arasından ailelerimizin kriterlerine uygun olanların bilgilerini 4 ayrı şekilde kayıtlarımıza geçiyoruz. Eleman arayışında bulunan ailelerimizin talebine göre kendileriyle öncelikle mesaj – mail yoluyla bilgi paylaşımında bulunuyoruz. Özgeçmişlerini uygun buldukları adaylar ile isterlerse telefon üzerinden görüntülü görüşme yaptırıyoruz isterlerse de ofisimizde ya da ailemizin ikamet adresinde yüz yüze görüşme organize ediyoruz.

Sizi diğer firmalara göre öne çıkaran nedir?

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bağlı tamamen resmi çalışan şirketimiz diğer firmalardan farklı olarak ailelerimize 2 ay boyunca “sınırsız eleman değişikliği” hakkı vermektedir. En uygun elemanı bulana kadar yeni aday yönlendirmesi yapıyoruz. 

Bunun anlamı iki taraf için de zaman kaybı olmaması adına ailelerimizin her seferinde ilk kez eleman alıyormuş gibi ilgili ve özverili bir hizmet görecek olmalarıdır.

Şirketiniz ile ilgili gelecek hedefleriniz neler?

Kadın istihdamının her geçen gün arttığı düşünüldüğünde yıllar geçtikçe bakıcılara daha çok ihtiyaç duyacağımız elzemdir. Dolayısıyla zaman içinde bize daha çok iş düşmektedir. Birinci hedefimiz Ankara, Antalya gibi büyükşehirlerimize de ofisler açıp, eğitimli personellerimiz ile oradaki ailelerimize de profesyonel hizmeti götürebilmek.

İkinci hedefimiz ise Avrupa’da çalışmak isteyen bakıcı adaylarımızın önünü açmak. Bunu da Almanya, Hollanda ve İsviçre gibi genç nüfusun hızla tükendiği ülkelerin yabancı işçi alım yasaları kapsamında gerçekleştirmek istiyoruz. Şu anda Avrupa’ya sadece Bulgaristanlı ve Romanyalı gibi Avrupa vatandaşlarımızı gönderebilirken, kısa bir zaman sonra Türk vatandaşlarımızı da Avrupa’da iş sahibi yapabilmek için hazırlıklarımız devam etmektedir.

Profesyonel bir şirket yerine kendi imkanları ile bakıcı arayan ailelerimiz için öneriniz var mı?

Tabii. Ülkemizde ev personeli olarak en çok ihtiyaç duyulan elemanlar çocuk bakıcıları. Kendi imkanları ile bakıcı arayacak zamanı olan ailelerimiz için, bir çocuk bakıcısı adayına mülakatlarda sorulması gereken 15 soruyu aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz. 

Çocuk Bakıcı Sorulması Gereken Başlıca Sorular

Hepimizin çocuk bakıcısına sorması gereken ilk 5 Soru;

•    1. Sigara içiyor musunuz?
•    - Çocuk bakıcı adayının çocuğunuzun yanında veya evinizin herhangi bir bölgesinde sigara ve benzeri kötü alışkanlıklar kullanıyor olması söz konusu bile değildir.

•    2. Herhangi bir konuda alerjiniz veya hastalığınız var mı?
•    - Evetse detay vermesini isteyiniz. Hastalık veya alerji durumu kabul edeceğiniz seviyede ise, acil bir durumda nasıl müdahale etmeniz gerektiğini sorunuz..

•    3. İlk yardım hakkında bilginiz var mı?
•    - Çocuğunuza acil durumlarda müdahale edebilmesi gerekir.

•    4. Neden çocuk bakmak istiyorsunuz?
•    - Mecbur kaldığı için değil ( Lütfen tanıdıklarınız vasıtasıyla görüştüğünüz çocuk bakıcı adayının mecburiyetten bu işi yapmak zorunda kaldığını hissettiyseniz görüşmeyi sonlandırın! ), çocukları sevdiği ve bu işi meslek edindiği için çocuk bakıcılığı yapıyor olması gerekir.

•    5. Sabırlı mısınız?
•    - Çocuk bakıcısında bulunması gereken en temel özelliklerden biri de sabırlı olmasıdır.

Hepimizin Çocuk Bakıcısına Sorması Gereken İkinci 5 Soru: 

•    1. Eğitim durumunuz nedir?
•    2. Çocuk bakımı deneyiminiz var mı?
•    3. Çocuğun ihtiyacı olan konularda yeterliliğiniz?
•    - Bebek – çocuk yemekleriyle ilgili bilgisi
•    - Bebeğiniz 1 yaşının altında ise, kaçıncı ayda hangi tip oyuncaklarla oynayabileceği hakkındaki bilgisi
•    - Çocuk oyun ve aktiviteleriyle ilgili bilgisi
•    4. Ulaşım probleminiz var mı?
•    5. Haftada … gün ve ……-…... saatleri arasında çalışabilir misiniz?
•    - Cevabın istenildiği gibi olup olmadığı, sizin bakıcınızdan beklentilerinize göre değişiklik göstermektedir.

Hepimizin Çocuk Bakıcısına Sorması Gereken Üçüncü 5 Soru:

•    1. Bu işi ne kadar süreyle yapmayı planlıyorsunuz?
•    - Cevabın istenildiği gibi olup olmadığı, sizin bakıcınızdan beklentilerinize göre değişiklik göstermektedir.
•    2. Medeni durumunuz nedir?
•    - Evli ise eşinin ne iş yaptığı
•    - Bekarsa yakın zamanda evlenmeyi düşünüp düşünmediği ( Çocuk bakıcı ailenizin üyesi gibi olacağından yukarıdaki gibi özel hayatla ilgili soruları sormaktan çekinmeyiniz )
•    3. Kendi çocuğunuz var mı?
•    - Varsa yaşları ve eğitim durumlarını sorunuz. Çocuk bakıcı adayınızın çocuklarının hakkında bilgi sahibi olmanız gereklidir. Ve çocuğunuza bakacak olan kişinin kendi çocuklarıyla olan iletişimi önemli bir referanstır.
•    4. Referanslarınız?
•    5. Maaş beklentiniz nedir?

Bakıcı arayışında olup adaylarla mülakat yapacak zamanı olmayan ailelerimiz, profesyonel bakıcılarla hemen bir araya gelebilmek için İstanbul / Bakırköy, İzmir / Alsancak ve İzmir / Karşıyaka ofislerimizle alyaik.com adresinden ya da 02126601646 numaralı telefon hattımızdan bize ulaşabilirler. 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kırıkkale 17. Anadolu Spor Ödülleri sahiplerini buldu Kırıkkale’de düzenlenen "17. Anadolu Spor Ödülleri" sahiplerini buldu. "Yılın Teknik Direktörü" ödülüne layık görülen Arda Turan, İspanya’daki programı nedeniyle katılamadığı törene gönderdiği video mesajında, "Teknik direktör olarak aldığım ilk ödül" dedi. Kırıkkale Belediyesi ve Kırıkkalegücü Spor Kulübü iş birliğiyle düzenlenen "17. Anadolu Spor Ödülleri" töreni, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Törende konuşan Belediye Başkanı Ahmet Önal, ödül sahiplerini tebrik ederek organizasyonun sporun gelişimine katkısına dikkat çekti. Önal, "Şehrimizde sporu daha da ileriye taşımak ve gençlerimize daha fazla fırsat sunmak için sporu desteklemeye devam edeceğiz" dedi. Kırıkkalegücü Spor Kulübü Başkanı Güven Gündüz ise katılımcılara ve emeği geçenlere minnettarlığını ifade etti. "Yılın Teknik Direktörü" ödülünü kazanan Eyüpspor Teknik Direktörü Arda Turan, İspanya’daki programı nedeniyle törene katılamadı. Bir video mesaj gönderen Turan, "Sevgili Kırıkkaleli dostlarım, bugün aranızda olmak isterdim ama maçları yakından takip etmek üzere İspanya’dayım. Bu ödül benin için çok kıymetli. Çünkü teknik direktörde aldığım ilk ödül.Sizleri çok seviyorum, Kırıkkale’ye mutlaka geleceğim. İnşallah bir gün birlikte olma dileğiyle" ifadelerini kullandı. Turan’ın ödülünü, Eyüpspor Yardımcı Antrenörü Atilla Gerin teslim aldı. Gerin, aynı zamanda "Yılın Yardımcı Antrenörü" ödülünün de sahibi oldu. Farklı branşlarda başarı gösteren isimler ve kulüpler ödüllerle onurlandırıldı. Elazığspor’u TFF 2. Lig’e çıkaran Serkan Çayır, "Yılın Kulüp Başkanı" olarak seçildi. Çorum Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın ve Kırşehir Belediye Başkanı Selahattin Ekicioğlu ise "Yılın İl Belediye Başkanı" ödülüne layık görüldü. Başkan Aşgın, farklı programları nedeniyle törene katılamazken, ödülünü Çorum Belediye Başkan Yardımcısı İsmail Yağbat teslim aldı. Spor camiasının önemli isimleri, federasyon başkanları ve spor programları da ödüllendirilenler arasında yer aldı. Türkiye Cimnastik Federasyonu Başkanı Suat Çelen ve Türkiye Geleneksel Güreşler Federasyonu Başkanı İbrahim Türkiş, "Yılın Federasyon Başkanı" ödülünü aldı. Nesibe Aydın Spor Kulübü’nden Ali Kavaklıoğlu "Yılın Basketbol Yöneticisi", Anadolu Ajansı Spor Müdür Yardımcısı Hüseyin Doğru "Yılın Medya İnsanı", Bursa AS TV Spor Müdürü Süha Gürsoy ise "Yılın Spor Müdürü" ödüllerinin sahibi oldu. TRT Spor’dan Asena Üner "Yılın Kadın Spor Spikeri", Hünkar Mutlu ise "Yılın Erkek Spor Spikeri" seçilirken, Ülke TV’den Ömer Önder ve TRT Spor’dan Cem Çınar, "Yılın Spor Programı" kategorisinde ödül kazandı. Futbol programları kategorisinde ise Futbol Anadolu (TRT Spor), Spor26 (Kanal26), Women Gool (TV6) ve Tam Saha (Altaş TV) ödül alan yapımlar arasında yer aldı.
Ankara Hukuk muhakemelerindeki ücret tarifeleri Resmi Gazete’de Hukuk muhakemelerinde gider avansı, hakem ücreti ve tanık ücreti tarifeleri tebliğleri Resmi Gazete’de yayımlandı. Resmi Gazete’de yayımlanan gider avansı tarifesi tebliğine göre, 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu gereğince dava açılırken mahkeme veznesine yatırılacak olan gider avansının miktarı davacı için, taraf sayısının beş katı tutarında tebligat ücreti ile diğer iş ve işlemler için 400 Türk lirası olarak belirlendi. Davacı, tarifede gösterilen gider avansını dava açarken mahkeme veznesine yatırmak zorunda olacak. Gider avansı her türlü tebligat ücreti ile posta ücretleri gibi giderleri kapsayacak. Gider avansının kullanılmayan kısmı hükmün kesinleşmesinden sonra davacıya iade edilecek. Davacı tarafından hesap numarası bildirilmiş ise iade elektronik ortamda hesaba aktarmak suretiyle yapılacak. Hesap numarası bildirilmemiş ise masrafı avanstan karşılanmak suretiyle PTT merkez ve iş yerleri vasıtasıyla adreste ödemeli olarak gönderilecek. Hakem ücretleri tarifesi yayımlandı. 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununa göre tahkim yoluyla görülen dava ve işlerde, taraflarla hakem veya hakem kurulları arasında ücretin belirlenmesi konusunda anlaşmaya varılamaması veya tahkim anlaşmasında bir hüküm bulunmaması ya da taraflarca bu konuda yerleşmiş kurallara veya kurumsal tahkim kurallarına yollama yapılmaması hallerinde hakem veya hakem kuruluna ödenecek ücretin miktarı yayımlanan tarife ile belirlendi. Buna göre hakem ücretleri anlaşmazlığın konusunun değerine göre, ilk gelen 500 bin lira için tek hakemde yüzde 7, 3 veya daha fazla hakemde yüzde 8 olarak, sonra gelen 500 bin lira için tek hakemde yüzde 4, 3 veya daha fazla hakemde yüzde 7 olarak, sonra gelen 1 milyon lira için tek hakemde yüzde 3, 3 veya daha fazla hakemde yüzde 6 olarak, sonra gelen 3 milyon lira için tek hakemde yüzde 2, 3 veya daha fazla hakemde yüzde 4 olarak, sonra gelen 5 milyon lira için tek hakemde yüzde 1, 3 veya daha fazla hakemde yüzde 2 olarak ve 10 milyon liradan yukarısı için ise tek hakemde yüzde 0,1 3 veya daha fazla hakemde yüzde 0,2 olarak uygulanacak. Başkanın ücreti ise hakemlerden her birine ödenecek hakem ücretinin yüzde on fazlası olarak hesaplanacak. Aksi kararlaştırılmadıkça hakem kararının düzeltilmesi, yorumlanması veya tamamlanması halleri ek ücreti gerektirmeyecek. Tanıklara 100 ila 150 lira arasında ücret Yayımlanan tebliğe göre, tanıklara tanıklık nedeniyle kaybettiği zamanla orantılı olarak 100 ila 150 Türk lirası arasında ücret ödenecek. Tanık, hazır olabilmek için seyahat etmek zorunda kalmışsa yol giderleriyle tanıklığa çağrıldığı yerdeki konaklama ve beslenme giderleri de karşılanacak. Tanığa bu tarifeye göre ödenmesi gereken ücret ve giderler hiçbir vergi, resim ve harca tabi olmayacak.
Zonguldak BEUN’da “100. Yıl Mühendislik Kongresi” Başladı 100. Yıl Mühendislik Kongresi Açılış Töreni, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer’in katılımıyla gerçekleştirildi. 2024 yılında kuruluşunu 1924 yılı olarak tescilleterek Cumhuriyetin ilk üniversitesi nişanesine sahip olan Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesinde 100. yaşına özel tertip edilen “100. Yıl Mühendislik Kongresi” Açılış Töreni, BEUN Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer’in katılımıyla gerçekleştirildi. Sezai Karakoç Kültür Merkezinde aziz şehitlerin anısına saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından başlayan törene; BEUN Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, BEUN Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Şenol Hakan Kutoğlu, Prof. Dr. Bekir Hakan Bakkal ve Prof. Dr. Servet Karasu, BEUN Genel Sekreteri Prof. Dr. Zehra Safi Öz, Zonguldak Belediyesi Başkan Vekili Ferhat Günaydın, Türkiye Taşkömürü Kurumu Genel Müdürü Muharrem Kiraz, Zonguldak Orman Bölge Müdürü Faruk Bayraktaroğlu, Zonguldak Gençlik ve Spor İl Müdürü Hakan Yüksel, Esnaf ve Sanatkâr Odaları Birliği Başkanı Muharrem Coşkun, senato üyeleri, akademik ve idari personel ile öğrenciler ve vatandaşlar katıldı. İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesinin 100’üncü yıl anısına hazırlanan videosu gösterildi. Video gösterisinin ardından BEUN Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü akademisyenlerinden Öğr. Gör. Emel Doğan Uğurlu ile Öğr. Gör. Gonca Yerlikaya tarafından keman ve yan flüt dinletisi gerçekleştirdiler. Dinletinin akabinde kongre, açılış konuşmalarıyla devam etti. 100. Yıl Mühendislik Kongresi’nin açılış konuşmasında BEUN Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hamit Aydın, Üniversitenin yüzüncü yılında düzenlenen bu kongreye birçok üniversiteden araştırmacıların katılım göstererek modern dünyada mühendislik alanındaki yenilikçi faaliyetlerin tartışılıp yeni ufuklar oluşturacağının önemine değindi. Konuşmasının sonunda kongrenin düzenlenmesinde emeği geçen başta BEUN Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer olmak üzere herkese teşekkür etti. Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hamit Aydın’ın konuşmasından sonra kürsüye çıkan Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, mühendislik kökenine sahip olan Üniversitenin 100. yaşında böylesine anlamlı bir etkinliği düzenlemenin gururu ve mutluluğunu yaşadıklarını söyledi. Rektör Özölçer, daha sonra emeğin ve enerjinin başkenti Zonguldak’ın ve akademinin öncü kurumu olan Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesinin iş gücü ile mühendislik alanındaki nitelikli kapasitesiyle sanayinin merkezi olduğunun altını çizdi. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türk mühendislerinin alnında Cumhuriyetin istikbalini aydınlatan ışık parıldar.” sözü ile milli kalkınmanın ve mühendisliğin önemini işaret etti. Akabinde günümüz dünyasında teknolojinin ve mühendisliğin hızlı bir dönüşüm içinde olduğunu ifade ederek; yapay zekâ, yenilenebilir enerji, nanoteknoloji, akıllı şehirler ve sürdürülebilir inşaat teknikleri gibi birçok yenilikçi alanın mühendislik bilimlerinde yeni bir sayfa açtığını belirtip kongrede ele alınacak bu alandaki çalışmaların Türkiye’nin yarınlarına kayda değer bir zemin oluşturacağının inancında olduğunu dile getirdi. BEUN Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, konuşmasının sonunda kongrenin akademik dünyaya ve sektör temsilcilerine yol gösterici olmasını temenni ederek sözlerine son verdi. BEUN Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer’in konuşmalarının ardından kongrenin birinci oturumuna geçilerek Türkiye Taşkömürü Kurumundan emekli Maden Mühendisi Ekrem Murat Zaman, Zonguldak’ta kömür yataklarını keşfiyle başlayan mühendislik alanının gelişmesi ve üniversitenin kurulmasıyla akademik bir disipline kavuştuğunu ifade etti. Bununla birlikte 1924 yılında Yüksek Maden Mühendis Mektebi adı ile kurulan ve bugün Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi adı ile tüm dünyada köklü mühendislik akademik kurumu olarak bilinen BEUN’un tarihi geçmişten günümüze süregelen tarihi, kültürel ve sosyal gelişiminden bahsetti. Konuşmasının sonunda böylesine anlamlı etkinliğin düzenlemesinde emeği geçen başta kongrenin onursal başkanı Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer olmak üzere herkese teşekkürlerini sundu. Ekrem Murat Zaman’ın konuşmasının ardından kürsüye çıkan Eren Enerji Santral Müdürü Hakan Demiray, konuşmasının başında Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesinin yüzüncü yılına özel olarak düzenlenen mühendislik kongresinde BEUN mezunu olarak yer almaktan duyduğu mutluluğu ifade etti. Ardından Zonguldak’ın enerji üretimindeki rolü üzerine bir sunum gerçekleştiren Demiray, sunumunda Zonguldak’ta elektriğin tarihsel gelişiminden başlayarak, geçmişten bugüne Zonguldak’ın Türkiye’nin enerji üretimindeki rolüne değinip sanayileşen İstanbul ve Sakarya’nın elektrik ihtiyacının karşılanmasında Zonguldak’ın kayda değer bir öneme sahip olduğunun altını çizdi. Konuşmasının sonunda endüstri-üniversite iş birliğinin önemini vurgulayarak BEUN ile Eren Enerji arasında yapılan nitelikli iş birliklerinin şehrin ve bölgenin ekonomik kalkınmasına da önemli katkılar sunduğunu ifade etti. Demiray’ın sunumunun ardından kürsüye çıkan Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Fakültesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. Uğur Çevik, “Dijitalleşme ve Enerjinin Geleceği” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Çevik, sunumunda dünya genelinde enerji üretiminden daha çok enerji yönetiminin öne çıktığına dikkat çekti. Çevik daha sonra enerji yönetiminde dijitalleşmenin önemine değinerek enerji sektöründe veri ve veri analizinin dijitalleşme süreci açısından oldukça mühim olduğunu belirtti. KTÜ öğretim üyesi Prof. Dr. Çevik, konuşmasının sonunda özellikle dijital çağda akıllı şebekeler inşa etmek, yenilenebilir enerji kaynaklarının tüm süreçlerini yönetmek, uçtan uca yönetimi sağlayabilmek ve tüm bu entegrasyonu kusursuz bir şekilde yönetebilmek için dijital dönüşümden faydalanmanın elzem olduğuna değindi. Açılış töreni, oturum konuşmalarının ardından Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer’in katılımcılara teşekkür belgelerini takdim etmesi ve hatıra fotoğrafı çekiminin ardından son buldu.