EKONOMİ - 04 Şubat 2015 Çarşamba 16:13

Dev markalar Beyoğlu Sosyal Market’te

A
A
A
Dev markalar Beyoğlu Sosyal Market’te

Ülkemizde, giyimden gıdaya ve perakendeye kadar birçok markanın ürünleri, Beyoğlu Belediyesi Sosyal Market’in reyonlarında yardıma muhtaç insanların hizmetine sunuldu.

Beyoğlu Belediyesi’nin yardıma muhtaç insanlar için 2010 yılında kurduğu Beyoğlu Belediyesi Sosyal Market, Türkiye’nin dev markalarının ürünlerinin reyonda yer bulmasıyla adeta lüks bir süpermarket görünümüne kavuştu. Sosyal Market'in reyonlarında çok sayıda ünlü markanın ürünleri yardıma muhtaç insanlara sunuluyor. Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan’ın direktifleriyle kurulan ve teknolojik altyapısı ile uluslararası ödül alan “Sosyal Market ve Gıda Bankacılığı” ihtiyaç sahibi insanlara yardım alanında yeni bir model oluşturdu. 25 bin ihtiyaç sahibi vatandaşa verilen kartlara yüklenen krediyle, bedava alışveriş yaptığı marketin reyonlarında giyimden gıdaya ve perakendeye kadar birçok farklı sektörün öncü markaların ürünleri yer alıyor. Beyoğlu Sosyal Market’te yer alan büyük firmaların sayısı her geçen gün artıyor.
Sosyal Markete büyük firmaların ilgisinin altında 5035 sayılı Gıda Bankacılığı Yasa’sının getirdiği fırsat yatıyor. Yasayla, şirketler üretim fazlası ve pazarlama şansı bulunamayan uygun saklama koşullarında muhafaza edilmiş sağlığa uygun ürünleri faturalandırarak tamamını gider olarak gösterebiliyor. Böylece, ekonomik ömrü tamamlanmaya yakın ürünler ekonomiye dahil edilirken diğer yandan da ihtiyaç sahipleriyle buluşuyor.

SOSYAL MARKET VAKFI ÇALIŞMANIN TAŞIYICI AYAĞI
2010 yılında kurulan Sosyal Market çalışmalarını kendi adını taşıyan Sosyal Market Vakfı'yla yürütüyor. Beyoğlu’nda yaşayan ihtiyaç sahipleri için Gıda Bankacılığı yapabilen Sosyal Market Vakfı, kurumların bağışladığı ürünlere ayni bağış makbuzu düzenleyerek, ürünlerin maliyetinin tamamının vergiden indirilmesini sağlıyor. Bu vesileyle son kullanma tarihi yaklaşan ürünler başta olmak üzere, çeşitli sebeplerle piyasaya sürülemeyen ürünler ekonomiye kazandırılmış oluyor. 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Diyarbakır Bölge turizminin kalkınması için seyahat acenteleri ve rehberler buluştu TURSAB Mezopotamya Bölge Temsil Kurulu tarafından Diyarbakır’a tur düzenleyen seyahat acenteleri ile kentte bulunan turizm rehberleri Diyarbakır Vilayetler Evinde toplantı gerçekleştirdi. Diyarbakır’ın daha iyi ve daha doğru tanıtılması için düzenlenen toplantıya Diyarbakır Vali Yardımcısı İlyas Öztürk, Sur Kaymakamı Hasan Akbulut, TURSAB Mezopotamya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Serdar Baturay, İl Kültür ve Turizm Müdürü İrfan Tekin, tur operatörleri ve tur rehberleri katıldı. Toplantıda konuşan Diyarbakır Vali Yardımcısı İlyas Öztürk, ’’Bölgenin daha iyi tanıtılması ve bölge turizminin artması için doğru tanıtılmasına özen göstermemiz gerekiyor. Bu konuda hep birlikte daha iyi ne yapabiliriz sizlerin de düşüncelerini alarak birlikte hareket edeceğiz" dedi. Mezopotamya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Serdar Baturay ise ’’Ülkemizin her mevsimi, her yemeği, her hikayesi ve her bölgesiyle dünyanın az sayıdaki çok yönlü turizm ülkelerinden biri olduğunu belirterek," Son yıllarda birçok ülke gibi Türkiye de dijital kampanyalarla, sosyal medya ünlüleriyle tanıtımlar yürütülüyor. Elbette bu araçlar faydalı. Ancak bir ülkeyi bir bölgeyi tanıtmak, bir akşam yemeği görüntüsüyle sınırlı olamaz. İnanç turizminden, gastronomi ye, Kültürel rotalardan, eko-turizme birçok boyutta farklı hedef kitlelere seslenebilecek zenginliğe sahibiz. Bu çeşitlilik yalnızca sosyal medya paylaşımlarıyla değil, hikayelerle, yerel deneyimlerle, bütünsel anlatılarla tanıtılmalı. Çünkü tanıtım bir vizyon işidir, ancak uygulama sahadadır. Stratejik merkez ile yerel uygulayıcılar aynı dili konuşmadıkça, etkili sonuç alınmaz. Bizler bu nedenle bir aradayız ve kentimiz için bölgemiz için nasıl hareket edeceğimizi neler yapabileceğimizi tartışacağız. Bu konuda bizlere destek veren Diyarbakır Valiliğimize, Kaymakamlıklarımıza Belediyelerimize ve Sivil Toplum Örgütlerimize teşekkür ediyorum’’ dedi. Yapılan konuşmaların ardından seyahat acenteleri ve rehberler bölge turizminin gelişimi için düşüncelerini ve karşılaştıkları sorunlar hakkında fikir alışverişinde bulundu.