MAGAZİN - 01 Ekim 2018 Pazartesi 14:33

Hakan Peker: 'Üretilen şarkıların kalitesi ve sözleri kötü'

A
A
A
Hakan Peker: 'Üretilen şarkıların kalitesi ve sözleri kötü'

Ünlü şarkıcı Hakan Peker, CRI TÜRK’te Michael Kuyucu’nun sorularını yanıtladı. Günümüz müzik endüstrisinin kötü bir durumda olduğunu söyleyen Peker, “Bugünkü müzik dünyasından zevk almıyorum. Üretilen şarkıların kalitesi, sözleri kötü. Şimdi 'single' yapıyorsun, o şarkı yayınlanıyor. Arkasından 3 tane şarkıyı single yapan sanatçı bu ülkede 'star' oluyor” diye konuştu.

Kasım ayının başında ‘Asi’ adlı albümünü müzik marketlere sunmaya hazırlanan Hakan Peker, CRI TÜRK’te Michael Kuyucu’nun sorularını yanıtladı. Ünlü şarkıcı, bu albümünün son albümü olacağını söylerken, bundan sonra tekli çalışmalarla müzik kariyerine devam edebileceğinin sinyallerini verdi. Peker, Michael Kuyucu’ya dijital medyada yapılan manipülasyon yüzünden müzik endüstrisinde haksız rekabetin yapıldığını söylerken, müzik endüstrisinin beş konu tarafından tehdit edildiğini söyledi. 

“İnternette başarısız sanatçıları başarılı gibi gösteriyorlar” 

Hakan Peker, Michael Kuyucu’nun eskiden kaset ve CD satışlarından para kazanırdınız, şimdi satışlar internetten yapılıyor. İnternet satışlarından para kazanıyor musunuz?” sorusuna şöyle cevap verdi: “İnternet bize çok fazla para kazandırmıyor, tam tersine internet bir dijital mecra ve biliyorsunuz ki bu işlerin dünyada hackerleri var. Bizde öyle hackerler var ki başarısız sanatçıları başarılı, başarılıları da başarısız gibi gösteriyor. Türkiye'de şu anda internet korsanları, para karşılığında bazı firmalar ve sanatçıların tıklamalarını yüksek göstererek bunu da algı operasyonuyla, "Şu sanatçının videosu şu kadar tıklandı" diyerek halkı yanıltmaya çalışıyorlar. Sanatçıları da var bunların içinde, prodüktörleri de var. Bunlarla ilgili çok yakında bir operasyon olacak, onu da buradan ilk kez söyleyeyim” diyerek Youtube’da kliplerinin izlenme oranlarını sahte tıklanmalarla yükselten yorumculara göndermede bulundu.

Müzik endüstrisini tehdit eden 5 konu 

Hakan Peker, Michael Kuyucu’ya günümüz müzik endüstrisinin kötü bir durumda olduğunu söyledi ve bunun nedenlerini “Bugünkü müzik dünyasından zevk almıyorum. Üretilen şarkıların kalitesi, sözleri kötü. Şimdi 'single' yapıyorsun, o şarkı yayınlanıyor. Arkasından 3 tane şarkıyı single yapan sanatçı bu ülkede 'star' oluyor. Üç, dört şarkıyla star oluyor, açık hava sahnesinde konser veriyor. Peki, üç - dört şarkı 15 dakika yapar, sonra ne söylüyorsun? Bana göre burada birçok problem var. Sadece sanatçılarla ilgili değil, halkın algısıyla, sanata ve şarkılara bakış açısıyla da ilgili birçok problem var. Sosyolojik birtakım şeyler var diyebilirim. Müzik endüstrisini tehdit eden konular içinde “sahte organizasyonlar”, “medyanın ayakları”, “lobicilik”, “çeteleşme”, “gruplaşma” gibi konular var" sözleriyle dile getirdi.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.