YEREL HABERLER - 01 Ağustos 2017 Salı 10:25

İzmir'de 'gölge vatandaş' dönemi

A
A
A
İzmir'de 'gölge vatandaş' dönemi

Hizmetlere ilişkin şikayetlerin etkin ve kalıcı yöntemlerle çözüme kavuşturulması için uluslararası standartlarla çalışmalar yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi, şimdi de "gölge vatandaş" uygulaması başlatıyor. Belediye birimlerini vatandaş gibi denetleyen uzman kişiler, belirlenmiş ölçüm kriterlerine göre hizmet kalitesine not verecek.

Hizmet ve projelerindeki vatandaş odaklı çalışmalarıyla üç büyükşehir içinde ISO 10002 belgesini alan ilk belediye olarak kayıtlara geçen İzmir Büyükşehir Belediyesi, hemşehri memnuniyetini artırmaya yönelik önemli ve etkili bir adım daha atıyor. Gölge vatandaş uygulamasıyla belediye birimlerini vatandaş gibi denetleyen uzman kişiler, belirlenmiş ölçüm kriterlerine göre hizmet kalitesine not verecek. Uygulama, telefon ve e-belediyecilik üzerinden sunulan hizmetleri de kapsayacak.

Vatandaş memnuniyet anketi
Temel amacı, vatandaşların İzmir Büyükşehir Belediyesi hizmetlerinden memnuniyet derecesini ölçmek olan uygulama, bu konuda eğitim almış uzmanların belediye birimlerini ziyaret ederek farklı hizmetlerden faydalanmak isteyen vatandaşlar gibi davranması ve önceden belirlenen ölçüm kriterlerine göre hizmet kalitesine not vermesi temeline dayanıyor. Değerlendirme, sadece yüz yüze verilen hizmetlerle sınırlı kalmayarak telefon ve e-belediyecilik üzerinden sunulan hizmetleri de kapsıyor. Projenin hedefleri arasında vatandaş memnuniyetini artırmak olduğu kadar, doğru iş kararları almak ve iş süreçlerini hızlandırmak da önemli bir yer tutuyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu çerçevede geniş kapsamlı bir vatandaş memnuniyet anketi de yaptırarak vatandaşın kalite beklentisi ve kalite algısını tespit edecek; hizmet süreçlerinin iyileştirmesi için çözümler üretecek. Projede elde edilen sonuçlar, uygulanan uluslararası kabul görmüş metodoloji sayesinde, dünyanın pek çok önemli belediyesi ile kalite performansı kıyaslama olanağı da sağlayacak.

ISO 10002 nedir?
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin sahip olduğu ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Sistemi, dünyada özellikle büyük şirketler arasındaki rekabetin giderek artmasının ardından daha da büyük ilgi görmeye başladı. Müşteri şikayetlerinin planlı ve sistemli olarak yürütülmesi ile ilgili olarak, Türkiye’de de TS ISO 10002 standardı yürürlüğe girdi. ISO 10002, müşteri şikayetiyle karşılaşılan durumlarda, kuruluşlara hangi süreç adımlarını atmaları gerektiği konusunda yol gösteriyor. Sistem, belediyelerde vatandaş odaklı çalışmaların iyileştirilmesini ve hemşehri şikayetlerinin etkin ve kalıcı yöntemlerle çözüme kavuşturulmasını amaçlıyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Tokat Vali Hatipoğlu: "Ampute olan yaralılarımız var ama yaralıların genel durumları iyi" Tokat Valisi Numan Hatiboğlu, el yapımı patlayıcı nedeniyle hastanede tedavileri devam eden 5’i jandarma görevlisi olmak üzere 7 kişiyi ziyaret etti. Kentteki hastanelerde tedavi altına alınan yaralıları ziyaret eden Vali Hatipoğlu gazetecilere açıklamalarda bulundu. Yaralılar hakkında bilgiler veren Tokat Valisi Numan Hatipoğlu, "Bölgede devriye ekibimize sözlü olarak ulaşan bir vatandaşımızın evinin önündeki sandıkla ilgili ihbarına devriyemiz kendisi gidiyor. Akabinde olay yerinde gerçekleşen patlamanın sonucunda 5 jandarma personelimiz ve 2 vatandaşımız yaralanıyor. Bunlardan hafif durumda olan iki vatandaşımız Erbaa Devlet Hastanesi’nde müşahede altında. 2 yaralımız Tokat Devlet Hastanesinde şu an tedavileri devam ediyor. Bir sivil vatandaşımız ve jandarma personelimizin durumları iyi. Ameliyatlı olan sivil vatandaşımız var. Yine jandarma personelimizin operasyonu da aynı şekilde devam ediyor. Diğer yandan 3 vatandaşımızın ikisi jandarma personeli, biri sivil vatandaşımız Tokat Gaziosmanpaşa Eğitim Araştırma Hastanesi’nde şu an itibariyle tedavileri devam ediyor. Bir vatandaşımızın jandarma personelimizin gözünde sıkıntımız var. Yine bir personelimiz diz kapağı altından ampute edildi. Bu arada olayla ilgili olarak gerekli araştırmayı, soruşturmayı, ekiplerimiz ivedi bir şekilde gerçekleştirdiler ve inşallah en kısa zamanda tüm failler olayın gerçekleştirenleri adaletin karşısında bulunacaklar. Gerekli cezaya çarptırılacaklar diye umut ediyoruz. Gözaltılar var. Şu an itibariyle çalışmalar devam ediyor" dedi. "Genel olarak durumları iyi" Ampute olan personellerin olduğunu söyleyen Vali Hatipoğlu, "Ameliyatta olan vatandaşlarımız var. Jandarma personelimiz var. Bunlardan ampute durumu olanlar var. Dolayısıyla da ama genel olarak durumları iyi" diye konuştu.
İzmir İzmir’de motosiklet belediye otobüsüne çarptı: 1 ölü, 1 ağır yaralı İzmir’in Balçova ilçesinde garaja girmekte olan belediye otobüsüne çarpan motosikletin sürücüsü olay yerinde hayatını kaybetti. Motosiklette yolcu konumunda bulunan kişi ise ağır yaralanarak hastaneye kaldırıldı. Kaza saat 00.30 sıralarında Haydar Aliyev Bulvarı ESHOT garajı girişinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Balçova’dan Konak istikametine seyir halinde olan Muhammed Tevfik Sarı idaresindeki 35 BVE 287 plakalı motosiklet, ESHOT’a ait garaja girmeye çalışan 35 DA 740 plakalı belediye otobüsüne çarptı. Çarpmanın etkisiyle motosiklette bulunan Muhammed Tevfik Sarı ve Melih Ç., savrularak metrelerce sürüklendi. Kazayı görenlerin ihbarı üzerine olay yerine polis ve sağlık ekipleri sevk edildi. Balçova İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri ve trafik polisi yolda güvenlik önlemleri alırken, sağlık ekipleri yerde yatan 2 kişiye müdahale etti. Sağlık ekipleri tarafından yapılan kontrolde motosiklet sürücüsü Muhammed Tevfik Sarı’nın kaza yerinde hayatını kaybettiği belirlendi. Motosiklette yolcu konumunda bulunan Melih Ç. ise ağır yaralı olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’ne kaldırıldı. Melih Ç.’nin hayati tehlikesinin bulunduğu öğrenildi. Meydana gelen kazada hayatını kaybeden Muhammed Tevfik Sarı’nın cenazesi yapılan incelemenin ardından İzmir Adli Tıp Kurumu Morgu’na kaldırılırken, otobüs sürücüsü ifadesi alınmak üzere emniyete götürüldü. Kazayla ilgili başlatılan soruşturma sürüyor.