ASAYİŞ - 30 Ağustos 2016 Salı 08:57

Hırsızın örümcek adam gibi tırmanarak yaptığı soygun kamerada

Hırsızın örümcek adam gibi tırmanarak yaptığı soygun kamerada

İstanbul Büyükçekmece’de bir binanın su borularına tırmanarak balkondan eve giren hırsız, evi adeta soyup soğana çevirdi. Elektronik eşyaların yanında çocukların kumbarasında biriktirdiği paraları bile çalan hırsızın, çaldığı otomobille kaçarken defalarca kaldırıma çıkması da güvenlik kameralarına saniye saniye yansıdı.

Akıllara durgunluk veren hırsızlık olayı, geçtiğimiz pazar günü 05.30 sıralarında Büyükçekmece 19 Mayıs Mahallesi’nde meydana geldi. İddiaya göre, hırsızlık çetesi gece saatlerinde geldikleri otomobille seyir halinde önce keşif yaptı. Ardından araçtan inen zanlılardan biri hırsızlık yapacağı evin ön cephesini kontrol ederek arka tarafındaki balkona yöneldi. Yanında kesici bir alet bulundurduğu öğrenilen hırsız, su borularına tırmanarak eve girdi. Havanın sıcak olması nedeniyle balkon kapısının açık olmasını fırsat bilen hırsız, girdiği odada ilk olarak Gökhan Altun’a ait cep telefonunu çaldı. Hırsız bununla yetinmeyip bir de otomobil anahtarını alarak salona yöneldi. Burada Altun’un dizüstü bilgisayarını çalan hırsız, evdekilerin uyumasını da fırsat bilerek kontrol ettiği çocuk odasından kumbaraları çalarak kapıya yöneldi. Hırsız, ayakkabı dolabındaki cüzdan ve çanta gibi değerli eşyaları kontrol ederek içlerindeki paraları aldıktan sonra evden çıktı. Yaşananlar ise güvenlik kameralarına saniye saniye yansıdı.

Çocukların kumbarasındaki biriktirdiği paraları bile çaldı
Güvenlik kameralarına yansıyan görüntülerde, hırsızların rahat tavırları ve soğukkanlılığı 'Bu kadarına da pes' dedirtti. Görüntülerde, keşif yaptığı otomobilden inen hırsız etrafı kolaçan ettikten sonra binaya yöneliyor. Binaya doğru yürüyen hırsız, belindeki bıçağı düşürerek yerden alıyor. Ardından hırsız binanın su borularından balkona tırmanıyor. Olay gerçekleştikten sonra hırsız, bir elinde dizüstü bilgisayar diğer elinde otomobilin anahtarıyla dış kapıdan çıkıyor ve uzaktan kumanda ile park halindeki aracı arıyor. Çevresini taradıktan sonra aracı bulan hırsız, araca binerek hızlıca kaçmak istiyor. Ancak acemi olduğu görülen hırsız, aracı ilk önce yolun kenarındaki kaldırıma çıktıktan sonra direksiyon hakimiyetini kaybederek yolun karşındaki kaldırıma çıkıyor. Ardından hırsız, sağlı sollu manevralarla gözden kayboluyor.

"Çocuklarımın kumbaralarındaki paraları bile çalmış"
Evi soyulan Gökhan Altun, "Sabah sekizde uyandığımızda eşim evin kapısının açık olduğunu fark etmiş. Daha sonra bizim kendi eşyalarımızın ortalığa saçıldığını ve cüzdanlarımızın karıştırıldığını, içlerinin boşaltıldığının fark ettik. Ardından ben aracımın anahtarını aradım bulamadım ve otoparka indim. Aracın yerinde olmadığını görünce de 155 Polis İmdat hattını arayarak ihbarda bulunduk. Laptopum, cep telefonum, çocuklarımın kumbaralarındaki kağıt paralar çalınmış, cüzdanımızdaki paralar çalınmış ve en önemlisi arabamız çalınmış. Evime girme ihtimali tek bir yerden var orası da balkon. Çünkü biz normalde kapıyı kilitliyoruz, içeriden mandalla da kilitliyoruz dışarıdan açılabilecek bir kapı değil. Direk balkondan girmiş olabileceğini düşündük. Güvenlik kameralarını kontrol ettiğimizde hırsızın, balkonun hemen yanındaki su borularından tırmandığını gördük. Memur arkadaşlar hemen intikal ettiler ve olayı araştırmaya başladılar. Daha sonra karakola gidip ifade verdik" dedi.
Güvenlik kamera görüntülerine el koyan polis, hırsızların yakalanması için çalışma başlattı.

Ufuk Kıvık

İstanbul Büyükçekmece’de kontrolden çıkan araç tırın altına girdi: 1 ölü, 2 yaralı Büyükçekmece’de gece saatlerinde kontrolden çıkan otomobil, seyir halindeki tırın altına girdi. Kazada araç içerisinde sıkışan 1 kişi hayatını kaybederken tırın ve kaza yapan aracın sürücüleri ise yaralandı. Kaza, saat 01.45 sıralarında Büyükçekmece E5 Karayolu Edirne istikametinde gerçekleşti. İddiaya göre kontrolden çıkan E.M. (42) idaresindeki 35 KH 1721 plakalı otomobil, E5 üzerinde seyir halinde olan S.G. idaresindeki 76 DE 334 plakalı tıra arkadan çarparak tırın altına girdi. Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri intikal etti. Kazada tır sürücüsünün yaralandığı öğrenilirken tırın altına giren otomobilin sürücüsü E.M. ve yan koltukta bulunan Ahmet Andırın (58) araç içerisinde sıkıştı. İtfaiye ekiplerinin kurtarma çalışmaları sonucu sürücü E.M. bulunduğu yerden yaralı şekilde kurtarılarak ambulansla hastaneye kaldırıldı. Sağlık ekipleri yan koltuktaki Ahmet Andırın’ın ise olay yerinde hayatını kaybettiğini tespit etti. Olay yeri inceleme ekipleri ve nöbetçi savcının incelemelerini tamamlamalarının ardından Ahmet Andırın’ın cenazesi ceset torbasına koyularak ambulansla en yakındaki hastane morguna götürüldü. İtfaiye ekiplerinin çalışması sonucu tırın altına sıkışan araç bulunduğu yerden çıkarılırken polis ekipleri kazayla ilgili inceleme başlattı.
Ankara AJet’in Ankara-Erzincan seferi yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara’ya geri döndü AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan uçağı bomba ihbarı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanına geri döndü. Edinilen bilgilere göre AJet’in VF4150 numaralı Ankara-Erzincan seferini yapan Boeing 737 tipi uçakta bomba ihbarı yapıldı. Ankara Esenboğa Havalimanından saat 23.55’te kalkan uçak, ihbar nedeniyle yaklaşık 40 dakika sonra Ankara Esenboğa Havalimanına döndü. Yolcuları tahliye edilerek güvenli bölgeye alınan uçakta güvenlik güçleri tarafından arama yapıldı. Yarım saat süren incelemenin ardından ihbarın asılsız olduğu öğrenildi. Uçakta bulunan yolculardan Murat Bozdelen ise o anları, “AJet firmasından Erzincan için biletimizi aldık. Saat 23.55’te bindik. Biz 40 dakikada indiğimizi sandık. Bize bilgilendirme yapılmadı. İndikten sonra sadece, kadınlar ve çocuklar çıksın, dediler. Biz de internete girip öğrendik ki bomba ihbarı varmış. Sonra buraya geldik, mağdur olduk. Bana kalsa ben biletin parasını isterim ama öyle bir şey yapmıyorlar. 7 gün bekletiyorlarmış” şeklinde anlattı. Uçakta bulunan başka bir yolcu Ayhan Akkaya ise “Saat 12’ye beş kala bindik. Uçak Ankara’ya geri indi. Bize hiçbir şey söylenmedi. 2 saat uçağın içerisinde bekledik. Yetkililerden cevap alamadık. Biz neden beklediğimizi sorduk. Pilot bey bilgi verecek, dediler ama bilgi veren olmadı. Güvenlik güçleri silahları ile gelince biz tedirgin olduk zaten. İlk önce bayanları aldılar. Sonra bizi aldılar. Buraya getirdiler bizi ama burada da yetkili bulamıyoruz” dedi.