EKONOMİ - 07 Mart 2019 Perşembe 16:15

Captain Marvel’ın vizyona girişi kadın kahramanlığına dikkat çekerek kutlanıyor

A
A
A
Captain Marvel’ın vizyona girişi kadın kahramanlığına dikkat çekerek kutlanıyor

Vodafone, Türkiye dâhil, faaliyet gösterdiği 18 ülkede, The Walt Disney Company ile 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde vizyona girecek olan Marvel Stüdyoları’ndan Captain Marvel için dijital bir kampanya başlattı.

Kampanya kapsamında, filmden sahneler kullanılarak hazırlanan kısa videolarda Vodafone’un kadınların desteklenmesine yönelik “Connect” (Bağlan) programıyla ulaştığı “gerçek kadın kahramanlar” tanıtılırken, dünya genelinde milyonlarca kadın #MySuperhero hashtag’ini kullanarak kendi yaşamlarındaki süper kahramanları belirlemeye davet ediliyor.

Tüm dünyada kadınların mobil teknolojilerle güçlendirilmesini hedefleyen Vodafone, The Walt Disney Company ile işbirliğinde, Marvel Stüdyoları’ndan Captain Marvel’ın 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde vizyona girişini kutlamak amacıyla aralarında Türkiye’nin de yer aldığı 18 ülkede dijital bir kampanya başlattı.

Yapılan şirket açıklamasına göre kampanya kapsamında Captain Marvel filminden bazı sahneler kullanılarak kısa videolar hazırlandı. Vodafone’un 2025 yılına kadar tüm dünyada 50 milyon kadının mobil teknolojilerle ekonomik ve sosyal hayata kazandırılmasını hedeflediği “Connect” (Bağlan) programıyla ulaştığı “gerçek kadın kahramanların” tanıtıldığı videolarda “Sadece bir kahraman yok, 50 milyon kahraman var” mesajı veriliyor. 

Vodafone, kadınların güçlendirilmesini hedefleyen #ConnectedSheCan kampanyası kapsamında, Marvel Stüdyoları’ndan Captain Marvel’ın 8 Mart’taki vizyonunu kutlamak adına dünyada milyonlarca kadını sosyal medya üzerinden #MySuperhero hashtag’ini kullanarak kendi yaşamlarındaki süper kahramanları belirlemeye çağırıyor. Vodafone Türkiye Instagram hesabı Hikayeler bölümünden de #BenimSüperKahramanım etiketiyle başlatılan çağrıya yoğun bir katılım geliyor.

“Kadınların güçlendirilmesi için yapılabilecek önemli şeyler var”
Vodafone’un 18 ülkede, The Walt Disney Company işbirliğiyle kadınları kendi kahramanlarını belirlemeye teşvik eden bu projede yer almasına dair duyduğu heyecanı dile getiren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent Bayram, şöyle konuştu:

“Kadınların mobil teknolojilerle güçlendirilmesi, toplumlar için önemli bir dönüşüm sağlayabilir. Gelişmekte olan pazarlarda yaşayan kadınların mobil telefon sahipliği oranının erkeklere kıyasla ortalama yüzde 14 daha geride olduğu görülüyor. İçinde bulunduğumuz dijital yaşam çağında bu mobil cinsiyet uçurumunu kapatmak ve kadınların mobil teknoloji kullanımıyla potansiyellerini tam olarak hayata geçirmelerine yardımcı olmak için yapabileceğimiz önemli şeyler var. Vodafone Grubu 2017 yılında gelişmekte olan pazarlarda başlattığı ‘Connect’ programı ile 2025 yılına kadar mobil iletişim ile bağlantısı olmayan 50 milyon kadının mobil teknolojilerle ekonomik ve sosyal hayata kazandırılmasını, böylece cinsiyet uçurumunun önemli ölçüde kapatılmasını hedefliyor. Kadınlar için finansal erişim, beceri geliştirme, girişimcilik ve sağlık gibi konularda özel ürün ve hizmetlerin sunulduğu bu programla bugüne kadar 15 milyonu aşkın kadına ulaşılarak hedeflenen oranın yüzde 33’ü tamamlandı.”

Captain Marvel’da ünlü isimler bir arada
Yönetmenliğini Anna Boden ve Ryan Fleck’in üstlendiği, Brie Larson, Samuel L. Jackson ve Jude Law gibi ünlü isimlerin rol aldığı, aksiyon-fantastik türündeki Captain Marvel filmi, süper güçlere sahip Carol Danvers’ın dünyaya düşmesiyle başlıyor. Geçmişte bu gezegende yaşadığını ve burada bir hayatı olduğunu hatırlamaya başlayan genç kadının güvenebileceği tek kişi ise SHIELD çalışanı Nick Fury'dir. Geçmişini keşfettikçe kendine dair bilmediği yeni detayları keşfeden süper kahraman, bir yandan da şekil değiştiren düşmanları Skrull ırkı ile onu ölümden kurtararak kendileri gibi güçlü yapan erdemli Kree ırkı arasındaki savaşta önemli bir rol oynuyor. İki ırkın Dünya üzerindeki savaşında taraf seçmek zorunda kalan Carol, süper kahraman olmanın gerçek anlamını keşfediyor.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kütahya Kütahya’da 2022, 2023 ve 2024 yıllarındaki idari yaptırımlar açıklandı Kütahya İl Emniyet Müdürlüğü Kimlik Bildirme Büro Amirliği tarafından 2022, 2023 ve 2024 yılında (İlk 4 ay) uygulanan işlemler açıklandı. Yapılan açıklamaya göre, Kimlik Bildirme Büro Amirliği tarafından 2022 yılında Kimlik Bildirime Kanununa Muhalefet etmekten 10 işletmeye (Pansiyon-Apart-Günübirlik) 160 bin 700 TL idari para cezası, gece saat 22.00’den sonra alkol satışı yapan 12 tekel bayisine 1 Milyon 159 bin 128 TL idari para cezası, yetkili olmadıkları halde alkol sunumu yapan 3 kahvehaneye 14 bin 172 TL idari para cezası verildi. Uyuşturucu madde bulundurmaktan toplam 9 işletme 2559 PVSK’nın Amir hükmü gereğince Valilik Makamının olurları ile 30 gün süreyle faaliyetten men edildi. Kapalı alanda tütün mamullerinin tüketildiği tespit edilen toplam 103 ihlal İl Sağlık Müdürlüğüne bildirildi. “2023 Yılı” 2023 yılında Kimlik Bildirme Kanununa Muhalefet etmekten 13 işletmeye(Pansiyon-Apart-Günübirlik) 480 bin 282 TL idari para cezası, 2 işletme (pansiyon) ruhsat iptali, 4 işletmeye (araç kiralama firması) 157 bin 857 TL idari para cezası, gece saat 22.00’den sonra alkol satışı yapan 17 tekel bayisine 3 Milyon 660 bin 729 TL idari para cezası, yetkili olmadıkları halde alkol sunumu yapan 2 kahvehaneye 21 bin 100 TL idari para cezası verildi. Uyuşturucu madde bulundurmaktan toplamda 4 işletme 2559 PVSK’nın Amir hükmü gereğince Valilik Makamının olurlarıyla 30 gün süreyle faaliyetten men edildi. Kapalı alanda tütün mamullerinin tüketildiği tespit edilen 67 ihlal İl Sağlık Müdürlüğüne bildirildi. “2024 Yılı” 2024 yılı (ilk 4 ayda) Kimlik Bildirime Kanununa Muhalefet etmekten toplamda 5 İşletmeye 331bin 153 TL idari para cezası, gece saat 22.00’den sonra alkol satışı yapan 6 tekel bayisine 2 Milyon 47 bin 338 TL idari para cezası, uyuşturucu madde bulundurmaktan toplamda 3 işletme 2559 PVSK’nın Amir hükmü gereğince Valilik Makamının olurları ile 30 gün süreyle faaliyetten edildi. Kapalı alanda tütün mamullerinin tüketildiği tespit edilen 8 ihlal İl Sağlık Müdürlüğüne bildirildi.
Kütahya Kütahya Ahmet Yakupoğlu Güzel Sanatlar Lisesi öğrencileri “Bahar Nefesi Çalıştayı”nda Kütahya Ahmet Yakupoğlu Güzel Sanatlar Lisesi 9. sınıf resim bölümü öğrencileri, Temel Sanat Eğitimi dersi çerçevesinde düzenlenen gezi ve çalıştaya katıldılar. Resim bölümü öğrencileri, ders öğretmenleri Mehmet Emin Köken, Şaban Uysal ve Gökhan Erzincan eşliğinde Ahmet Yakupoğlu Müzesi’ni ziyaret ederek usta sanatçının eserlerini inceleme ve yaşamış olduğu evi görme imkanı buldu. Müze ziyaretinin ardından öğrenciler, Özbekistan’dan gelen sanatçılarla birlikte "Bahar Nefesi Çalıştayı"na katıldılar. Özbekistan Sanat Akademisi, Özbekistan Ulusal Sanat ve Tasarım Enstitüsü ve DPÜ Güzel Sanatlar Fakültesi temsilcilerinin de yer aldığı çalıştay, Özbek Dili ve Kültür Merkezi Müdürü Süreyya Hanım tarafından koordine edildi. Çalıştayda öğrenciler, Orhan Cebrailoğlu’nun etkileyici Art performansını izleme ve çalıştaya katılan sanatçıların eserlerini inceleme fırsatı buldular. Sanatçılarla kısa sohbetler ederek eserler hakkında bilgi alan öğrenciler, Art Trio tarafından yapılan portre çalışmalarıyla da keyifli vakit geçirdiler. Sanatçılar, tamamladıkları portreleri öğrencilere hediye ederek bu güzel anı ölümsüzleştirdiler. Okul Müdürü Mustafa Demir, bu gezi ve çalıştayın, öğrencilerin sanatsal bakış açılarını geliştirmelerine ve farklı kültürlerle etkileşime girmelerine imkan sağlarken, Ahmet Yakupoğlu’nun eserlerini ve Özbekistan sanatını yakından tanımalarına da katkıda bulunduğunu ifade etti.
İstanbul İTO Başkanı Avdagiç’ten turizmde yaz sezonu değerlendirmesi İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, "İstanbul’a ve Türkiye’ye turist gelmesinde hep beraber karşı durmamız gereken bir konu: Türkiye’nin içinden ve dışından pompalanan yabancı karşıtlığı. Bu insanların açık tepki vermeden kararlarıyla sizi cezalandırdığı bir sürece dönüşüyor. Yani ülkenize gelmeyerek, otomatikman siz ülke olarak belirli bir kaynaktan mahrum kalıyorsunuz" dedi. Avdagiç, İHA muhabirine yaptığı açıklamada, turizm sezonunu iyi geçirdiğimizde Türkiye’nin mayıs ayından itibaren ciddi bir döviz gelirine sahip olacağını kaydetti. İstanbul’da otel fiyatlarının hala Avrupa fiyatlarının çok altında olduğunu belirten Avdagiç, "İstanbul otelleri hala ucuz. Artan taleple beraber hem doluluk oranlarının artması hem fiyatların daha makul hale gelmesi, İstanbul için önemli bir konu" dedi. "Türkiye’nin içinden ve dışından pompalanan yabancı karşıtlığı, birçok misafirimizin Türkiye’ye gelmesine engel oluyor" İstanbul’a ve Türkiye’ye turist gelmesinde hep beraber karşı durulması gereken bir konunun da Türkiye’nin ‘yabancı karşıtlığı’ olduğunu kaydeden Avdagiç, "Türkiye’nin içinden ve dışından pompalanan yabancı karşıtlığı, birçok misafirimizin Türkiye’ye gelmesine engel oluyor. Olumsuz bir atmosfer oluşturuyor. Bu Türkiye’nin kuralsız, tüm yabancıları ülkeye kabul etmesi anlamına asla gelmiyor. Mutlaka bir sınır güvenliği kontrolü ülkenin bekası anlamında en önemli konulardan bir tanesi. Ancak kurumlar ve kişiler olarak hem yurtiçinde hem yurtdışında abartılı ve rasyonel karşılığı olmayan söylemleri gündeme getirenlere karşı çok net, açık ve sürekli tavır almamız lazım. Aksi halde Türkiye hiçbir yabancının gelmesinin istenmediği bir ülke durumuna düşer ki, bu turizm için benim şu an yakın ve orta vadede gördüğüm en büyük tehdit. Bu insanların açık tepki vermeden kararlarıyla sizi cezalandırdığı bir sürece dönüşüyor. Yani ülkenize gelmeyerek, otomatikman siz ülke olarak belirli bir kaynaktan mahrum kalıyorsunuz" şeklinde konuştu. “Yabancılar ‘cash on the table (nakit)’ daire, arsa alıyorlardı” Yabancı karşıtlığının olumsuz sonuçlar doğurabileceğini kaydeden Avdagiç, şu değerlendirmede bulundu: "Türkiye genelinde yabancılara konut satışları 6 milyar dolardan 3 milyar dolar seviyesine geldi ve bu azalış devam ediyor. Aynı şekilde İstanbul’da satılan konutların yüzde 10’u yabancılara satılıyordu, şu anda bu yüzde 5’lere düştü. Yabancı yatırımcı teminat mektubu ve kredi kullanmıyor, ‘cash on the table (nakit)’ daire, arsa alıyorlardı. Bir bu var, bir de almış olanların da bir kısmı satışa geçti. Bunun dengesi iyi ayarlanmalıdır. Bu yaklaşım yabancıları rahatsız ediyor, rakip ülke yabancı medyasında da takip edilip kullanılıyor. Onlar da bu durumdan ister istemez etkileniyorlar.” İTO Başkanı Avdagiç, Türkiye’ye girişte uygulanan vize ücretlerinin gözden geçirilmesinin de turizm sektörüne katkı vereceğini belirtti. Şekib Avdagiç, "Türkiye’nin bazı ülkelere uyguladığı vize bedeli ciddi rakamlara ulaşıyor. AB’nin bize uyguladığı vize bedellerinden çok şikayet ediyoruz. Türkiye’nin de belirli ülkelere uyguladığı vize bedellerinin gözden geçirilmesinde turizm açısından fayda var. Özellikle aile seyahatlerinde vize ücreti ciddi bir rakam olduğu zaman, insanlar Türkiye yerine farklı turizm destinasyonlarını tercih edebiliyorlar" dedi. Avdagiç, Türkiye’nin kendine has ılıman iklimi, kaliteli tesisleri, yetişmiş insan gücü, gastronomideki çeşitliliği ve sunumunu yerli ürünle yapıyor olmasının önemli avantajlar olduğuna dikkati çekti. “Turizmde artık yeni bir konsept ve strateji belirlemenin zamanı geldi” Şekib Avdagiç, bununla birlikte Türkiye’nin turizmde konseptini gözden geçirmesi gerektiği görüşünü dile getirdi. Avdagiç, “Turizmde artık yeni bir konsept ve strateji belirlemenin zamanı geldi. Türkiye orta ve uzun vadede turizmde konseptini, fiyat stratejisini ve hizmetlerini baştan aşağı gözden geçirmeli. Çünkü hiç gündemde olmayan yeni rakiplerimiz belli bir süre sonra devreye girecek. Türkiye turizmdeki dinamik gücünü, belirli aralıklarla strateji ve hizmet niteliklerini yenileyerek sürdürebilir” diye konuştu. Türkiye’nin şu anda yatak kapasitesini geliştiren bir ülke olmasının önemine dikkati çeken Avdagiç, “Türkiye genelinde turizmde 2 milyon yatağımız var. Buna bağlı olarak Akdeniz çanağında yeni destinasyonlar hızla devreye giriyor. Mısır ve Kuzey Afrika’nın bazı ülkeleri burada öne çıkıyor. Suudi Arabistan kıyı şeridi için NEOM Projesi ile bağlantılı önemli bir yatırım paketi açıkladı. Turizmcilerin tabiri ile 500 bin anahtar, yani 500 bin odalık kapasite oluşturma sürecini devreye aldılar. Bizim de bugünden bütün konseptimizi gözden geçirmemiz gerekiyor” ifadelerini kullandı. Turizm yatırımcıları için yüksek nitelikli otel odası maliyetlerinin giderek arttığını kaydeden Avdagiç, “Bir örnek verirsek, Türkiye’de yüksek nitelikli bir odanın yatırım maliyeti 250 bin dolar iken, Mısır’da aynı nitelikli bir odanın maliyeti 135 bin dolar. Bu durum bizi bugünden yarına hemen olumsuz etkilemeyecektir ama yatırım anlamında ve birim fiyat anlamında rekabetçiliğimizde bir gerileme var, bu konunun üzerinde çalışmamız gerekiyor” dedi.