GÜNDEM - 23 Ekim 2018 Salı 15:11

İhlas Haber Ajansı'na yeni logo!

A
A
A
İhlas Haber Ajansı'na yeni logo!

Türkiye'nin ilk özel haber ajansı olan İhlas Haber Ajansı, kuruluşunun 25. yılında logosunu değiştirdi.

Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanında çektiği görüntülerle gündem oluşturan İhlas Haber Ajansı’nın yeni logosu, düzenlenen lansmanla tanıtıldı. 

Yeni logonun tanıtım toplantısında konuşan İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Mücahid Ören, “Biraz daha heyecanımızı arttıracak bir logoya geçtik. Eminim bundan sonraki haber üretimine katkısı olacaktır. İHA’nın 25 senelik çok iyi bir tecrübesi var. 50 yıllık İhlas yayın grubu arkasında olan İHA yeni başarılara imza atacak” dedi. 

Kurulduğu 1993 yılından bu tarafa, Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanında çektiği görüntüleri ülkemizin yanı sıra dünya izleyicileriyle buluşturan İhlas Haber Ajansı’nın yeni logosu İhlas Holding Binası’nda gerçekleştirilen lansmanla tanıtıldı. 

İhlas Haber Ajansı'na yeni logo!

Toplantı, İHA'nın kurulduğu yıldan bu tarafa, dünyanın ve Türkiye'nin çeşitli noktalarında çektiği önemli olayların görüntülerinin gösterilmesiyle başladı. 

Toplantıda sıcak olaylarda gösterilen başarıya dikkat çekilirken, Saddam Hüseyin’in devrilişi ve 15 Temmuz gecesi hain darbe girişimine katılan askerlerin teslim oluşu gibi birçok önemli görüntüyü dünyaya İHA’nın ulaştırdığı belirtildi. Toplantıda konuşan İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Mücahid Ören, yaşanan olaylarda İHA ekibinin gösterdiği hız ve sağduyuya dikkat çekerken, İHA'nın yeni logoyla başarılı işler yapmaya devam edeceğinden emin olduğunu ifade etti. 

İhlas Haber Ajansı'na yeni logo!

“25 senelik çok iyi bir tecrübe var” 

Haberciliğin heyecan işi olduğunu, İHA’nın büyük bir tecrübe ve yeni logosuyla yolunda emin adımlarla ilerleyeceğini ifade eden Ahmet Mücahid Ören, “Habercilik bir heyecan işidir. Rahmetli Enver Bey öyle derdi. Habercilik, yayıncılık, gazetecilik insanın damarlarında kaynaması lazım. Tanıtım filminde izledik, suda boğulmak üzere olan çocuğa her şeyini bırakıp yardıma koşan muhabir arkadışımız. Bu heyecan damarlarda yaşayan bir şey. Yeni logomuzun renkleri de, bu heyecana bizleri sanki yaklaştırıyor. Gazetede, TGRT Haber'de aynı şeyi yaptık. Biraz daha heyecanımızı arttıracak bir logoya geçmiş olduk. Eminin bundan sonraki haber üretimine bunun katkısı olacaktır. 25 senelik çok iyi bir hikaye var arkamızda, çok iyi bir tecrübe var. 50 seneye dayanan bir medya kuruluşudur İhlas Holding. Biz burada çok şeyler öğrendik. Bu öğrendiklerimizle, hizmetlerimizi artık her gün biraz daha ileriye götürmek zorundayız. Burada bir kan değişimi, tazeleme oldu. Yeni İha Muhabir uygulamamız ile, teknolojik anlamda, herkesin bir İHA muhabiri olabileceği imkanları akıllı telefonlara sunacağız. Her geçen gün inşallah hem ülkemizde hem coğrafyamız da daha etkili olacağız. Kısa bir süre sonra, dünyanın değişik bölgelerinden gönüllü muhabirlerimizin akıllı telefonları ile çektikleri görüntüler İstanbul’a ulaşacak. Bir gün gelecek, dünyamızın ulaşamadığımız hiçbir yeri kalmayacak” dedi.

İhlas Haber Ajansı'na yeni logo!

“İHA çok hızlı, herkesten farklı bir kurum” 

İHA’nın yıllardır en kritik noktalarda çok önemli görevler gördüğünü ve çalışanlarının fedakarlıklarının, bu başarıda büyük katkısı olduğuna dikkat çeken İhlas Haber Ajansı Genel Müdürü Hamit Arvas, “Başka kurumlarda çok fazla rastlanmayan bir şey İHA mensuplarında var. Bizim arkadaşlarımız vazifelerini ve kuruma olan bağlılıklarını her şeyin üzerinde tutuyorlar. İHA'nın en önemli özelliği bütün AR-GE çalışmalarını kendi iç bünyesinde yapmasıdır. Geliştirdiğimiz bütün sistemler, yazılımlar, İHA personeli tarafından yapılıyor. Bu da bizi başarıya daha fazla yakınlaştırıyor. Bir olay olduğunda arkadaşlarımız olaya karşı nasıl hareket edebileceğini, onu en kısa zamanda nasıl merkeze gönderebileceğini, yılların tecrübesiyle en hızlı hale getirdiler. O yüzden İHA çok hızlı, herkesten farklı bir kurum. Logo çok güzel, ifade ettiği anlamlar da çok güzel. Kırmızı ve beyazın çağrıştırdığı duygular var. Her şeyden önce hem vizörü hem kamera objektifini anlatmaya çalışıyor. Yeni logomuz inşallah hayırlı olacak” dedi. 

İhlas Haber Ajansı'na yeni logo!

“İHA Türkiye'de habercilik anlayışına çok büyük bir boyut kazandırdı” 

İHA’nın Tükiye’nin en ulaşılmaz denilen noktalarda yaşanan gelişmeleri insanlara görüntülü olarak servis etmesinin çok büyük başarı olduğuna dikkat çeken Star Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Nuh Albayrak, “Her ne kadar kurum olarak şu an İHA'da olmasam da, ajans bizim bir parçamızdır. Hala öyle hissediyoruz. İHA, Türkiye'de habercilik anlayışına çok büyük bir boyut kazandırdı. Birçokları farkında değil, Türkiye'nin ücra köşelerinden insanların veya yayın kuruluşlarının, İHA sayesinde haberi oldu. Bu çok önemli bir ayrıntı ve hizmettir. İlk dönemlerde görüntü ancak ve ancak İHA'dan alınabilirdi Türkiye'nin herhangi bir yerindeki önemli görüntü olduğunda görüntü İHA’dan geliyordu. Çünkü diğer büyük denen ajansların orada bir faaliyeti yoktu. O bakımdan İHA, haberciliği sahaya götürdü. Logoyu bayağı inceledim. Çok modern, bana göre öncekinden daha güzel. İHA'nın gelişimine ayak uydurmuş” dedi. 

İhlas Haber Ajansı'na yeni logo!

“Yeni logo gayet güzel, dinamik, modern” 

İHA’nın yıllarca birçok noktadaki sıcak olayı tüm dünyaya servis etmekteki başarısına dikkat çeken Türkiye Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İsmail Kapan, “Çok dinamik, heyecanlı ve rekabetçi bir ajans. O sene Sivas'taki hadiselerle birlikte İHA'nın uluslararası arenadaki görünürlüğü, bilinirliği arttı. Çünkü o büyük hadiseyi veren tek ajanstı. Hem Türkiye'de hem dünyada bütün diğer yayın kuruluşları o görüntüleri İHA'dan aldılar. Birçok hadisede, Bosna Savaşında, Irak Savaşında, 15 Temmuz kalkışmasında, Zeytin Dalı Operasyonunda girilmez denilen yerlerde haberleri İHA getirdi. Yeni logo gayet güzel, dinamik, modern bütün yansıtılması gereken temaları yansıtan bir logo hayırlı uğurlu olsun” dedi.
İhlas Haber Ajansı, 51 ülkede bin 100 muhabir ile günde 300 görüntülü, bin fotoğraflı haber üretiyor. Arşivinde bir milyon görüntü ve 8.5 milyon fotoğraf bulunan İHA, yıllık 10 milyon dolarlık hizmet ihracatı gerçekleştiriyor.
Toplantıya, İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Mücahid Ören, İhlas Holding Yönetim Kurulu Üyesi Zeki Celep, İhlas Haber Ajansı Genel Müdürü Hamit Arvas, Türkiye Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İsmail Kapan, Star Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Nuh Albayrak, NTV Haber Müdürü Halil Demir, TRT Haber İstanbul Müdürü İhsan Yılmaz, TGRT Haber Genel Yayın Yönetmeni Ercan Seki, Fox Tv Yurt Haberleri Müdürü Serdar Ertuğrul, Kanal 24 Ekonomi Müdürü Sadi Özdemir, Haberler.com CEO'su Sümeyra Teymur, Karar Gazetesi Genel Müdürü Erhan Zorba, Akşam Gazetesi Haber Koordinatörü Hakan Oktay, Akit TV Haber Koordinatörü Muharrem Çoşkun, Milli Gazete Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Kurdaş, CNN Türk Bülten Planlama Müdürü Sema Bingöl, Takvim Gazetesi Haber Müdürü Osman Cengiz, Sondakika.com Genel Koordinatörü Serena Karamızrak, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Genel Sekreteri Sibel Güneş, Basın İlan Kurumu İstanbul Müdürü Mehmet Köşker katıldı. 

Yeni logonun tanıtımının ardından ise İhlas Haber Ajansı Genel Müdürü Hamit Arvas ve İhlas Haber Ajansı Genel Yayın Koordinatörü İrfan Altıkardeş, bölge müdürleri ve ajans personelinin katılımıyla pasta kesildi.  

Hasibe Karadağ
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Nisan ayında markette fiyatı en fazla artan ürün kuru soğan oldu Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, “Nisan ayında markette fiyatı en fazla artan ürün yüzde 73,8 ile kuru soğan oldu. Kuru soğandaki fiyat artışını yüzde 52 ile patates takip etti” dedi. TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, nisan ayında üretici ve market arasındaki fiyat değişimleri ile aylık ve yıllık girdi fiyatlarındaki değişimlere ilişkin basın açıklaması yaptı. Bayraktar, nisan ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkının en fazla yüzde 284,3 ile kuru incirde görüldüğünü belirterek, şunları kaydetti: “Kuru incirdeki fiyat farkını yüzde 229,9 ile limon, yüzde 227,4 ile karnabahar, yüzde 176,6 ile kuru üzüm, yüzde 169,5 ile patates takip etti. Kuru incir 3,8 kat, limon ve karnabahar 3,3 kat, kuru üzüm 2,8 kat, patates 2,7 kat fazlaya satıldı. Üreticide 115 lira olan kuru incir markette 441 lira 99 kuruşa, 7 lira 50 kuruş olan limon markette 24 lira 74 kuruşa, 10 lira 88 kuruş olan karnabahar 35 lira 61 kuruşa, 60 lira olan kuru üzüm 165 lira 99 kuruşa ve 10 lira olan patates 26 lira 95 kuruşa satıldı.” “Nisan ayında markette fiyatı en fazla artan ürün kuru soğan oldu” Nisan ayında markette 39 ürünün 22’sinde fiyat artışı, 17’sinde ise fiyat azalışı görüldüğünü ifade eden Bayraktar, “Nisan ayında markette fiyatı en fazla artan ürün yüzde 73,8 ile kuru soğan oldu. Kuru soğandaki fiyat artışını yüzde 52 ile patates, yüzde 47,9 ile limon, yüzde 23,2 ile tavuk eti ve yüzde 22,9 ile karnabahar takip etti. Markette fiyatı en fazla azalan ürün ise yüzde 51 ile patlıcan oldu. Patlıcandaki fiyat düşüşünü yüzde 50,7 ile sivri biber, yüzde 31,4 ile salatalık, yüzde 19,5 ile yumurta ve yüzde 14,5 ile kabak izledi” ifadelerini kullandı. “Üreticide en çok fiyat düşüşü patlıcanda görüldü” Nisan ayında üreticide 31 ürünün 8’inde fiyat artışı, 14 üründe fiyat düşüşü olduğunu söyleyen Bayraktar, “Üreticide en çok fiyat düşüşü yüzde 60,4 ile patlıcanda görüldü. Patlıcandaki fiyat düşüşünü yüzde 58,6 ile sivri biber, yüzde 35,6 ile salatalık, yüzde 34,1 ile karnabahar, yüzde 25,8 ile yumurta ve yüzde 12,5 ile kabak izledi. Üreticide en çok fiyat artışı yüzde 114,3 ile limonda görüldü. Limondaki fiyat artışını yüzde 68,1 ile yeşil soğan, yüzde 20,1 ile maydanoz, yüzde 13,8 ile dana eti ve yüzde 7,2 ile kuzu eti izledi” açıklamasında bulundu. Üreticide yaşanan fiyat değişimlerine de değinen Bayraktar, “Limonda sezonun sonuna gelindiği için fiyatlar yükseldi. Arzdaki azalışa bağlı olarak yeşil soğan ve maydanozda fiyatlar arttı. Mevsim sonu itibarıyla havuca olan talebin azalmasıyla fiyat düştü. Yumurta sektöründeki dönemsel arz fazlası ile ihracatta yaşanan sıkıntılar birleşince yumurta fiyatları geriledi” şeklinde konuştu. Sera ürünlerinde ise fiyatların düştüğünü aktaran Bayraktar, şu ifadelere yer verdi: “Genel Müdürlüğü verilerine göre şubat ayı son 53 yılın en sıcak ikinci şubat ayı, mart ayı ise son 53 yılın en sıcak dokuzuncu mart ayı oldu. Nisan ayında da sıcaklıkların mevsim normallerinin üzerinde olduğu, 30 dereceleri aştığı görüldü. Mevsim normalleri üzerinde gerçekleşen aşırı sıcaklıklar serada yetiştirilen sebzelerde erken olgunlaşmayı sağladı, verimi artırdı. Olgunlaşmanın hızlanması ile birlikte hasat edilen ürün miktarındaki artış, diğer taraftan ihracata giden ürün talebinde azalma ile patlıcan, sivribiber, salatalık ve kabakta fiyatlar düştü.” Bayraktar, nisan ayı aylık ve yıllık girdi fiyatlarında yaşanan değişimlere ilişkin ise şöyle konuştu: “Ziraat odalarımız aracılığıyla girdi piyasalarından aldığımız fiyat verilerine göre nisan ayında mart ayına göre 20.20.0 gübresi yüzde 1,8, amonyum sülfat gübresi yüzde 1,7 ve DAP gübresi yüzde 1,6 oranında artış gösterdi. Buna karşın ÜRE gübresi yüzde 2,6, amonyum nitrat gübresi ise yüzde 2,2 oranında düştü. Geçen yılın nisan ayına göre son bir yılda amonyum sülfat gübresi yüzde 40,2, ÜRE gübresi yüzde 38,7, DAP gübresi yüzde 31,2, amonyum nitrat gübresi yüzde 29,5 ve 20.20.0 gübresi yüzde 26,5 oranında arttı. Nisan ayında mart ayına göre süt yemi yüzde 3, besi yemi yüzde 2,7, son bir yılda süt yemi yüzde 49, besi yemi yüzde 47 oranında arttı.” Bayraktar, tarım ilacı fiyatlarında ise yüzde 56,6 oranında artış yaşandığını kaydetti.
İstanbul Türkiye’nin İnovatif Girişimcileri Avrupa Birliği’ne açılıyor Türkiye’nin teknoloji girişimciliği eko-sistemini buluşturan SMARTNET Lansmanı gerçekleştirildi. SMARTNET Projesi hakkında bilgilendiren Yıldız Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Yılmaz, “Türkiye’nin çok başarılı girişimcilerini, Avrupa ekosisteminin büyük pazarıyla ve fonlarıyla buluşturan bir proje olacak” dedi. Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilen, Yıldız Teknik Üniversitesi liderliğinde yürütülen SMARTNET Projesi kapsamında 30 Nisan’da Yıldız Teknik Üniversitesi’nde lansman düzenlendi. Düzenlenen lansman etkinliğine; Yıldız Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tamer Yılmaz’ın yanı sıra teknoloji girişimleri, start-up’lar, KOBİ’ler, teknoloji arayüzleri, akademisyenler ve ilgili kurum temsilcileri katıldı. Girişimciler girişimlerini tanıtarak yatırımcılarla buluştu SMARTNET Projesinin girişimcilere sunduğu desteklerin ve yapay zeka alt yapısı ile geliştirilen girişimci network platformunun tanıtıldığı etkinlikte ayrıca özel bir “demo-day” oturumu düzenlendi. Bu oturumda proje kapsamında verilen eğitimlere katılarak mentorluk desteği alan ve yatırımcılarla buluşmak için gerekli kriterleri sağlayan girişimciler girişimlerini tanıtarak yatırımcılarla buluştu. Girişimciler ayrıca Avrupa Birliği girişimcilik eko-sistemini tanımak, ağ geliştirmek, şirketlerini ve ürünlerini tanıtarak yabancı yatırımcılarla buluşmak üzere Berlin’e gidecek. “En büyük etken paraya ve fona ulaşamamaktır” Lansmanda konuşan Prof. Dr. Tamer Yılmaz, “Bu proje aslında girişimcilerin fona, girişim sermayesi fonlarına ulaşımını kolaylaştırıyor. Buna hızlandırma diyoruz. Hızlandırma ne demek? Aslında kurulan girişimlerin büyüklüğü oranı belli bir süre sonra ölüm vadisi dediğimiz yere düşüyor. Orada da en büyük etken paraya ve fona ulaşamamaktır. Eğer biraz parası olsa fikir çok güzel iyi gidiyor. O ölüm vadisinden hızlıca geçecek ve yükselecek. İşte bu proje bunu sağlıyor. Biz burada ne yaptık? Yüzlerce girişimciye eğitim verdik, mentorluk verdik” dedi. “Avrupa ekosistemiyle ilgili onlara hukuksal destek vermeniz lazım” Nasıl fona ulaşılacağı ve nasıl iş planı yapılacağı hakkında girişimcileri bilgilendirdiklerini belirten Prof. Dr. Tamer Yılmaz sözlerine şunları ekledi: “Nasıl bütçelendirme yapılır ve değer önerisi oluşturulur bunları da anlattık. Ama yeterli değil. Bizim Avrupa Birliği fonlarına da ulaşmak gibi bir hedefimiz var. Çünkü Londra, Amsterdam, Berlin ve Paris gibi şehirlerde büyük ekosistemler var. Burada sunum yapan, seçtiğimiz 7 girişimciyi Berlin’e gönderiyoruz. Bizim Avrupa ekosistemiyle ilgili onlara hukuksal destek vermeniz lazım. Çünkü Türkiye’nin hukuku farklı. Avrupa’nın iş yapma hukuku farklı. Onlara Avrupa ekosistemiyle ilgili mentorluk vermeniz lazım. Yine onların yatırımcıyla buluşturmamız, yatırımcıya sunum yapmalarını ve sunum yaparken de nelere dikkat etmeleri gerektiğini anlatmamız gerekiyor. Bu sayede orada sunumunda başarılı olsunlar. Bu proje de aslında onu sağlayacak. Türkiye’nin çok başarılı girişimcilerini, Avrupa ekosistemini büyük pazarıyla ve fonlarıyla buluşturan bir proje olacak.” “600’den fazla girişimci hemen platforma üye oldu” SMARTNET Projesi Takım Lideri Ufuk Batum ise “Biliyorsunuz Türkiye Girişimcilik ve Teknoloji ekosisteminde büyük bir arayış içerisinde. 20 yıldır uygulamada, teknoparklar kurduk. Teknoloji transfer ofisleri, bin 300’den fazla AR-GE merkezi, belki 300’den fazla tasarım merkezi kuruldu. Şimdi burada ne lazım? Belki de bu farklı yapıları konuşturan, yani mentorlarla girişimcileri, girişimcilerle, yatırımcıları buluşturan, eşleştiren, yapay zekayla bunları sıçratacak bir platforma ihtiyaç vardı. Avrupa Birliği ve Türkiye’nin desteklediği bu proje bağlamında bir platform lansmanını yaptık. İddialı ve çok da hızlı karşılık gördü. Çok kısa sürede 600’den fazla girişimci hemen platforma üye oldu. Üyelik; girişimler, mentorlar, eğitmenler tarafında tamamen ücretsiz. Demek ki oraya gelip profilinizi bırakıyorsunuz. Mentor arıyorsanız bir anahtar kelimelerle mentorlara talepte bulunabilirsiniz. Yatırımcı arayabilirsiniz. Tersine yatırımcı da belli teknoloji dikeyinde yatırım yapmayı düşündüğü şirketler arıyor olabilir” açıklamasını yaptı. “Start-uplarımızın değeri 2030’da 100 milyar dolar olacak” Son 20-25 yıla bakıldığında bu sürecin Türkiye’de öğrenme ile geçirildiğini belirten Ufuk Batum sözlerine şunları ekledi: “Altyapılar kurduk. Teknoparklar, binalar yaptık. Mevzuatla ilgili hibeler, destekler, programlar yaptık. Şimdi ben bunu 3-4 yıldır söylüyorum ve 3-4 yıldır da hakikaten de güzel şeyler oldu. Bizim platformumuzla Türkiye’deki girişimcilik ekosistemi çok büyük bir sıçrama yapacak. Yaptığımız yatırımların meyvesini bundan sonra toplayacağız. Çok nitelikli ve piyasa değeri olan şirketler ortaya çıkacak. Sadece 7 unicorn değil, 2030’a kadar Türkiye’de 25 tane unicorn ortaya çıkacaktır. Bugün bütün start-uplarımızın değeri, 40 milyar euro. Tahmin ediyorum 2030’da 100 milyar dolar olacak.”